Anonym bruker Skrevet 20. desember 2017 #26 Skrevet 20. desember 2017 5 minutter siden, sug lut skrev: Ikke noe stress her heller. Jul er ikke en stressfaktor. Den kommer åkke som. Kjøpt en tredve-førti julegaver, laget og sendt 25 julekort, bakt sju slag, vaska ned kjøkkenet - resten vaskes normalt - montert juletrelys, demontert dem igjen da de ikke virka, kjøpt nye og montert på nytt, pynta treet halvveis, for orker ikke mer i kveld, pynta litt div annet, har igjen to kasser pynt til i morra, hengt krans på døra, vært på polet, har all mat og drikke i hus, steker to kg medisterkaker i morra, og salter og peprer fem kg ribbe, lager surkål på lørdag og bestikker ungen til å skrelle poteter til julemiddagen. Vært på to julekonserter, hatt tre venninnejulebord og ett kollegajulebord. To dager igjen til juleferie, stille sein kveld med tekopp og ser på det vakre juletreet - lykke. Ikke noe stress........jeg ble helt svett bare av å lese det jeg Jeg er imponert Anonymkode: f2271...9df
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2017 #27 Skrevet 20. desember 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Noen som tenker på Jesus opp i alt dette? Anonymkode: 4e107...5eb Burde jeg det? Anonymkode: f2271...9df
sug lut Skrevet 20. desember 2017 #28 Skrevet 20. desember 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Er det lørdag surkålen må lages? Søren, hadde håpet å lage den på fredag. Blir den sur da? (Pling:) Anonymkode: 51c4d...b2e Det går kjempefint å lage den fredag, jeg har bare ikke ork etter jobb veit jeg, så jeg gjør det lørdag (finsnitte så mange kålhuer er ikke det jeg er innstilt på den ettermiddagen kjenner jeg, og så skal den koke i så mange timer også). Jeg lager i den store suppekjelen, har den stående på terrassen (med lås på lokket) og tar inn i porsjoner etter det jeg skal bruke til hvert måltid, den holder seg flott til nyttår.
Nordisk Skrevet 20. desember 2017 #29 Skrevet 20. desember 2017 5 minutter siden, sug lut skrev: Ikke noe stress her heller. Jul er ikke en stressfaktor. Den kommer åkke som. Kjøpt en tredve-førti julegaver, laget og sendt 25 julekort, bakt sju slag, vaska ned kjøkkenet - resten vaskes normalt - montert juletrelys, demontert dem igjen da de ikke virka, kjøpt nye og montert på nytt, pynta treet halvveis, for orker ikke mer i kveld, pynta litt div annet, har igjen to kasser pynt til i morra, hengt krans på døra, vært på polet, har all mat og drikke i hus, steker to kg medisterkaker i morra, og salter og peprer fem kg ribbe, lager surkål på lørdag og bestikker ungen til å skrelle poteter til julemiddagen. Vært på to julekonserter, hatt tre venninnejulebord og ett kollegajulebord. To dager igjen til juleferie, stille sein kveld med tekopp og ser på det vakre juletreet - lykke. Ooh mama! Hvor mye tar du i timen? Lurer på å booke deg hele fredagen Luten! 🎄
sug lut Skrevet 20. desember 2017 #30 Skrevet 20. desember 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ikke noe stress........jeg ble helt svett bare av å lese det jeg Jeg er imponert Anonymkode: f2271...9df Det hadde jo vært et helvetes stress om det ikke var ting jeg likte! Men jeg liker alt med jula og gjør det over lang tid, så da blir det ikke stress. Husvask ei normaluke er mer stress enn hele jula til sammen, for det misliker jeg så inderlig at jeg blir folkevond.
sug lut Skrevet 20. desember 2017 #31 Skrevet 20. desember 2017 (endret) 5 minutter siden, Nordisk skrev: Ooh mama! Hvor mye tar du i timen? Lurer på å booke deg hele fredagen Luten! 🎄 Hehe, jeg gjør jo bare det jeg synes er morsomt og tviler på at du har noen oppgaver jeg vil ha. Dessuten jobber jeg fredag også. Jeg baker bare det jeg liker og som ikke er for avansert, i år koker jeg ikke smultringer for da hadde det blitt stress - den tida har jeg ikke i år, da lever jeg med det - jeg vasker så mye som jeg synes er formålstjenlig, osv. Endret 20. desember 2017 av sug lut
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2017 #32 Skrevet 20. desember 2017 11 minutter siden, sug lut skrev: Det går kjempefint å lage den fredag, jeg har bare ikke ork etter jobb veit jeg, så jeg gjør det lørdag (finsnitte så mange kålhuer er ikke det jeg er innstilt på den ettermiddagen kjenner jeg, og så skal den koke i så mange timer også). Jeg lager i den store suppekjelen, har den stående på terrassen (med lås på lokket) og tar inn i porsjoner etter det jeg skal bruke til hvert måltid, den holder seg flott til nyttår. Har du ikke en kjøkkenmaskin som finsnitter, da? Da har du finsnittet mange kålhoder på null komma null Anonymkode: 26b8d...28f
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2017 #33 Skrevet 20. desember 2017 Mannen pyntet til advent, vi har kjøpt mesteparten av gavene, pakker med oss unger og feirer jul hos familie. Skal kun dra over gulv og montere og pynte pepperkakehus. Jeg hadde en stor operasjon for en mnd siden, og er slettes ikke i slag, så i år utgår baking, skrubbing og det å få familien hit på julekvelden slik som vi pleier. Utrolig deilig å ha lagt lista helt nede 😉 Anonymkode: 623db...5d1
Nordisk Skrevet 20. desember 2017 #34 Skrevet 20. desember 2017 9 minutter siden, sug lut skrev: Hehe, jeg gjør jo bare det jeg synes er morsomt og tviler på at du har noen oppgaver jeg vil ha. Dessuten jobber jeg fredag også. Jeg baker bare det jeg liker og som ikke er for avansert, i år koker jeg ikke smultringer for da hadde det blitt stress - den tida har jeg ikke i år, da lever jeg med det - jeg vasker så mye som jeg synes er formålstjenlig, osv. Du har fått unna det meste virker det som, men det er ett viktig spørsmål som enda er ubesvart; har du endelig fått sett Die Hard? 🎅🏼
Mrs Smith Skrevet 20. desember 2017 #35 Skrevet 20. desember 2017 Kjøpt og pakket 48 adventpakker 🎁🎁 ca 25 julegaver 🎁🎁 Pyntet tre, hengt opp lys ute. Pyntet litt inne. Bakt ett slag 😁🍪 Det som gjenstår er å vaske hus, kjøpe 2 gaver, kjøpe inn mat og drikke + levere alle gavene. God jul 🎄🎅🏻 Greit å oppsummere, takk
sug lut Skrevet 20. desember 2017 #36 Skrevet 20. desember 2017 Akkurat nå, Nordisk skrev: Du har fått unna det meste virker det som, men det er ett viktig spørsmål som enda er ubesvart; har du endelig fått sett Die Hard? 🎅🏼 Nei, for pokker, det har jeg ikke. Den må jo gå på en eller annen kanal jeg har tilgang til i løpet av romjula, siden den er julefilm for så mange?
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2017 #37 Skrevet 20. desember 2017 Her har alt ligget brakk de siste to ukene pga sykdom på rundgang hos hele familien. Jeg var veldig i rute, men nå er jeg IKKE i rute. Satser på å kjøpe de siste 8 gavene når mannen kommer fra jobb i morgen. Jeg må være hjemme med sykt barn. Så var jeg så smart at jeg fikk tak i en vaskehjelp som skal vaske hele huset grundig på fredag. Har ingen kaker i hus, men håper at mamma kan dele litt med meg. Anonymkode: 6342b...290
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2017 #38 Skrevet 20. desember 2017 Har ryddet og vasket i de fleste skap, renset sofaene og spisestumøblene. Tatt ordentlig opprydning på rommet til jenta, handlet inn rundstykker og en spesiell, dyr te som jeg bare kjøper til jul 😂 ferdig med julegavene, bare noen få igjen å pakke inn. Ryddet generelt over hele huset, fått litt bedre orden i ting og vasket litt der det ikke vaskes så ofte, som typ vetrineskap, lysekrone osv. Pynta til jul og satt opp treet. Har igjen å ta en helgevask, vaske trappa, rydde i bilen, vaske utpå kjøkkenskapene, få unna all klesvask, skifte på sengerne, handle inn mat feem til nyttårsaften, ooog vaske gang og kjøkken mattene 😂 så føler jeg er i rute. #måhaaltpåstelltiljul😬🙄 Anonymkode: 5c8f0...301
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2017 #39 Skrevet 20. desember 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Har ryddet og vasket i de fleste skap, renset sofaene og spisestumøblene. Tatt ordentlig opprydning på rommet til jenta, handlet inn rundstykker og en spesiell, dyr te som jeg bare kjøper til jul 😂 ferdig med julegavene, bare noen få igjen å pakke inn. Ryddet generelt over hele huset, fått litt bedre orden i ting og vasket litt der det ikke vaskes så ofte, som typ vetrineskap, lysekrone osv. Pynta til jul og satt opp treet. Har igjen å ta en helgevask, vaske trappa, rydde i bilen, vaske utpå kjøkkenskapene, få unna all klesvask, skifte på sengerne, handle inn mat feem til nyttårsaften, ooog vaske gang og kjøkken mattene 😂 så føler jeg er i rute. #måhaaltpåstelltiljul😬🙄 Anonymkode: 5c8f0...301 Hvilken te er det da? 😊 Anonymkode: 6342b...290
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 21. desember 2017 #40 Skrevet 21. desember 2017 Har pyntet til jul, hengt opp julestjerne i stuen og på soverommene, satt opp adventstaker i kjøkkenvinduene og hengt lys ute. Handlet inn alle gavene og pakket inn alle utenom 6 gaver Kjøpt juletre og pyntet det(ungene gjorde det) mangler bare å sette på julestjernen som jeg ikke finner🤔 Bakt pepperkaker, pepperkakehus, kakemenn, serinakaker, havreflarn, sjokolade cookie, fattigmann og kokosmakroner. Og idag har jeg ryddet og vasket alle soverom. Dradd frem senger og støvsugd og vasket under. Tørket over alle lister og vegger og vasket vinduer. Har ryddet i lekene til ungene, gitt vekk masse leker som de ikke leker med og kastet en del som var ødelagt. Fått orden i alle klesskap og fjernet klær som ikke blir brukt eller er for liten(2 svarte bossekker) Støvsugd alle madrasser, vasket alle dyner, puter og gardiner og alle har fått på nytt julesengetøy. Imorgen skal jeg vaske badet og rydde i skapene der og vaske ned yttergangen og få litt system på ting der. For gangen vår ser ikke ut, er så masse sko og yttertøy at jeg blir sprø😂 På fredag er det stuen som får gjennomgå. Minien setter spor etter seg overalt ca 70 cm over gulvet😂 Kjøkkenet er alltid strøkent så det slipper jeg å ta. Og på lørdag skal jeg handle også er det jul 😊
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2017 #41 Skrevet 21. desember 2017 Jeg har hengt opp julestjerner, satt opp litt julepynt, kjøpt alle julegaver, sendt gave til min hemmelige julevenn, vaska vinduene på innsiden (har katt som liker å sitte med nesa opp i ruta ), lagd dørkrans, lagd krans til pappas grav, fylt opp fuglematere, lagd 2 små blomsteroppsatser som skal gis vekk, kjøpt nye julelys og kjøpt juletre Anonymkode: f2271...9df
Nordisk Skrevet 21. desember 2017 #42 Skrevet 21. desember 2017 8 timer siden, ღTyrkiskPepperღ skrev: Har pyntet til jul, hengt opp julestjerne i stuen og på soverommene, satt opp adventstaker i kjøkkenvinduene og hengt lys ute. Handlet inn alle gavene og pakket inn alle utenom 6 gaver Kjøpt juletre og pyntet det(ungene gjorde det) mangler bare å sette på julestjernen som jeg ikke finner🤔 Bakt pepperkaker, pepperkakehus, kakemenn, serinakaker, havreflarn, sjokolade cookie, fattigmann og kokosmakroner. Og idag har jeg ryddet og vasket alle soverom. Dradd frem senger og støvsugd og vasket under. Tørket over alle lister og vegger og vasket vinduer. Har ryddet i lekene til ungene, gitt vekk masse leker som de ikke leker med og kastet en del som var ødelagt. Fått orden i alle klesskap og fjernet klær som ikke blir brukt eller er for liten(2 svarte bossekker) Støvsugd alle madrasser, vasket alle dyner, puter og gardiner og alle har fått på nytt julesengetøy. Imorgen skal jeg vaske badet og rydde i skapene der og vaske ned yttergangen og få litt system på ting der. For gangen vår ser ikke ut, er så masse sko og yttertøy at jeg blir sprø😂 På fredag er det stuen som får gjennomgå. Minien setter spor etter seg overalt ca 70 cm over gulvet😂 Kjøkkenet er alltid strøkent så det slipper jeg å ta. Og på lørdag skal jeg handle også er det jul 😊 Hva med testing av enhjørningsdrakt? 🙈
sug lut Skrevet 21. desember 2017 #43 Skrevet 21. desember 2017 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Har du ikke en kjøkkenmaskin som finsnitter, da? Da har du finsnittet mange kålhoder på null komma null Anonymkode: 26b8d...28f Har ikke kjøkkenmaskin type stor, vil ikke ha det heller. Det hører med til jula å skjære kål med Jussi Bjørling på repeat.
Himmel og hav Skrevet 21. desember 2017 #44 Skrevet 21. desember 2017 Jeg har handlet alle julegavene, skrevet og sendt 45 julekort, bakt berlinerkranser, krumkaker, brune pinner, havreflarn, marengs, florentiner, julebrownies og krydderkake, laget sild og sylteflesk, stekt medisterkaker av 3,5 kg deig, handlet juleblomster, pyntet til advent inne og ute, gjort alminnelig reint sammen med mannen, kjøpt juletre, pusset sølv og handlet julemat. I dag skal jeg henge opp julegardiner, stryke juledukene og så smått begynne å pynte til jul. Jeg har også øvd og pugga og skal synge julekonsert snart. Gleder meg!
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 21. desember 2017 #45 Skrevet 21. desember 2017 44 minutter siden, Nordisk skrev: Hva med testing av enhjørningsdrakt? 🙈 Ja, det glemte jeg! Den er testet og hengt ut til lufting. Må være klar til nissen kommer på besøk😆
Nordisk Skrevet 21. desember 2017 #46 Skrevet 21. desember 2017 7 minutter siden, Himmel og hav skrev: Jeg har handlet alle julegavene, skrevet og sendt 45 julekort, bakt berlinerkranser, krumkaker, brune pinner, havreflarn, marengs, florentiner, julebrownies og krydderkake, laget sild og sylteflesk, stekt medisterkaker av 3,5 kg deig, handlet juleblomster, pyntet til advent inne og ute, gjort alminnelig reint sammen med mannen, kjøpt juletre, pusset sølv og handlet julemat. I dag skal jeg henge opp julegardiner, stryke juledukene og så smått begynne å pynte til jul. Jeg har også øvd og pugga og skal synge julekonsert snart. Gleder meg! Itte no knussel! 🎄
Nordisk Skrevet 21. desember 2017 #47 Skrevet 21. desember 2017 14 timer siden, sug lut skrev: Nei, for pokker, det har jeg ikke. Den må jo gå på en eller annen kanal jeg har tilgang til i løpet av romjula, siden den er julefilm for så mange? Hohoho! Den går i kveld klokka 22, på Viasat 4. 🎄🎅🏼
sug lut Skrevet 21. desember 2017 #48 Skrevet 21. desember 2017 (endret) 5 minutter siden, Nordisk skrev: Hohoho! Den går i kveld klokka 22, på Viasat 4. 🎄🎅🏼 Hohohohohohoooo! Norge takker deg og setter en juleøl til kjøl så snart Norge kommer hjem! Norge legger også inn varsel på telefonen om å sette inn juleøl, samt varsel om når den begynner, siden Norge er hodeløst sliten av desemberjobb. Endret 21. desember 2017 av sug lut
sug lut Skrevet 21. desember 2017 #49 Skrevet 21. desember 2017 8 timer siden, Nordisk skrev: Hohoho! Den går i kveld klokka 22, på Viasat 4. 🎄🎅🏼 Jeg r klar! Jeg er våken - sovet en time - og har øl. Detta bør bli bra.
Nordisk Skrevet 21. desember 2017 #50 Skrevet 21. desember 2017 32 minutter siden, sug lut skrev: Jeg r klar! Jeg er våken - sovet en time - og har øl. Detta bør bli bra. Hvordan går det, er du blitt betatt av John McClane?👮♂️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå