Gå til innhold

Har kvinner det lettere enn hva menn har?

Anbefalte innlegg

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, Norge er blant de mest produktive land i europa. Men vi har også (sett til folketallet) høyest andel av skilsmisser og av alenemødre, Noe som jeg ikke synes er positivt..

Anonymkode: 1935a...18a

Kan du vise meg statistikken på høy andel alenemødre? Betyr det at fedrene da ikke stiller opp? Kan man da trekke konklusjonen at Norge har størst andel menn som ikke bryr seg om barna sine hvis de blir skilt? 

Anonymkode: 1c34f...73d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En av mine tanter var en aktiv feminist under slutten av 1960 og i begynnelsen av 70-tallet, Men hun forlot feminist bevegelsen for 23-24 år siden fordi hun syntes ikke at tredje generasjons-feminismen har ingenting med feminisme å gjøre.

Jeg synes at kvinner skal være kvinner og at menn skal være menn, Også tror jeg at det hadde vært bedre for både mannen og kvinnen og ikke minst barna dersom det var mindre skilsmisser.

Altså at kvinner slutter å jobbe og er hjemme og tar vare på familien istedenfor?

Anonymkode: 4724b...0b4

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke vår feil at menn er mindre kresne enn damer.

Hva skal vi i så fall gjøre med denne «urettferdigheten»? Ligge med menn vi ikke har lyst på?

Anonymkode: a977e...cba

Nei, Jeg har ikke sagt at det kvinners feil at dere vanligvis er harde å imponere. Men jeg tror også at fleste menn er kresne når det kommer til damer, Men 80% av alle kvinner som er ute på byen en fredagskveld er mer enn vakre og sexy og dere kan mer eller mindre velge selv hvilken mann dere vil ha et ONS med. Det er veldig mye, mye hardere for en mann og imponere å sjarmere en dame.

Jeg har aldri sagt at det er urettferdig at damer er vanskelige og få napp på, Jeg synes bare at det er mer spennende når jeg er ute på jakt.

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan du vise meg statistikken på høy andel alenemødre? Betyr det at fedrene da ikke stiller opp? Kan man da trekke konklusjonen at Norge har størst andel menn som ikke bryr seg om barna sine hvis de blir skilt? 

Med alenemødre så mente jeg at far og mor til barnet er skilt og at moren har hovedansvaret for barnet. Jeg mener ikke at fedrene ikke bryr seg om barna.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi vet alle buzzfeed vanligvis ikke er en troverdig kilde, Men i den artikkelen så viste de overskriftene i forskjellige aviser som handlet om de forskjellige temaene. 

Det er flest kvinner som søker om skilsmisser, Men det er også flere menn som velger og ikke gifte seg.

www.dailymail.co.uk/femail/article-4994118/Women-destroying-marriage.html#comments

www.dailymail.co.uk/femail/article-3046350/Why-men-refuse-marry-Women-complain-chaps-today-won-t-settle-Sorry-ladies-s-fault-argues-wickedly-provocative-new-book-Denigration-M

https://fascinatingwomanhood.com/blog-eng/2017/3/24/young-men-are-giving-up-on-marriage-women-arent-women-anymore

Så da slår du til med dayli mail som en troverdig kilde? 

Skrevet

Om damer er kresne med hvem de ligger med er vel det en god ting. De løper jo en større risiko enn mannen. Både med tanke på overfall og uønskede graviditeter.

Anonymkode: d4f22...7c7

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Med alenemødre så mente jeg at far og mor til barnet er skilt og at moren har hovedansvaret for barnet. Jeg mener ikke at fedrene ikke bryr seg om barna.

Kan du svare på om du synes at det er bedre om kvinner da blir hjemme med barna og tar vare på familien? 

Skrevet
1 minutt siden, Lektor Doppler med tillegg skrev:

Så da slår du til med dayli mail som en troverdig kilde? 

Jeg vet ikke hvor mye troverdighet det er i kildene fra DM, Det var bare de første kildene jeg så. Men det har faktisk langt færre par som gifter seg i dag enn hva det for en 10-15 eller 20 år siden.

Skrevet

Jeg spør igjen, jeg. Synes du det er bedre for samfunnet om kvinner slutter å jobbe og heller blir hjemme og tar vare på familien?

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes at kvinner skal være kvinner og at menn skal være menn, Også tror jeg at det hadde vært bedre for både mannen og kvinnen og ikke minst barna dersom det var mindre skilsmisser.

Hva mener du med at "kvinner skal være kvinner og at menn skal være menn"?

Tror ikke noen er uenig i at det hadde vært bedre både for kvinner og menn om ikke så mange var nødt til å skille seg. Hva mener du skal til for at det skal bli færre skillsmisser?

Anonymkode: ded47...3d7

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg spør igjen, jeg. Synes du det er bedre for samfunnet om kvinner slutter å jobbe og heller blir hjemme og tar vare på familien?

Jeg har ikke sagt at kvinner skal slutte og jobbe for å være husmor.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke sagt at kvinner skal slutte og jobbe for å være husmor.

Artikkelene du har linket til viser en holdning om at kvinner bør være hjemme og ta vare på familien. 

Skrevet

Ikke vanskelig å forstå hvem anonym 18a er i hvert fall...

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei, vi har nok sett han før, ja. I en ganske så langtekkelig diskusjon, som knapt har endt. Merkelig syn på kvinner.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva mener du med at "kvinner skal være kvinner og at menn skal være menn"?

Tror ikke noen er uenig i at det hadde vært bedre både for kvinner og menn om ikke så mange var nødt til å skille seg. Hva mener du skal til for at det skal bli færre skillsmisser?

Det jeg mener er det at hvis en mann oppfører seg som en typisk mann i dag så blir han fort stemplet som en mannssjåvinist, Og hvis en kvinne oppfører seg som en kvinne og gjør typiske kvinneting så blir sett ned på og stemplet som svak. Sad but true

Vel, Jeg vet ikke hva som er hovedårsaken bak alle skilsmisser. Men det er faktisk flest kvinner som søker om skilsmisse og jeg tror nok at mange av dagens kvinner undervurderer det å bli mor samtidig som hun skal ha en karriere, Og min erfaring tilsier at mange kvinner ser på en mann mer som en konkurrent enn som en partner, Men dette er generalisering selvfølgelig.

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, vi har nok sett han før, ja. I en ganske så langtekkelig diskusjon, som knapt har endt. Merkelig syn på kvinner.

Hva mener dere? Jeg har åpnet to tråder tidligere, Begge kortvarige tråder som døde ut fordi mangel på svar. Og jeg har merkelig syn på kvinner? Hva vet du/dere om meg og mitt privatliv?

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det er statistikk på at de som jobber mest overtid er småbarnsfedre og når de ikke får hovedomsorgen så sutrer de med at det urettferdig. Hva med å involvere seg i livene til barna. 

Hvis fedrene vil ha barna så hvis det kjemp for det. 

Du hører ikke på en eneste arbeidsplass heller at hvis en mor er hjemme med sykt barn så er hun flink mor. Men hvis en far er det får han masse skryt (det var egentlig ikke en del av argumentasjonen). 

Men over til alenemødre, så tviler jeg på at fedre i andre land har mer omsorg for barna sine enn her. 

Du skaper et problem som egentlig ikke finnes. 

Jeg er for at familiene selv skal finne ut hvordan de skal ha det og det trenger ikke nødvendigvis er kjønnsdelt at kvinnene skal gjøre typisk kvinnetilng og motsatt. 

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det jeg mener er det at hvis en mann oppfører seg som en typisk mann i dag så blir han fort stemplet som en mannssjåvinist, Og hvis en kvinne oppfører seg som en kvinne og gjør typiske kvinneting så blir sett ned på og stemplet som svak. Sad but true

Vel, Jeg vet ikke hva som er hovedårsaken bak alle skilsmisser. Men det er faktisk flest kvinner som søker om skilsmisse og jeg tror nok at mange av dagens kvinner undervurderer det å bli mor samtidig som hun skal ha en karriere, Og min erfaring tilsier at mange kvinner ser på en mann mer som en konkurrent enn som en partner, Men dette er generalisering selvfølgelig.

Du svarte ikke på spørsmålet - hva mener du med at "kvinner skal være kvinner og at menn skal være menn"? Det du svarer her sier ikke noe om hva du mener om det, det åpner bare for nye spørsmål:

Hva mener du er typisk måte å oppføre seg som mann?

Hva mener du er typisk måte å oppføre seg som kvinne?

Og ang. det at det er flere kvinner som søker skillsmisse og du antar at det er fordi kvinner undervurderer det å bli mor samtidig som hun skal ha en karriere... hvordan mener du hun skal gjøre det hvis hun ikke skal jobbe etter at hun har fått barn? Hvordan skal hun leve uten inntekt? Hvordan skal hun opparbeide rettigheter til sykepenger og om hun er riktig uheldig en uførepensjon som det er mulig å leve av? Hvordan mener du hun skal opparbeide seg en pensjon hun kan leve av? Hvordan mener du hun skal forsørge seg selv hvis f.eks. mannen dør eller går fra henne når hun ikke bør jobbe?

Hvordan ser du for deg at arbeidsfordelingen mellom kvinner om menn skal være i hus og hjem kombinert med jobb for begge to? Eller om den ene skal jobbe og den andre ikke, hvordan ser du for deg å sikre den som ikke jobber? Tror du det er realistisk å greie å sikre den som ikke jobber økonomisk på en gjennomsnittlig lønn som også skal dekke alle utgifter til familien?

Årsaken til at det er oftere kvinner som tar initiativ til skillsmisse er fordi menn sjeldnere går hvis de ikke allerede har en annen å gå til. Kvinner går som regel fordi de vil ut av forholdet, men ikke fordi de har en annen. Hva tror du fører til denne forskjellen?

Hvis du har erfaring med at mange kvinner ser på mannen som en konkurrent, da synes jeg du har merkelige erfaringer med kvinner. Hvorfor tror du forholdene i så fall utvikler seg til en konkurranse? Og på hvilke områder konkurrerer de?

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Norge har vel den største andelen aktive og engasjerte fedre, selv om vi fortsatt har en vei å gå. Og at folk blir skilt betyr ikke automatisk at kvinna blir alenemor.

Anonymkode: 5b736...756

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Feil, kvinner flest gjør det de skal for at forholdet skal funke. Men de bestemmer jo bare over seg selv. Så hvis et forhold IKKE skal ende i skilsmisse, må mannen begynne å gjøre det kona også gjør. Satse på forholdet, slutte å være egoist, ta hennes meninger inn i beslutningene osv. Ellers får han jo som forventet...

https://www.gottman.com/blog/emotionally-intelligent-husbands-key-lasting-marriage/

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Norge har vel den største andelen aktive og engasjerte fedre, selv om vi fortsatt har en vei å gå. Og at folk blir skilt betyr ikke automatisk at kvinna blir alenemor.

Det er jo det som er poenget mitt. Hadde hun skrevet aleneforeldre så ja, men hun jeg siterte skrev alenemødre

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo det som er poenget mitt. Hadde hun skrevet aleneforeldre så ja, men hun jeg siterte skrev alenemødre

Ja, jeg mente å støtte ditt innlegg med dette.

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vil bare legge til at dette er en mann(18a), og at han tidligere har startet ganske kvinnefiendtlige diskusjoner. Blant annet påstått at alle lesbiske er sluts, og at alle kvinner som er heterofile, men som har hatt seksuell opplevelser med kvinner er billige sluts. 

Skrevet
På 29.12.2017 den 23.42, Anonym bruker skrev:

Her er en interessant artikkel hvor 36 kvinner forteller "Why it sucks being a woman" synes det var mange gode synspunkter der.

https://thoughtcatalog.com/lorenzo-jensen-iii/2016/07/36-women-reveal-why-life-sucks-when-youre-a-woman/

30+ grunner til at det er kjipt å være en mann er bare tull og de syter.

30+ grunner til at det suger å være kvinne, her var det mange gode poeng. 

Dette forumet fornekter seg ikke.

Anonymkode: 57300...09f

Skrevet

Nå har jeg lest 4-5 enkeltstående tråder bare i dag, der dama sier "fra han er ferdig på jobb og langt ut på natt sitter han med headset på og spiller spill på nettet, så vekker han meg midt på natta og blir sur hvis jeg ikke vil ha sex", eller "mens jeg styrer og steller står han med hendene i lomma og må få oppgavene tildelt av meg, han skjønner ikke at ungene må kles på og gjøres klare til barnehagen om morgenen". 

Altså, enten helt umodne fyrer som oppfører seg mer navlebeskuende enn 17-åringen her i huset, eller totalt evneveike karer som umulig kan klare å ha ansvar for så mye som en katt engang, langt mindre et barn.

Er det "lettere" å være kvinne, hvis man må være mor både for barna sine og for ektefellen? Hvilken kvinne kunne tillate seg sånn gjennomgående latskap som disse mennene her? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...