Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #51 Skrevet 26. desember 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Galskap. Heldigvis så blir de overkjørt av leger/ barnevern i kritiske situasjoner Anonymkode: 6541f...0df Ja nå gjør de det. Men ikke når jeg vokste opp på 80/90 tallet. Husker jeg hadde ei på 15 år som fikk godkjent at hun ikke skulle ha blod dersom det skulle skje noe under operasjonen. Foreldrene stod stolte ved siden av når datteren forkynte sitt ønske for legen. Jeg ble fysisk kvalm av hele situasjonen men veldig glad for at operasjonen gikk som planlagt. Anonymkode: ebaff...55e
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #52 Skrevet 26. desember 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Å feire nyttårsaften med raketter og champagne er jo ikke noe jv er imot! Hvor har du det fra?? Anonymkode: 8679d...c5b Du er tydeligvis så utvannet at du bør lese bibelen med jv øyne en gang til 👍 Anonymkode: ebaff...55e
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #53 Skrevet 26. desember 2017 Jeg er ikke JV, men har en kollega som er. Sjekk jw.org der finner dere de fleste svar. Anonymkode: 94955...dd7
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #54 Skrevet 26. desember 2017 3 timer siden, Evablaum skrev: Det er klart dere kjøper gaver til barna i jula, for at de ikke skal skille seg ut. Tviler på at dere kjøper gaver når det er høstferie, vinterferie, påskeferie.... Vi kjøper gaver akkurat når vi vil. Og det tror jeg faktisk de fleste gjør. Bare ekstremt mye ekstra i julen. Anonymkode: 548f7...d89
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #55 Skrevet 26. desember 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg er ikke JV, men har en kollega som er. Sjekk jw.org der finner dere de fleste svar. Anonymkode: 94955...dd7 Vel nå har du vel sett i tråden at jv er like forskjellige som alle andre mennesker. Noen lever etter reglene andre ikke mens noen bøyer og tøyer litt der de føler for. Anonymkode: ebaff...55e
Evablaum Skrevet 26. desember 2017 #56 Skrevet 26. desember 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi kjøper gaver akkurat når vi vil. Og det tror jeg faktisk de fleste gjør. Bare ekstremt mye ekstra i julen. Anonymkode: 548f7...d89 Dere kjøper gaver i jula fordi alle andre gjør det.
skjotta Skrevet 26. desember 2017 #57 Skrevet 26. desember 2017 33 minutter siden, Evablaum skrev: Dere kjøper gaver i jula fordi alle andre gjør det. Det gjør vel de aller fleste.... uavhengig av religion. Desember kjøpefesten handler mindre og mindre om religion for flere og flere mennesker.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #58 Skrevet 26. desember 2017 1 time siden, Evablaum skrev: Med andre ord, nei? Det er ikke en problemstilling. Det bestemmer ikke foreldrene. Anonymkode: 7ae4c...57e
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #59 Skrevet 26. desember 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Å feire nyttårsaften med raketter og champagne er jo ikke noe jv er imot! Hvor har du det fra?? Anonymkode: 8679d...c5b Trodde ikke de kunne feire noen ting "verdslig" som tar fokus vekk fra gud jeg? Derfor de ikke feirer bursdag? Anonymkode: d28cb...af1
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #60 Skrevet 26. desember 2017 Har en venninne som vokste opp som datter av en av de eldste. Ingen feiring av noe, ikke jul, ikke bursdager, ikke påske eller andre ferier, ikke nyttårsaften. Ingenting. Juledagene skulle man oppføre seg som om det var hvilken som helst annen hverdag ellers i året, ikke noe ekstra i matveien eller ekstra kos eller noe. Tv var ikke lov. Ikke lov å være med på markeringer/feiringer med skolen. Ikke gå i andres bursdag. Selv om hun brøt ut som tenåring så har hun aldri egentlig kommet over oppveksten. Hun sliter med å føle at hun fortjener noen oppmerksomhet, en gave, en takk, markere en høytid, for hun er oppvokst med at det ikke er lov, at det er skam å ønske å markere slikt. Anonymkode: e4d11...efc
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2017 #61 Skrevet 27. desember 2017 Min far er jehovas vitner men han ser da mye på tv likevel. Men feiring av jul og bursdag er han selvsagt ikke med på. På nyttårsaften skyter han opp raketter å drikker litt vin eller øl med gjestene vår. Anonymkode: 8679d...c5b
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2017 #62 Skrevet 27. desember 2017 Jehovas vitner blir hatet uansett hva vi gjør. Alt vi gjør er gale uansett på en eller annen måte. Anonymkode: 548f7...d89
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2017 #63 Skrevet 27. desember 2017 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jehovas vitner blir hatet uansett hva vi gjør. Alt vi gjør er gale uansett på en eller annen måte. Anonymkode: 548f7...d89 Jeg klarer virkelig ikke å se hva som er galt med at vi feirer barnet sin bursdag å gjør litt stas på han nei. Anonymkode: 8679d...c5b
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2017 #64 Skrevet 27. desember 2017 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Noen lever etter reglene andre ikke mens noen bøyer og tøyer litt der de føler for. Anonymkode: ebaff...55e Akkurat som de aller fleste religiøse: følger de reglene som ikke innebærer noen stor personlig forsakelse, driter i de reglene som de føler setter for mye begrensninger for seg selv. Litt som min muslimske venn som er hysterisk når det kommer til å spise svin, drikke alkohol osv, men som så fort muligheten byr seg er utro mot kona og har sex utenfor ekteskap. Og på toppen av dette hykleriet anser de seg selvsagt som moralsk overlegne og fordømmer ikke-religiøse for deres syndefulle liv. Det er jo nesten på grensen til å være søtt. Anonymkode: 3f416...167
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2017 #65 Skrevet 27. desember 2017 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi kjøper gaver akkurat når vi vil. Og det tror jeg faktisk de fleste gjør. Bare ekstremt mye ekstra i julen. Anonymkode: 548f7...d89 Dere er vitner som lever litt på kanten dere da? Sikker på at det vil skaffe dere en plass i paradis? Forbud: Å utføre symbolske handlinger som kan assosieres med hedenskap eller åndelig utroskap, for eksempel feiring av fødselsdag, jule- og påskefeiring og hilsing med flagg Anbefalinger: Generelt vise sparsommelighet og nøkternhet i omgang med penger, og bruk av klær og materielle verdier http://www.kjelltotland.com/419227057 Anonymkode: 3f416...167
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2017 #66 Skrevet 27. desember 2017 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Det finnes mange løsninger som faktisk er bedre enn blod å bruke. Men de er dyrere. Det er billigst å gi blod. Ikke alle leger vet om alle muligheter en gang. Det finnes mange preparater som faktisk inneholder blod som vi kan motta. Dette kan du spørre et Jehovas vitne om direkte. Vanskelig å ta det her på et forum. Anonymkode: 548f7...d89 Neinei, det der er typisk JV. Flinke til å argumentere for sin egen sannhet. Det er klart det ikke fins noe bedre alternativ enn blodoverførsel, det er jo et viktig redskap i livreddende behandling! Husker vi hadde om forskjellige livssyn på skolen og skulle være med i forskjellige trossamfunn i en uke. De som var med JV var helt hjernevasket etterpå og argumenterte med samme stil som medlemmene. Tok dem uker for å så innse hva som hadde skjedd. Anyways, det er bare vås at "leger ikke vet om mulighetene engang", hvem er det da som sitter på fasiten? JV?? Anonymkode: 4871d...486
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2017 #67 Skrevet 27. desember 2017 Min venninne vokste opp i JV. Makan te stakkarslig oppvekst. Men helt ærlig, hvordan kan man tro at det sitter en Gud å blir sint hvis man feirer jul og bursdag? JV feirer ikke noe som hedningene feiret. Men bryllup er den største feiringen som finnes! Da feirer de noe så grusomt atte.. Fatter det ikke. Og alle som er JV er gjennomført dum. Hvordan kan man tro på noe så dust? Anonymkode: be890...dc5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå