Gå til innhold

2535kr på konto til 31 des. :(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Pass på så du ikke går og tygger tyggis samtidig. Kjedelig med blåveis og beinbrudd rett før jul. 

Anonymkode: 623e6...d0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Pass på så du ikke går og tygger tyggis samtidig. Kjedelig med blåveis og beinbrudd rett før jul. 

Anonymkode: 623e6...d0b

Hæ?

Anonymkode: f05da...d0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om alt annet er innkjøpt og du ikke venter noe mer utgifter så kan det jo gå helt greit. Eventuelt at du er aleine uten barn å tenke på.

Men, om ikke hadde jeg nok avlyst frisørtimen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette tror jeg ikke på altså. Hvis du har så lite penger, så hadde du selvfølgelig ikke reist til frisøren!

Anonymkode: 9f54d...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julegavene er i boks utenom en.  

Må handle litt mer mat. 

Ungene skal være hos faren fra 22 til 27. 

Hadde hatt så lyst å tatt ettervekst og klippet litt før jul. 

Anonymkode: e3743...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du bør selvfølgelig ikke ta den frisørtimen. At du ikke har avbestilt gjør jo at du trolig må betale. Så du legger jo opp til å leve på kreditt...

Anonymkode: 75b44...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutes ago, Anonym bruker said:

Julegavene er i boks utenom en.  

Må handle litt mer mat. 

Ungene skal være hos faren fra 22 til 27. 

Hadde hatt så lyst å tatt ettervekst og klippet litt før jul. 

Anonymkode: e3743...8c2

Ja da får du faen meg klare deg :)

Anonymkode: bd819...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Virre Vips skrev:

ca 1500,- da til frisør?

1000,- igjen. Det må jo nesten du selv vurdere.

Blir vel 1000 hos frisøren. Og har noen hundre lapper visst det skulle røyne på. Egentlig bursdagspenger. 

Anonymkode: e3743...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er jo et strålende bevis på hvordan man prioriterer galt. Hva om du plutselig blir syk og må til legen? Må kjøpe medisin? Ta en taxitur til legevakten?

Helt absurd å lese!

Anonymkode: acfbd...c12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Blir vel 1000 hos frisøren. Og har noen hundre lapper visst det skulle røyne på. Egentlig bursdagspenger. 

Anonymkode: e3743...8c2

Har du sjekket pris? Jeg betalte 1580 kr for klipp og striper i forrige uke og her er ikke det dyreste stedet. Dyrere inne i byen.

Anonymkode: d1937...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dine prioriteringer er din sak. Men jeg har betydelig mer  konto før jul og frisøetimen måtte erstattes med en pakke hjemmefarging. 150 kr mot 1500. 

Anonymkode: 2f43f...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisør er ikke en nødvendig utgift. Så om du prioriterer dette tenker jeg at du ikke er særlig bekymret for at pengene skal strekke til.

Anonymkode: 3ae5c...0e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tuller ikke. Har da 1500 kr til annet og 1300kr i bakhånd visst krise. 

Mer gjerne ufornuftig med frisørtimen, men ikke kjekt å ikke kunne gå til frisøren når det er stort behov. Veldig lenge siden. 

Kommer ikke barnetrygden tidlig og? Og ungene er hos far innimellom og. 

Uff, fikk litt tanker når jeg fikk disse svarene. Er jeg så ufornuftig? 

Anonymkode: e3743...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner at frisøren jeg var hos sist var dyr, eventuelt var det fordi jeg har langt hår, men betalte 2800 kroner for klipp og striper 🤤 

 

Så jeg ville aldri prioritert frisør med den summen på konto frem til 31 desember

Anonymkode: 454da...1f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2500. Minus frisør, da har du igjen maks 1500, trolig en god del mindre. Så skal du kjøpe en julegave til, hva skal du bruke på den? 150 kroner? Da har du igjen 1350. Så skal du handle mer mat før jul, to uker. La oss si 300 kr. uken, da har du igjen 750 kr. Så kommer julen, du måtte handle inn litt mer, la oss si 400 kr. til. Da har du igjen 350. Så kommer ungene dine igjen den 27. og da skal de fortsatt ha noen juledager hos deg + nyttårsaften. Handler du litt den 27. til ungene dine kommer så har du igjen ingenting.

Så kan vi gå ut fra at frisøren trolig kommer på mer enn 1000 kroner, 1200-1500 er langt mer realistisk. Da går du 200-500 i underskudd. Så er det vel mye mulig at du kanskje bruker mer enn 150 kr. på den siste julegaven? Hvor mye mer? 100 kr.? 200?, da går du 300-700 i underskudd. Så er det vel realistisk å tro at du trenger mer enn 300 kr pr uke de siste vel to ukene før jul, skal vi være moderat der også og si at du kan greie deg på 500 (som jeg tviler på at du greier). Da ligger du 700 - 1100 i underskudd. Skal du ha en spartansk jul så holder det kanskje å ha 400 kr. til juleuken på deg selv, hvis ikke kan du sikkert legge på noen hundrelapper til, skal vi si at du da har kommet i minus 1000-1400. Så finner du trolig ut at du har glemt at du trengte ??? eller var gått tom for !!!, og du innser at du trenger minst et par hundre til til romjulen. Så skulle du gjerne feiret nyttår, mat, stjerneskudd, noe godt? Det er trygt å si at du kommer til å gå med 1500 -2000 kr. minus. Da har jeg egentlig fremdeles tatt lite i, jeg vil tro de faktiske summene blir en god del høyere. Lar du være å gå til frisøren så kanskje - kanskje - du greier å komme deg i null, men også da vil du trolig overskride den summen du har til rådighet.

Det du planlegger å gjøre nå er å gå inn i jula uten ei krone, og å starte det nye året med gjeld. Mener du det er smart?

Vil tro det kommer en tråd her inne rundt julaften fra deg, hvor stusselig det er å ha så dårlig råd, ikke ha en krone på konto, ikke kunne gjøre noe sammen med andre, at det er så synd på deg som heller ikke har barna hos deg osv. osv.

Anonymkode: 75b44...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Og skal til frisøren i morgen. 

Kommer det til å gå? 

Anonymkode: e3743...8c2

Hvordan i alle dager skal vi kunne vite om det går, uten noen opplysninger?

Anonymkode: 79429...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjell på folk. Jeg fikk nettopp 51000 på konto og har likevel 10000 utestående i reiseregning. Mannen min fikk akkurat 78000 inn på konto 🤪

Anonymkode: e1ac2...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Forskjell på folk. Jeg fikk nettopp 51000 på konto og har likevel 10000 utestående i reiseregning. Mannen min fikk akkurat 78000 inn på konto 🤪

Anonymkode: e1ac2...07d

Ja, det er forskjell på folk. Ingen trøst for meg å høre det. 

 

Det å kunne unne seg frisørtime av og til selvom dårlig råd. 

Anonymkode: e3743...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...