Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #1 Skrevet 26. november 2017 Er jeg slem som ber mannen min velge mellom julebord og guttetur helgen før? Julebord er fire dager og guttetur i tre. Synes jeg blir alt for mye alene med mange små.. synes det er ganske egoistisk. Er jeg urimelig? Jeg selv har mått sagt opp helgejobben min fordi mannen ikke orker å sitte alene med barna.. så jeg føler at vekten heller for mye til den ene siden.. Anonymkode: 802f9...2a3
*Miss Marple* Skrevet 26. november 2017 #2 Skrevet 26. november 2017 Hvis han selv ikke gidder å ha barna en helg hadde det ikke vært greit med hverken julebord eller guttetur. Er det for slitsomt for han å ha ungene sine er det jammen det for deg også.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #3 Skrevet 26. november 2017 Spørs litt hvor mye det er ellers da. Hvis det er kun disse to tingene i løpet av et år, så er det kanskje litt dårlig gjort, men ikke hvis det er noe hele tiden og/eller hvis han ikke unner deg det samme. Anonymkode: 808b6...e4b
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #4 Skrevet 26. november 2017 I utgangspunktet hadde jeg ønsket at mannen dro på begge deler. Men det forutsetter at man har tilsvarende mulighet. At du måtte slutte i jobben din er jo helt hårreisende. Skjønner deg godt. Dusten kan velge en av delene. Anonymkode: 4973d...989
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #5 Skrevet 26. november 2017 Han gidder jo.. men hater jobbhelgene mine.. tenkte vi kunne få vært mer sammen om jeg sier opp og heller prøver å jobber mer i uken.. men føler at det kun er meg som tenker på familien: ( jeg er så imot iallefall julebord.. for det har ikke noe med vanlig julebord å gjøre.. er en fylletur med overnatting for å være ærlig. Den gutteturen er jeg ikke så imot, for folkene han reiser sammen med er ikke bare opptatt av alkohol. Anonymkode: 802f9...2a3
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #6 Skrevet 26. november 2017 Jeg er aldri ute på noe.. han er kanskje ute to ganger i året på byen pluss middager med jobben osv.. pluss at han bruker tid på hobbyen sin hver eneste helg.. Anonymkode: 802f9...2a3
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #7 Skrevet 26. november 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han gidder jo.. men hater jobbhelgene mine.. tenkte vi kunne få vært mer sammen om jeg sier opp og heller prøver å jobber mer i uken.. men føler at det kun er meg som tenker på familien: ( jeg er så imot iallefall julebord.. for det har ikke noe med vanlig julebord å gjøre.. er en fylletur med overnatting for å være ærlig. Den gutteturen er jeg ikke så imot, for folkene han reiser sammen med er ikke bare opptatt av alkohol. Anonymkode: 802f9...2a3 Så da var det ikke han som ba deg si opp jobben? Så tullete av deg å da si den opp. Anonymkode: c20df...93e
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #8 Skrevet 26. november 2017 For meg er det stoooor forskjell på fast helgejobbing og en helgetur i ny og ne. Jeg ville synes det var noe dritt om mannen skulle jobbe fast i helgene når vi andre har fri. Det betyr mye mindre familietid og mindre mulighet til å være sosial med venner og andre barnefamilier. At han derimot hadde dratt bort en helg eller to på guttetur eller jobbtur hadde jeg overhode ikke hatt noe problem med! Anonymkode: 17ece...e18
the amazing spidermamma Skrevet 26. november 2017 #9 Skrevet 26. november 2017 Det høres ut som om problemet her er mer omfattende enn to begivenheter som kommer tett på hverandre. Si at betingelsen for dette er en spaweekend til deg. Før jul.
☆☆☆ Skrevet 26. november 2017 #10 Skrevet 26. november 2017 (endret) Hadde han vore nokolunde normal hadde eg glatt akseptert begge utfluktene, men når han ikkje kan ta seg av barna så du får jobba hadde det blitt blankt nei til begge deler frå meg. Endret 26. november 2017 av ☆☆☆
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #11 Skrevet 26. november 2017 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: For meg er det stoooor forskjell på fast helgejobbing og en helgetur i ny og ne. Jeg ville synes det var noe dritt om mannen skulle jobbe fast i helgene når vi andre har fri. Det betyr mye mindre familietid og mindre mulighet til å være sosial med venner og andre barnefamilier. At han derimot hadde dratt bort en helg eller to på guttetur eller jobbtur hadde jeg overhode ikke hatt noe problem med! Anonymkode: 17ece...e18 De fleste med turnusarbeid har en fast helg hver tredje eller fjerde helg... Ikke uvanlig i det hele tatt. Anonymkode: 4973d...989
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #12 Skrevet 26. november 2017 1 time siden, ☆☆☆ skrev: Hadde han vore nokolunde normal hadde eg glatt akseptert begge utfluktene, men når han ikkje kan ta seg av barna så du får jobba hadde det blitt blankt nei til begge deler frå meg. Nå var det å slutte i jobben et valg HI selv tok. Og ser du på svar over her så skriver hun faktisk at han gadd... Anonymkode: 9a1d2...8e7
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #13 Skrevet 26. november 2017 Kommer an på endel ulike ting tenker jeg: hvor mange barn har dere og hvilken alder? Er mannen din ofte på farten eller er dette to av få utskeielser? Hvor slitsomt er det for deg når han er borte, mye nattevåk, konflikter etc? Har du sjansen til å ta en jentehelg om anledningen byr seg? Vi har to tette barn som nå begynner å bli større, 1. klasse og førskole. Har aldri sagt nei til at mannen drar vekk på helgetur men så skjer det max 3-5 ganger i året og jeg har kontroll hjemme uten mye xtra arbeid. Tar meg selv i å skåne mannen ved å ikke legge for mye på han men det er min utfording, ikke hans. Han har nok enklere for å "vanskeliggjøre" sin situasjon, og stønne når jeg skal avgårde og det irriterer meg. Vet ikke om det er en "mannegreie" eller bare han. Prøver å overse det men... Anonymkode: 6af98...dca
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #14 Skrevet 26. november 2017 Det virker heller som du ikke vil at han skal dra på fyllatur med jobben. Sjalusi kanskje? Anonymkode: df93d...f06
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #15 Skrevet 26. november 2017 Om det er den årlige gutteturen og det årlige julebordet synes jeg du er urimelig om du nekter han fordi de havnet nær på hverandre akkurat i år, regner ikke med det er han som har satt datoene Men om det er en mann som drar på hytteturen og andre heisaturer i hytt og pine og aldri ellers hjemme forstår jeg deg mer. Hva med å kreve litt plass og tid selv og komme deg ut av martyrtankene. Avtal med en søster, venninne e.l og ta en weekend selv, hytte, spa hva som helst, bare komme seg vekk og lade batteriene litt Anonymkode: ebf9c...604
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #16 Skrevet 26. november 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: De fleste med turnusarbeid har en fast helg hver tredje eller fjerde helg... Ikke uvanlig i det hele tatt. Anonymkode: 4973d...989 Nå sier Hi at hun har/hadde en helgejobb da.... ikke en turnusjobb med helgevakter..... Anonymkode: 17ece...e18
Yellow Brick Road Skrevet 26. november 2017 #17 Skrevet 26. november 2017 To langhelger til egne fornøyelser når rett før jul, ville vært for mye her i huset, og det gjelder enten det er meg eller mannen. Helgene før jul trenger vi til juleforberedelser og førjulskos. Resten av året er ikke så nøye, da kan vi tidvis være mye på farten begge to, men før jul, rett før sommerferien og ev andre perioder hvor det skulle foregå noe spesielt, er det det en selvfølge at familien prioriteres. Å reise bort fire dager på julebord rett før jul, hadde vært uaktuelt - det samme med 3-dagers guttetur. Lange jobbturer og gutteturer er helt ok, men ikke bestandig.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2017 #18 Skrevet 27. november 2017 19 timer siden, Yellow Brick Road skrev: To langhelger til egne fornøyelser når rett før jul, ville vært for mye her i huset, og det gjelder enten det er meg eller mannen. Helgene før jul trenger vi til juleforberedelser og førjulskos. Resten av året er ikke så nøye, da kan vi tidvis være mye på farten begge to, men før jul, rett før sommerferien og ev andre perioder hvor det skulle foregå noe spesielt, er det det en selvfølge at familien prioriteres. Å reise bort fire dager på julebord rett før jul, hadde vært uaktuelt - det samme med 3-dagers guttetur. Lange jobbturer og gutteturer er helt ok, men ikke bestandig. Helt enig. Mannen er fast bestemt på å reise. Jeg føler at jeg blir tvinget til å sitte midt oppi alle juleforbredelsene alene.. synes det er vanvittig egoistisk. Skal jeg bare la han reise? Hele julen er ødelagt for min del.. Anonymkode: 802f9...2a3
Anonym bruker Skrevet 27. november 2017 #19 Skrevet 27. november 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Helt enig. Mannen er fast bestemt på å reise. Jeg føler at jeg blir tvinget til å sitte midt oppi alle juleforbredelsene alene.. synes det er vanvittig egoistisk. Skal jeg bare la han reise? Hele julen er ødelagt for min del.. Anonymkode: 802f9...2a3 Du kan jo ikke nekte han å reise, han er en voksen mann og bestemmer over seg selv. Men det er klar du kan si ifra at dette synes du ikke er greit, at du synes det er veldig egoistisk å la deg sitte alene med barna i en travel førjulstid og at det virkelig ødelegger forholdet mellom dere at han kjører egoløp på denne måten. Å si at hele julen er ødelagt for deg synes jeg blir veldig martyr, selvfølgelig skal du kose deg resten av jula selv om du er sinna fordi han reiser på heisatur i desember. Men jeg synes du skal være veldig klar på at du forventer en kjempeinnsats av han når han er hjemme siden han stikker av på denne måten, du forventer at han skal ta sin del og vel så det av rydding og vasking til jul, han skal handle julegaver til minst sin side av slekta, han skal ha ungene alene hjemme noen ettermiddager/kvelder så du kan forlate huset og få litt egentid og ro til å slappe av, møte venner, trene, gå på cafe eller hva du nå ønsker osv. Anonymkode: ebf9c...604
Evablaum Skrevet 27. november 2017 #20 Skrevet 27. november 2017 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Helt enig. Mannen er fast bestemt på å reise. Jeg føler at jeg blir tvinget til å sitte midt oppi alle juleforbredelsene alene.. synes det er vanvittig egoistisk. Skal jeg bare la han reise? Hele julen er ødelagt for min del.. Anonymkode: 802f9...2a3 Skal han reise i romjulen? 😮
Anonym bruker Skrevet 27. november 2017 #21 Skrevet 27. november 2017 Å være bortreist i sju dager pga fornøyelser i desember er mye. Det hadde jeg og sagt nei til og foreslått at gutta dro på tur en annen tid av året. Han blir jo borte en tredel av førjulstida. Anonymkode: e7e64...9b0
Anonym bruker Skrevet 27. november 2017 #22 Skrevet 27. november 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Å være bortreist i sju dager pga fornøyelser i desember er mye. Det hadde jeg og sagt nei til og foreslått at gutta dro på tur en annen tid av året. Han blir jo borte en tredel av førjulstida. Anonymkode: e7e64...9b0 Synes jeg også.: (( . blir egentlig bare i veldig dårlig humør og synes han ikke prioriterer familien sin i det heletatt.. ender med krangling og dårlig stemning resten av julen. Anonymkode: 802f9...2a3
Anonym bruker Skrevet 27. november 2017 #23 Skrevet 27. november 2017 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Synes jeg også.: (( . blir egentlig bare i veldig dårlig humør og synes han ikke prioriterer familien sin i det heletatt.. ender med krangling og dårlig stemning resten av julen. Anonymkode: 802f9...2a3 Hvor mye krangling det blir er jo opp til deg også. Du kan si hva du synes, og så la ham velge selv. Hvis du gnåler og er sur, han blir sur, du blir surere, han blir surere, du blir furten, han blir sint - så er du med på å ødelegge jula. Det er faktisk helt opp til deg. Jeg kunne også tenkt at det ble mye, men ville på ingen måte latt det ødelegge desember. Egentlig mest synd for ham som går glipp av førjulshygge med barna. Dessuten, når sant skal sies, er adventshygge viktigere for meg enn for mannen. Anonymkode: 0d813...b9c
Anonym bruker Skrevet 27. november 2017 #24 Skrevet 27. november 2017 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Synes jeg også.: (( . blir egentlig bare i veldig dårlig humør og synes han ikke prioriterer familien sin i det heletatt.. ender med krangling og dårlig stemning resten av julen. Anonymkode: 802f9...2a3 Det er jo du som ødelegger jula om du er så langsint og ikke klarer legge ting bak deg. Still krav til han når han er hjemme, han får bidra skikkelig når han er der. Si hva du mener om prioriteringene hans, men ikke gnål og vær sur i en måned så du ødelegger jula for deg og ungene med dårlig stemning, det kommer det ihvertfall ingenting godt ut av (annet enn at mannne får lyst til å reise mer for å slippe unna den surpompen han har hjemme) Anonymkode: ebf9c...604
Anonym bruker Skrevet 27. november 2017 #25 Skrevet 27. november 2017 Fire dagers fylletur er usmakelig for en familiefar uansett. Anonymkode: 243e4...0a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå