Gå til innhold

Mannens julebord/ er jeg urimelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er HI sjalu og redd for at mannen ikke er snill gutt på fylletur med jobben. Over 4 dager ser jeg den glatt!

Og han velger å prioritere to turer midt i desember når det skjer så mye annet fra før av.

Helt usmakelig av en voksen mann og familiefar!

Jeg legger ikke skjul på at jeg er en sjalu person, og hadde ikke akseptert det.

Nå har jeg blitt brent i tillegg så derfor er jeg ekstra hårsår da!

Anonymkode: ff5a5...5a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fire dagers fylletur er usmakelig for en familiefar uansett. 

Anonymkode: 243e4...0a0

Synes jeg også.. forstår ikke vitsen med å reise så tett oppi jula.. det er veeeeeldig mye alkohol på de turene. Jeg liker det ikke. Skulle ønske han hadde hatt lyst til å prioritert meg og barna sine. 

Anonymkode: 802f9...2a3

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her er HI sjalu og redd for at mannen ikke er snill gutt på fylletur med jobben. Over 4 dager ser jeg den glatt!

Og han velger å prioritere to turer midt i desember når det skjer så mye annet fra før av.

Jeg legger ikke skjul på at jeg er en sjalu person, og hadde ikke akseptert det.

Jeg er nok litt sjalu ja.. hjelper ikke at sjefen åpnenlyst forteller på fest at han har kjøpt hore til ansatt.. den sjalusien blir ikke akkurat mindre.. 

Skrevet
45 minutes ago, Anonym bruker said:

Fire dagers fylletur er usmakelig for en familiefar uansett. 

Anonymkode: 243e4...0a0

Dette...

Anonymkode: b6a47...b28

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du kan jo ikke nekte han å reise, han er en voksen mann og bestemmer over seg selv. Men det er klar du kan si ifra at dette synes du ikke er greit, at du synes det er veldig egoistisk å la deg sitte alene med barna i en travel førjulstid og at det virkelig ødelegger forholdet mellom dere at han kjører egoløp på denne måten.

Å si at hele julen er ødelagt for deg synes jeg blir veldig martyr, selvfølgelig skal du kose deg resten av jula selv om du er sinna fordi han reiser på heisatur i desember.

Men jeg synes du skal være veldig klar på at du forventer en kjempeinnsats av han når han er hjemme siden han stikker av på denne måten, du forventer at han skal ta sin del og vel så det av rydding og vasking til jul, han skal handle julegaver til minst sin side av slekta, han skal ha ungene alene hjemme noen ettermiddager/kvelder så du kan forlate huset og få litt egentid og ro til å slappe av, møte venner, trene, gå på cafe eller hva du nå ønsker osv.

Anonymkode: ebf9c...604

Og hvordan skal HI KOSE seg? Hun må ordne julegaver, ta julevask, planlegge julemiddag og ta alle juleforberedelser samtidig som hun har de små, mens mannen koser seg alene. Julevask er ikke kos, og nei, vi kvinner har ikke et gen som gjør at vi eeeelsker å vaske.

Anonymkode: ec76b...037

Skrevet
56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er nok litt sjalu ja.. hjelper ikke at sjefen åpnenlyst forteller på fest at han har kjøpt hore til ansatt.. den sjalusien blir ikke akkurat mindre.. 

Hvorfor gidder mannen din å jobbe på et sted der sjefen kjøper horer til de ansatte??????

Skrevet

Jeg synes det er helt merkelig å dra på flere slike turer, men hvis det vanligvis er greit synes jeg bare dere skal sette dere ned og lage en plan for hva dere skal gjøre før jul og hvem som skal gjøre hva. Noen ganger er jo et par veldig uenige om hva som er viktig for at det skal bli en "riktig" jul. Jeg er vant til masse forberedelser mens mannen har vokst opp i en familie som nesten ikke gjør noe ut av det.  At jeg velger å bake over 10 slag og lage pynt for hånd bør ikke gå ut over hans mulighet til fritid. At jeg vil ha huset ryddet til bunds til jul derimot, det slipper han ikke unna med å ta sin del av uten at han har lagt ned et betydeig arbeid i (mer enn meg). Det er arbeid som må gjøres i løpet av året uansett.

De aktivitetene som betyr mest for ham, som at vi har hjemmebrygget øl og at hans foreldre får den årlige fotoboken til jul, kan han bare droppe om han heller vil bruke tiden på andre ting.

Anonymkode: af09c...602

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Og hvordan skal HI KOSE seg? Hun må ordne julegaver, ta julevask, planlegge julemiddag og ta alle juleforberedelser samtidig som hun har de små, mens mannen koser seg alene. Julevask er ikke kos, og nei, vi kvinner har ikke et gen som gjør at vi eeeelsker å vaske.

Hun må jo ikke det. Hun kan velge å ansette noen til å vaske, kjøpe ferdiglagde kaker og ta hele rusbehandlingen på nett en kveld ungene har lagt seg og mannen er hjemme.

Skrevet

En ordentlig mann hadde valgt å ikke bli med på det "julebordet" som er et skjul for fire dager med fyll og horing (siden sjefen har innrømmet at han kjøper horer til ansatte). En ordentlig mann hadde tatt avstand fra en slik oppførsel, for ved å bli med på det så forteller han samtidig at han støtter det som skjer, enten han er utro selv eller ikke.

Hi, det er hlet klart at det egentlig ikke er disse to helgene isolert som er problemet ditt. Problemet er hele forholdet deres. Du sitter helt tydelig med en følelse av at han ikke bidrar nok, at han prioriterer seg selv, at han ikke viser ansvarsfølelse for familien, at du på mange måter er alene i forholdet. Han dyrker sin hobby hver eneste helg og vil helst ikke at du skal jobbe helg. Han vil at du skal være hjemme hver helg slik at han skal være friere. Han føler tydeligvis lite ansvar for juleforberedelsene i hjemmet (akkurat det kan det hende du har bidratt til selv og du har tatt det meste av ansvaret i alle år fordi han ikke bidrar nok).

Jeg tror jeg hadde sagt rolig til ham at han får velge selv hva han gjør, men at du mener at hvis han tar ansvar for familien sin så dropper han "julebordet", tar kompisturen. Men det er opp til ham. Si til ham at du har innsett at dere har ganske store problemer i forholdet, at du nå er lei og at du har ringt familievernkontoret og dere har fått time xx.xx (dato) og du forventer at han blir med slik at dere får ryddet opp i problemene dere har i forholdet.

Ring familievernkontoret her og nå og bestill en time. Så snakker du med mannen din i kveld. Vær rolig, saklig, ikke la deg dra inn i en krangel. Om han reagerer med å dra på begge evenementene i protest, så er det også et svar til deg som viser deg at det er riktig å komme dere til familievernkontoret.

Anonymkode: d8c6d...5dc

Skrevet

Vi har timer på fvk allerede..heldigvis. hvorfor han velger å jobbe et sted med en slik sjef har jeg også spurt han om x antall ganger.. 

Skrevet

Kjenner jeg blir mektig irritert på at det er HI sin feil om julen blir ødelagt. Det er IKKE HI sin feil, om han velger en uke på fylla før jul så passer han vel nesten mer til å være singel. Hva er deres planer for julen? Hadde jeg hatt samboer og han gjorde slikt før jul så hadde jeg tatt en avgjørelse når han var borte med at jeg og barna planlagt vår egen jul uten han(hos familie eller på hotell) så kunne han fått julen alene å tenke seg om på. 

Anonymkode: 3c677...ab2

Skrevet

Men tror du mannen din vil ha en hore da? For da er problemet deres mye større enn en heisatur eller to, altså.

Skrevet

Jøss, det var slett ikke det jeg skrev. Jeg skrev at mannen måtte stå på å jobbe som en gal for å ta sin den av juleforberedelsene mens han er hjemme, ikke at hun skulle gjøre noe ekstra mens han var vekk.

Anonymkode: ebf9c...604

Skrevet

Bare for å ha sagt det så har ikke jeg råd til å ansette noen til å vaske hjemme hos oss før jul. Tror ikke han ville gjort noe galt.. men bare irritert over at han velger dette fremfor fam. Tett opp i julen. 

Skrevet
45 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Men tror du mannen din vil ha en hore da? For da er problemet deres mye større enn en heisatur eller to, altså.

Det er jo ikke det som er problemet, men holdninger på arbeidsplassen generelt.

Skrevet

Hun må jo ikke det. Hun kan velge å ansette noen til å vaske, kjøpe ferdiglagde kaker og ta hele rusbehandlingen på nett en kveld ungene har lagt seg og mannen er hjemme.

Jada, ansette noen til masse penger og kjøpe dyre ferdige kaker. Noe som går fra familieøkonomien fordi mannen MÅÅÅÅ på fylla i en uke. Skikkelig til prioriteringer.

Skrevet

I overskriften spør du om du er urimelig, og så er du i alle svarene totalt uvillig til å ta imot tilbakemeldinger som er i nærheten av å svare ja på spørsmålet. Hvorfor spør du da? Hvis det er bare din måte å se dette på - hvis mannen elsker deg, vil han ikke være sammen med kollegene sine som drikker mer enn du liker - er riktig, så har det vel lite for seg å spørre? 

Jeg er så heldig å være gift med en mann jeg stoler på. Dessuten en mann som ikke trenger å være drita selv om andre er det, og som slett ikke ville kjøpt en prostituert hvis noen andre gjorde det. Jeg tror egentlig han ville sørget for å legge seg når de andre tok av, og å ha det hyggelig sammen med dem inntil det inntraff. 

Anonymkode: 0d813...b9c

Skrevet

Jada, ansette noen til masse penger og kjøpe dyre ferdige kaker. Noe som går fra familieøkonomien fordi mannen MÅÅÅÅ på fylla i en uke. Skikkelig til prioriteringer.

Den økonomiske biten er jo noe man må diskutere. Trene til mannen blir jo ikke gratis de heller. Å kjøpe seg fri fra husarbeid for å få tid til sosiale aktiviteter er ikke noe nytt. Det dreier seg om prioriteringer. 

Jeg vet ikke hvordan økonomien er i familien til hi.  Om de har dårlig råd er det å dra på to slike heisaturer mye mer forkastelig enn om de har ok økonomi slik at de kan kjøpe seg fri fra det arbeidet de normalt skulle gjort hjemme.

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi har timer på fvk allerede..heldigvis. hvorfor han velger å jobbe et sted med en slik sjef har jeg også spurt han om x antall ganger.. 

Godt dere har timer på fvk. Jeg ville tatt dette opp der også. Lurer på om du har hatt en tråd om han her tidligere? Mener jeg husker det med jobben/sjefen hans.

Siden dere ikke har råd til å skaffe vaskehjelp før jul så tenker jeg at dere heller ikke har råd til at mannen drar på disse to turene, for der vil han sikkert svi av mange tusen kroner...? Da er det jo også helt urimelig at han skal bruke så mye penger på seg selv rett før jul når det går utover familiens økonomi i så stor grad.

Anonymkode: d8c6d...5dc

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mener du da at du skal bestemme hvor lenge mannen din kan være bortreist på grunn av din sjalusi? Så vanskelig det må være å ha det sånn i et forhold. 

Til deg HI: hva gjør det egentlig om mannen vil drikke seg full med venner i noen dager om dette ikke et problem ellers i livet (med fyll altså). Og har du så utrolig mye å gjøre før jul at fire dager gjør det så vanskelig? Jeg skjønner at du ville prioritert annerledes, men hva handler egentlig sinne ditt om? Vaske huset kan vel ikke ta så lang tid, handle gaver kan dere gjøre før han drar. Kan dere ikke fordele alle oppgavene, så får mannen passe på å gjøre sin del av vasking og handling. Og jeg forstår ikke helt hvorfor dette skal ødelegge hele jula, det handler vel om andre ting

Anonymkode: 130f2...6f3

Skrevet

Kjære vene som DIB-damene tar av!

Desember har ikke startet ennå og jula blir neppe ødelagt av at den ene parten reiser vekk noen dager! Det snakkes om julevask, juleinnkjøp, planlegging av julemiddagen, baking og pynting som om dette opptar hver eneste ledige time herfra til 24. desember!!

Selv skal jeg bort på 3 dagers julebord med jobben neste uke. Og jeg skal bort med venninner en helg fra fredag til lørdag på julekonsert. Mannen i huset skal også bort på julebord i løpet av desember. Jeg tipper vi allikevel kommer til å klare oss helt fint! Det er ikke mulig å bruke all ledig tid sammen på juleaktiviteter som handling og planlegging av middager😂😂

Skrevet

Helt enig med deg over her. Har selv vært tre dager på seminar og julebord på spa i forrige uke, skal på julebord denne lørdagen og neste, og jeg skal på fem dagers jobbtur til Paris. Klarer fortsatt å handle alle julegaver, vaske hele huset, bake 3-4 sorter osv. Null stress. Vi skal også ha 14 hos oss til julemiddag, men vi spiser det samme hvert år på juleaften, så det trenger jeg ikke å planlegge. 

Anonymkode: 130f2...6f3

Skrevet
På 26. november 2017 den 10.15, *Miss Marple* skrev:

Hvis han selv ikke gidder å ha barna en helg hadde det ikke vært greit med hverken julebord eller guttetur. 

Er det for slitsomt for han å ha ungene sine er det jammen det for deg også. 

Dette.

Anonymkode: f0d40...958

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette.

Anonymkode: f0d40...958

Hi skriver da at han gidder. Men, hun valgte selv å si opp helgejobben sin fordi han syntes det var slitsomt, samt at hun håpet de kunne finne på mer sammen. Så det med helgene er det kun hi som har valgt. 

Anonymkode: 9a1d2...8e7

Skrevet

Ja, du er skikkelig kjip.

Det har jo ballet på seg i denne tråden, og problemet er vel ikke egentlig at han reiser bort noen dager før jul.

Hva med å snakke sammen og planlegge i stedet for å slenge frem at jula blir ødelagt? Snakk om å leke martyr!

Hos oss skal gubben på utdrikningslag kommende helg, jobbtur de to påfølgende helgene. Ingen av dem er alkoholfrie, og de går over minimum tre dager, men det er da ikke mitt problem. Vi har satt oss ned, sammen, og listet opp hva som skal gjøres før jul, NÅR det skal gjøres, og HVEM som skal sørge for at det blir gjort. Jeg driter i om han er bakfull når juletreet skal hogges, det må han ta ansvar for selv. At du sier opp jobben fordi du tenker at da skal det bli sånn og sånn, må du ta ansvar for selv.

At du er redd for at mannen skal kjøpe horer på tur.. tja.. jeg er ikke sikker på om det sier mest om deg eller om han, men det har ikke noe som helst med juleforberedelser å gjøre.

Ta deg sammen, sett deg ned med mannen og planlegg, UTEN martyrmine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...