Gå til innhold

Hvor mye har dere på konto når jula ringer inn? :)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

36 000,- på lønnskonto. 

257 000,- på sparekonto. 

51 000,- på sparekonto til datteren. 

 

Skryter...........

Anonymkode: 4f7f8...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har 7500 på konto NÅ, og med diverse som må betales + mat, så er jeg nok på 0 når jula ringes inn. Sparekonto har jeg IKKE. Har kredittkort som jeg har brukt 3-4000 av. Får ikke penger igjen før 15. januar...

Anonymkode: a289f...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

36 000,- på lønnskonto. 

257 000,- på sparekonto. 

51 000,- på sparekonto til datteren. 

 

Skryter...........

Anonymkode: 4f7f8...9e3

Det sier så mye om deg at du må det :kvalm:

Anonymkode: 8186a...f87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sparekonto og brukskonto. Overfører mellom de . Har 200kr på brukskonto men har 80000kr på sparekonto. Har også 20 000kr på felleskontoen. Hadde heg sagt hva jeg hadde på brukskonto hadde folk syntes synd på meg, så blir mer reelt å spørre om totalen.

Anonymkode: 280f0...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nå har jeg sparekonto og brukskonto. Overfører mellom de . Har 200kr på brukskonto men har 80000kr på sparekonto. Har også 20 000kr på felleskontoen. Hadde heg sagt hva jeg hadde på brukskonto hadde folk syntes synd på meg, så blir mer reelt å spørre om totalen.

Anonymkode: 280f0...711

Felleskonto kan være relevant, men du tar vel ikke fra sparekontoen for å leve?

Anonymkode: 8186a...f87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Felleskonto kan være relevant, men du tar vel ikke fra sparekontoen for å leve?

Anonymkode: 8186a...f87

Jo hvis jeg må så🙈. Mye nå både i  desember og januar, da stjeler jeg fra sparekontoen. Gjør ikke alle det? Jeg overfører til sparekontoen hver mnd, men stjeler det ofte tilbake 😂😂

Anonymkode: 280f0...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 500 frem til 20. januar. Har ordnet et annet sted å være til ungen i jula, og jeg blir antageligvis sittende hjemme og være sulten i  noen uker. 

Anonymkode: 2a1be...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det sier så mye om deg at du må det :kvalm:

Anonymkode: 8186a...f87

Hva sier din respons om DEG? 😂😂😂

Anonymkode: 4f7f8...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 3000,- tipper jeg. Da er alle regninger betalt, så regner med at det går helt fint. Får lønn den 12. Januar. Skulle det knipe har jeg sparekonto, men vil helst ikke «låne» av den for å finansiere sløsing. 

Anonymkode: c85bb...204

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 3000 til 12.jan. Bruker nok kredittkortet litt før lønn. Men fått betalt alle regninger nå før jul så fornøyd med det.

Anonymkode: a53df...251

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har 3600 kr på min brukskonto til 20 januar eller noe slikt. Tipper vi har 3-4000 på felleskonto også.

Men vi er bare to voksne hvorav en ruger :-) 

Anonymkode: fceee...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har igjen rundt 6000 nå. Ingenting ekstra på sparekonto, siden vi er midt i en omfattende oppussingsprosjekt som har tappet alle reserver, så dette er alt vi har.

Da gjenstår det å kjøpe en liten gave til 300, fyll til fem julestrømper, og god mat frem til jul og i romjula. Vi får lønn den siste dag i mnd begge to, så før nyttårshelga har vi penger på konto igjen. Regner med vi klarer oss helt greit!😊

Anonymkode: 98d30...969

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det skal de gjøre dersom de har gjort feil, er bare tull at de ikke kan. Handler bare om hva som er lettest for dem og ikke. Fikk til og med NAV til å utbetale manglende betaling utenom utbetalingsdatoer de operer med. 

Anonymkode: 80dca...ff2

Det er ofte det står i ansettelseskontrakter at hvis det er betalt ut feil lønn så reguleres det på neste lønn, mao så må vedkommende se i arbeidskontrakten sin og hva som står der. 

Anonymkode: d96f1...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er ofte det står i ansettelseskontrakter at hvis det er betalt ut feil lønn så reguleres det på neste lønn, mao så må vedkommende se i arbeidskontrakten sin og hva som står der. 

Anonymkode: d96f1...10c

Det stemmer nok det du sier ja. Men dette er helt krise for oss nå.

Det siste 1,5 året har vært veldig tøft økonomisk for oss, mannen mistet jobben og rett før det kjøpte vi bolig som det viste seg at et var noe feil med så vi måtte ut med masse penger for å ordne det. Fikk ikke dekket av kjøpeforsikring, var advokat inni bildet osv. Så alle kontoene er helt skrapt. Mannen har heldigvis fått seg jobb igjen og er nå reist ut offshore på sin første tur for nye arbeidsgiver så i januar er alt bra igjen. Jeg har handlet inn gaver før jeg fikk lønn for jeg regnet  jo med at jeg skulle få 9500kr mer enn jeg gjorde. Men jeg har ikke kjøpt til ene barnet vårt men akkurat det ordner seg tror jeg, for jeg fikk lov til å levere inn en kjole jeg kjøpte til meg selv som jeg skulle bruke på julaften og fikk pengene igjen. Også kjøper jeg heller bare linser for 14 dager og bruker de flere dager enn bare en dag(endagslinser) også får vi heller bare unne oss litt mindre god mat denne julen, trist, men slik får det bare blir denne julen 

Anonymkode: a6fbd...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ca 500 frem til 20. januar. Har ordnet et annet sted å være til ungen i jula, og jeg blir antageligvis sittende hjemme og være sulten i  noen uker. 

Anonymkode: 2a1be...c14

Hvorfor har du ikke planlagt bedre?

Anonymkode: 1df39...054

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ca 500 frem til 20. januar. Har ordnet et annet sted å være til ungen i jula, og jeg blir antageligvis sittende hjemme og være sulten i  noen uker. 

Anonymkode: 2a1be...c14

Nesten sånn jeg fikk lyst å gi deg penger slik du klarer deg, men når du har unger og ikke klarer å spare til jul. Da er det noe galt med dine prioriteringer... Et lite tips til nyttårsforsett sånn at du slipper å oppleve neste jul på samme måte. Lag budsjett og følg det.

Anonymkode: d82eb...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig har jeg 42k igjen på forbrukskonto etter at alt er betalt, og 200k+ på sparekonto som en buffer (resten av pengene ligger i bsu og hus)

 For mange år siden var jeg en alenemor med dårlig råd. Jeg kuttet i alt av forbruk, laget mat som varte over flere dager, tok på meg oppdrag for å få litt penger inn og planla forbruket etter hva jeg ha""dde å rustte med. På de årene gikk jeg ikke en eneste gang i 0 eller i minus. Fikk meg jobb etterhvert, men opprettholdt en relativ nøktern livsstil.

Dere som sier at dere går i minus eller 0, må sende bort barna eller ikke har råd til en gave:

Hvorfor har dere ikke planlagt bedre gjennom året? Hvorfor har dere ikke kuttet forbruket ned til beinet? Hvorfor har dere ikke tatt på dere private oppdrag (opptil 5000 i året per "arbeidsgiver".

Legg ut på Facebook at dere tar julerengjøringen for en viss sum, sett av noen timer og gjennomfør oppdragene.de

Anonymkode: 7e57b...59f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

36 000,- på lønnskonto. 

257 000,- på sparekonto. 

51 000,- på sparekonto til datteren. 

 

Skryter...........

Anonymkode: 4f7f8...9e3

Du trenger ikke være engstelig for at du skryter. Det er egentlig ikke så mye ☺️

Anonymkode: fceee...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ca 15.000 på brukskonto(‘sløsekonto’). Har noen gaver igjen og noe mat. 

Ca 400.000 totalt på sparekontoer.(skal være student noen år, og pusse opp litt mer, derfor har jeg spart.)

Anonymkode: 5e103...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du trenger ikke være engstelig for at du skryter. Det er egentlig ikke så mye ☺️

Anonymkode: fceee...e31

Ingen som skjønner at jeg har nada på kontoen eller?

 

Anonymkode: 4f7f8...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...