Anonym bruker Skrevet 28. november 2017 #51 Skrevet 28. november 2017 På 26.11.2017 den 12.31, Anonym bruker skrev: Kommer an på endel ulike ting tenker jeg: hvor mange barn har dere og hvilken alder? Er mannen din ofte på farten eller er dette to av få utskeielser? Hvor slitsomt er det for deg når han er borte, mye nattevåk, konflikter etc? Har du sjansen til å ta en jentehelg om anledningen byr seg? Vi har to tette barn som nå begynner å bli større, 1. klasse og førskole. Har aldri sagt nei til at mannen drar vekk på helgetur men så skjer det max 3-5 ganger i året og jeg har kontroll hjemme uten mye xtra arbeid. Tar meg selv i å skåne mannen ved å ikke legge for mye på han men det er min utfording, ikke hans. Han har nok enklere for å "vanskeliggjøre" sin situasjon, og stønne når jeg skal avgårde og det irriterer meg. Vet ikke om det er en "mannegreie" eller bare han. Prøver å overse det men... Anonymkode: 6af98...dca Kjenner meg litt igjen. Mannen min har lett for å "vanskeliggjøre" når han skal være alene med barnet mens jeg tar det på strak arm. En gang var jeg alene med barnet 4 dager mens hun var 18 mnd. Det gikk kjempefint . Anonymkode: ad794...6dc
Anonym bruker Skrevet 28. november 2017 #52 Skrevet 28. november 2017 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Helt enig med deg over her. Har selv vært tre dager på seminar og julebord på spa i forrige uke, skal på julebord denne lørdagen og neste, og jeg skal på fem dagers jobbtur til Paris. Klarer fortsatt å handle alle julegaver, vaske hele huset, bake 3-4 sorter osv. Null stress. Vi skal også ha 14 hos oss til julemiddag, men vi spiser det samme hvert år på juleaften, så det trenger jeg ikke å planlegge. Anonymkode: 130f2...6f3 Men selv om du klarer det, betyr ikke det at dette er noe HI klarer. Anonymkode: 55715...edd
Anonym bruker Skrevet 28. november 2017 #53 Skrevet 28. november 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Men selv om du klarer det, betyr ikke det at dette er noe HI klarer. Anonymkode: 55715...edd Det er nesten en måned til jul. Selv om en av foreldrene blir borte noen dager er det mye tid igjen til juleforberedelser. Det er mange dager igjen der mannen kan gjøre sin del. Anonymkode: af09c...602
Anonym bruker Skrevet 28. november 2017 #54 Skrevet 28. november 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er nesten en måned til jul. Selv om en av foreldrene blir borte noen dager er det mye tid igjen til juleforberedelser. Det er mange dager igjen der mannen kan gjøre sin del. Anonymkode: af09c...602 Slik er det for deg. For HI kan det være annerledes. Kanskje blir hun veldig sliten av å være alene med barna? (Det gjorde jeg, da de var yngre og jeg måtte finne løsninger for å komme meg på seinvaktene på jobb) Ja, alenemødre gjør det hele tiden, men det er annerledes når man ikke MÅ og når man ikke er vant til det. Kanskje er hun lei seg fordi hun og familien blir nedprioritert i førjulstida. Det er noe med det å ha noen å dele, ikke bare jobben, men gleden med juleforberedelser. Her på DIB synes jeg ofte det blir forventet at kvinnene skal være verdensmestere. De skal fikse det meste på hjemmebane. Virkeligheten er ikke helt slik. Veldig få av oss er superkvinner, og vi vil gjerne ha mannen ved vår side, og ikke på to heisaturer i løpet av noen få uker. Anonymkode: 55715...edd
Anonym bruker Skrevet 28. november 2017 #55 Skrevet 28. november 2017 Jeg syns ikke en familiefar kan unne seg begge disse turene, og ville nok bedd ham velge jeg også. Hadde han ignorert det så hadde det nok gått en liten djevel i meg og begått en stille "streik". Med det mener jeg ikke gjort noe juleforberedelser i det hele tatt. Og når mannen da lille julaften plutselig ser det og lurer, så hadde jeg sagt at "å jeg trodde ikke vi trengte det i år". Gir han bang så kan jeg også. Anonymkode: 41bdf...e2d
Anonym bruker Skrevet 28. november 2017 #56 Skrevet 28. november 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg syns ikke en familiefar kan unne seg begge disse turene, og ville nok bedd ham velge jeg også. Hadde han ignorert det så hadde det nok gått en liten djevel i meg og begått en stille "streik". Med det mener jeg ikke gjort noe juleforberedelser i det hele tatt. Og når mannen da lille julaften plutselig ser det og lurer, så hadde jeg sagt at "å jeg trodde ikke vi trengte det i år". Gir han bang så kan jeg også. Anonymkode: 41bdf...e2d Forresten, hadde heller sagt at siden han reiste bort halve desember så ble det ikke tid i år. Anonymkode: 41bdf...e2d
Holzhaus Skrevet 28. november 2017 #57 Skrevet 28. november 2017 43 minutes ago, Anonym bruker said: Jeg syns ikke en familiefar kan unne seg begge disse turene, og ville nok bedd ham velge jeg også. Hadde han ignorert det så hadde det nok gått en liten djevel i meg og begått en stille "streik". Med det mener jeg ikke gjort noe juleforberedelser i det hele tatt. Og når mannen da lille julaften plutselig ser det og lurer, så hadde jeg sagt at "å jeg trodde ikke vi trengte det i år". Gir han bang så kan jeg også. Anonymkode: 41bdf...e2d Det er en veldig voksen løsning ja
Anonym bruker Skrevet 28. november 2017 #58 Skrevet 28. november 2017 Hmm, dere har ikke råd til å leie inn folk til å vaske huset før jul, men det går helt fint at mannen reiser på to turer??? 🤔🤦🏻♀️ Anonymkode: 76f17...e07
gale damen Skrevet 29. november 2017 #59 Skrevet 29. november 2017 20 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg syns ikke en familiefar kan unne seg begge disse turene, og ville nok bedd ham velge jeg også. Hadde han ignorert det så hadde det nok gått en liten djevel i meg og begått en stille "streik". Med det mener jeg ikke gjort noe juleforberedelser i det hele tatt. Og når mannen da lille julaften plutselig ser det og lurer, så hadde jeg sagt at "å jeg trodde ikke vi trengte det i år". Gir han bang så kan jeg også. Anonymkode: 41bdf...e2d Så barnslig kan det virkelig ikke være lov til å være når man skal være voksen. Ungene skal ikke få noen jul for mor furter..
Anonym bruker Skrevet 29. november 2017 #60 Skrevet 29. november 2017 På 28. november 2017 den 11.22, Anonym bruker skrev: Kjenner meg litt igjen. Mannen min har lett for å "vanskeliggjøre" når han skal være alene med barnet mens jeg tar det på strak arm. En gang var jeg alene med barnet 4 dager mens hun var 18 mnd. Det gikk kjempefint . Anonymkode: ad794...6dc Så søtt Hver fjerde uke er eg alene med to barn i to uker, helt fra de var nyfødt og to år. Det går kjempefint. Anonymkode: 4c436...eb1
Anonym bruker Skrevet 29. november 2017 #61 Skrevet 29. november 2017 20 timer siden, Holzhaus skrev: Det er en veldig voksen løsning ja Neida, det er mye bedre at kvinnen igjen gir etter for mannens behov for fyll og fanteri, vasker hus og kjøper inn til jul mens han koser seg. 1950-tallet ringte... Anonymkode: ec76b...037
Anonym bruker Skrevet 29. november 2017 #62 Skrevet 29. november 2017 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så søtt Hver fjerde uke er eg alene med to barn i to uker, helt fra de var nyfødt og to år. Det går kjempefint. Anonymkode: 4c436...eb1 Det er ingen konkurranse. Anonymkode: ec76b...037
Anonym bruker Skrevet 29. november 2017 #63 Skrevet 29. november 2017 37 minutter siden, gale damen skrev: Så barnslig kan det virkelig ikke være lov til å være når man skal være voksen. Ungene skal ikke få noen jul for mor furter.. Så det blir ikke jul uten julevask, 7 sorter og masse stæsj hengende i vinduer? Her tar vi ikke julevask i det hele tatt, og det blir jul hvert år for det... Anonymkode: ec76b...037
Holzhaus Skrevet 29. november 2017 #64 Skrevet 29. november 2017 2 minutes ago, Anonym bruker said: Neida, det er mye bedre at kvinnen igjen gir etter for mannens behov for fyll og fanteri, vasker hus og kjøper inn til jul mens han koser seg. 1950-tallet ringte... Anonymkode: ec76b...037 ja, det er jo den eneste alternative løsningen
Yellow Brick Road Skrevet 29. november 2017 #65 Skrevet 29. november 2017 På 27.11.2017 den 20.38, Kamomille skrev: Kjære vene som DIB-damene tar av! Desember har ikke startet ennå og jula blir neppe ødelagt av at den ene parten reiser vekk noen dager! Det snakkes om julevask, juleinnkjøp, planlegging av julemiddagen, baking og pynting som om dette opptar hver eneste ledige time herfra til 24. desember!! Selv skal jeg bort på 3 dagers julebord med jobben neste uke. Og jeg skal bort med venninner en helg fra fredag til lørdag på julekonsert. Mannen i huset skal også bort på julebord i løpet av desember. Jeg tipper vi allikevel kommer til å klare oss helt fint! Det er ikke mulig å bruke all ledig tid sammen på juleaktiviteter som handling og planlegging av middager😂😂 Så fint at du synes at det er helt fint! Da er det bare å kjøre på da. Men ikke beskyld andre for å ta av om de ikke synes at det er ok.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2017 #66 Skrevet 29. november 2017 10 minutter siden, Holzhaus skrev: ja, det er jo den eneste alternative løsningen Det er det, hvis pengene de kunne ha brukt til vaskehjelp, forsvinner til mannens fylleturer. Anonymkode: ec76b...037
Anonym bruker Skrevet 29. november 2017 #67 Skrevet 29. november 2017 ja du er egoistisk synes jeg, han er vel ikke så mye borte Anonymkode: cd6da...4b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå