Gå til innhold

Flere som gleder seg til vår?

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Føler du deg truffet? 

(Jeg uttaler ikke noe sted at jeg skriver om deg. Men hvis du syns dette oppsummerer dine siste tråder, så er jeg enig. Flere som ditten, flere som datten, og utelukkende ting som skal skje i framtida. Lev gjerne livet ditt en måned på forskudd, men hvorfor mase på alle andre som klarer å være her og nå?) 

Anonymkode: da757...f55

Herregud, skjerp deg. Hvorfor svare når du synes trådene hennes er så masete? Du kan la vær å gå inn på de, du vet det eller? Du driter deg ut

Anonymkode: dcb31...0cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fullt mulig å få det til uten å fryse. To lag med ull og heldress. Sorel eller Uggs på beina. Lue, skjerf og votter. 

Anonymkode: c7988...806

Jeg jobber ikke i barnehage da, men jwg er en sånn som alltid er kald på føttene. Går alltid med ullsokker inne og sover med det om natten. Selv om sommeren er jeg kald på føttene. Noen er bare laget sånn.

Anonymkode: 2abf4...24e

Skrevet
6 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Føler meg ikke truffet men du svarte ett innlegg noen spurte om hvorfor folk misliker min bruker her. Jeg skriver innlegg som alle andre her inne og heldigvis er det ikke leseplikt . Hi

Er det maseplikt, da...?

Jeg misliker ikke din bruker, jeg misliker masing om noe som kommer når tida er inne, men som bl a du ikke klarer å la være å mase om.

Ja, julepynten skal opp, og den skal ned igjen, og skolen skal begynne, og etter vinter kommer vår. La det bare skje, det går ikke fortere om du ustanselig lurer på om det er flere som er lei av ditten og snart klar for datten.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Er det maseplikt, da...?

Jeg misliker ikke din bruker, jeg misliker masing om noe som kommer når tida er inne, men som bl a du ikke klarer å la være å mase om.

Ja, julepynten skal opp, og den skal ned igjen, og skolen skal begynne, og etter vinter kommer vår. La det bare skje, det går ikke fortere om du ustanselig lurer på om det er flere som er lei av ditten og snart klar for datten.

Er det leseplikt og svareplikt da.................?

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det maseplikt, da...?

Kan vi ikke bare være enige om å være uenig? Så får vi også respektere hverandres måte og ønske å ytre seg på. Så lenge man holder seg innenfor regelverket på forumet bør vi la den enkelte bruker bestemme hva hun/han vil skrive om  og så får man bestemme om det tiltaler å lese eller ikke. Hi

Skrevet

Jeg tror du må begynne å nyte nå-tiden. Helt greit å glede seg og se fram til noe, men det er dagen i dag som er viktig. Særlig for barna, la de lære seg å leve i ny-et

naboen her pratet om alt de skulle gjøre når de bare ble pensjonister, de skulle reise, nyte sommeren, ha tid til barnebarn osv. To dager etter at han ble pensjonist så døde hun.

Vi var mange som lærte noe av det. Man må sette av tid idag. Man bør ikke alltid se framover og glede seg til å nå et mål/ferie/årstid osv, man må nyte veien man går på.

Du har ofte tråder om at du er lei og gleder deg til andre ting, at dere skal reise mye bort og ungene farter rundt i alke ferier og kjeder seg etter kort tid hjemme. Mulig du bør lære både deg og familien å stresse ned, nyte dagen i dag, lære å kjede seg for da finner man småting som man ikke ville oppdaget når man har opplegg hit og dit.

Anonymkode: 3b8b2...51a

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

"Flere som er ferdige med advent og har pyntet til jul? Flere som har kastet ut jula og er klare til nytt år? Flere som er lei av juleferie og er klare for skole og hverdag snart? Flere som er lei av vinter og gleder seg til vår?" 

Flere som er lei av livet og gleder seg til de snart ligger under torva?!?

Flere som er lei av brukere som henger seg opp i spesielle nick? Flere som mener at de bare kan la være å gå inn på tråder som de vet kommer til å irritere dem? 

Anonymkode: 2a3ac...552

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har masse klær under en foret kjeledress så er kun på beina jeg fryser.Har sorel vintersko men fryser fortsatt,syns faktisk at støvlene mine med for i virker varmere.Er bare ca -2 grader ute men føler som - 15 :P Lue og votter har jeg alltid på.

Anonymkode: 37c89...3e0

Kjenner meg igjen. Jobber ikke i bhg, men må i perioder stå mye ute :) -Skaffet meg sånne små varmeposer (du trykker på så blir de varme, og kokes for å "nullstilles"), disse putter jeg i vottene. 

Også så jeg at det finnes elektriske varmesåler 🙌🏻 Lurer på å skaffe meg. Har prøvd slike engangs, det funker, men blir litt dyrt i lengden. 

Stalltips, avispapir isolerer så å klippe ut såleformen (og ca 5-10sider tykk) og legge under ullsålen kan hjelpe :) -Vi får utdelt et sett sko og bruke, og de er uforet med gummisåle, så vi ble kreative 😂👍

Anonymkode: 7bbe0...54c

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror du må begynne å nyte nå-tiden. Helt greit å glede seg og se fram til noe, men det er dagen i dag som er viktig. Særlig for barna, la de lære seg å leve i ny-et

naboen her pratet om alt de skulle gjøre når de bare ble pensjonister, de skulle reise, nyte sommeren, ha tid til barnebarn osv. To dager etter at han ble pensjonist så døde hun.

Vi var mange som lærte noe av det. Man må sette av tid idag. Man bør ikke alltid se framover og glede seg til å nå et mål/ferie/årstid osv, man må nyte veien man går på.

Du har ofte tråder om at du er lei og gleder deg til andre ting, at dere skal reise mye bort og ungene farter rundt i alke ferier og kjeder seg etter kort tid hjemme. Mulig du bør lære både deg og familien å stresse ned, nyte dagen i dag, lære å kjede seg for da finner man småting som man ikke ville oppdaget når man har opplegg hit og dit.

Touché. Hele livet på forskudd...

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Og dette plager deg så veldig, altså? Det sier faktisk mer om deg enn hi 😂

Anonymkode: 2a3ac...552

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du er virkelig et råttent eple

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi er nødt til å leve « her og nå» da vi har ett « her og nå» barn. Han gjør det lett å fokusere på dagen i dag. Selv om vi koser oss i hverdagen og nyter det som er nå kjenner jeg likevel på hvor godt det er å ha noe å glede seg til. Begge deler fungerer helt utmerket samtidig . Hi

Skrevet

Nei, absolutt ikke. Jeg elsker vinteren, det er min favorittårstid. Og nå har vi masse deilig snø, flotte skiløyper og stabilt vær. Jeg synes våren er trist med snøsmelting og søle og gjørme.

Skrevet

Ja, jeg gleder meg til vår. Januar og februar er de tristeste månedene i året. Jeg avskyr kulde, snø og ikke minst ski.

Anonymkode: 73149...5cc

Skrevet

Nei, går ikke rundt og gleder meg til vår. Nå nytes den herlige vinteren, med snø, ski og skøyter, aking, koselige snølykter med lys i når det mørkner, kakao til lunsj, pølser på bål osv, osv. Våren er herlig på sitt vis, og nyted definitivt når den kommer — men ikke før! 😁

Anonymkode: c25a2...452

Skrevet

Jeg slutter aldri å forundre meg over konklusjonene her på forumet. Hvordan noen klarer å tolke hi's innlegg dithen, at hun ikke gleder seg over og lever i nuet , det begriper jeg ikke. Man kan da fint glede seg over dagen i dag og samtidig glede seg til våren. Feks kan man fint kose seg med å så frø nå (ja,faktisk så kan man starte allerede nå ,inne vel og merke) og samtidig glede seg til å plante ut til våren. Hvordan lever dere som synes kombinasjonen av å glede seg over i dag og noe i fremtiden, er så forkastelig? Gleder dere dere bare her og nå, og lever etter innfallsmetoden ? Ingen planer eller gode følelser for ferie? Tviler faktisk. Forresten så gleder jeg meg ikke spesielt til våren, liker denne årstiden jeg. Men jeg gleder meg til rundreisen vi skal gjøre i Australia i september, hjelpe og trøste,jeg er jo fullstendig ute og kjøre som gleder meg til noe så langt frem i tid.

Anonymkode: c4519...a67

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber ikke i barnehage da, men jwg er en sånn som alltid er kald på føttene. Går alltid med ullsokker inne og sover med det om natten. Selv om sommeren er jeg kald på føttene. Noen er bare laget sånn.

Anonymkode: 2abf4...24e

Jeg sover også med ullsokker å bruker det i leiligheten hele tiden for er så frysete. Så ute fryser jeg på beina til tross for at jeg har to lag på meg.

Anonymkode: 37c89...3e0

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg slutter aldri å forundre meg over konklusjonene her på forumet. Hvordan noen klarer å tolke hi's innlegg dithen, at hun ikke gleder seg over og lever i nuet , det begriper jeg ikke. Man kan da fint glede seg over dagen i dag og samtidig glede seg til våren. Feks kan man fint kose seg med å så frø nå (ja,faktisk så kan man starte allerede nå ,inne vel og merke) og samtidig glede seg til å plante ut til våren. Hvordan lever dere som synes kombinasjonen av å glede seg over i dag og noe i fremtiden, er så forkastelig? Gleder dere dere bare her og nå, og lever etter innfallsmetoden ? Ingen planer eller gode følelser for ferie? Tviler faktisk. Forresten så gleder jeg meg ikke spesielt til våren, liker denne årstiden jeg. Men jeg gleder meg til rundreisen vi skal gjøre i Australia i september, hjelpe og trøste,jeg er jo fullstendig ute og kjøre som gleder meg til noe så langt frem i tid.

Anonymkode: c4519...a67

Rundtur i Australia høres fantastisk ut😊

Skrevet
4 timer siden, Superdolly skrev:

Nei, absolutt ikke. Jeg elsker vinteren, det er min favorittårstid. Og nå har vi masse deilig snø, flotte skiløyper og stabilt vær. Jeg synes våren er trist med snøsmelting og søle og gjørme.

Enig! Elsker vinteren!!!

Anonymkode: f3fd5...5f2

Skrevet

Vår og sommer er favoritten her også og pleier å lengte veldig og ikke trives så godt om vinteren (mye pga kulde+leddplager). Men denne vinteren koser jeg meg faktisk veldig og nyter at det endelig kom en vinter med snø, skiløyper, snømenn, åpne alpinbakker, vakre trær med snøtunge greiner mot rosa vinterhimmel og sparkeføre.

Anonymkode: b7217...ac5

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vår og sommer er favoritten her også og pleier å lengte veldig og ikke trives så godt om vinteren (mye pga kulde+leddplager). Men denne vinteren koser jeg meg faktisk veldig og nyter at det endelig kom en vinter med snø, skiløyper, snømenn, åpne alpinbakker, vakre trær med snøtunge greiner mot rosa vinterhimmel og sparkeføre.

Anonymkode: b7217...ac5

Så bra du koser deg med vinteren 😊hi

Skrevet

Gleder meg ikke til noenting 

Anonymkode: cb6d7...e74

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gleder meg ikke til noenting 

Hvorfor ikke?

Skrevet
2 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Hvorfor ikke?

Fordi jeg er syk og deprimert.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi jeg er syk og deprimert.

Huff ! Så trist å høre. Håper du har noen rundt deg nå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...