Gå til innhold

Middag på julaften😊

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva spiser DU?Her er det ribbe med tilbehør hvert år.Vurderer å gå over til pinnekjøtt siden det er minst like godt...usikker😆

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter en loddtrekning endte det opp med pinnekjøtt her i huset. 

Skrevet

Kjetter! Vantro hund! Ingenting annet enn ribbe gjelder! Alt annet er grenseløst feil og trist - har du virkelig tenkt deg over til den mørke siden? Frafallen?

Skrevet

Pinnekjøtt! :bolledeig:

Anonymkode: ad401...798

Skrevet

Her har vi både ribbe og pinnekjøtt, siden foreldrene mine er vokst opp med hver sin ting og ingen klarte å gi slipp på det de var vant til. Mannen min er vokst opp med bare ribbe, men elsker pinnekjøtt, så han falt for vår tradisjon med pose og sekk med en gang. Selv holder jeg meg til ribba ettersom jeg ikke kan fordra sau. :P 

Anonymkode: b0ec4...416

Skrevet

Skinkesteik, engletisser, OG ribbe.

Skrevet

Pinnekjøtt og ribbe, begge deler med mye deilig tilbehør :)

Skrevet
29 minutter siden, sug lut skrev:

Kjetter! Vantro hund! Ingenting annet enn ribbe gjelder! Alt annet er grenseløst feil og trist - har du virkelig tenkt deg over til den mørke siden? Frafallen?

Ha! Jeg skjerper våpnene og heiser fanene. Den eneste riktige tro er at ingen er større enn pinnekjøtt! Vi er de eneste opplyste! Og eliten gjør det absolutt eneste rette, nemlig surrer pinnekjøttet i sirup. Alt annet er akseptabelt, men dog for fotsoldatene.

Slagsted Dovre!

Anonymkode: 4d962...194

Skrevet

Kommer an på hvor jeg feirer jul. Er vokst opp med skilte foreldre, og da var det annethver år med pinnekjøtt og ribbe. Om jeg har feiringen her hjemme lager jeg pinnekjøtt, helt klart favoritten ;)

Men det blir ikke mindre jul av ribbe, veldig godt det også, men er det ikke pinnekjøtt på julaften lager jeg det en annen gang i romjula! :) Ribbe kan jeg klare meg uten hele julen, men pinnekjøtt MÅ jeg ha! :P

Anonymkode: f3928...128

Skrevet
36 minutter siden, sug lut skrev:

Ribbe er søndagsmiddag- pinnekjøtt er fest.

Skrevet
30 minutter siden, Pæddan skrev:

Skinkesteik, engletisser, OG ribbe.

Engletisser??🙄

Forøvrig er det kun pinnekjøtt som er ekte julemat😉😁

Anonymkode: 8b92d...40f

Skrevet

#teampinnekjøtt

Anonymkode: 6cd14...7d8

Skrevet

Pinnekjøtt, hjemmelagde hjortepølser, kålrabistappe og surkål. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ha! Jeg skjerper våpnene og heiser fanene. Den eneste riktige tro er at ingen er større enn pinnekjøtt! Vi er de eneste opplyste! Og eliten gjør det absolutt eneste rette, nemlig surrer pinnekjøttet i sirup. Alt annet er akseptabelt, men dog for fotsoldatene.

Slagsted Dovre!

Det blir ditt Waterloo, kan jeg love. Eller ditt vannklosett, rett og slett. Ribbe er uslåelig. Min surkål er legendarisk. Mutterns medister får englene til å bedrive lystelig julehor.

Ellers høres det faktisk veldig godt ut og jeg kunne gjerne gjøre sirupspinnekjøtt når som helst utenom julaften.

Skrevet
3 minutter siden, Eris skrev:

Ribbe er søndagsmiddag- pinnekjøtt er fest.

Nei, det er omvendt, serru.

Skrevet
3 minutter siden, sug lut skrev:

Det blir ditt Waterloo, kan jeg love. Eller ditt vannklosett, rett og slett. Ribbe er uslåelig. Min surkål er legendarisk. Mutterns medister får englene til å bedrive lystelig julehor.

Ellers høres det faktisk veldig godt ut og jeg kunne gjerne gjøre sirupspinnekjøtt når som helst utenom julaften.

Mitt Waterloo er greit, for mitt mellomnavn er jo Wellington. Enkelt og greit, nytenkende strategi, det tar knekken på enhver svineruller.

Dere svineribbere er jo utslitt lenge før slaget av alt det forskjellige dere skal rote med. Noen ganger er det enkleste også det desidert beste.

Kan imidlertid være villig til å inngå midlertidig julefred om oppskriften på surkål deles ;)  Men de medisterkakene kan du få ha i fred, tross englenes julehoslovprising ;)

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Engletisser??🙄

Forøvrig er det kun pinnekjøtt som er ekte julemat😉😁

Anonymkode: 8b92d...40f

Sosisser vel :hjerte:. Synes alle kaller de for engletisser og nå lurer jeg brått på hvorfor? Hmmm får ikke sove i natt.

Skrevet

Definitivt ribbe! Det blir rett og slett ikke julaften uten den deilige lukten som sprer seg i huset i flere timer. 

Pinnekjøtt spiser vi sammen med venner helgen før julaften. Ikke like godt, men smaker bedre og bedre for hvert år.

Skrevet

Ribbe på julaften og pinnekjøtt til nyttårsaften 😄

Anonymkode: 73027...dd8

Skrevet

Vokst opp med ribbe, men har konvertert til pinnekjøtt i voksen alder....

Har alltid kjøttboller lagd med 50% medister og 50% karbonadedeig, smørstekt rosenkål og rotmos til pinnekjøttet. 

Ingen fast dessert

Skrevet

Ribbe, medisterkaker, julepølse, rødkål, surkål, rosenkål, gulrot, blomkål, tyttebær, poteter og en deilig saus :)

Til dessert riskrem OG karamellpudding.

Anonymkode: 6038a...f74

Skrevet
Akkurat nå, frk Nilsen skrev:

Vokst opp med ribbe, men har konvertert til pinnekjøtt i voksen alder....

Har alltid kjøttboller lagd med 50% medister og 50% karbonadedeig, smørstekt rosenkål og rotmos til pinnekjøttet. 

Ingen fast dessert

Av en eller annen grunn ble jeg overrasket nå. Var sikker på at du er ribbeperson 😂

Skrevet

Pinnekjøtt, eller ribbe som det heitte då eg var lita. Svineribbe er godt, men lite fest over. 

Brukar dampemør, rabbestappe, rødkål og poteter til. Søet frå gryta til saus. Er vand med fruktcoctail pimpa med mandarin, banan og nøtter til dessert, men blir ikkje sur om eg får noko anna. Får eg velge blir det delikatessa frå hermetikkavdelinga.

Skrevet
1 minutt siden, Kira skrev:

Av en eller annen grunn ble jeg overrasket nå. Var sikker på at du er ribbeperson 😂

For all del, jeg digger ribbe med skikkelig sprø svor ;) Så du er ikke så veldig langt unna.... Logistikk og andre ting er med å påvirke middagen på julaften

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...