Gå til innhold

Middag på julaften😊

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

:) Hvor på sørlandet er dette? Aldri hørt før, trodde det var telemarkinger som kalte poteter for jordeple

Anonymkode: d8e43...ce7

Vi her i Kvinesdal sier hvertfall jårpla til poteter. Tror de sier det i Lyngdal og Flekkefjord også 🙈

Anonymkode: f92a3...0af

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vi her i Kvinesdal sier hvertfall jårpla til poteter. Tror de sier det i Lyngdal og Flekkefjord også 🙈

Det visste jeg ikke :) Kommer fra motsatt side av sørlandet :)

Skrevet

Ribbe er ikke mat, hvertfall ikke svoren.

Her er det kalkun og urøkt pinnekjøtt med mandelpotet, kålrotstappe, rosenkål, fløtesaus med appelsin, og waldorf:) Pinnekjøttet skal under grillen fem minutter før servering:) 

Anonymkode: 43525...7d9

Skrevet

Sug Lut. Kan du gi meg surkål og medisterkake oppskrift? Jeg elsker ribbe, men har ingen elsk på kjøpe surkål og kjøpe medisterkaker.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det visste jeg ikke :) Kommer fra motsatt side av sørlandet :)

Bodde en periode i Mandal, de skjønte ikke bæret av hva jårpla var, så jeg har forstått det er lokalt 😂😂

Gjest Skrekkøgla
Skrevet

Jeg itrær meg skuddsikker rustning av sprø svor og stiller på Dovre til slag. Ribbe på julaften takk. Med rørte tyttebær, hjemmelaga surkål, poteter og medisterpølser. Ingen saus for å drukne kjøttet, for ribba mi er faen meg saftig. 

Dessert: ideelt sett kromkaker med multekrem, men alt går i grisen ( så lenge det ikke er slankedessert) 

Skrevet

Kalkun. Med portvinsaus, glaserte babygulrøtter, rosenkål, mandelpotet og brødstuffing. Alltid.

Anonymkode: 4fe26...c35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...