Gå til innhold

Hva tenker dere om dette? Kjæresten min

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Du er jo allerede ødelagt om du i det hele tatt må spørre andre om dette er ok av en kjæreste. Halvparten av det du nevner er politisaker og resten er bare komplett idioti og uakseptabelt. Kom deg unna nå, langt unna. Han truer deg og det bør du anmelde.

Endret av sug lut
Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du vet at han er i stand til det, og det skremmer deg. Alikevel så unnskylder du han. Dump han med en gang før han får sterkere grep om deg. Håper ikke det er barn involvert i dette?

Anonymkode: 14652...bb4

Hva mener du med sterkere grep?

Vi begge har barn, men ikke sammen.

hi

Anonymkode: 53fdb...80c

Skrevet

Da burde du be han om å bli ferdig med tidligere traumer her i livet. At han er blitt såret - javel - det har vi alle. Og mange av oss kommer til å bli såret flere ganger. Når han sier som han gjør, og du aksepterer det... ja, nei. Jeg veit nesten ikke hva jeg skal si.

Anonymkode: 40865...bea

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men prøv nå å være litt logisk. Bør du være i et forhold med en fyr som skremmer deg og truer deg? Uansett om du ikke planlegger å gjøre "noe galt" - for hvem avgjør hva som er galt nok til å ta hevn på? Når "fortjener" du f eks å få mobilen knust? 

Anonymkode: 2726f...ea9

Hm. Ja det var et godt spm. Hehe. Han sa ihvertfall at oppdaget han feks om et par mnd at jeg har skrevet med en jeg tidligere holdt på med så ble han å knuse mobilen min og aldri snakke til meg igjen. Han var ikke sint eller noe når han fortalte dette til meg, vi hadde en samtale om hvordan ting skulle være.. 

hi

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hm. Ja det var et godt spm. Hehe. Han sa ihvertfall at oppdaget han feks om et par mnd at jeg har skrevet med en jeg tidligere holdt på med så ble han å knuse mobilen min og aldri snakke til meg igjen. Han var ikke sint eller noe når han fortalte dette til meg, vi hadde en samtale om hvordan ting skulle være.. 

hi

Dere hadde en samtale om hvordan ting skulle være og du fikk beskjed at han da knuser tlf din hvis du ikke gjør som han sier . Herregud hjelpes. Hvor fant du denne fyren hen? 

Anonymkode: 2760d...20c

Skrevet

Kan informere om at dette er ikke blitt sagt i sinne, han ville ha en samtale om alt mulig og om hvordan ting skulle være, så vi pratet bare helt normalt når han fortalte disse tingene. 

Hi

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan informere om at dette er ikke blitt sagt i sinne, han ville ha en samtale om alt mulig og om hvordan ting skulle være, så vi pratet bare helt normalt når han fortalte disse tingene. 

Hi

Vel... Det han sier er så latterlig SYKT, så jeg hadde nok ledd høyt foran nesa på ham og sagt at dersom dette blir aktuelt så har han ikke dame lengre. Makan til tufs!

Anonymkode: c3c3b...a82

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi

Og du synes det er ok?

Anonymkode: e68c0...d84

Skrevet

Atte... what? 

Hva jeg tenker om det? At det er en møkkamann som du på ingen måte burde være sammen med. Men det sykeste er at du ikke ser det selv..

Anonymkode: 947f4...39c

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi

Lurer på hvordan han er i sinne da, tror ikke det er noe du burde finne ut

Anonymkode: 2760d...20c

Skrevet
46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi

At han sier slike ting til deg når han er helt rolig og fattet, det viser at han er langt farligere enn du har noen anelse om foreløpig! Det han gjør er å true deg. Som sug lut skrev, det er faktisk ulovlig og politisak som du bør anmelde.

Jeg garanterer deg, Hi, du vil aldri bli lykkelig med denne mannen. Han er syk. En mann som helt rolig og fattet truer kjæresten i den første forelskede fasen er en farlig mann.

Javel, han er smilende og blid og "veldig god" mot deg (sånn bortsett fra når han truer deg) og er forelsket i deg. Selvfølgelig må han gi positivt inntrykk på en del ting. Men dette er en dreven manipulator, han tester deg for å se hvor mye han kan kontrollere deg. Og han gir deg veldig, veldig klar beskjed - klarere beskjed enn du har fått er det få som får i slike ødeleggende forhold, Hi. Han forteller deg allerede helt i begynnelsen av forholdet at hvis du ikke gjør akkurat slik han vil at du skal gjøre, da vil du måtte betale for det med hans fysiske vold. Og ikke bare det, han forteller deg også at han mener at når (for det er ikke hvis, det er når!) han blir fysisk voldelig mot deg så mener han at det er din feil. Han er allerede psykisk voldelig mot deg.

Jeg vil anta at du har vært i dysfunksjonelle og trolig voldelige/manipulerende forhold tidligere, Hi? For hvis du ikke har vært det er det komplett uforståelig at du fortsetter å være med en mann som allerede fire måneder ut i forholdet er psykisk voldelig og truer deg med materiell og fysisk vold og andre trusler. Og om du har vært i voldelige forhold tidligere så bør du vite hva som ligger foran deg igjen med denne mannen. Tydeligere beskjed om at du er på vei inn i et helvete av et liv om du fortsetter med denne mannen, det får du ikke. Han forteller deg dette med helt klare ord! Hvor mye klarere må han fortelle deg dette?

Du har barn, og derfor kan du ikke fortsette et forhold med en psykisk og fysisk voldelig mann.

Gå fra ham og gjør det NÅ. Når du gjør det, allier deg med venner, for denne mannen kan bli farlig fysisk voldelig i et brudd! Ikke nøl med å kontakte politiet!

Anonymkode: 10370...6ea

Skrevet

HI, ta til deg at ingen som har svart her synes dette er grei oppførsel. Han oppfører seg urovekkende og unormalt. Dere er enda bare ferske kjærester. Gå nå, før det blir vanskeligere, og sitasjonen eskalerer. 

Anonymkode: 861cc...282

Skrevet

Du forsvarer ham allerede. "Han var ikke sint, men helt rolig, da han truet med grov vold og materielle skader".

Du er syk i huet om ikke du ser det. Håper noen melder deg til barnevernet. Seriøst.

Skrevet
1 time siden, mamma_bergen skrev:

Dette må jo være trolling? 

Enig!

Det er jo komplett umulig at noen spør om slike ting er vanlig, og faktisk vurderer å være i et slikt forhold?

Skrevet
Akkurat nå, Nordisk skrev:

Enig!

Det er jo komplett umulig at noen spør om slike ting er vanlig, og faktisk vurderer å være i et slikt forhold?

Bor dere under en stein? Eller har dere bare null peiling på psyken? Det er mange skjebner rundt om kring, og mange psykologiske mekanismer som gjør at folk havner i slike situasjoner.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hi

Han sa dette kaldt og rolig, ikke mens hans var følelsesmessig opprørt? Ooa! Psykopatalarmen uler for fullt. 

Anonymkode: 2049d...019

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bor dere under en stein? Eller har dere bare null peiling på psyken? Det er mange skjebner rundt om kring, og mange psykologiske mekanismer som gjør at folk havner i slike situasjoner.

Ikke slik som dette nei, dette er svært uvanlig på et slikt stadie. Er enig i at dette likner trolling.

Skrevet

Trollemor!! 

Anonymkode: 243a4...200

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke slik som dette nei, dette er svært uvanlig på et slikt stadie. Er enig i at dette likner trolling.

Har da hørt om langt verre tilfeller. Synes man skal være forsiktige med å rope trolling på så alvorlige tema. Og dem som troller om slikt burde skamme seg.

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

hi

At han har manipulert deg så mye at når han begynner å gjøre alvor av truslene sine, så synes du det er helt normalt og vil unnskylde han like mye som du gjør nå.

Synes du dette er normal oppføsel av en mann hi?

Anonymkode: 14652...bb4

Skrevet

Knuller venninnene dine? Håper du har gode venninner som ikke knuller andre sine menn!

Skrevet

det virker litt uforenelig med forhold og kjærlighet at han som er glad i deg truer deg med alt mulig merkelig.

tenk over hvilke begrep som passer sammen her:
kjærlighet
omtanke
omsorg
trygghet
trusler
utroskap
hevn

forøvrig er ikke bod under 10kvm noe som utløser byggemelding, med mindre den er oppført på naboens tomt :-)

Anonymkode: 2e4bd...68b

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

hi

Det er ikke meg du har svart.

Men: 

Jo lengre man bor med en person som snakker og resonerer slik og vrir på alt, jo vanskeligere blir det å gå. En slik mann vil mishandle deg gradvis verre - men etterpå fortelle deg og få deg til å tro på at det er din egen feil. Han gir deg skyldfølelse og ansvar som ikke er ditt. Han isolerer deg fra de som kan støtte deg i å stå imot og si stopp. Han behandler deg fint når det passer ham. Da blir det enda vanskeligere å gå, for "det er jo bare en gang i blant". 

Og greier man å gå er man ofte skadet psykisk for mange år frem i tid.

Selv er det nå over 4 år siden jeg "slapp ut", og jeg regner ikke med å ha et forhold til en mand igjen. Det tror jeg ikke jeg greier.

Mishandler: Det høres voldsomt ut. Blåveis og brukne ribbein. Men det er ikke der det starter. Det starter der du er nå. Når han forteller at en tidligere kjæreste var så slem mot ham at han føler seg i sin gode rett til å knuse mobilen din om du snakker med noen han ikke vil du skal snakke med. Han har ikke kjeftet på deg. Enda. En dag brøler han til deg. Sier etterpå at det klikket for ham. Han er ikke slik. Han tåler bare ikke akkurat det du gjorde eller sa da pga den tidligere kjæresten. Om det deretter skjer igjen er det din feil, for du burde jo vite hvordan han reagerer på slikt. En dag er det ikke brøyling. Da rister han deg i sinne. Eller slenger deg i veggen. Men du unnskylder. Han mente det jo ikke. Han er jo glad i deg. Han er jo skadet på sindet, så du må være snill med ham. Ta hensyn. Osv.

Dette er litt av min historie, men etter jeg "slapp ut" har jeg oppdaget hvor mange andre kvinner som har akkurat samme historie.

Jeg beklager langt svar, men jeg håper virkelig for din egen og barnas skyld at du trekker deg unna dette forholdet. Selvom du er forelsket. Selvom han er snill akkurat nå. For han har fortalt at det ikke kommer til å fortsette slik. 

Anonymkode: ce89e...ad3

Skrevet

Det jeg tenket om dette er: GÅ INN I ÅR 2018 SOM SINGEL! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...