Gå til innhold

Har kvinner det lettere enn hva menn har?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns den artikkelen syns jeg bare var tull.

Og om det er så synd på en mann fordi det er vanskelig for han å få seg et ligg foreslår jeg at han prøver en annen metode. Bare det at han kaller det "to get lad" sier meg at han går frem på feil måte. Få kvinner ønsker et desperat creep som det lyser tøm og røm av. 

Anonymkode: cec9c...def

Skrevet

Bare tull hele greiene. Og de fleste punktene var helt like. 

Anonymkode: 12a6a...228

Skrevet

Dette er jo bare tull. Sutremenn🤔

Anonymkode: b08bc...406

Skrevet

Jeg mener at “boksen“ for små gutter er mindre enn den for jenter. Jenter kan leke med biler, klatre i trær og herje med pappaen, da får de høre at de er tøffe. Guttene som vil leke med dukker eller er litt mammadalt blir sett på som svake.

Men dette er jo nettopp fordi alt som er markert som kvinnelig blir sett på som svakt.

Utenom brystkreft, hvilke kvinneproblemer er det de mener verden bryr seg om? 

Det er for eksempel menns hobby som samler, som å se fotballkamp, igjen spilt av menn, for kvinnefotball får ikke mye oppmerksomhet.

Så nei, jeg er ikke enig med artikkelen.

Anonymkode: 3ef4c...800

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg mener at “boksen“ for små gutter er mindre enn den for jenter. Jenter kan leke med biler, klatre i trær og herje med pappaen, da får de høre at de er tøffe. Guttene som vil leke med dukker eller er litt mammadalt blir sett på som svake.

Men dette er jo nettopp fordi alt som er markert som kvinnelig blir sett på som svakt.

Det er for eksempel menns hobby som samler, som å se fotballkamp, igjen spilt av menn, for kvinnefotball får ikke mye oppmerksomhet.

Enig i dette! Gutter som liker å gjøre aktiviteter jenter ofte foretrekker blir av mange sett på som svake. Tror dog vi har kommet litt lenger her i Norden, enn i USA.

Når det kommer til det øvrige i artikkelen, så synes jeg det bare er svada. Minner veldig om noen som er dårlig til å reflektere og trekke slutninger. Dersom menn får skylda for å ødelegge verden, er vel det fordi verden stort sett styres av menn.

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det at små jenter kan leke med biler istedenfor prinsessedukker tror jeg er et resultat av feminismen, Jenter forventes å være tøffere idag.

Kvinneting blir ikke nødvendigvis sett på som svakt, Men det er forskjeller på hun og hannkjønn.

Godt poeng, Men jeg kan ikke nevne en ting som samfunnet bryr seg om hva gjelder problem for menn.

Årsaken til at herrefotball får mer oppmerksomhet enn hva kvinnefotball gjør er fordi det har større tradisjon, Også holder herrefotball et høyere nivå i tempo. Men hvorfor så får damehåndball mer oppmerksomhet i Norge enn hva herrehåndball får?

Anonymkode: 1935a...18a

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Syns den artikkelen syns jeg bare var tull.

Og om det er så synd på en mann fordi det er vanskelig for han å få seg et ligg foreslår jeg at han prøver en annen metode. Bare det at han kaller det "to get lad" sier meg at han går frem på feil måte. Få kvinner ønsker et desperat creep som det lyser tøm og røm av. 

Anonymkode: cec9c...def

Enig i at det var mye tull i de ulike punktene.

Men han har vel et poeng når han sier at det er lettere for kvinner å få seg et ligg? 80% av kvinner kan få seg et ligg når som helst og hvor som helst. Menn må jobbe 3 x hardere for og imponere en dame, Med mindre han har en Ferrari og Yacht.

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det at små jenter kan leke med biler istedenfor prinsessedukker tror jeg er et resultat av feminismen, Jenter forventes å være tøffere idag.

Kvinneting blir ikke nødvendigvis sett på som svakt, Men det er forskjeller på hun og hannkjønn.

Godt poeng, Men jeg kan ikke nevne en ting som samfunnet bryr seg om hva gjelder problem for menn.

Årsaken 

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Årsaken til at herrefotball får mer oppmerksomhet enn hva kvinnefotball gjør er fordi det har større tradisjon, Også holder herrefotball et høyere nivå i tempo. Men hvorfor så får damehåndball mer oppmerksomhet i Norge enn hva herrehåndball får?

Det er et større mønster enn som så. Menn leser oftest bøker skrevet av menn.  Kvinner leser bøker skrevet av både menn og kvinner. Menn ser oftest film med menn i hovedrollene. Kvinner ser film med både menn og kvinner i hovedrollene. Osv. Det handler ikke bare om tradisjon. Husker dessverre ikke tittel på artiklen så får ikke linket til den, men det var en undersøkelse som det ble litt blest om for et år eller to siden som beskrev dette.

Anonymkode: d4f22...7c7

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Enig i at det var mye tull i de ulike punktene.

Men han har vel et poeng når han sier at det er lettere for kvinner å få seg et ligg? 80% av kvinner kan få seg et ligg når som helst og hvor som helst. Menn må jobbe 3 x hardere for og imponere en dame, Med mindre han har en Ferrari og Yacht.

Er det en stor fordel å "kunne få seg et ligg"? Det blir som å si at du er heldig som jobber på gammelostfabrikken, du kan spise all den gammelosten du ønsker. Selv liker jeg ikke gammelost, så da er liksom ikke det noe stort privilegium. Jeg liker ikke one night stands heller, men jeg kan fint skaffe meg dem. Er jeg heldig som lett kan få noe jeg ikke vil ha? Like heldig som hun på gammelostfabrikken som ikke liker  gammelost.

Anonymkode: 5b736...756

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er motsatt, gutter forventes å skamme seg hvis de gjør noe "feminint". De skal ikke trakte etter å ligne oss. Men å si "guttejente" er en kompliment, for hvilken jente ville ikke ønske å ligne en gutt, liksom? 

Disse sidene er også fulle av det, voksne kvinner som gjerne sitter og skryter av at de "aldri har hatt jentevenner, det er for mye drama" og at de kun trives med å omgås menn. De sier jo egentlig bare det samme: at det å være jente eller kvinne ikke er bra nok, men hvis man klarer å kopiere menns atferd og idealer, da blir man litt "bedre".

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er motsatt, gutter forventes å skamme seg hvis de gjør noe "feminint". De skal ikke trakte etter å ligne oss. Men å si "guttejente" er en kompliment, for hvilken jente ville ikke ønske å ligne en gutt, liksom? 

Disse sidene er også fulle av det, voksne kvinner som gjerne sitter og skryter av at de "aldri har hatt jentevenner, det er for mye drama" og at de kun trives med å omgås menn. De sier jo egentlig bare det samme: at det å være jente eller kvinne ikke er bra nok, men hvis man klarer å kopiere menns atferd og idealer, da blir man litt "bedre".

Men, Er det virkelig det? jeg tror nok at småbarn som leker med leketøy ikke blir sett ned på hvis en gutt velger og leke med typiske jenteting eller hvis en jente velger og leke med gutteting. Og det at gutter/menn ikke vil fremstå som feminine har mer med ego og stolthet å gjøre, De prøver alltid å være den tøffeste og den mest maskuline. Mener du at alle jenter vil ligne på en gutt/mann?

Ja, Jeg kan være enig i at kvinner skravler og kvakler mer enn hva menn gjør. Men det har vist noe med våres hjerner også gjøre, Kvinnehjernen og mannshjernen opererer forskjellig. Kvinner skal visst nok prate mer enn hva menn gjør og menn tenker visst mer enn hva kvinner gjør. Men at kvinner skal prøve å kopiere menns atferd og idealer synes jeg er synd.

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men, Er det virkelig det? jeg tror nok at småbarn som leker med leketøy ikke blir sett ned på hvis en gutt velger og leke med typiske jenteting eller hvis en jente velger og leke med gutteting. Og det at gutter/menn ikke vil fremstå som feminine har mer med ego og stolthet å gjøre, De prøver alltid å være den tøffeste og den mest maskuline. Mener du at alle jenter vil ligne på en gutt/mann?

Ja, Jeg kan være enig i at kvinner skravler og kvakler mer enn hva menn gjør. Men det har vist noe med våres hjerner også gjøre, Kvinnehjernen og mannshjernen opererer forskjellig. Kvinner skal visst nok prate mer enn hva menn gjør og menn tenker visst mer enn hva kvinner gjør. Men at kvinner skal prøve å kopiere menns atferd og idealer synes jeg er synd.

Det stemmer vel kanskje tildels, men jo det er mye sånn at typiske kvinnetrekk blir ansett som svake. 

Så du videoen av de små jentene som skulle løpe, kaste og slå som jenter? Ganske interessant!

Anonymkode: 4724b...0b4

Skrevet

Av de 34 punktene er det noen som er interessante å diskutere videre. Men i det store og hele så virker dette bare som sure oppgulp fra menn som sliter med eget selvbilde og sosiale koder og som ser på seg selv som offer fremfor å ta ansvar for egne liv. Jeg greier ikke helt at på alvor noen som har som nick allahhatesfags...

Anonymkode: ded47...3d7

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er jo allerede forpestet av dette verdenssynet, du snakker som om det er naturgitt at menn er "tøffe" og kvinner "skvaldrete". Man merker jo tydelig hva du syns er mest verdifullt.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg greier ikke helt at på alvor noen som har som nick allahhatesfags...

LOL :)

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er jo allerede forpestet av dette verdenssynet, du snakker som om det er naturgitt at menn er "tøffe" og kvinner "skvaldrete". Man merker jo tydelig hva du syns er mest verdifullt.

Jeg har vel aldri sagt at menn er mer verdifulle enn kvinner? Men jeg tror at de fleste gutter/menn setter mye stolthet i det å være mann, Og at de derfor velger og ikke gjøre typiske kvinneting i frykt for og bli hetset av andre menn.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg har vel aldri sagt at menn er mer verdifulle enn kvinner? Men jeg tror at de fleste gutter/menn setter mye stolthet i det å være mann, Og at de derfor velger og ikke gjøre typiske kvinneting i frykt for og bli hetset av andre menn.

Hvis "typiske kvinneting" hadde høy status og var ettertraktet- ville de da ha blitt hetset?

Skrevet
46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er enig i dette. Provoserende at typiske “guttekvaliteter” alltid blir favorisert i samfunnet. Når det er sagt, så har feminismen kommet langt (og takk for det). Jeg vil ikke si at det nødvendivis er lettere å være mann enn kvinne i dag. Anbefaler alle å se dokumentaren jeg linker til. Den provoserte meg i starten, men så ble jeg jaggu meg litt klokere etter å gå sett helt til slutten. 

Anonymkode: 679fa...e39

Skrevet

Menn har det ikke vanskeligere enn kvinner. Det eneste de sutrer med er at de ikke kan få de jentene de vil og mener kun jenter er ute etter status. Men nå har kvinner gått forbi menn når det kommer til utdannelse og få kvinner vil ha en mann som er mindre smart enn seg selv. 

Syns menn går ofte i offerrollen og mener samfunnet er imot dem.

man må huske på at kvinner har kun hatt litt status de siste 40-50 årene. Det er ikke mye og evolusjonen (mener det som ligger latent i oss) har ikke godt så fort. 

Anonymkode: 1c34f...73d

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Menn har det ikke vanskeligere enn kvinner. Det eneste de sutrer med er at de ikke kan få de jentene de vil og mener kun jenter er ute etter status. Men nå har kvinner gått forbi menn når det kommer til utdannelse og få kvinner vil ha en mann som er mindre smart enn seg selv. 

Syns menn går ofte i offerrollen og mener samfunnet er imot dem.

man må huske på at kvinner har kun hatt litt status de siste 40-50 årene. Det er ikke mye og evolusjonen (mener det som ligger latent i oss) har ikke godt så fort. 

Anonymkode: 1c34f...73d

Det med offerrolle er i alle fall sant! Det som plager dem er ikke å komme under kvinner i status, for det er de ennå ikke kommet. Men det plager dem å ikke lenger ha så stort forsprang som før! Nesten så jeg tenker at noen generasjoner menn (særlig de på 50+) innbiller seg at de har fortjent ett eller annet fantastisk helt ut av det blå. De går liksom omkring med en forventning til "entitlement" som ikke oppfylles, og da er det plutselig urettferdig! Ikke urettferdig i betydningen "noen andre har overtatt alle fordelene", men i betydningen "mine medfødte fordeler er færre og mindre enn jeg syns de burde være!"

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvis "typiske kvinneting" hadde høy status og var ettertraktet- ville de da ha blitt hetset?

Hvis en mann gjør noe som blir sett på som kvinnelig og feminint så blir han fort gjort til narr av og stemplet som homse av andre menn.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er enig i dette. Provoserende at typiske “guttekvaliteter” alltid blir favorisert i samfunnet. Når det er sagt, så har feminismen kommet langt (og takk for det).

Har egentlig feminismen gjort det enklere for kvinner og samfunnet generelt?

https://www.buzzfeed.com/hannahjewell/things-feminism-has-killed?utm_term=.wuZn3MN1Nk#.ngJNqo8k8y

Feminismen har på mange områder ødelagt forholdet mellom mann og kvinne.

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har egentlig feminismen gjort det enklere for kvinner og samfunnet generelt?

https://www.buzzfeed.com/hannahjewell/things-feminism-has-killed?utm_term=.wuZn3MN1Nk#.ngJNqo8k8y

Feminismen har på mange områder ødelagt forholdet mellom mann og kvinne.

Forholdet mellom mann og kvinne var ikke spesielt rosenrødt før i tiden!

Jeg har truffet flere eldre kvinner som har levd hele sitt liv tradisjonelt. De har tendens til å blomstre opp etter at de er blitt enker og endelig kan ta sine egne valg og leve livet slik de ønsker. De var sikkert glad i mannen sin, men de var ikke likeverdige i sine forhold. Selvsagt har det vært unntak, men dette har vært sannheten for ekstremt mange i prefeministiske forhold.

Anonymkode: d4f22...7c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...