Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #26 Skrevet 26. desember 2017 1 time siden, Evablaum skrev: Så bra at du har vært sterk nok til å komme deg ut, og at du har et godt liv nå. Takk ❤ jeg visste allerede som barn at denne retningen ikke var riktig for meg. Mistet familie og venner så da skjønte jeg at valget var riktig. Jeg ville ikke være en del av et så kaldt og lukket samfunn. Anonymkode: ebaff...55e
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #27 Skrevet 26. desember 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Vel vi fikk ikke gaver av slekta selv om de helt sikkert ville gitt oss det. Men det hadde foreldrene mine aldri akseptert. Jeg vet at det finnes nyanser av jv. Vi hadde også familier i menigheten som stod med en fot i den verdslige verden og den andre i menigheten. Min far var en av de "eldste" og hadde en viktig og anerkjent posisjon der. Det var rett og slett ikke mulig å akseptere pepperkaker, julegaver og julemat(eller ekstra god mat) i julen. Noen av mine "venner" i menigheten vokste opp slik som deg og de hadde det nok ikke så aller verst. Jeg og mine søsken hadde det veldig strengt. Det samme gjalt andre barn av lederene av "de eldste". Anonymkode: ebaff...55e Min far var og er eldste. Så du må ha vært svært uheldig. Det er ikke noe gale med å ta imot gaver. Det er heller ingenting gale med pepperkaker, snop, mat osv. Ikke noe gale med å se tv heller. Anonymkode: 548f7...d89
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #28 Skrevet 26. desember 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jehovas vitner tror jo ikke på Jesus Kristus. Hvordan er de da kristne? Anonymkode: a4661...c4c Jehovas vitner tror så klart på jesus Kristus. Det var Jesus som ofret sitt liv for oss. Du må ikke skrive ting som ikke stemmer. Anonymkode: 548f7...d89
Evablaum Skrevet 26. desember 2017 #29 Skrevet 26. desember 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Min far var og er eldste. Så du må ha vært svært uheldig. Det er ikke noe gale med å ta imot gaver. Det er heller ingenting gale med pepperkaker, snop, mat osv. Ikke noe gale med å se tv heller. Anonymkode: 548f7...d89 Tillater dere at deres barn får blodoverføring? Dere høres ikke så strikte ut som det jeg har hørt at jv er
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #30 Skrevet 26. desember 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Min far var og er eldste. Så du må ha vært svært uheldig. Det er ikke noe gale med å ta imot gaver. Det er heller ingenting gale med pepperkaker, snop, mat osv. Ikke noe gale med å se tv heller. Anonymkode: 548f7...d89 Jeg var nok ikke svært uheldig. Det er nok dere som strekker strikken. Og det er veldig bra at det finnes jv som gjør det. Det betyr at det finnes et snev av fornuft i noen av de. Men ikke innbill deg at det å spise et festmåltid på julaften og åpne gaver på julaften er akseptert av en døpt jv. Spesielt ikke av en jv. Snakker dere høyt om dette i menigheten? Anonymkode: ebaff...55e
Evablaum Skrevet 26. desember 2017 #31 Skrevet 26. desember 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg var nok ikke svært uheldig. Det er nok dere som strekker strikken. Og det er veldig bra at det finnes jv som gjør det. Det betyr at det finnes et snev av fornuft i noen av de. Men ikke innbill deg at det å spise et festmåltid på julaften og åpne gaver på julaften er akseptert av en døpt jv. Spesielt ikke av en jv. Snakker dere høyt om dette i menigheten? Anonymkode: ebaff...55e Ja, hun andre fikk jv til å høres oppegående ut.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #32 Skrevet 26. desember 2017 6 minutter siden, Evablaum skrev: Tillater dere at deres barn får blodoverføring? Dere høres ikke så strikte ut som det jeg har hørt at jv er Det finnes mange løsninger som faktisk er bedre enn blod å bruke. Men de er dyrere. Det er billigst å gi blod. Ikke alle leger vet om alle muligheter en gang. Det finnes mange preparater som faktisk inneholder blod som vi kan motta. Dette kan du spørre et Jehovas vitne om direkte. Vanskelig å ta det her på et forum. Anonymkode: 548f7...d89
Evablaum Skrevet 26. desember 2017 #33 Skrevet 26. desember 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det finnes mange løsninger som faktisk er bedre enn blod å bruke. Men de er dyrere. Det er billigst å gi blod. Ikke alle leger vet om alle muligheter en gang. Det finnes mange preparater som faktisk inneholder blod som vi kan motta. Dette kan du spørre et Jehovas vitne om direkte. Vanskelig å ta det her på et forum. Anonymkode: 548f7...d89 Med andre ord, nei?
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #34 Skrevet 26. desember 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg var nok ikke svært uheldig. Det er nok dere som strekker strikken. Og det er veldig bra at det finnes jv som gjør det. Det betyr at det finnes et snev av fornuft i noen av de. Men ikke innbill deg at det å spise et festmåltid på julaften og åpne gaver på julaften er akseptert av en døpt jv. Spesielt ikke av en jv. Snakker dere høyt om dette i menigheten? Anonymkode: ebaff...55e Vi må ha mat hver dag. Julaften også. Om vi velger å spise kjøttkaker eller svineribbe på den 24 er opp til hver enkelt... Jeg er oppvokst med at mine besteforeldre kom med gaver på julaften, vi ble glad og åpnet. Andre tanter og onkler ga oss også gaver, de levrte de gerne den 22 desember. Da ble vi også glad og åpnet gavene da. Anonymkode: 548f7...d89
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #35 Skrevet 26. desember 2017 Akkurat nå, Evablaum skrev: Ja, hun andre fikk jv til å høres oppegående ut. Ja det er de som står med en fot i den virkelige verden og den andre i menigheten. Var flere av de når jeg vokste opp. Husker de oppførte seg så skinnhellige blant folk men i det "skjulte" feiret de jul med gaver og ribbe. Nyttårsaften med raketter og champagne. De var og så først ute med pekefingeren om noen andre i menigheten syndet. Men selv lot de ungene lage julepynt og spise julegrøt på skolen. Anonymkode: ebaff...55e
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #36 Skrevet 26. desember 2017 3 minutter siden, Evablaum skrev: Med andre ord, nei? Vi kan ikke motta full blod. Men det finnes andre ting som er dyrere og faktisk bedre enn rent full blod. Anonymkode: 548f7...d89
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #37 Skrevet 26. desember 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja det er de som står med en fot i den virkelige verden og den andre i menigheten. Var flere av de når jeg vokste opp. Husker de oppførte seg så skinnhellige blant folk men i det "skjulte" feiret de jul med gaver og ribbe. Nyttårsaften med raketter og champagne. De var og så først ute med pekefingeren om noen andre i menigheten syndet. Men selv lot de ungene lage julepynt og spise julegrøt på skolen. Anonymkode: ebaff...55e Ja. Er nok mange av de også. Anonymkode: 548f7...d89
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #38 Skrevet 26. desember 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Vi må ha mat hver dag. Julaften også. Om vi velger å spise kjøttkaker eller svineribbe på den 24 er opp til hver enkelt... Jeg er oppvokst med at mine besteforeldre kom med gaver på julaften, vi ble glad og åpnet. Andre tanter og onkler ga oss også gaver, de levrte de gerne den 22 desember. Da ble vi også glad og åpnet gavene da. Anonymkode: 548f7...d89 Jeg kjenner til folk som deg. Skinnhellig men alikevel så prektig. Beklager ingen respekt for deg. Ta et valg og stå for det. Om du tror på Jehova så vet du like godt som meg at det dobbeltspillet du driver med ikke gir deg en plass i paradis. Men du får en plass sammen med oss andre da. Og vi dømmer deg ikke fordi du valgte å spise ribbe og åpne julegaver Anonymkode: ebaff...55e
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #39 Skrevet 26. desember 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ja. Er nok mange av de også. Anonymkode: 548f7...d89 Ja og du er en av de. At du gidder. Anonymkode: ebaff...55e
Evablaum Skrevet 26. desember 2017 #40 Skrevet 26. desember 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi kan ikke motta full blod. Men det finnes andre ting som er dyrere og faktisk bedre enn rent full blod. Anonymkode: 548f7...d89 Hjelper ikke barnet ditt i en kritisk, akuttsituasjon. Heldigvis, så overtar bv midlertidig omsorgen for barnet, og din mening har null betydning
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #41 Skrevet 26. desember 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det finnes mange løsninger som faktisk er bedre enn blod å bruke. Men de er dyrere. Det er billigst å gi blod. Ikke alle leger vet om alle muligheter en gang. Det finnes mange preparater som faktisk inneholder blod som vi kan motta. Dette kan du spørre et Jehovas vitne om direkte. Vanskelig å ta det her på et forum. Anonymkode: 548f7...d89 Heldigvis kan ikke du bestemme dette for barna dine slik det var før. Anonymkode: ebaff...55e
Evablaum Skrevet 26. desember 2017 #42 Skrevet 26. desember 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja. Er nok mange av de også. Anonymkode: 548f7...d89 Du er tydeligvis en av de. Hvorfor ikke bare melde dere ut?
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #43 Skrevet 26. desember 2017 1 minutt siden, Evablaum skrev: Hjelper ikke barnet ditt i en kritisk, akuttsituasjon. Heldigvis, så overtar bv midlertidig omsorgen for barnet, og din mening har null betydning Hjelper heller ikke for de barna med leukemi. Jeg har administrert flere hundre liter blod til små pasienter. De aller fleste hadde vært døde nå om de ikke fikk sag eller trombocytter i løpet av behandlingstiden. Anonymkode: ebaff...55e
Evablaum Skrevet 26. desember 2017 #44 Skrevet 26. desember 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hjelper heller ikke for de barna med leukemi. Jeg har administrert flere hundre liter blod til små pasienter. De aller fleste hadde vært døde nå om de ikke fikk sag eller trombocytter i løpet av behandlingstiden. Anonymkode: ebaff...55e Det er jo galskap at det finnes foreldre som heller vil la sine barn dø, enn å gi de behandlingen som vil redde de.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #45 Skrevet 26. desember 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi kan ikke motta full blod. Men det finnes andre ting som er dyrere og faktisk bedre enn rent full blod. Anonymkode: 548f7...d89 Hva er bedre, mener du? Det kommer jo an på tilstanden. Ikke alle sykehus som har alle preparater heller. Kan dere ta imot blodplasma? Tromobocytter (=blodplater)? Hva sier du dersom barnet ditt har vært i en stygg ulykke og er i fare for å blø ihjel? Det blir kjørt til nærmeste lokalsykehus som bare har fullblod å tilby. Ville du sagt nei? Sagt nei om mannen din også? Anonymkode: a4661...c4c
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #46 Skrevet 26. desember 2017 2 minutter siden, Evablaum skrev: Det er jo galskap at det finnes foreldre som heller vil la sine barn dø, enn å gi de behandlingen som vil redde de. Saken er at jv er ikke redd for å dø eller å la barna dø. I deres tro betyr døden at man ligger å hviler og venter på paradis. Når Jehova har gjort ende på verden vil han vekke de døde opp og gi de pust igjen(dog kun jv, vi andre blir liggende i grava å råtne). Og så vil fe alle møtes i paradis å leve evig. Uten skrik,sorg eller smerte. Så jv ser ikke på døden her på jorden som noe problem. Derfor vil de gjerne la sine kjære og nære blø i hel på operasjonsbordet. Anonymkode: ebaff...55e
Evablaum Skrevet 26. desember 2017 #47 Skrevet 26. desember 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Saken er at jv er ikke redd for å dø eller å la barna dø. I deres tro betyr døden at man ligger å hviler og venter på paradis. Når Jehova har gjort ende på verden vil han vekke de døde opp og gi de pust igjen(dog kun jv, vi andre blir liggende i grava å råtne). Og så vil fe alle møtes i paradis å leve evig. Uten skrik,sorg eller smerte. Så jv ser ikke på døden her på jorden som noe problem. Derfor vil de gjerne la sine kjære og nære blø i hel på operasjonsbordet. Anonymkode: ebaff...55e Da snakker vi hjernevasking ja.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #48 Skrevet 26. desember 2017 1 minutt siden, Evablaum skrev: Da snakker vi hjernevasking ja. Ja en kort oppsummert beskrivelse av hva som foregår i "undervisningen" de fyller de små barnehodene med fra spebarnsalder. Anonymkode: ebaff...55e
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #49 Skrevet 26. desember 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja en kort oppsummert beskrivelse av hva som foregår i "undervisningen" de fyller de små barnehodene med fra spebarnsalder. Anonymkode: ebaff...55e Galskap. Heldigvis så blir de overkjørt av leger/ barnevern i kritiske situasjoner Anonymkode: 6541f...0df
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #50 Skrevet 26. desember 2017 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja det er de som står med en fot i den virkelige verden og den andre i menigheten. Var flere av de når jeg vokste opp. Husker de oppførte seg så skinnhellige blant folk men i det "skjulte" feiret de jul med gaver og ribbe. Nyttårsaften med raketter og champagne. De var og så først ute med pekefingeren om noen andre i menigheten syndet. Men selv lot de ungene lage julepynt og spise julegrøt på skolen. Anonymkode: ebaff...55e Å feire nyttårsaften med raketter og champagne er jo ikke noe jv er imot! Hvor har du det fra?? Anonymkode: 8679d...c5b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå