mamma til adhd gutt<3 Skrevet 10. januar 2018 #1 Skrevet 10. januar 2018 Til våren skal jeg og eldstebarnet ta en uke i varmere strøk bare vi 2 og nå er jeg usikker på hva vi skal velge.. hva ville dere valgt om dere reiste alene med ett barn? Alt ink eller kun frokost feks
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #2 Skrevet 10. januar 2018 Med bare ett barn ville jeg ikke valgt all inclusive. Jeg tror at jeg med bare ett barn hadde hatt litt ønsker til å vandre rundt, og gå ulike steder for middag osv. Jeg elsker å handle nybakte rundstykker/baguetter, ferske tomater osv på butikken om morgenen til frokost..og er barnet ditt stort nok til å slumre alene mens du vandrer på butikken, ville jeg gjort det. Hvis ikke ville jeg bestilt frokost. Men jeg har aldri prøvd all inclusive da, så vet egentlig ikke hva jeg uttaler meg om 😊 Anonymkode: b88a8...854
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #3 Skrevet 10. januar 2018 Jeg hadde nok ikke valgt all inclusive. Valgte det, da jeg reiste med begge barna mine alene, da de var små. For da var vi mye på hotellet. Men jo eldre de ble, jo mindre er vi på hotellet. Anonymkode: 40f99...694
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #4 Skrevet 10. januar 2018 Jeg har valgt kun frokost, slik at vi kan dra ut å spise dersom vil det og lage middag i leiligheten hvis vi vil det. Anonymkode: eb018...f89
Mandala Skrevet 10. januar 2018 #5 Skrevet 10. januar 2018 Med ett barn ville jeg ikke hatt all inclusive.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #6 Skrevet 10. januar 2018 Jeg og min sønn reiser også muligens en tur i sommer. Hvis vi gjør, så kommer ikke vi til å ordne all inclusive fordi sønnen min klarer ikke å være i slike matsaler. En restaurant er bedre for ham. Og frokost kan vi spise på rommet. Anonymkode: 06eae...764
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #7 Skrevet 10. januar 2018 Med bare et barn ville jeg valgt kun frokost, og heller hatt mer frihet til å farte rundt. Om ikke barnet er lite, da ville jeg kanskje valgt annerledes😊 Anonymkode: fccad...82c
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #8 Skrevet 10. januar 2018 Ville kun valgt med frokost. Anonymkode: e49eb...ba3
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 10. januar 2018 Forfatter #9 Skrevet 10. januar 2018 Er i grunn veldig i tvil så godt å få synspunkter av dere. Vi kommer ikke til å være på hotellet hele tiden og vil satse på utflukter og kultur. Gutten min er jo stor (11) og klarer seg alene en stund og planen er litt egentid også. En grunn til å velge all INK er at det er vanskelig for han å ta valg ut fra en meny og det er lettere på feks buffet . Hi
the amazing spidermamma Skrevet 10. januar 2018 #10 Skrevet 10. januar 2018 Frokost er jo greit å ha på hotellet, men jeg ville unngått all inclusive. Det å spise på ulike steder og kanskje finne seg sitt eget favorittsted, er jo en del av ferieopplevelsen, synes jeg. Og hvis dere skal på utflukter, kan det jo være greit å spise der istedenfor å måtte tilbake til hotellet.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #11 Skrevet 10. januar 2018 26 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Er i grunn veldig i tvil så godt å få synspunkter av dere. Vi kommer ikke til å være på hotellet hele tiden og vil satse på utflukter og kultur. Gutten min er jo stor (11) og klarer seg alene en stund og planen er litt egentid også. En grunn til å velge all INK er at det er vanskelig for han å ta valg ut fra en meny og det er lettere på feks buffet . Hi Egentid når du er alene på sydenferie med en 11-åring?? Jeg skjønte ikke helt, når skal han klare seg alene? Anonymkode: fccad...82c
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #12 Skrevet 10. januar 2018 Har aldri valgt all inclusive og skal aldri gjøre det heller. * Halve moroa på ferie er jo å rusle rundt, spise på forskjellige steder. * all inclusive er svært dårlig for lokalsamfunnene. Da går jo alle pengene fra turistene til store konserner. Det blir lite penger til den lille restauranten på hjørnet, det lille supermarkedet, souvernirbutikken, bakeren, kiosken etc. Alle de små som også forsøker å gjøre seg et levebrød på turistene. Anonymkode: ec06a...69b
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #13 Skrevet 10. januar 2018 https://www.adressa.no/meninger/kronikker/article9813409.ece https://www.thetravelinspector.no/the-travel-inspector-blogg/2016/4/9/smarte-feriegjester-dropper-all-inclusive Anonymkode: ec06a...69b
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 10. januar 2018 Forfatter #14 Skrevet 10. januar 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Egentid når du er alene på sydenferie med en 11-åring?? Jeg skjønte ikke helt, når skal han klare seg alene? Anonymkode: fccad...82c Han er ikke så glad i varmen midt på dagen og vil da helst slappe av på rommet i AC . Han er stor nok til å slappe av litt på rommet alene og i den tiden vil jeg gjerne løpe en tur, svømme i havet eller bestille en massasje feks . Hi
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #15 Skrevet 10. januar 2018 7 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Han er ikke så glad i varmen midt på dagen og vil da helst slappe av på rommet i AC . Han er stor nok til å slappe av litt på rommet alene og i den tiden vil jeg gjerne løpe en tur, svømme i havet eller bestille en massasje feks . Hi For en rar ferie. Hva med å reise et sted 11 åringen trives istedenfor at han skal sitte timesvis (er jo varmt mange timer) midt på dagen for at mor skal ha egentid. ellers håper jeg dere reiser i en skoleferie, man tar ikke fri et så stort barn fra skolen for at det skal sitte på rommet på dagtid. Anonymkode: 582b5...a59
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 10. januar 2018 Forfatter #16 Skrevet 10. januar 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: For en rar ferie. Hva med å reise et sted 11 åringen trives istedenfor at han skal sitte timesvis (er jo varmt mange timer) midt på dagen for at mor skal ha egentid. ellers håper jeg dere reiser i en skoleferie, man tar ikke fri et så stort barn fra skolen for at det skal sitte på rommet på dagtid. Anonymkode: 582b5...a59 Han får velge hvor vi skal reise og har valgt land. Han elsker sol, varme og bading men setter pris på skyggen midt på dagen. ( mange tar siesta midt på dagen) vi reiser før skoleferien ja og det er klarert med skolen allerede . Hi
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #17 Skrevet 10. januar 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: For en rar ferie. Hva med å reise et sted 11 åringen trives istedenfor at han skal sitte timesvis (er jo varmt mange timer) midt på dagen for at mor skal ha egentid. Anonymkode: 582b5...a59 Da jeg var elleve, og på ferie med mine foreldre nøt jeg litt egentid i løpet av dagen. På samme måte som mine barn leker alene på rommet i helgene. Jeg kjenner ingen barn over 6 som ikke trenger tid uten foreldrene i løpet av dagen. Er du virkelig sammen med dine barn hele døgnet? Anonymkode: b88a8...854
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #18 Skrevet 10. januar 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: For en rar ferie. Hva med å reise et sted 11 åringen trives istedenfor at han skal sitte timesvis (er jo varmt mange timer) midt på dagen for at mor skal ha egentid. ellers håper jeg dere reiser i en skoleferie, man tar ikke fri et så stort barn fra skolen for at det skal sitte på rommet på dagtid. Anonymkode: 582b5...a59 Du store verden! Har du for vane å blande deg helt uoppfordret i andre menneskers valg? Mennesker som deg gir meg neller og utslett! Med et så stort barn hadde jeg ikke valgt AI, men om det passer best er det jo veldig bra mat som regel. Man kan jo ta seg en tur og spise et annet sted et par kvelder likevel. Anonymkode: aef98...af3
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #19 Skrevet 10. januar 2018 Hvis dere skal være på hotellet på dagtid er jo halvpensjon et alternativ (frokost+lunch). Men jeg tror jeg hadde valgt en leilighet heller jeg med en 11-åring, da kan dere ordne mat i leiligheten som det passer dere. Anonymkode: e87c8...fb0
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #20 Skrevet 10. januar 2018 Har vært på én all inclusive tur, og det var overraskende deilig! Men der var buffeten i et rolig uteområde, og med et fantastisk utvalg. Det var avslappende mtp at jeg var alene med en 6-åring. Vi dro på stranden halve dagen, og bassenget halve dagen. Slapp å tenke på og bruke tid på å ordne oss mat. Dro også på badeland. Fikk max avslapning, bading og sol ut av ferien. Nå som jenta er eldre, har vi valgt å bare ha frokost. Både fordi hun tåler og orker mer av aktiviteter og ruslerurer, og fordi vi ønsker å støtte lokalsamfunnet. Det koker ned til hva dere selv har som mål for turen. Sol, bad, avslapning og god mat, eller å se mer av stedet dere besøker. Anonymkode: 07969...4e6
Elisun Skrevet 10. januar 2018 #21 Skrevet 10. januar 2018 Kom akkurat hjem fra all inclusive. Tror ikke vi velger dette igjen.. 3 av 5 fikk omgAngssyken.😂😂 om det var fra buffeten vites jo ikke men man kan jo gå ut i fra det. I tillegf er måten sånn halveis.. spiste på en restaurant i tilknytning til hotellet en kveld (25%) rabatt.. amdri spist en så deilig middag før omtrendt! Nydelig kalv til 180kr liksom... det er for og i mot argumebt men når du reiser med en på 11 år ville jeg kun eventuelt tatt frokost.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #22 Skrevet 10. januar 2018 Syns ingenting om å ta ungene ut av skolen en uke for en sydentur når de har 8-9 uker skoleferie. Anonymkode: e1b04...29e
KellyTaylor Skrevet 10. januar 2018 #23 Skrevet 10. januar 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Syns ingenting om å ta ungene ut av skolen en uke for en sydentur når de har 8-9 uker skoleferie. Anonymkode: e1b04...29e Hvor har hun skrevet dette? Kan like godt være 17.mai og pinsehelgen, og da trenger man ikke mange dagene fri!
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #24 Skrevet 10. januar 2018 1 time siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Han er ikke så glad i varmen midt på dagen og vil da helst slappe av på rommet i AC . Han er stor nok til å slappe av litt på rommet alene og i den tiden vil jeg gjerne løpe en tur, svømme i havet eller bestille en massasje feks . Hi Hvorfor kan dere ikke heller dra på en tur han vil på da? Noe som ikke er så varmt? Høres merkelig ut å dra ham med til varmen som han ikke liker også plassere ham på rommet mens du er på "ferie"? Anonymkode: b2f39...2e2
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #25 Skrevet 10. januar 2018 Hvis det var jeg og mine barn som reiste ville jeg valgt bare frokost, men siden gutten sliter med litt av hvert ville jeg nok vurdert all inklusiv. Da kan dagene bli mer forutsigbare og det blir ikke så mye nytt å forholde seg til. Anonymkode: d8fbf...aef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå