Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #1 Skrevet 3. januar 2018 Hva synes dere er rimelig? Har en samboer og vi har et barn ilag, han eier huset og har ikke særlig lyst til å la meg få kjøpe meg inn. Saken er den: jeg mener at vi skal dele strømregningen,tv og internett og såklart mat. Han på den andre siden mener vi skal dele alt av utgifter som kommunale avgifter,forsikring,boliglån og halve strømmen som leieboerne hans har inkludert i sin husleie. Skal også sies at leieboerne dekker nesten hele boliglånet (ca 3000 igjenn for han å betale i boliglån pr mnd) jeg har såklart ingenting med hans leieboere å gjøre økonomisk sett. Anonymkode: ab32c...788
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #2 Skrevet 3. januar 2018 Selvfølgelig skal du betale husleie Anonymkode: ff88a...4d0
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #3 Skrevet 3. januar 2018 Hvorfor vil han ikke at du skal kjøpe deg inn? Anonymkode: c605d...d98
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #4 Skrevet 3. januar 2018 Og hvorfor får du ikke kjøpe deg inn? Dere har jo barn sammen! Og nei, du skal ikke betale for hans boliglån eller kommunaleavgifter. Anonymkode: 1e2f7...4da
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #5 Skrevet 3. januar 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva synes dere er rimelig? Har en samboer og vi har et barn ilag, han eier huset og har ikke særlig lyst til å la meg få kjøpe meg inn. Saken er den: jeg mener at vi skal dele strømregningen,tv og internett og såklart mat. Han på den andre siden mener vi skal dele alt av utgifter som kommunale avgifter,forsikring,boliglån og halve strømmen som leieboerne hans har inkludert i sin husleie. Skal også sies at leieboerne dekker nesten hele boliglånet (ca 3000 igjenn for han å betale i boliglån pr mnd) jeg har såklart ingenting med hans leieboere å gjøre økonomisk sett. Anonymkode: ab32c...788 Hvis du skal betale halvparten av alt, så er det vel rimelig at du får halvparten av leieinntektene også. Det jeg mener du ikke skal betale halvparten av er boliglån og forsikring på bolig. Du har tross alt ingenting igjen for det, bortsett fra at han må betale mindre, men for all del, så må du jo betale for å bo der, men dere må jo regne på hva dette utgjør. Han får jo skattefordeler for å ha hus, du får ingenting. Anonymkode: 6b928...31b
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #6 Skrevet 3. januar 2018 Du skal selvsagt ikke betale hans utgifter. Når han ikke vil la deg kjøpe deg inn, må du heller spare opp til egenkapital. Jeg forstår ikke slike folk! Man har barn sammen, bor sammen, men skal ikke stille likt? Man er et team og i mitt hode er det en selvfølge å dele slikt. Anonymkode: 22c18...a3a
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #7 Skrevet 3. januar 2018 Vet egentlig ikke hvorfor han ikke vil at jeg skal kjøpe meg inn, tok det opp her om dagen men fikk klar beskjed om å investere andre plasser 😯 vi skal snart ha barn nr 2 og jeg har stått for alt av innkjøp til den nye babyen, betaler tlf regning for det andre barnet og har brukt ca 40000 på møbler til åss de siste 2 mnd. Jeg synes jeg skal betale halvparten av d som jeg faktisk bruker som strøm,mat,internett og tv. Saken er den at han begynte å snakke om at jeg må begynne å betale for alt det andre og inkludert halvparten av strømmen til leieboerne..det synes jeg er helt sykt iogmed at det er han som får leieinntektene fra dem og ikke jeg 😯 Anonymkode: ab32c...788
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #8 Skrevet 3. januar 2018 Men hvorfor i alle dager går du hen å ikke bare får 1 barn med han, men 2 Anonymkode: ff88a...4d0
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #9 Skrevet 3. januar 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men hvorfor i alle dager går du hen å ikke bare får 1 barn med han, men 2 Anonymkode: ff88a...4d0 Så med andre ord så mener du han er urimelig når han krever mer betalt? Anonymkode: ab32c...788
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #10 Skrevet 3. januar 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så med andre ord så mener du han er urimelig når han krever mer betalt? Anonymkode: ab32c...788 Nei. Hvorfor skal du bo nesten gratis? Men jeg hadde aldri flyttet inn til en på sånne premisser. Enten så hadde jeg fått kjøpt meg inn, eller så hadde vi kjøpt noe sammen. Hvis ikke så hadde jeg ikke flyttet sammen med han Anonymkode: ff88a...4d0
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #11 Skrevet 3. januar 2018 Her bør dere gå til advokat og skaffe samboeravtale. Anonymkode: 40e65...ee1
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #12 Skrevet 3. januar 2018 Greit å betale husleie. Tenker da for eks halvparten av renteutgifter på boliglån (ikke betale avdrag når du ikke eier) samt dele på mat, strøm, TV, Internett, komm avgifter. Om han ikke vil at du skal kjøpe deg inn, så har han ikke troen på forholdet virker det ut som... Anonymkode: e203d...cef
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #13 Skrevet 3. januar 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei. Hvorfor skal du bo nesten gratis? Men jeg hadde aldri flyttet inn til en på sånne premisser. Enten så hadde jeg fått kjøpt meg inn, eller så hadde vi kjøpt noe sammen. Hvis ikke så hadde jeg ikke flyttet sammen med han Anonymkode: ff88a...4d0 Hm jeg bor ikke "nesten gratis" men men... Anonymkode: ab32c...788
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #14 Skrevet 3. januar 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her bør dere gå til advokat og skaffe samboeravtale. Anonymkode: 40e65...ee1 Ja det høres ut som et godt råd!takk Anonymkode: ab32c...788
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #15 Skrevet 3. januar 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hm jeg bor ikke "nesten gratis" men men... Anonymkode: ab32c...788 Du gjør jo det hvis du ikke betaler husleie Anonymkode: ff88a...4d0
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #16 Skrevet 3. januar 2018 Jeg må bare få legge til at han regner med at jeg står for utgifter for "utviding" av huset mtp plass til barn 2. Han mente jeg skulle bruke av egen lomme kontant liksom for det isteden for å bake inn i boliglånet. Ellers så har vi et bra forhold og jeg blir litt sjokkert over hans utspill..😯 har ikke vært noe tema før da..han betaler som sagt bare 3000 i mnd på lånet. Resten dekker leieboerne. Føler jeg blir sittende å punge ut masse tusenvis for møbler og barneutstyr som vi deler Anonymkode: ab32c...788
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #17 Skrevet 3. januar 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg må bare få legge til at han regner med at jeg står for utgifter for "utviding" av huset mtp plass til barn 2. Han mente jeg skulle bruke av egen lomme kontant liksom for det isteden for å bake inn i boliglånet. Ellers så har vi et bra forhold og jeg blir litt sjokkert over hans utspill..😯 har ikke vært noe tema før da..han betaler som sagt bare 3000 i mnd på lånet. Resten dekker leieboerne. Føler jeg blir sittende å punge ut masse tusenvis for møbler og barneutstyr som vi deler Anonymkode: ab32c...788 Bruk husmordommen mot han. Den sier at dersom to bor sammen, så kan de begge regnes som eiere dersom parten som ikke eier investerer pass og stell av hus og barn. Den gang den ble skrevet, så var mor hjemmeværende, men i dag er det jo ikke slik og snart er den utdatert, men likevel. Dersom du investerer din tid og dine penger i noe han eier, så risikerer han at du plutselig eier 50% likevel. Hadde jeg vært han, så hadde jeg funnet ut hva husleien ville vært på markedet, delt det i to og bedt om halvparten i leie og bedt om halve strømregningen. Kommunale avgifter og renovasjon må han betale uansett. Ville rett og slett bedt om halvparten av de utgiftene man ville hatt ved leie. Anonymkode: c6882...624
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #18 Skrevet 3. januar 2018 Jeg skjønner ikke at man setter seg frivillig med åpne øyne i en sånn situasjon, for så å sutre etterpå Anonymkode: ff88a...4d0
Fru Banderas Skrevet 3. januar 2018 #19 Skrevet 3. januar 2018 43 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vet egentlig ikke hvorfor han ikke vil at jeg skal kjøpe meg inn, tok det opp her om dagen men fikk klar beskjed om å investere andre plasser 😯 vi skal snart ha barn nr 2 og jeg har stått for alt av innkjøp til den nye babyen, betaler tlf regning for det andre barnet og har brukt ca 40000 på møbler til åss de siste 2 mnd. Jeg synes jeg skal betale halvparten av d som jeg faktisk bruker som strøm,mat,internett og tv. Saken er den at han begynte å snakke om at jeg må begynne å betale for alt det andre og inkludert halvparten av strømmen til leieboerne..det synes jeg er helt sykt iogmed at det er han som får leieinntektene fra dem og ikke jeg 😯 Anonymkode: ab32c...788 Dere har altså allerede et barn som er stort nok til å ha egen mobil, med andre ord har dere vært sammen i minst 7-8 år, og dere har ikke engang ordnet opp i dette med bolig enda?
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #20 Skrevet 3. januar 2018 8 minutter siden, Fru Banderas skrev: Dere har altså allerede et barn som er stort nok til å ha egen mobil, med andre ord har dere vært sammen i minst 7-8 år, og dere har ikke engang ordnet opp i dette med bolig enda? Pga vi har ikke alltid vært samboere 😉 Anonymkode: ab32c...788
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #21 Skrevet 3. januar 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bruk husmordommen mot han. Den sier at dersom to bor sammen, så kan de begge regnes som eiere dersom parten som ikke eier investerer pass og stell av hus og barn. Den gang den ble skrevet, så var mor hjemmeværende, men i dag er det jo ikke slik og snart er den utdatert, men likevel. Dersom du investerer din tid og dine penger i noe han eier, så risikerer han at du plutselig eier 50% likevel. Hadde jeg vært han, så hadde jeg funnet ut hva husleien ville vært på markedet, delt det i to og bedt om halvparten i leie og bedt om halve strømregningen. Kommunale avgifter og renovasjon må han betale uansett. Ville rett og slett bedt om halvparten av de utgiftene man ville hatt ved leie. Anonymkode: c6882...624 Haha ja kanskje det 😀 husleien på markedet ville kanskje vært litt vanskelig å beregne da vi har ett soverom vi deler og kjøkken stue bad som også deles,tror ikke han hadde fått leid ut til noen om dem måtte delt alt dette med han 😂 Anonymkode: ab32c...788
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #22 Skrevet 3. januar 2018 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg skjønner ikke at man setter seg frivillig med åpne øyne i en sånn situasjon, for så å sutre etterpå Anonymkode: ff88a...4d0 Sutrer da fordi at jeg synes det er urimelig å kreve mer en hva jeg allerede betaler. Har som sagt ikke vært noe problem tidligere Anonymkode: ab32c...788
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #23 Skrevet 3. januar 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bruk husmordommen mot han. Den sier at dersom to bor sammen, så kan de begge regnes som eiere dersom parten som ikke eier investerer pass og stell av hus og barn. Den gang den ble skrevet, så var mor hjemmeværende, men i dag er det jo ikke slik og snart er den utdatert, men likevel. Dersom du investerer din tid og dine penger i noe han eier, så risikerer han at du plutselig eier 50% likevel. Hadde jeg vært han, så hadde jeg funnet ut hva husleien ville vært på markedet, delt det i to og bedt om halvparten i leie og bedt om halve strømregningen. Kommunale avgifter og renovasjon må han betale uansett. Ville rett og slett bedt om halvparten av de utgiftene man ville hatt ved leie. Anonymkode: c6882...624 Kan du ikke gjøre rede for hvordan husmordommen kommer til anvendelse her; http://jusinfo.no/index.php?site=default/721/1870/1890/1895 og slutt å gi råd som ikke er riktige! Et prinsipp der er at den ene var hjemmeværende, alle verdier var ervervet under ekteskap og ekteskapet hadde vart i mange år. Denne er ikke relevant i det hele tatt! Jeg er ikke for øvrig uenig med deg, men man må bruke riktig argumentasjon. Anonymkode: 4be85...a30
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #24 Skrevet 3. januar 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Haha ja kanskje det 😀 husleien på markedet ville kanskje vært litt vanskelig å beregne da vi har ett soverom vi deler og kjøkken stue bad som også deles,tror ikke han hadde fått leid ut til noen om dem måtte delt alt dette med han 😂 Anonymkode: ab32c...788 Om noen vil bo slik eller ikke er irrelevant i en markedssjekk av hva husleie ville blitt. Den delen dere bor i er vel adskilt fra den delen han leier ut? Verdien vil jo regnes ut fra om han ikke bodde der og skulle leie ut, ikke hva han ville fått i leie mens han bor der. Anonymkode: c6882...624
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2018 #25 Skrevet 3. januar 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Om noen vil bo slik eller ikke er irrelevant i en markedssjekk av hva husleie ville blitt. Den delen dere bor i er vel adskilt fra den delen han leier ut? Verdien vil jo regnes ut fra om han ikke bodde der og skulle leie ut, ikke hva han ville fått i leie mens han bor der. Anonymkode: c6882...624 Da måtte hab selv ha flyttet ut! Helt umulig å regne ut med han gjenboende delende soverom med evt leietakere Anonymkode: ab32c...788
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå