Gå til innhold

Hvor mye har dere på konto når jula ringer inn? :)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ingen som skjønner at jeg har nada på kontoen eller?

 

Anonymkode: 4f7f8...9e3

Vi har jo ikke så mye annet valg enn å ta utgangspunkt i det du skriver. Så du mener at du løy om hvor mye du hadde?

Anonymkode: fceee...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det stemmer nok det du sier ja. Men dette er helt krise for oss nå.

Det siste 1,5 året har vært veldig tøft økonomisk for oss, mannen mistet jobben og rett før det kjøpte vi bolig som det viste seg at et var noe feil med så vi måtte ut med masse penger for å ordne det. Fikk ikke dekket av kjøpeforsikring, var advokat inni bildet osv. Så alle kontoene er helt skrapt. Mannen har heldigvis fått seg jobb igjen og er nå reist ut offshore på sin første tur for nye arbeidsgiver så i januar er alt bra igjen. Jeg har handlet inn gaver før jeg fikk lønn for jeg regnet  jo med at jeg skulle få 9500kr mer enn jeg gjorde. Men jeg har ikke kjøpt til ene barnet vårt men akkurat det ordner seg tror jeg, for jeg fikk lov til å levere inn en kjole jeg kjøpte til meg selv som jeg skulle bruke på julaften og fikk pengene igjen. Også kjøper jeg heller bare linser for 14 dager og bruker de flere dager enn bare en dag(endagslinser) også får vi heller bare unne oss litt mindre god mat denne julen, trist, men slik får det bare blir denne julen 

Anonymkode: a6fbd...ddb

At det er krise for dere har jeg stor forståelse for, og mitt svar var ikke ment som noe negativt eller kritikk til deg. Jeg svarte kun hun som mente at svaret lønnskontoret hadde gitt ikke var lov. Når det er sagt så er jeg arbeidsgiver selv, og hvis jeg hadde gjort en feil i lønn til en av mine ansatte som hadde gjort at jeg hadde satt den ansatte i en knipe til jul så hadde jeg nok gått vekk fra prinsippet og ordnet med en ekstra lønnskjøring for å få betalt korrekt lønn. Men jeg leder en liten bedrift og det er ikke mye arbeid eller mange som må involveres for at jeg skal kunne kjøre en ekstra lønnskjøring. Det kan nok være litt verre praktisk hvis man er en stor organisasjon, men selv da burde det være mulig. Har du snakket med din leder i tillegg til lønnskontoret? Det kan være at de gjør en ekstra kjøring hvis han legger press på dem, uten at jeg egentlig har noen forutsetning for å si det.

Anonymkode: d96f1...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor har du ikke planlagt bedre?

Anonymkode: 1df39...054

Jeg måtte flytte, og den forrige huseieren er vanskelig å få tak i og veldig treg med å betale tilbake depositum pluss en husleie han skylder meg da han fikk ny leietaker før oppsigelsestiden var over. Og jeg orker rett og slett ikke å krangle og mase. 

Anonymkode: 2a1be...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har jo ikke så mye annet valg enn å ta utgangspunkt i det du skriver. Så du mener at du løy om hvor mye du hadde?

Anonymkode: fceee...e31

Jeg skrev skryte....

Trodde folk evna å forstå det var ironisk. 

Det kommer alltid noen inn å tråden og skryter når det gjelder penger. Slike tråder er vel ment for «vanlige folk»

 

 

Anonymkode: 4f7f8...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ca 28.000,- på konto. Vet ikke hva min mann har. Gaver er ferdig, mat må handles (men vi er invitert bort alle dagene i jula) og jeg skal gi et julebidrag til Leger uten grenser. Tipper det blir igjen ca 22-23.000.

Anonymkode: 498a8...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har 1200 igjen nå og da skal jeg handle litt små ting. Ut fredag og ut å spise lørdag. Får penger mellom jul og nyttår. Så holder det. 😉

Anonymkode: dd09f...705

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 1238,-... får penger 30. Des. Ferdig med gaver og har handlet alt. Går bra, jeg får nok penger til jul 😊

Ingen sparekonto..

 

Anonymkode: 48273...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg måtte flytte, og den forrige huseieren er vanskelig å få tak i og veldig treg med å betale tilbake depositum pluss en husleie han skylder meg da han fikk ny leietaker før oppsigelsestiden var over. Og jeg orker rett og slett ikke å krangle og mase. 

Anonymkode: 2a1be...c14

Så istedet for «å krangle og mase» så velger du å sende bort barna i julen og sitte sulten noen uker... Logisk. Selvfølgelig krever du å få pengene dine i morgen hvis dette er tilfelle!

Anonymkode: 1f217...54d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
On 18/12/2017 at 12:32 PM, Anonym bruker said:

Jo hvis jeg må så🙈. Mye nå både i  desember og januar, da stjeler jeg fra sparekontoen. Gjør ikke alle det? Jeg overfører til sparekontoen hver mnd, men stjeler det ofte tilbake 😂😂

Anonymkode: 280f0...711

Det gjør noe de fleste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...