Gå til innhold

Hva tenker dere om dette? Kjæresten min

Anbefalte innlegg

Skrevet

HI,

Har du tatt til deg noe av dette som har blitt skrevet til deg?

Vil du at dine barn skal vokse opp med en slik stefar og en mor som er i et slikt forhold?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hm. Ja det var et godt spm. Hehe. Han sa ihvertfall at oppdaget han feks om et par mnd at jeg har skrevet med en jeg tidligere holdt på med så ble han å knuse mobilen min og aldri snakke til meg igjen. Han var ikke sint eller noe når han fortalte dette til meg, vi hadde en samtale om hvordan ting skulle være.. 

hi

Anonymkode: 53fdb...80c

Og du syns alt dette er som det skal være...? 

Anonymkode: 2726f...ea9

Skrevet

Skjønner ikke at du tør være sammen med han. Jeg hadde blitt redd og bekymret for mine barn på hva han kunne hafunnet på

Anonymkode: ebfe8...e89

Skrevet

Oi, oi, oi! Du ser det jo selv. Du synes allerede det er litt skummelt. Det er på tide å være den voksne og fornuftige. Vil du ta dine barn med på denne reisen? Virkelig? Er det denne livserfaringen du ønsker at de skal lære? Jeg er rimelig sikker på at dette kommer til å bli en svært dyrkjøpt livserfaring.

Trekk deg ut av dette nå. Dette kan fort bli farlig (hevn x 10 etter 4 mnd vs 4 år).  Du synes det er skummelt nå, hva om 4 år? Huff, kjære deg. Dette unner jeg ingen. Det er tøft å gå nå, men du er nødt til å tenke mer langsiktig. 

Jeg tror du klarer det, men du må gjøre det før det blir for innviklet og hevnlysten blir for stor (så stor at liv kan gå tapt?).

Anonymkode: c9211...cca

Skrevet

Tusen takk for svar dere.. og ja jeg tar til meg det dere sier, og nei det er ikke trolling..

Kjæresten min forteller at han ønsker å slå seg til ro at det skal være oss for alltid, han ønsker bare ikke noe mer tull nå eller bli såret/forlatt(?!) jeg har ikke tenkt til å forlate han..men jeg har gjort dumme ting mot mine ekser tidligere som jeg har  vært ærlig med han om. På lik linje har han vært ærlig å fortalt de dumme tingene han har gjort. Kjæresten min er skjønn mot meg, og han gir meg masse gode følelser. Jeg vil jo være med han og, jeg ble bare skremt av dette da det virker til at han går hardt til verks. 

Jeg tenker at dere kanskje kun ser for dere de verste tilfellene og straks kobler dette opp for dere ser det slik svart på hvit? Jeg vet ikke.. Har fått høre av mange tidligere at jeg er så snill og ikke ser ting helt selv, kanskje det er sant, men jeg forstår bare ikke st dere dømmer dette så hardt kun utifra det der ? Men ja, jeg skjønner at dette ikke er heldig på noen måte, og derfor skrev jeg her.. Men et så enstemmig svar hadde jeg ikke helt forventet, hadde forventet litt mer diskusjon eller hva man skal si. 

Og til du anonym med det lange svaret, takk for at du tok deg tid til å fortelle din historie, og jeg beklager at du har måttet oppleve noe slikt. 

hi

Skrevet

Kjære vene! Han har jo allerede skremt deg nok til at du ikke skjønner av deg selv at dette ikke er normalt. Du kommer ikke til å gå fra han? Hvilken del av "knuse mobilen din, knulle vennene dine, banke opp..." er det som gjør at du tenker at dette vil du ha i livet ditt? Han vil styre hvem du kan ha kontakt med. I første omgang er det en eks, så blir det hun venninna som han ikke liker, så blir det den mannlige kollegaen på jobben, og du vil flytte grensene for hva du synes er greit, helt til du ikke lenger skjønner hvor kontrollert du er. Du vil helt sikkert ikke tro det om han, men det er så tydelige tegn at det er skummelt. Ta en telefon til hans eks, og hør hvorfor det ble slutt. Kan det være fordi han var manipulerende og truende, tro? 

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

At han sier slike ting til deg når han er helt rolig og fattet, det viser at han er langt farligere enn du har noen anelse om foreløpig! Det han gjør er å true deg. Som sug lut skrev, det er faktisk ulovlig og politisak som du bør anmelde.

Jeg garanterer deg, Hi, du vil aldri bli lykkelig med denne mannen. Han er syk. En mann som helt rolig og fattet truer kjæresten i den første forelskede fasen er en farlig mann.

Javel, han er smilende og blid og "veldig god" mot deg (sånn bortsett fra når han truer deg) og er forelsket i deg. Selvfølgelig må han gi positivt inntrykk på en del ting. Men dette er en dreven manipulator, han tester deg for å se hvor mye han kan kontrollere deg. Og han gir deg veldig, veldig klar beskjed - klarere beskjed enn du har fått er det få som får i slike ødeleggende forhold, Hi. Han forteller deg allerede helt i begynnelsen av forholdet at hvis du ikke gjør akkurat slik han vil at du skal gjøre, da vil du måtte betale for det med hans fysiske vold. Og ikke bare det, han forteller deg også at han mener at når (for det er ikke hvis, det er når!) han blir fysisk voldelig mot deg så mener han at det er din feil. Han er allerede psykisk voldelig mot deg.

Jeg vil anta at du har vært i dysfunksjonelle og trolig voldelige/manipulerende forhold tidligere, Hi? For hvis du ikke har vært det er det komplett uforståelig at du fortsetter å være med en mann som allerede fire måneder ut i forholdet er psykisk voldelig og truer deg med materiell og fysisk vold og andre trusler. Og om du har vært i voldelige forhold tidligere så bør du vite hva som ligger foran deg igjen med denne mannen. Tydeligere beskjed om at du er på vei inn i et helvete av et liv om du fortsetter med denne mannen, det får du ikke. Han forteller deg dette med helt klare ord! Hvor mye klarere må han fortelle deg dette?

Du har barn, og derfor kan du ikke fortsette et forhold med en psykisk og fysisk voldelig mann.

Gå fra ham og gjør det NÅ. Når du gjør det, allier deg med venner, for denne mannen kan bli farlig fysisk voldelig i et brudd! Ikke nøl med å kontakte politiet!

Anonymkode: 10370...6ea

Noen ting å tenke på da🤔 Takk for at du tok deg tid til å skrive.

Klem fra hi 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for svar dere.. og ja jeg tar til meg det dere sier, og nei det er ikke trolling..

Kjæresten min forteller at han ønsker å slå seg til ro at det skal være oss for alltid, han ønsker bare ikke noe mer tull nå eller bli såret/forlatt(?!) jeg har ikke tenkt til å forlate han..men jeg har gjort dumme ting mot mine ekser tidligere som jeg har  vært ærlig med han om. På lik linje har han vært ærlig å fortalt de dumme tingene han har gjort. Kjæresten min er skjønn mot meg, og han gir meg masse gode følelser. Jeg vil jo være med han og, jeg ble bare skremt av dette da det virker til at han går hardt til verks. 

Jeg tenker at dere kanskje kun ser for dere de verste tilfellene og straks kobler dette opp for dere ser det slik svart på hvit? Jeg vet ikke.. Har fått høre av mange tidligere at jeg er så snill og ikke ser ting helt selv, kanskje det er sant, men jeg forstår bare ikke st dere dømmer dette så hardt kun utifra det der ? Men ja, jeg skjønner at dette ikke er heldig på noen måte, og derfor skrev jeg her.. Men et så enstemmig svar hadde jeg ikke helt forventet, hadde forventet litt mer diskusjon eller hva man skal si. 

Og til du anonym med det lange svaret, takk for at du tok deg tid til å fortelle din historie, og jeg beklager at du har måttet oppleve noe slikt. 

hi

Hvis du virkelig mener at du ikke har tenkt å forlate denne fyren bør du meldes til barnevernet!!!

Anonymkode: e68c0...d84

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

hi

Du fortjener ikke straff og ekstra kontroller i dette forhold, fordi du har gjort noe dumt mot en tidligere kjæreste.

Enten stoler han på deg eller han stoler ikke på deg. Straff og hevn har intet i et forhold å gjøre.

Anonymkode: ce89e...ad3

Skrevet

Håper du husker svarene i denne tråden om et år eller to, for nå du tror ikke på det folk skriver her. Du tror vi overdriver og at det ikke kan stemme at kjæresten din er sånn, for han er jo så skjønn mot deg.

Min var også skjønn mot meg den første tiden, jeg hadde aldri opplevd å bli behandlet slik, som en prinsesse! Men det var lignende varselssignaler hos han, jeg så dem bare ikke.

Nå har du noen som påpeker disse signalene, ta dem på alvor, så kanskje du slipper det mange av oss har vært utsatt for!

Anonymkode: 20d5b...1ce

Skrevet

Virker som du har bestemt deg for å bli hos denne mannen. Kjenner jeg blir svært bekymret for deg og barna dine. 

Har selv vært sammen med en sånn mann. Var ung og naiv da jeg møtte han. Syntes det var sjarmerende at han var sååå glad i meg at han truet med sånt. 

Så jeg snakker av erfaring. Kom deg unna fort som fy!! Tok meg 15 år å komme bort fra min psykopate x. Spar deg selv og ungene dine for traumer å kom deg unna nå. Vær så snill..

Anonymkode: e0dec...0ec

Skrevet

Her er det bare å spare på tastetrykkene, man kommer dessverre ingen vei.

Skrevet

Du kan åpenbart ikke skjønne at du bør gå, han har allerede sugd deg inn. Du må vel dypt inn i det, så dypt at det vil koste mye å gå, før du skjønner det.

Jeg kjenner ad omveier jenter som ikke kom ut i live. Og jeg kjenner jenter som etter hundre runder i retten likevel ikke er frie. Og barna deres? De er de store taperne i dette. Du bør rett og slett ikke ha barn hos deg om du fortsetter med denne mannen.

Det er ikke vi som har misforstått pga lite opplysninger,  det er du som ikke ser. Kom deg ut, hiv ham ut whatever.  Kutt all kontakt.  Det er ikke opp til ham å sette agendaen for deres samliv, og spesielt ikke med trusler. 

Det var en over her, eller flere over her, som påpekte at du bør gjøre det klinkende klart at i det øyeblikket han truer deg går du. Om du virkelig vil satse på denne dusten bør dere i parterapi med én eneste gang. 

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

hi

Så du er villig til å ofre ungene dine for dette forholdet?

Anonymkode: 14652...bb4

Skrevet

Ta uansett en tlf til exen hans. Og ta til deg det hun forteller, men spørs om du kommer til å bagatellisere det og.

Det mest tragiske i alt dette er at du ha barn.

Skrevet

Dere har vært sammen i 4 mnd. Dette vil eskalere. Han er virkelig ikke frisk. Du vil enten måtte gå på tå hev resten av livet ditt, eller du vil som de fleste mennesker gjøre feil og bli straffet.

Og her er greia.. når det utvikler seg vil han straffe deg for å vekke han for tidlig for at du mister en tallerken, han vil straffe deg for at du har kjøpt feil smør. Tenk hva som skjer hvis du bulker bilen, eller mister den varme sausen over han... 

Kom deg vekk

Skrevet

Så han bestemmer nå at dere to skal være sammen for evig og alltid? At om du skulle tabbe deg ut, (i hans øyne - for tipper det er han som har definisjonsmakta på hva som er rett og galt), så truer han deg. Stille og rolig. Kaldt og kynisk. 

Men ellers er han snill - helt sikkert!

Min mor bodde sammen med en mann som ellers var snill. Så på vegne av dine barn - vær så snill - hør på oss. Ta til deg det som blir sagt. 

Det går rett og slett ikke an å si noe slikt.  

Anonymkode: 40865...bea

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker at dere kanskje kun ser for dere de verste tilfellene og straks kobler dette opp for dere ser det slik svart på hvit? Jeg vet ikke.. Har fått høre av mange tidligere at jeg er så snill og ikke ser ting helt selv, kanskje det er sant

Du sier jo selv her at du ikke har god selvinnsikt? At andre har sagt til deg at du «ikke ser ting hent selv».

Er ikke det et godt nok tegn på at du ikke selv ser hvor galt det er fatt? Synes du selv at du er så lite verdt at du fortjener å være sammen med en mann som truer deg med både vold, hærverk og utroskap?

Gjør både deg selv og barna dine en tjeneste og kom deg bort fra denne mannen. Ta til deg det at både folk du kjenner i virkeligheten, og folk som leser det du skriver her, mener at du IKKE SER hvordan denne mannen egentlig er. 

Skrevet

Er egentlig ikke noe vits i å skrive noe, siden du allerede er manipulert inn i dette forholdet. Du har en dårlig magefølelse og den burdte du følge.  Men i din situasjon så gjør du det likevel ikke. Dessverre ikke uvanlig. 

Dette vet jeg siden jeg har vært der selv. Han var veldig snill, ga mange komplimenter, sa han elsket meg raskt, og vi flyttet raskt sammen. Trodde alt var bra. Men her var det et men... Ser jo og at jeg fort ble fastlåst uten å ane det selv. Han kom og med trusler og. Begynte med at om jeg gjorde sånn og sånn så skulle han være utro. Og dette ble verre. Etterhvert så gjorde han alvor av truslene sine når det kom til vold. Og de siste årene gikk truslene på at om jeg gikk fra han så skulle han ta fra meg barna, noe han og prøvde og nesten fikk til. Også om jeg var utro (noe jeg aldri var) skulle han drepe denne personen og gjerne banke opp resten av familien hans. Var og trusler om å få andre til å drepe meg om jeg gikk. Dette skjedde heldigvis ikke, men han hadde nok lyst. Så dette kommer til å bli verre, tro meg. Ser jo nå når jeg skriver hvor ille dette egentlig var. Det ser man ikke når man står midt oppi det. 

Anonymkode: d193f...cb8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...