Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #1 Skrevet 26. desember 2017 Syntes dere det blir mye juleståk? Hva bruker dere fridagene til? Dette er absolutt ikke et dømmende spørsmål, spør bare pga jeg lurer. Anonymkode: 94955...dd7
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #2 Skrevet 26. desember 2017 La meg dømme for deg: Jehovas Vitne er lettlurte idioter, og mindre intelligent som kan tro på sånt vrøvl. Anonymkode: be890...dc5
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #3 Skrevet 26. desember 2017 Jeg vet at det er populært for JV å dra bort i juleferien, enten til varmere strøk eller hyttetur eller noe sånt. Det er også vanlig med en bedre middag for storfamilien i løpet av ferien, men at uten julegaver eller annet jule-stæsj. Spesielt de som har barneskolebarn synes det er ok å reise bort. Jeg kjenner flere JV og synes det er altfor kategorisk og veldig uvitende å dømme dem som ‘lite intelligente’ osv. Da kan man for lite om både gruppen og religion generelt. Anonymkode: 546e1...e10
Evablaum Skrevet 26. desember 2017 #4 Skrevet 26. desember 2017 De voksne får styre som de vil, men sørgelig å se på barna.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #5 Skrevet 26. desember 2017 Jeg vokste opp som jv og vi pleide å reise på fjellet med andre familier. Evt var vi bare hjemme. Da var julen som helt vanlige kjedelige søndager. Eneste kjipe var at det ikke var noen å leke med så satt mye på rommet. Fikk ikke se så mye på TV siden det var mye juleprogrammer. Husker jeg hatet julen fordi den minnet meg på at jeg var annerledes og utenfor. Hatet og så å komme tilbake på skolen i januar og alle skulle en og en fortelle høyt i klassen hva de hadde fått til jul osv. Læreren hoppet over meg fordi hun visste jo stågan der. Anonymkode: ebaff...55e
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #6 Skrevet 26. desember 2017 Vi er Jehovas vitner. Vi spiser god "julemat". Baker. Spiser. Koser oss glugg med filmer og snop. Marsipan.. osv. Vi har også kjøpt noen nye leker til barna sånn at de skal kose seg litt ekstra. Er mye med familien. Broren min er kommet hit med sine barn. Vi har også vært ute i snøen å lekt. Ingen unger som kjeder seg. Hva gjør dere på da? Dere som feirer jul? Anonymkode: 548f7...d89
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #7 Skrevet 26. desember 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg vokste opp som jv og vi pleide å reise på fjellet med andre familier. Evt var vi bare hjemme. Da var julen som helt vanlige kjedelige søndager. Eneste kjipe var at det ikke var noen å leke med så satt mye på rommet. Fikk ikke se så mye på TV siden det var mye juleprogrammer. Husker jeg hatet julen fordi den minnet meg på at jeg var annerledes og utenfor. Hatet og så å komme tilbake på skolen i januar og alle skulle en og en fortelle høyt i klassen hva de hadde fått til jul osv. Læreren hoppet over meg fordi hun visste jo stågan der. Anonymkode: ebaff...55e Jeg er også oppvokst i Jehovas vitner. Vi koste oss veldig i "julen", spilte mye spill med mamma og pappa. Spiste god mat. Mye klementiner, pepperkaker osv. Jeg fikk gaver av besteforeldre/tanter osv Anonymkode: 548f7...d89
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #8 Skrevet 26. desember 2017 3 timer siden, Evablaum skrev: De voksne får styre som de vil, men sørgelig å se på barna. Hvorfor sørgelig ? Anonymkode: 548f7...d89
Evablaum Skrevet 26. desember 2017 #9 Skrevet 26. desember 2017 (endret) 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor sørgelig ? Anonymkode: 548f7...d89 Les det hun over deg skriver. At dere har tatt i bruk julens tradisjoner med god julemat, filmer og kjøpe gaver til barna hjelper veldig. Når jeg skriver at det er sørgelig for barna, så er de barna som har det slik hun over deg beskriver det, jeg tenker på. Synes ikke det hørtes sørgelig ut, det hun over deg skrev? Endret 26. desember 2017 av Evablaum
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #10 Skrevet 26. desember 2017 2 minutter siden, Evablaum skrev: Les det hun over deg skriver. At dere har tatt i bruk julens tradisjoner med god julemat, filmer og kjøpe gaver til barna hjelper veldig. Når jeg skriver at det er sørgelig for barna, så er de barna som har det slik hun over deg beskriver det, jeg tenker på. Jehovas vitner er like glad i barna sine som alle andre, så hvorfor skulle vi ikke ønske å gjøre det koselig å kjekt for barna våre? Det er sånn jeg også er vokst opp. Når vi ser hvor mye enkelte barn får til jul så er det faktisk kvalmende mengder. Julen handler visst bare om å bruke enorme summer og spise mest mulig. Ikke vet de hvorfor de feirer jul heller. Barna blir ekstremt bortskjemt. Det er mange barn rundt om på kloden som dør av matmangel hver dag! Noe å tenke på Anonymkode: 548f7...d89
Evablaum Skrevet 26. desember 2017 #11 Skrevet 26. desember 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jehovas vitner er like glad i barna sine som alle andre, så hvorfor skulle vi ikke ønske å gjøre det koselig å kjekt for barna våre? Det er sånn jeg også er vokst opp. Når vi ser hvor mye enkelte barn får til jul så er det faktisk kvalmende mengder. Julen handler visst bare om å bruke enorme summer og spise mest mulig. Ikke vet de hvorfor de feirer jul heller. Barna blir ekstremt bortskjemt. Det er mange barn rundt om på kloden som dør av matmangel hver dag! Noe å tenke på Anonymkode: 548f7...d89 Dere har tatt i bruk de kristne sine tradisjoner med julemat og julegaver. Deres barn har det fint. Jeg tenker på de barna der juleferien er 2 uker med fri, ikke noe ekstra hygge. Ikke julemat. Ikke julegaver. Skjønner du?
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #12 Skrevet 26. desember 2017 22 minutter siden, Evablaum skrev: Dere har tatt i bruk de kristne sine tradisjoner med julemat og julegaver. Deres barn har det fint. Jeg tenker på de barna der juleferien er 2 uker med fri, ikke noe ekstra hygge. Ikke julemat. Ikke julegaver. Skjønner du? Jeg skjønner hva du vil frem til. Men det er ikke sånn at de som feirer jul har enerett på god mat. Vi kan også spise god mat. (Med måte, ikke fråtsing) At vi kjøpte noe ekstra til barna våre betyr ikke at vi feirer jul. De som bare sitter på en stol for å demonstrere er noen raringer... tviler på at normale Jehovas vitner er sånn Anonymkode: 548f7...d89
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #13 Skrevet 26. desember 2017 1 time siden, Evablaum skrev: Dere har tatt i bruk de kristne sine tradisjoner med julemat og julegaver. Deres barn har det fint. Jeg tenker på de barna der juleferien er 2 uker med fri, ikke noe ekstra hygge. Ikke julemat. Ikke julegaver. Skjønner du? Kan man ikke spise god mat èller gi gaver hvis man ikke er kristen da altså? Anonymkode: 71032...971
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #14 Skrevet 26. desember 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Kan man ikke spise god mat èller gi gaver hvis man ikke er kristen da altså? Anonymkode: 71032...971 Jehovas vitner er forresten kristne 😊 Anonymkode: 548f7...d89
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #15 Skrevet 26. desember 2017 De har vel brukt jula på å forkynne på dører å få flere til å droppe jula. Stakkars unger. Anonymkode: ef053...ac6
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #16 Skrevet 26. desember 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jehovas vitner er forresten kristne 😊 Anonymkode: 548f7...d89 Jehovas vitner tror jo ikke på Jesus Kristus. Hvordan er de da kristne? Anonymkode: a4661...c4c
Evablaum Skrevet 26. desember 2017 #17 Skrevet 26. desember 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg skjønner hva du vil frem til. Men det er ikke sånn at de som feirer jul har enerett på god mat. Vi kan også spise god mat. (Med måte, ikke fråtsing) At vi kjøpte noe ekstra til barna våre betyr ikke at vi feirer jul. De som bare sitter på en stol for å demonstrere er noen raringer... tviler på at normale Jehovas vitner er sånn Anonymkode: 548f7...d89 Det er klart dere kjøper gaver til barna i jula, for at de ikke skal skille seg ut. Tviler på at dere kjøper gaver når det er høstferie, vinterferie, påskeferie....
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #18 Skrevet 26. desember 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi er Jehovas vitner. Vi spiser god "julemat". Baker. Spiser. Koser oss glugg med filmer og snop. Marsipan.. osv. Vi har også kjøpt noen nye leker til barna sånn at de skal kose seg litt ekstra. Er mye med familien. Broren min er kommet hit med sine barn. Vi har også vært ute i snøen å lekt. Ingen unger som kjeder seg. Hva gjør dere på da? Dere som feirer jul? Anonymkode: 548f7...d89 Filmer? Får dere se på tv? Anonymkode: 080b9...998
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #19 Skrevet 26. desember 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er også oppvokst i Jehovas vitner. Vi koste oss veldig i "julen", spilte mye spill med mamma og pappa. Spiste god mat. Mye klementiner, pepperkaker osv. Jeg fikk gaver av besteforeldre/tanter osv Anonymkode: 548f7...d89 Vel vi fikk ikke gaver av slekta selv om de helt sikkert ville gitt oss det. Men det hadde foreldrene mine aldri akseptert. Jeg vet at det finnes nyanser av jv. Vi hadde også familier i menigheten som stod med en fot i den verdslige verden og den andre i menigheten. Min far var en av de "eldste" og hadde en viktig og anerkjent posisjon der. Det var rett og slett ikke mulig å akseptere pepperkaker, julegaver og julemat(eller ekstra god mat) i julen. Noen av mine "venner" i menigheten vokste opp slik som deg og de hadde det nok ikke så aller verst. Jeg og mine søsken hadde det veldig strengt. Det samme gjalt andre barn av lederene av "de eldste". Anonymkode: ebaff...55e
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #20 Skrevet 26. desember 2017 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Filmer? Får dere se på tv? Anonymkode: 080b9...998 Selvsagt får jehovas vitner lov å se på tv! Dagens dummeste spørsmål!! Anonymkode: 8679d...c5b
Evablaum Skrevet 26. desember 2017 #21 Skrevet 26. desember 2017 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vel vi fikk ikke gaver av slekta selv om de helt sikkert ville gitt oss det. Men det hadde foreldrene mine aldri akseptert. Jeg vet at det finnes nyanser av jv. Vi hadde også familier i menigheten som stod med en fot i den verdslige verden og den andre i menigheten. Min far var en av de "eldste" og hadde en viktig og anerkjent posisjon der. Det var rett og slett ikke mulig å akseptere pepperkaker, julegaver og julemat(eller ekstra god mat) i julen. Noen av mine "venner" i menigheten vokste opp slik som deg og de hadde det nok ikke så aller verst. Jeg og mine søsken hadde det veldig strengt. Det samme gjalt andre barn av lederene av "de eldste". Anonymkode: ebaff...55e Er du fortsatt i menigheten? Hvordan gjør dere det i jula?
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #22 Skrevet 26. desember 2017 3 minutter siden, Evablaum skrev: Er du fortsatt i menigheten? Hvordan gjør dere det i jula? Nei jeg forlot den da jeg var 17 år(er i 30 årene nå).Kunne aldri i verden ønsket barna mine så vondt som å vokse opp i en så lukket sent. Jeg feirer jul med mann og barn og hans familie. Av og til med mine søsken og deres barn. Anonymkode: ebaff...55e
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #23 Skrevet 26. desember 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi er Jehovas vitner. Vi spiser god "julemat". Baker. Spiser. Koser oss glugg med filmer og snop. Marsipan.. osv. Vi har også kjøpt noen nye leker til barna sånn at de skal kose seg litt ekstra. Er mye med familien. Broren min er kommet hit med sine barn. Vi har også vært ute i snøen å lekt. Ingen unger som kjeder seg. Hva gjør dere på da? Dere som feirer jul? Anonymkode: 548f7...d89 Hvorfor feirer ikke JV jul, bursdager og høytider? Anonymkode: 26f59...10b
Evablaum Skrevet 26. desember 2017 #24 Skrevet 26. desember 2017 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei jeg forlot den da jeg var 17 år(er i 30 årene nå).Kunne aldri i verden ønsket barna mine så vondt som å vokse opp i en så lukket sent. Jeg feirer jul med mann og barn og hans familie. Av og til med mine søsken og deres barn. Anonymkode: ebaff...55e Så bra at du har vært sterk nok til å komme deg ut, og at du har et godt liv nå.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2017 #25 Skrevet 26. desember 2017 All hyllest til deg som våget å «snu ryggen til» dine foreldre å deres tro. JV er faktisk noe jeg ikke skjønner at noen klarer å være en del av. Har aldri forstått det! Men spesielt etter jeg fikk barn å barna er hele mitt liv❤️ Tanken på å være i en sekt som heller vil la barna dø enn å få blodoverføring, nei fysj! JV er rett og slett en skremmende sekt å hjertet mitt blør for barna som fødes inn i en JV familie/sekt og ikke kan velge selv. Anonymkode: 1c778...cf7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå