Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #51 Skrevet 3. januar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg må bare få legge til at han regner med at jeg står for utgifter for "utviding" av huset mtp plass til barn 2. Han mente jeg skulle bruke av egen lomme kontant liksom for det isteden for å bake inn i boliglånet. Ellers så har vi et bra forhold og jeg blir litt sjokkert over hans utspill..😯 har ikke vært noe tema før da..han betaler som sagt bare 3000 i mnd på lånet. Resten dekker leieboerne. Føler jeg blir sittende å punge ut masse tusenvis for møbler og barneutstyr som vi deler Anonymkode: ab32c...788 Ikke gå i kvinnefella! Dokumenter alt du betaler på av huset og møbler, ellers sitter du tomhendt igjen om det blir slutt. Anonymkode: 39bec...f61
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #52 Skrevet 3. januar 2018 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men hva brukes din egenkapital til mens hans vokser i takt med verdien på huset? Det blir helt feil at du skal betale leie OG ha flere utgifter på felles barn. Og betale strømmen til leietakerne ? Hvorfor det? Det du leier er jo ikke halve hans eiendom, inkludert den delen som andre alt betaler for. Det er også litt spesielt om du skal betale halv markedsleie for hoveddelen, for ingen krever vel leie av sine egne barn som er under 18? Om du, som du bør, kjøper noe nytt og leier ut må du skatte av inntekten. Da blir det feil at du skal betale han for å bo når du må skatte fordi han ikke vil du skal eie boligen du bor i. Da bør dere heller betale halvparten av den skatteutgiften hver og ingen leie. Smart? Nei, bare fordyrende Anonymkode: 4236b...cb2 Tusen takk for et vettig svar! Du har helt rett at egenkapitalen min spises opp av oppussing og møbler sakte men sikkert Anonymkode: ab32c...788
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #53 Skrevet 3. januar 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: De er ikke gift Anonymkode: 87d40...80c Nei, Men hun skriver at de er samboere og har barn? Og hvorfor i alle dager så føler hun at hun må betale husleie til mannen fordi han eier huset? Jeg tviler på at han ser på henne som en leietaker. Anonymkode: 9a346...4e2
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #54 Skrevet 3. januar 2018 Du skal ikke betale hans kommunale avgifter. Jeg bor sammen med kjæresten min og han leier hos meg. Kunne ikke falt meg inn å kreve at han skulle betale kommunale avgifter Anonymkode: 8012c...748
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #55 Skrevet 3. januar 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk for et vettig svar! Du har helt rett at egenkapitalen min spises opp av oppussing og møbler sakte men sikkert Anonymkode: ab32c...788 Kjøp en leilighet og leid en ut og få valuta for pengene da. Anonymkode: c6882...624
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #56 Skrevet 3. januar 2018 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kommunale avgifter er inkludert i husleien for de som leier så du skal helt klart betale både halvparten av den og husleie, du skal ikke tjene på at han eier og bo gratis. Idiotisk av deg å flytte inn med han uten avtale på hvordan dere skulle gjøre ting. Ikke krise om ungen må bytte skole en gang. Hadde dette vært snudd og det var mannen din som hold på slik ville du fått forslag om å kaste han ut og la han betale alt selv. Anonymkode: 87d40...80c Nei, hun skal IKKE betale halvparten av kommunal utgifter Anonymkode: ff88a...4d0
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #57 Skrevet 3. januar 2018 Hi her! Om man vender på det og jeg benytter min egenkapital til å kjøpe meg en leilighet til meg og barna så må faktisk samboer vetale meg nesten 7000 kr i mnd i barnebidrag og da taper han jo ganske kraftig økonomisk mtp at jeg betaler halvparten av enkelte av utgiftene som er fast hver mnd. Så undres litt over hvor langt han har tenkt å strekke grensen 😯 Anonymkode: ab32c...788
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #58 Skrevet 3. januar 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, hun skal IKKE betale halvparten av kommunal utgifter Anonymkode: ff88a...4d0 Nei det skal jeg så rett ikke! Noen som forstår 😄 Anonymkode: ab32c...788
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #59 Skrevet 3. januar 2018 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, Men hun skriver at de er samboere og har barn? Og hvorfor i alle dager så føler hun at hun må betale husleie til mannen fordi han eier huset? Jeg tviler på at han ser på henne som en leietaker. Anonymkode: 9a346...4e2 Har ikke følt at han har sett på meg som en leietaker før nei, i og med at vi deler seng(som jeg har kjøpt) og har felles barn. Men nå nylig så begynner jeg jo å undres siden han vil jeg skal betale mer Anonymkode: ab32c...788
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #60 Skrevet 3. januar 2018 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kjøp en leilighet og leid en ut og få valuta for pengene da. Anonymkode: c6882...624 Da må hun skatte av inntekten. Anonymkode: 4236b...cb2
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #61 Skrevet 3. januar 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da må hun skatte av inntekten. Anonymkode: 4236b...cb2 Ja det er sant! Han mente at jeg burde kjøpe en hytte oppi skogen å leie ut til turister 😂 investere egenkapitalen min der istedet for i huset Anonymkode: ab32c...788
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #62 Skrevet 3. januar 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har ikke følt at han har sett på meg som en leietaker før nei, i og med at vi deler seng(som jeg har kjøpt) og har felles barn. Men nå nylig så begynner jeg jo å undres siden han vil jeg skal betale mer Anonymkode: ab32c...788 Vil virkelig mannen at du skal betale husleie til han fordi han "eier" huset? Det høres ut som et merkelig forhold må jeg si. Anonymkode: 9a346...4e2
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #63 Skrevet 3. januar 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vil virkelig mannen at du skal betale husleie til han fordi han "eier" huset? Det høres ut som et merkelig forhold må jeg si. Anonymkode: 9a346...4e2 Jepp han mener det Anonymkode: ab32c...788
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #64 Skrevet 3. januar 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da må hun skatte av inntekten. Anonymkode: 4236b...cb2 Men investeringen øker mer der enn på en konto når hun bruker av den hele tiden for å kjøpe inn ting til huset Anonymkode: c6882...624
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #65 Skrevet 3. januar 2018 Jeg hadde lurt på samboers følelser og synet hans på vår fremtid sammen om det hadde vært meg..Min mann hadde ikke tenkt tanken en gang på å mene det din samboer mener! Anonymkode: 22c18...a3a
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #66 Skrevet 3. januar 2018 Må også bare få sagt at han benytter mine abonnement på netflix og viaplay 😬 Anonymkode: ab32c...788
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #67 Skrevet 3. januar 2018 Men hva sånn ca har du av felles utgifter, og hva har han? Trekk vekk det han får i leieinntekter. Og er det store lønnsforskjeller mellom dere? Anonymkode: 22c18...a3a
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #68 Skrevet 3. januar 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men hva sånn ca har du av felles utgifter, og hva har han? Trekk vekk det han får i leieinntekter. Og er det store lønnsforskjeller mellom dere? Anonymkode: 22c18...a3a Vi deler på alt av utgifter bortsett fra avdragene på lånet (3000) og kommunale avgifter. Han har ca 250 000 mer enn meg i lønn så stor forskjell der Anonymkode: ab32c...788
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #69 Skrevet 3. januar 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi deler på alt av utgifter bortsett fra avdragene på lånet (3000) og kommunale avgifter. Han har ca 250 000 mer enn meg i lønn så stor forskjell der Anonymkode: ab32c...788 Og i tillegg betaler du alt for barn, nye møbler og oppgradering av huset pga barn? Anonymkode: 22c18...a3a
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #70 Skrevet 3. januar 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Så med andre ord så mener du han er urimelig når han krever mer betalt? Anonymkode: ab32c...788 Selvfølgelig er han urimelig! Jeg blir sint ! Jeg bodde også sammen med en tosk engang. Egentlig er jeg sur på meg selv. Han kjøpte leilighet. Jeg betalte alt. Han betalte bare ned på lånet sitt. Jeg var bare 18 år på den tiden, men nå i voksen alder hadde jeg aldri funnet meg i det. Aldri. Anonymkode: 7c5f2...05c
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #71 Skrevet 3. januar 2018 Vi leier ut kjellerleiligheten vår, og i husleieloven? står det at komm.avg. skal være inkl. I leien. Kunne ha strukket meg til å betale halvparten av de 3000. Men til gjengjeld skulle han ha betalt halve mobilregninga til sitt eget barn, halve netflix og viaplay, halve av alt babyutstyret, halve sofaen etc. Siden det tydeligvis er så viktig for han å dele på sine utgifter, så må han dele på dine også... Men jeg tror jeg hadde kjøpt meg noe eget, og heller vært særboere hvis du vil ha han i livet ditt... Anonymkode: 8b9fa...5fb
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #72 Skrevet 3. januar 2018 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og i tillegg betaler du alt for barn, nye møbler og oppgradering av huset pga barn? Anonymkode: 22c18...a3a Ja jeg gjør det, liker å ha alt på stell med ting og tang i hjemmet og ikke minst ha det litt pent rundt seg 😯 vil liksom ikke sitte i en revnet 15 år gammel sofa eller ligge i ei 12 år gammel nedsunket seng, og gudforby babyen må ha vogn og alt annet av utstyr 😐 kjenner jeg blir litt provosert faktisk over at jeg har brukt penger på alt dette og han 0 kr pr idag. Anonymkode: ab32c...788
Mamma_til_2 Skrevet 3. januar 2018 #73 Skrevet 3. januar 2018 Pass på og ta kopi av kviteringer på alt du kjøper inn til huset, regninger du betaler etc for det vill hjelpe ved ett eventuellt brudd, du skal ikke tape på det hvertfall.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #74 Skrevet 3. januar 2018 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja jeg gjør det, liker å ha alt på stell med ting og tang i hjemmet og ikke minst ha det litt pent rundt seg 😯 vil liksom ikke sitte i en revnet 15 år gammel sofa eller ligge i ei 12 år gammel nedsunket seng, og gudforby babyen må ha vogn og alt annet av utstyr 😐 kjenner jeg blir litt provosert faktisk over at jeg har brukt penger på alt dette og han 0 kr pr idag. Anonymkode: ab32c...788 Men da velger du å investere i ting som går ned i verdi, mens han sitter på det som stiger i verdi. Det er jo nesten å være dum. I alle fall om du ikke krever å eie den delen du betaler for (utvidelsen) Anonymkode: c6882...624
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #75 Skrevet 3. januar 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hi her! Om man vender på det og jeg benytter min egenkapital til å kjøpe meg en leilighet til meg og barna så må faktisk samboer vetale meg nesten 7000 kr i mnd i barnebidrag og da taper han jo ganske kraftig økonomisk mtp at jeg betaler halvparten av enkelte av utgiftene som er fast hver mnd. Så undres litt over hvor langt han har tenkt å strekke grensen 😯 Anonymkode: ab32c...788 Ikke nødvendig vis. Han kan kreve at barna blir boende hos ham. Da blir det vel du som må betale 7000 i bidrag til ham, hvor nå det tallet kom fra. Anonymkode: 4a446...c5a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå