Gå til innhold

August 2018


Mamma til 3?

Anbefalte innlegg

38 minutter siden, Glitrerose skrev:

Huff, jeg blir så sint når jeg hører om slikt!!! Sukkerfobien har gått alt for langt!

Du er gravid og trenger næring, selvfølgelig skal man også få i seg sukker. Yoghurt inneholder dessuten mye mindre sukker enn før, og jeg ville heller ha spist vanlig yoghurt med NÆRING enn "dobbel null"-yoghurt som inneholder kunstig søtning og ekstremt lite energi. Man spiser jo fordi kroppen trenger drivstoff.

Man kan selfølgelig begrense inntaket av sjokolade, godteri og potetgull, men man må jo ikke slutte med å spise vanlig mat.

Dagens utblåsning. 

Enig der! Legen min sier han helst ønsker at om jeg mååå drikke brus, at jeg drikker med vanlig sukker. Men helst holder meg til vann. Men er de dagene jeg får helt solo kick! 😂 Men sjokkis og potetgull er jeg ikke sååå sugen på altså. I hvert ikke søte saker.  Men er enig med deg, gått for langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er alle sammen fremdeles i jobb eller er det vanlig å bli sykemeldt nå?🤔 De på jobb, legen min og jordmor er liksom så «imponert» over at jeg fremdeles er i jobb? Jeg har ingen plager bortsett fra litt kvalme her og der, men kaster ikke opp. Er 17+0 idag. 42% fullført😍

Syns det er litt tungt å jobbe (har fysisk jobb), jeg blir jo fort litt sliten og tiltaksløs, men det er jo enda kjipere å ligge hjemme å glo med mindre det er «medisinsk» nødvendig.. Har jeg bare veldig flaks eller overreagerer alle rundt meg? 

Anonymkode: c4beb...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er alle sammen fremdeles i jobb eller er det vanlig å bli sykemeldt nå?🤔 De på jobb, legen min og jordmor er liksom så «imponert» over at jeg fremdeles er i jobb? Jeg har ingen plager bortsett fra litt kvalme her og der, men kaster ikke opp. Er 17+0 idag. 42% fullført😍

Syns det er litt tungt å jobbe (har fysisk jobb), jeg blir jo fort litt sliten og tiltaksløs, men det er jo enda kjipere å ligge hjemme å glo med mindre det er «medisinsk» nødvendig.. Har jeg bare veldig flaks eller overreagerer alle rundt meg? 

Anonymkode: c4beb...4b0

Jeg er 90% sykemeldt nå, etter en periode med 100%. Jeg er bare 14 uker, men har fått ordentlige ryggplager(mest sannsynlig svangerskapsisijas). Har en veldig fysisk og krevende jobb, ikke minst stressende, og da er jeg helt ferdig etter et par timer. Jobbet feks 3 timer på fredag, og i går og i dag har jeg ligget i senga hele dagen, klarer såvidt å gå..

Hadde jeg derimot ikke slitt med ryggen, hadde jeg vært i jobb. Hadde prøvd, og prøver, mitt ypperste for å jobbe så mye som mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Babydrømmen. skrev:

Jeg er 90% sykemeldt nå, etter en periode med 100%. Jeg er bare 14 uker, men har fått ordentlige ryggplager(mest sannsynlig svangerskapsisijas). Har en veldig fysisk og krevende jobb, ikke minst stressende, og da er jeg helt ferdig etter et par timer. Jobbet feks 3 timer på fredag, og i går og i dag har jeg ligget i senga hele dagen, klarer såvidt å gå..

Hadde jeg derimot ikke slitt med ryggen, hadde jeg vært i jobb. Hadde prøvd, og prøver, mitt ypperste for å jobbe så mye som mulig!

Ja, da er man selvfølgelig sykemeldt :-( Huff, så kjedelig å ha vondt.. Er ikke noe vits i å presse seg, jobben kan vente ❤️ Blir jeg anbefalt en sykemelding tar jeg den med en gang selvfølgelig. Stusser bare så på at det er «såå unormalt» å jobbe når jeg bare er 17 uker 🤔

Anonymkode: c4beb...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er alle sammen fremdeles i jobb eller er det vanlig å bli sykemeldt nå?🤔 De på jobb, legen min og jordmor er liksom så «imponert» over at jeg fremdeles er i jobb? Jeg har ingen plager bortsett fra litt kvalme her og der, men kaster ikke opp. Er 17+0 idag. 42% fullført😍

Syns det er litt tungt å jobbe (har fysisk jobb), jeg blir jo fort litt sliten og tiltaksløs, men det er jo enda kjipere å ligge hjemme å glo med mindre det er «medisinsk» nødvendig.. Har jeg bare veldig flaks eller overreagerer alle rundt meg? 

Anonymkode: c4beb...4b0

Min erfaring fra forrige svangerskap er at noen tar det som en selvfølge at man skal jobbe hele svangerskapet, mens andre mener at man burde sitte på en silkepute og ruge. Det var særlig bestemor og andre gamle damer som var imponert (og sjokkert) over at jeg jobbet fullt hele svangerskapet. Jeg hadde ikke en fysisk krevende jobb, så det var ikke noe problem. 

Når man har en fysisk krevende jobb blir det jo noe annet, men for noen går det helt fint og for andre blir det for tungt.

Det å være moderat fysisk aktiv og å bruke kroppen som normalt kan sikkert forebygge plager og gjøre svangerskapet lettere for mange. Jeg gjorde mye tungt hagearbeid helt frem til termin (der var både bestemor og naboene sjokkert), og jordmoren jeg hadde under fødselen skrøt av at jeg var så sprek (følte meg ikke sprek da, men). 

Endret av Glitrerose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.2.2018 den 16.15, Anarkali skrev:

Jeg var akkurat 13 +6 😀 Han er virkelig kjempe flink! Forklarte godt underveis og ikke stille pauser som er det verste jeg vet hos leger da jeg fort blir bekymret for om noe ikke er som det skal. Sjekket inngående alle organene og tok seg godt tid og fikk link til ca 40 bilder og videoer vi kunne laste ned av babyen.

Har time hos Martin i morgen, men lurer på en ting.. han tar vel utvendig ul 13+6? Siden du har vært der 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Glitrerose skrev:

Min erfaring fra forrige svangerskap er at noen tar det som en selvfølge at man skal jobbe hele svangerskapet, mens andre mener at man burde sitte på en silkepute og ruge. Det var særlig bestemor og andre gamle damer som var imponert (og sjokkert) over at jeg jobbet fullt hele svangerskapet. Jeg hadde ikke en fysisk krevende jobb, så det var ikke noe problem. 

Når man har en fysisk krevende jobb blir det jo noe annet, men for noen går det helt fint og for andre blir det for tungt.

Det å være moderat fysisk aktiv og å bruke kroppen som normalt kan sikkert forebygge plager og gjøre svangerskapet lettere for mange. Jeg gjorde mye tungt hagearbeid helt frem til termin (der var både bestemor og naboene sjokkert), og jordmoren jeg hadde under fødselen skrøt av at jeg var så sprek (følte meg ikke sprek da, men). 

Ja, det er merkelig hvordan folk oppfatter en gravid kvinne 😅 Det skal jo sies at jeg bare jobber 60%, så da er det enda merkeligere at folk reagerer på at jeg «orker» 😂 Har jo fri annehver dag nesten.. godt gjort av deg å få komplimenter under fødselen da, det er ikke verst 😆 

Anonymkode: c4beb...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Babydrømmen. skrev:

Har time hos Martin i morgen, men lurer på en ting.. han tar vel utvendig ul 13+6? Siden du har vært der 😊

Ja han tar utvendig ultralyd når man er såpass på vei 😀

Endret av Anarkali
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Hjertesprett skrev:

Da har jeg vært på OUL i dag - og vi venter en fin liten jente :hjerte: Termin er satt til 3. august!

Gratulerer 😍😍

Anonymkode: c4beb...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Hjertesprett skrev:

Da har jeg vært på OUL i dag - og vi venter en fin liten jente :hjerte: Termin er satt til 3. august!

❤️ Spent på hva vi får. Skal ikke på OUL før 22 mars. Ble satt 1 uke tilbake på TUL men hørt mange blir satt 1 uke fram igjen på OUL... Og folk kan si hva de vil, men jeg er sikker på jeg kjenner liv (13+2) mest på mårran og kveld etter jeg har satt meg ned litt. Trykker litt på magen så kommer det "leamus aktig" svar tilbake 😂 eller tror du jeg er heeeelt på villspor? Kjenner leamus selv om jeg ikke trykker å noen ganger 😇😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Babydrømmen. skrev:

Vi var på UL i dag vi også, 13+6, og venter også ei jente 😍❤️

❤️❤️ Åå?? Fikk dere vite kjønn så tidlig?? Så gøy! Nå fikk jeg nesten lyst til å bestille enda en privat undersøkelse 😂 men skal vel klare å vente 3 uker til 🙈 har du begynt å kjenne liv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Rebeccaførstegangsgravid skrev:

❤️❤️ Åå?? Fikk dere vite kjønn så tidlig?? Så gøy! Nå fikk jeg nesten lyst til å bestille enda en privat undersøkelse 😂 men skal vel klare å vente 3 uker til 🙈 har du begynt å kjenne liv?

Fikk vite så tidlig ja 😍🌟 kjenner ikke noe liv, nei! 🤰🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Babydrømmen. skrev:

Vi var på UL i dag vi også, 13+6, og venter også ei jente 😍❤️

Gratulerer så mye  ❤️🎉❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.2.2018 den 18.33, Rebeccaførstegangsgravid skrev:

har du begynt å kjenne liv?

Yes!! Når jeg la meg i går spiste jeg en kjeks + te i senga, for deretter å legge meg på ryggen! Da kjente jeg kriblinger i magen akkurat der hvor jeg kjenner livmoren 😍😍🌟

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Babydrømmen. skrev:

Yes!! Når jeg la meg i går spiste jeg en kjeks + te i senga, for deretter å legge meg på ryggen! Da kjente jeg kriblinger i magen akkurat der hvor jeg kjenner livmoren 😍😍🌟

Ååå så gøy ❤️ er sikker på at den leamusen jeg kjenner å er liv, men er sikkert ikke det 😆 men nå føler jeg alle symptomer er borte. Ikke kvalm eller ømme/hovne pupper. Er ekkelt å ikke merke noe 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er magen på Dere andre? Man kan ikke se at jeg er gravid enda og er snart 18 uker. Iflg lege og gynekolog er dette normalt men veldig motsatt av bilder jeg ser av andre like langt på vei. Har det noe å si at jeg har bakovervendt livmor? Jeg kjenner liv allerede da men lirer veldig på når babybumpen kommer 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Anarkali skrev:

Hvordan er magen på Dere andre? Man kan ikke se at jeg er gravid enda og er snart 18 uker. Iflg lege og gynekolog er dette normalt men veldig motsatt av bilder jeg ser av andre like langt på vei. Har det noe å si at jeg har bakovervendt livmor? Jeg kjenner liv allerede da men lirer veldig på når babybumpen kommer 😀

I forrige svangerskap fikk jeg ikke synlig mage før i uke 26-27 😅

 

Jeg er 18 uker nå og ser såvidt litt oppblåst ut, men klarer fint å holde inne det også om jeg vil 🙊

 

Så det er nok helt normalt. Noen får den tidlig og blir diger, andre litt senere 😊

Og noen blåser nok magen ekstra ut på bilder 😉😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anarkali skrev:

Hvordan er magen på Dere andre? Man kan ikke se at jeg er gravid enda og er snart 18 uker. Iflg lege og gynekolog er dette normalt men veldig motsatt av bilder jeg ser av andre like langt på vei. Har det noe å si at jeg har bakovervendt livmor? Jeg kjenner liv allerede da men lirer veldig på når babybumpen kommer 😀

Er som deg, straks 18 uker går føler ikke jeg ser det noe særlig, kanskje bare hvis jeg nettopp har spist 😅

Anonymkode: c4beb...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anarkali skrev:

Hvordan er magen på Dere andre? Man kan ikke se at jeg er gravid enda og er snart 18 uker. Iflg lege og gynekolog er dette normalt men veldig motsatt av bilder jeg ser av andre like langt på vei. Har det noe å si at jeg har bakovervendt livmor? Jeg kjenner liv allerede da men lirer veldig på når babybumpen kommer 😀

Har lest at de med bakovervendt livmor får mage seinere ja :) og hvis det er første så tar det enda lenger tid ;)

Jeg har fått skikkelig tutmage - ekte guttemage ;) 💙💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg egentlig tenker veldig mye på at jeg enda ikke har begynt å kjenne bevegelser. 
Jeg tror jeg av og til har kjent noe, men det er så kort og raskt borte igjen at jeg er usikker. Er jo i uke 18, og mener jeg kjente ganske tydelige bevegelser i forrige svangerskap i uke 17-18. 

Noen som har begynt å kjenne daglig tydelig liv inni magen? Hvor langt på vei? :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.3.2018 den 11.55, miamis skrev:

Jeg kjenner at jeg egentlig tenker veldig mye på at jeg enda ikke har begynt å kjenne bevegelser. 
Jeg tror jeg av og til har kjent noe, men det er så kort og raskt borte igjen at jeg er usikker. Er jo i uke 18, og mener jeg kjente ganske tydelige bevegelser i forrige svangerskap i uke 17-18. 

Noen som har begynt å kjenne daglig tydelig liv inni magen? Hvor langt på vei? :-) 

Det må du ikke tenke på, det er helt normalt :) Morkakens plassering har jo noe å si, kanskje den ligger annerledes nå enn forrige gang? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.3.2018 den 21.46, Sofapute skrev:

Har lest at de med bakovervendt livmor får mage seinere ja :) og hvis det er første så tar det enda lenger tid ;)

Jeg har fått skikkelig tutmage - ekte guttemage ;) 💙💙

Jeg har også fått skikkelig guttemage, akkurat lik forrige gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...