Gå til innhold

Hva gjør mannen din som irriterer deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 21.12.2017 den 19.13, Anonym bruker skrev:

Det irriterer meg at mannen min irriterer seg over alt jeg gjør og/eller ikke gjør. Han hakket og kjefter og smeller dagen lang. Og fikser jeg noe (jeg fikser det meste selv, med hage, bil, garasje) så kommenterer han at det er feil, ikke godt nok, kommer til å bli ødelagt, kommer til å falle ned.. isteden for å fikse det selv. Hans måte å gjøre ting på er den eneste rette. 

Anonymkode: 3c08a...db9

UPS.... høres ut som oss... bare at det er jeg som er som mannen din...

Anonymkode: 2b77b...e5a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At han lar skapdører stå åpne og at han ikke alltid slår av lyset når han går ut av et rom. Jeg har nå forstått at dette ikke er stort å irritere seg over, men det er ikke så lett å huske på en dårlig dag!

Skrevet
På 21.12.2017 den 20.39, Serepta skrev:

At han åpner nye ting før det gamle er brukt opp. alt fra brunost og kaviar til dusjsåpe og tannkrem. HVA med å bruke opp en tube/flaske før man tar neste? 

Har sagt det tusen ganger, men akkurat dette synker ikke inn. 

Oj da det er noe jeg også gjør, men ikke bevisst..... Jeg åpner kun fordi jeg ikke finner eks. åpnet brunost samt at jeg mener håndsåpen er tom, mens mannen min leter og leter i kjøleskapet etter brunosten som han vet er åpnet, eller håndsåpen vi kan skylle i litt vann og bruke helt opp før vi åpner neste.

Skrevet
1 minutt siden, Pussy Galore skrev:

At han lar skapdører stå åpne og at han ikke alltid slår av lyset når han går ut av et rom. Jeg har nå forstått at dette ikke er stort å irritere seg over, men det er ikke så lett å huske på en dårlig dag!

Jeg kommenterte åpne skapdører på jobben og fikk svar fra en kollega at jeg har tvangstanker som må lukke skapdørene.

Anonymkode: 23353...101

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

UPS.... høres ut som oss... bare at det er jeg som er som mannen din...

Men hvorfor!? Hvorfor kjefte? Er det så viktig? Denne kjeftingen og hakkingen har drept forholdet vårt. Jeg holder det ikke ut! Å aldri være god nok! Aldri gjøre noe godt nok.. det går ikke! Jeg kan ikke leve sånn.. Jeg gleder meg hvis han reiser bort! Og gruer meg til han kommer hjem! Når han er borte kan jeg senke skuldrene og være bare meg. Når han er hjemme er jeg sur hele tiden fordi jeg vet at uansett hva jeg gjør eller ikke gjør, så er det feil. 

Skrevet

Han ser ting som ikke er gjort fremfor ting som er gjort. Altså han er mer oppmerksom på det han mener burde vært gjort enn det som faktisk er gjort. Huset kan feks være spotless etter min fortjeneste, men det mangler pose i søppla på badet - da er det det eneste han ser og kommenterer 'hvor lang tid kan det liksom ta å sette i den posen?' 

Han er heldigvis klar over at det er hans problem, og jobber med det. 

Skrevet

Puster... 

Anonymkode: fe6a6...29a

Skrevet

For en deilig tråd. Sitter og er litt trist over at jeg er singel, alene i kveld siden barna er hos barnefaren. Lite irritasjon i mitt liv, og glad for det nye seksleketøyet jeg kjøpte til meg selv til jul. 

Til dere: kast han ut, lær han opp, eller slutt å irritere deg. 3 valg. Er virkelig ikke sunt å være mye irritert og sint... 

Anonymkode: 2f416...635

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kommenterte åpne skapdører på jobben og fikk svar fra en kollega at jeg har tvangstanker som må lukke skapdørene.

Anonymkode: 23353...101

Min tidligere leder er utdannet psykolog, og ifølge han så er det visstnok bevist at folk som ikke klarer å lukke skapdører ofte er seksuelt frustrert. Bruk det mot din kollega neste gang.

Anonymkode: e25a5...edb

Skrevet

Han nærmest roper når han snakker i telefon. Jo travlere han har det, jo tregere blir han

Anonymkode: 9083b...6ee

Skrevet

-Han er veldig negativ til det meste.

-Fryktelig sutrete....vondt her, vondt der, sååååå sliten, alt er så stress osv

Anonymkode: 7cc06...f1d

Skrevet

Dette var det ei som svarte lenger oppe også. Og ja det er irriterende. Om vi skal rydde/vaske sammen, så begynner han i det innerste skapet.

Si vi har 1-2 timer til å shine huset på= det må gå fort og effektivt, og vi må ta det viktigste først. Jeg setter i gang, fornøyd med at vi for en gangs skyld er 2 om det (Han gjør ting om jeg ber han om det, og mye ute, men vasker sjeldent på eget intiativ) Så jeg styrer på, og plutselig observerer jeg, at min mann sitter å f.eks. sorterer sko i boden! Hva f... boden var ikke prioritert😧 Han kan drive på en halvtime-time med sånt tull, mens jeg springer beina av meg. Jeg har sagt i fra. Jeg har laget veldig detaljert liste på forhånd, men dette går ikke inn 😥

Anonymkode: 763ae...a56

Skrevet
På 23.12.2017 den 10.37, Anonym bruker skrev:

Jeg kan skrive en liste. Den blir nok ganske lang. 

Han sover 10-12 i døgnet, men tar aldri ungene på morningen så jeg som sover 4-5 oppstykkede timer får sove litt. 

Han legger skitne klær på gulvet overalt

Han lar tom emballasje stå

Han rydder aldri ut rester av kjøleskapet

Han tømmer sjelden pålegg før han åpner ny pakke og lar det stå til det blir dårlig slik at jeg må rydde det ut

Han har ikke ansvar for noe i huset for da går alt galt, men likevel blir han sur hvis jeg ymter at jeg er sliten uten søvn og med alt ansvar for hus og barn alene

Han kommer med faktafeil hver dag og nekter å gi seg selv om jeg googler det

Han finnes ikke diplomatisk mot barna og lager kamper ut av de minste små uviktige ting bare fordi

Han søler når han er på do

Han legger snus og tyggis i lekene hvis han ikke gidder å lette på ræva for å kaste det

Han bruker tv og pad som barnevakt og gidder ikke plukke opp små babyer som gråter fordi han mener de gråter selv om han plukker dem opp. 

Han setter seg ned hele tiden. Huset kan være bombet og barna raser rundt, men han skal sitte for å slappe av hele tiden. 

Han skal dø hvis han har vondt i hælen eller magen og er sykere enn sykest om han er litt tett i nesen

Han rydder eller vasker aldri helt rent, står alltid igjen minst tre - fire ting. 

Han tar ut ting han ikke skal ha, men legger aldri tilbake 

Han er ikke i stand til å tenke selv, så må ha hjelp til både egen og barnas påkledning og pakking. Hvis jeg ikke hjelper til med alt kommer barna i bhg uten klær og mat. 

Han kommer alltid for sent fordi han er verdens tregeste menneske. Alt går ufattelig sakte. Vaske og rydde et litt rotete kjøkken tar for minst 1,5 time

Han er morgengretten halve dagen selv om han sover i ti timer. 

Han mener han gjør meg en tjeneste dersom han vasker kjøkkenet og blir sur hvis jeg ikke sier takk. 

Han kjefter på meg hvis han ikke finner klær eller nøkler

Han ødelegger alt han kommer over fordi han er uforsiktig. 

Tror bare jeg stopper her.. Det er bare en liten del av alt.. 

Anonymkode: 126bb...14f

:o Ok... han her hadde jeg ikke orket å leve med...

Anonymkode: 40740...074

Gjest Marge Simpson
Skrevet

Det som irriterer meg mest med min er at han lager så mye lyd. Snorking, tygging med munnen åpen, når han rydder, lyd på TV osv. Aldri fred å få! Og han er sykt dårlig på å lete, finner aldri det han leter etter. 

Men her var det mange ubrukelige menn. Menn som sover i 10-15 timer, ikke rydder opp etter seg/dere, ikke hjelper til med ungene OSV. Grunnen til dette må jo være at dere lar de få holde på, slutt å oppfør dere som mødre deres! At dere gidder å bo med sånne...

Her samarbeider vi og hjelper hverandre. Ønsker jeg noe fra mannen min så forteller jeg han det og omvendt, i stede for å irritere oss over det. 

Skrevet
På 23.12.2017 den 22.43, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor!? Hvorfor kjefte? Er det så viktig? Denne kjeftingen og hakkingen har drept forholdet vårt. Jeg holder det ikke ut! Å aldri være god nok! Aldri gjøre noe godt nok.. det går ikke! Jeg kan ikke leve sånn.. Jeg gleder meg hvis han reiser bort! Og gruer meg til han kommer hjem! Når han er borte kan jeg senke skuldrene og være bare meg. Når han er hjemme er jeg sur hele tiden fordi jeg vet at uansett hva jeg gjør eller ikke gjør, så er det feil. 

Fordi han kan ikke gjøre noen ting riktig. Og hvis han gjør noe blitt det bare gjort halvveis eller på slump. Klarer faen ikke å støvsuge ordentlig engang.  Enda jeg har bedt han pent på en ordentlig måte om å gjøre det tilfredsstillende for meg . Alt han tar i blir ødelagt eller han mister det.  Klarer aldri å legge ting på rett sted igjen. I tillegg klager han over at det ikke er noen systemer i huset, ennå jeg har hyller og bokser merket med hvor ting skal være.  Han har til og med fått være med å definere dette selv for å få eierskap til det.  Klarer det faen ikke.  Jeg vet ikke hva mannen din klager på men dette ert ihvertfall noe av mine irritasjonsmomenter rundt min mann 

Skrevet

Irriterer meg grenseløst over at han spør hele tiden hvor ting er!! Gidder ikke ta grep selv å tenke seg til hvor ting er... Klarer ikke tenke konstruktivt over hvor ting naturlig ligger, for deretter resonnere seg til hvor det kan ligge.  

Høres ut som en 12- åring som spør mora si om alt.  

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fordi han kan ikke gjøre noen ting riktig. Og hvis han gjør noe blitt det bare gjort halvveis eller på slump. Klarer faen ikke å støvsuge ordentlig engang.  Enda jeg har bedt han pent på en ordentlig måte om å gjøre det tilfredsstillende for meg . Alt han tar i blir ødelagt eller han mister det.  Klarer aldri å legge ting på rett sted igjen. I tillegg klager han over at det ikke er noen systemer i huset, ennå jeg har hyller og bokser merket med hvor ting skal være.  Han har til og med fått være med å definere dette selv for å få eierskap til det.  Klarer det faen ikke.  Jeg vet ikke hva mannen din klager på men dette ert ihvertfall noe av mine irritasjonsmomenter rundt min mann 

Da skjønner jeg.. jeg gjør så godt jeg kan, grundig og ordentlig. Men får kjeft likevel. 

Skrevet

Jaaaa, når han drikker høres det seriøst ut som om han drukner!!! Sånn innmari drikkelyd, å det har han selvfølgelig sendt i genene til alle våre barn😩 

Pluss at han biter ikke negler, han plukker dem. Spesielt hvis vi ser noe spennende da sitter han helt utpå kanten av sofaen og plukker som bare søren 😂 

Anonymkode: a55f7...693

Skrevet

Gnikker og klør på den helvettes hunden for så å komme å stryke meg i ansiktet. Fysj å fysj å fysj 😠😠

Anonymkode: f5218...9f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...