Gå til innhold

Mamma og pappa har kjøpt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

40 minutter siden, sug lut skrev:

Det er jo ikke et enkelt grep. Det er et inngrep i alle de tre andre familienes ferie som de ikke behøver. Er det noe sted man har med hunden er det jo på hytta.

Er det et inngrep og ikke ha med en hund?! Når søsteren eller broren din blir alvorlig syk? Er det virkelig et dilemma og vanskelig valg? Når en du forhåpentligvis er veldig glad i blir alvorlig syk, så er det bedre at de holder seg helt unna bare de andre får ha med kjæledyrene sine?!

Selvsagt blir det mer organisering, og det er en kjedelig situasjon for alle parter, men det burde virkelig ikke være et vanskelig valg. Om noen velger å ha med sin schæfer eller pomeranien fremfor å inkludere et søsken med familie i en slik situasjon, så har de i utg.pkt det kanskje best langt ifra andre mennesker hvor det å vise hensyn å prioritere er en noe man stadig må gjøre. 

Dette er en generalisering, men at enkelte folk med hunder går fullstendig av skaftet er virkelig ingen myte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, sug lut skrev:

Det er ikke gitt at det er mulig. Hytta vår hadde det ikke vært mulig på. Må da hytta selges og ingen lenger ha glede av den, eller kan jeg som havnet i rullestol faktisk ikke da regne med å bruke hytta mer?

Men her er det praktisk mulig å tilrettelegge med enkle grep. 

Jeg er glad for å se at de fleste hundeeiere ser fornuften i at man ikke kan velge å legge fra seg allergien mens det er flere alternativer å få det til å fungere for hundeeierene. 

Om noe er en privatsak her er det jo virkelig valget om å ta en hund inn i familien med de begrensninger det naturlig medfører. 

Anonymkode: 4be33...f24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sug lut skrev:

Selvsagt tvinger man ikke hunden sin på andre, det er en selvfølge at hundehold er hundeeiers sak. Men båndtvang og hensyn gjelder ikke hjemme hos en selv. Og familiehytta er faktisk også "hjemme hos oss selv".

Det kommer an på hvem som eier hytta. Så lenge foreldrene eier hytta er det hjemme hos dem, selv om de ikke er der. De bestemmer.

Anonymkode: 2a590...981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selg hytta og kjøp 4 campingvogner på en campingplass 😂

Jeg hadde nok ikke valgt å lage noe drama ut av det, men hadde ikke giddet å bruke hytta så lenge jeg har hund. Om vi skulle kjøpt egen hytte ville jeg nok forventet at øvrige søsken betalte meg ut, eller at hytta ble solgt. 

Anonymkode: f3a3b...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg må si jeg er enig med dette. 

Anonymkode: ba9c9...ba2

Gud bedre...hundeeiere altså. Så hunden deres er faktisk viktigere enn familien, deres eget søsken med en sykdom skal ikke få være på hytta fordi dere vil heller ha med HUNDEN???? Makan....

Anonymkode: 89c00...f6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gud bedre...hundeeiere altså. Så hunden deres er faktisk viktigere enn familien, deres eget søsken med en sykdom skal ikke få være på hytta fordi dere vil heller ha med HUNDEN???? Makan....

Anonymkode: 89c00...f6b

Det er jo ikke alle som har hundevakter som står i kø for å passe, eller har råd til å ha hunden på kennel støtt og stadig da

Anonymkode: 03606...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere med hund, reiser dere aldri på ferie?

Anonymkode: c3208...a91

Jo, på hytta!

Anonymkode: f527d...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere med hund, reiser dere aldri på ferie?

Anonymkode: c3208...a91

Altså, man reiser vel ikke på hytten og lar hunden være en annen plass?? Vi kan reise på hytten flere ganger i mnd og man setter ikke hunden på kennel eller hos annen hundepasser, når man skal på hytten??

Anonymkode: ba9c9...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Altså, man reiser vel ikke på hytten og lar hunden være en annen plass?? Vi kan reise på hytten flere ganger i mnd og man setter ikke hunden på kennel eller hos annen hundepasser, når man skal på hytten??

Anonymkode: ba9c9...ba2

Det trenger du ikke om det erdin hytte, men er det andres kan du ikke gjøre som du vil.

Så kjedelig å bare kunne reise til en plass. Veldig begrenset liv.

Anonymkode: a9c84...7b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dere med hund, reiser dere aldri på ferie?

Anonymkode: c3208...a91

Jo, men spør ikke hundepasserne mine om pass mer enn nødvendig. Stort sett de to gangene vi er i "syden" hvert år. Blir jo litt dumt å spørre fordi man skal på hytta.

Anonymkode: f3a3b...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Utenom meg selv har jeg ansvaret for to her i livet, og det er barnet mitt og hunden min. Veid opp mot hverandre kommer selvfølgelig barnet mitt først, og hadde de to vært umulig å samkjøre hadde hunden måtte vike. Men når det kommer til andre mennesker som jeg ikke sitter med ansvaret for så prioriteres hunden min over dem. Du må gjerne mene jeg er slem og egoistisk, men din mening har ingen innvirkning på mine prioriteringer.

Anonymkode: 8877f...693

Så, satt på spissen: om huset brenner og du bare kan redde ett individ etter barnet ditt er reddet), da velger du bikkja i stedet for nabobarnet som er på overnatting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

De søskenene som har hund kan vel passe hverandres mens eierne ferierer på hytta? Kan da ikke være værre enn det? 

 

 

Anonymkode: b0195...f9b

Greit om de bor i nærheten hverandre. Hvis ikke blir det jo litt vanskelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, aanonym skrev:

Så, satt på spissen: om huset brenner og du bare kan redde ett individ etter barnet ditt er reddet), da velger du bikkja i stedet for nabobarnet som er på overnatting?

Gjør hun sikkert. Hundeeiere er jammen ikke riktig vel bevarte😳

Anonymkode: fa277...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det trenger du ikke om det erdin hytte, men er det andres kan du ikke gjøre som du vil.

Så kjedelig å bare kunne reise til en plass. Veldig begrenset liv.

Anonymkode: a9c84...7b3

Hahaha!! Så siden man har hytte og reiser dit endel helger har man et begrenset liv??😂😂Og kan man bare reise til en plass om man har hytte?🤔

Anonymkode: ba9c9...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Altså, man reiser vel ikke på hytten og lar hunden være en annen plass?? Vi kan reise på hytten flere ganger i mnd og man setter ikke hunden på kennel eller hos annen hundepasser, når man skal på hytten??

Anonymkode: ba9c9...ba2

Sselvsagt ikke om det er deres hytte, men om dere får låne en hvor hunden ikke kan være er jo valget enkelt. Enten dra uten hunden eller bli hjemme. 

Man nekter ikke en av tre søsken adgang til familiestedet fordi hunden er viktigere. 

Jeg er faktisk litt sjokkert over at dette engasjerer over 6 sider. Alminnelige folk hadde aldri vært i tvil om en slik problemstilling oppsto. 

Anonymkode: 4be33...f24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får en følelse av at HI ikke helt tror på sitt søskens allergi, ligger det mer bak dette enn bare hund/allergi-problematikken? 

Hvor stor er denne hytta, kan alle være der samtidig? Er det i så fall realistisk at alle faktisk kommer til å være der samtidig? Hvis ikke, så burde en hundepassordning søsknene i mellom kunne være en mulighet.

Det må da være mulig å finne en fornuftig løsning på dette, regner med at foreldrene ikke kjøpte hytta for at det skulle bli (mer) konflikter.

Anonymkode: b31df...7be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Får en følelse av at HI ikke helt tror på sitt søskens allergi, ligger det mer bak dette enn bare hund/allergi-problematikken? 

Hvor stor er denne hytta, kan alle være der samtidig? Er det i så fall realistisk at alle faktisk kommer til å være der samtidig? Hvis ikke, så burde en hundepassordning søsknene i mellom kunne være en mulighet.

Det må da være mulig å finne en fornuftig løsning på dette, regner med at foreldrene ikke kjøpte hytta for at det skulle bli (mer) konflikter.

Anonymkode: b31df...7be

Ser mange her som sier dette. Men det forutsetter jo at alle bor ganske nærme hverandre, det er jo ikke sikkert

Anonymkode: 03606...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan vel "problemet " løses ved at dere kun tar med hunden når den med allergi ikke er der.

Det at det ikke nytter å vaske høres merkelig ut, hvordan fungerer hun i hverdagen da ?? Folk nå om dagen drasser jo med hundene sine overalt., Omgår hun ikke venner ol med hund, går hun ikke på besøk ? Hva med barna om de hilser på en hund eller har venner med hund ? Eller liker hun rett og slett ikke hunden deres ? Jeg går ut fra at hun er allergisk, men ikke fult så ekstremt som hun sier ?

  Om dere vasker skikkelig etter dere, også tepper ol, legger bort hennes dyne og pute i skap og ikke lar hunden gå i senger, møbler osv og at hunden  har egen liggeplass i hytten. Tar med dere hjem klær dere har brukt osv..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dere med hund, reiser dere aldri på ferie?

Anonymkode: c3208...a91

Jo, på fjellet, teltturer, bilturer til England, Sverige, Danmark og andre land i nordre del av Europa.

Anonymkode: 95f71...89f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hund, og ville aldri tatt den med om et søsken var allergisk. Utrolig kjedelig situasjon når ferie på hytta er en fantastisk mulighet for å ha hunden med seg på tur. Men folk før fe er min mening. Må jo være trist for dette allergiske søskenet som faktisk hverken kan gå på besøk til de andre, eller kanskje heller ikke dra på hytta pga at alle har hund :(

Jeg hadde tatt ansvar og ordnet med noen som kunne passet hunden innimellom.  

Anonymkode: 98220...14d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Altså, man reiser vel ikke på hytten og lar hunden være en annen plass?? Vi kan reise på hytten flere ganger i mnd og man setter ikke hunden på kennel eller hos annen hundepasser, når man skal på hytten??

Anonymkode: ba9c9...ba2

Nei,ikke hvis hytta er di, da bestemmer du selv. Er den ikke din, så må du ta hensyn til de som eier den, eller de du deler den med.

Anonymkode: c9840...49e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei,ikke hvis hytta er di, da bestemmer du selv. Er den ikke din, så må du ta hensyn til de som eier den, eller de du deler den med.

Anonymkode: c9840...49e

Ja, og som sagt flere ganger, så hadde ikke jeg benyttet meg av den hytten.

Anonymkode: ba9c9...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...