Gå til innhold

Obduksjon etter 2. MA


Anbefalte innlegg

Skrevet
16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde fire MA på rad, de tre første i uke 7-10, den siste etter utredning i uke 14. Ingen svar på noe galt verken på obduksjon eller utredningen. I neste svangerskap gikk jeg fra positiv test crinone til uke 12 og albyl-e til uke 34 og fikk i femte og sjette svangerskap friske jenter. Masse lykke til! 

Anonymkode: 905de...09e

Oi, så bra de fant noe som hjalp 💜 Det må være grusomt å miste 4 ganger 😢 utrolig glad på dine vegne at det satt til slutt :) hva er det egentlig de medisinene gjør?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 25.11.2017 den 22.10, Anonym bruker skrev:

Stakars😭Har og opplevd to MA (tidligere enn deg) etter hverandre,gravid for tredje gang nå. Går på lutinus og albyl- e i håp om at det skål gå denne gangen🙏🏼 Har du fått noen medisiner gang nr 2 du ble gravid?

Anonymkode: 1c458...dfe

Hvordan gikk det med deg på ultralyd?💜🙏

Skrevet
4 minutter siden, 1-2-3 <3 skrev:

Var de tre første levedyktige? Men om jeg har leidenmutasjon er ikke det noe som de ville funnet ut av ila de to friske svangerskapene eller de to som ikke var levedyktig? Tester de for dette noen gang, uten at man spesifikt ber om det? 

Tusen takk for råd og svar 💜

Det er desverre ikke alltid det testes. 

Her var det en oppegående fastlege som hjalp meg når jeg kom gråtende med positiv test og sa at jeg ikke orket å miste en 5. gang på rad. Tok full blodprøvescreening, og sendte meg til hematolog, og satte meg samtidig på Fragmin sprøyter (5000i.e) -som ble oppjustert til 10 000i.e etter pos. utslag for Antitrombinmangel. 

Fått nå to friske barn, født på termin, etterhverandre 😊💜 Heldigvis.

Anonymkode: e6e8c...574

Skrevet
7 minutter siden, 1-2-3 <3 skrev:

Oi, så bra de fant noe som hjalp 💜 Det må være grusomt å miste 4 ganger 😢 utrolig glad på dine vegne at det satt til slutt :) hva er det egentlig de medisinene gjør?

Albyl-e og Fragmin er blodfortynnende ( med litt forskjellige egenskaper). 

Leiden og andre hematologiske defekter kan øke sjansen for Bl.a blodpropp og da morkakesvikt. 

Det er ikke uvanlig å bli satt på Albyl-e feks proaktivt ved habituell abort. Men desverre sjekkes ikke alltid for Leiden og Antitrombinmangel alltid automatisk fordet.  

Anonymkode: e6e8c...574

Skrevet
20 minutter siden, 1-2-3 <3 skrev:

Hvordan gikk det med deg på ultralyd?💜🙏

Det gikk veldig bra💙alt så perfekt ut!😍

Anonymkode: 1c458...dfe

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det gikk veldig bra💙alt så perfekt ut!😍

Anonymkode: 1c458...dfe

Så blødningene betydde ikke noe?😁💜💜 så fantastiske nyheter 🎉

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er desverre ikke alltid det testes. 

Her var det en oppegående fastlege som hjalp meg når jeg kom gråtende med positiv test og sa at jeg ikke orket å miste en 5. gang på rad. Tok full blodprøvescreening, og sendte meg til hematolog, og satte meg samtidig på Fragmin sprøyter (5000i.e) -som ble oppjustert til 10 000i.e etter pos. utslag for Antitrombinmangel. 

Fått nå to friske barn, født på termin, etterhverandre 😊💜 Heldigvis.

Anonymkode: e6e8c...574

Det er jo helt fantastisk hvor det ordnet seg for deg. Gleder meg til å komme inn til legen i morgen med listen min :D haha

Skrevet
17 minutter siden, 1-2-3 <3 skrev:

Så blødningene betydde ikke noe?😁💜💜 så fantastiske nyheter 🎉

var det slik at albyl-e førte til ekstra blødning? mener å ha lest det et sted. Ganske greit å vite i så fall :D  Tenk hvor utrolig herlig det vil være når du sitter med lille nurket i armene til slutt <3 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det gikk veldig bra💙alt så perfekt ut!😍

Anonymkode: 1c458...dfe

ar det slik at albyl-e førte til ekstra blødning? mener å ha lest det et sted. Ganske greit å vite i så fall :D  Tenk hvor utrolig herlig det vil være når du sitter med lille nurket i armene til slutt <3 

Skrevet
15 minutter siden, 1-2-3 <3 skrev:

var det slik at albyl-e førte til ekstra blødning? mener å ha lest det et sted. Ganske greit å vite i så fall :D  Tenk hvor utrolig herlig det vil være når du sitter med lille nurket i armene til slutt <3 

Ja for meg har jeg hatt blødning fra jeg startet opp med lutinus og blodfortynnende 4+2. Lutinus har det som bivirkning,og de andre tabelettene gjør så jeg blør lettere🙂 men han kunne ikke si hvor blødningen kom fra,han så ingen ting ang det😊 håper det går bra hos legen i morgen💙

Anonymkode: 1c458...dfe

Skrevet
På 27.11.2017 den 15.36, Anonym bruker skrev:

Ja for meg har jeg hatt blødning fra jeg startet opp med lutinus og blodfortynnende 4+2. Lutinus har det som bivirkning,og de andre tabelettene gjør så jeg blør lettere🙂 men han kunne ikke si hvor blødningen kom fra,han så ingen ting ang det😊 håper det går bra hos legen i morgen💙

Anonymkode: 1c458...dfe

Takk for det :) tok et tonn med blodprøver, så nå er det bare å smøre seg med tålmodighet 😅

Skrevet
3 minutter siden, 1-2-3 <3 skrev:

Takk for det :) tok et tonn med blodprøver, så nå er det bare å smøre seg med tålmodighet 😅

Har tenkt på deg i dag, det var kjempebra at det ble tatt prøver🙂 håper de finner noe ut av de☺️

Anonymkode: 1c458...dfe

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har tenkt på deg i dag, det var kjempebra at det ble tatt prøver🙂 håper de finner noe ut av de☺️

Anonymkode: 1c458...dfe

Jeg også💜 min kjære er veldig usikker på om han vil prøve igjen. Så håper det kommer frem noe som tyder på at det kan gå bra denne gangen 🙏 Da blir han nok litt mer betrygget❤️

Har tenkt mye på deg også 😅 lever litt gjennom deg jeg nå merker jeg 😂 håper så i inderlig at svangerskapet ditt går bra🙏🙏

  • 2 uker senere...
Skrevet
På 29.11.2017 den 11.44, Anonym bruker skrev:

Har tenkt på deg i dag, det var kjempebra at det ble tatt prøver🙂 håper de finner noe ut av de☺️

Anonymkode: 1c458...dfe

går det fortsatt bra med deg og lille frø? Her er det uenighet om ny graviditet :( Tungt

Skrevet
På 29.11.2017 den 12.26, 1-2-3 <3 skrev:

Jeg også💜 min kjære er veldig usikker på om han vil prøve igjen. Så håper det kommer frem noe som tyder på at det kan gå bra denne gangen 🙏 Da blir han nok litt mer betrygget❤️

Har tenkt mye på deg også 😅 lever litt gjennom deg jeg nå merker jeg 😂 håper så i inderlig at svangerskapet ditt går bra🙏🙏

Skjønner han godt,her var det jeg som var usikker🙏🏼 Du skal få oppdatering, skal tilbake på ul om 1,5-2 uker igjen!

spent på blodprøvesvarene dine🙂

Skrevet
5 minutter siden, 1-2-3 <3 skrev:

går det fortsatt bra med deg og lille frø? Her er det uenighet om ny graviditet :( Tungt

Ser at forrige svar ikke ble sendt😁ny ul 22 desember,alt ser ut som det skal gå bra.. selv om det har det gjort de andre gangene også🙏🏼🙏🏼 Det hørtes tungt ut,hvis det ikke går denne gangen blir det lang pause her..klarer ikke gå igjennom ny graviditet på en stund 9+1 i dag💙 fått noe svar på blodprøvene?

Skrevet
3 minutter siden, mari10 skrev:

Ser at forrige svar ikke ble sendt😁ny ul 22 desember,alt ser ut som det skal gå bra.. selv om det har det gjort de andre gangene også🙏🏼🙏🏼 Det hørtes tungt ut,hvis det ikke går denne gangen blir det lang pause her..klarer ikke gå igjennom ny graviditet på en stund 9+1 i dag💙 fått noe svar på blodprøvene?

Skjønner deg godt <3 har reagert slik jeg også, men nå har det gått noen mnd og jeg kjenner på det igjen og er klar for å prøve igjen.. tror jeg :( ganske altoppslukende følelse egentlig.. Ikke det fokuset jeg trenger i disse eksamensdager <3

Skrevet
7 minutter siden, mari10 skrev:

Ser at forrige svar ikke ble sendt😁ny ul 22 desember,alt ser ut som det skal gå bra.. selv om det har det gjort de andre gangene også🙏🏼🙏🏼 Det hørtes tungt ut,hvis det ikke går denne gangen blir det lang pause her..klarer ikke gå igjennom ny graviditet på en stund 9+1 i dag💙 fått noe svar på blodprøvene?

Ingen svar enda... :bond:

Skrevet

Blodprøvene mine viste ikke trombofilitilstaner. Jeg hadde litt lav jern, folat og vit.D3. Legen Anbefalte økt inntak av mager fisk og tran. Samt rødt kjøtt for å øke jernnivå og grønne grønnsaker for folat.
Han har også henvist meg til gynekologisk avd. grunnet abortene mine.

Skrevet
31 minutter siden, 1-2-3 <3 skrev:

Blodprøvene mine viste ikke trombofilitilstaner. Jeg hadde litt lav jern, folat og vit.D3. Legen Anbefalte økt inntak av mager fisk og tran. Samt rødt kjøtt for å øke jernnivå og grønne grønnsaker for folat.
Han har også henvist meg til gynekologisk avd. grunnet abortene mine.

Okei,har aldri tatt noen blodprøver,bare satt på medisin. Hvor bra at du er henvist videre🙂

ny styrtblødning på lørdagen,denne gangen i 3 kvarter...ul i morgen😭

Skrevet

Har ikke skrevet noe her tidligere, men jeg ønsker deg lykke til i morgen 💕

Anonymkode: d050d...074

Skrevet
14 timer siden, mari10 skrev:

Okei,har aldri tatt noen blodprøver,bare satt på medisin. Hvor bra at du er henvist videre🙂

ny styrtblødning på lørdagen,denne gangen i 3 kvarter...ul i morgen😭

Ååå ❤️ Jeg synes så utrolig synd i deg som må gå rundt som du gjør 😔 Det er sikkert samme grunn som sist gang. Krysser alt jeg har for at alt er fint med lille gull 🤞🙏 

Skrevet
1 minutt siden, 1-2-3 <3 skrev:

Ååå ❤️ Jeg synes så utrolig synd i deg som må gå rundt som du gjør 😔 Det er sikkert samme grunn som sist gang. Krysser alt jeg har for at alt er fint med lille gull 🤞🙏 

Takk,var samme grunn som sist💙

Skrevet
40 minutter siden, mari10 skrev:

Takk,var samme grunn som sist💙

Åååå🙌🏻🙌🏻💜💜 nå ble jeg skikkelig glad på dine vegne 😁

Skrevet
På 27.11.2017 den 13.29, 1-2-3 <3 skrev:

Oi, så bra de fant noe som hjalp 💜 Det må være grusomt å miste 4 ganger 😢 utrolig glad på dine vegne at det satt til slutt :) hva er det egentlig de medisinene gjør?

Ja, det var 2-3 tøffe år med mye tårer og vonde opplevelser. Var medlem i gruppa "Habituell abort" her på bim som jeg fant mye støtte i. Crinone er hormonstøtte for å gjøre forholdene i livmor så gode som mulig. Albyl-e er blodfortynnende slik at ikke blodet koagulerer og hindrer gjennomstrømning til foster. Jeg er overbevist om at blodfortynnende var avgjørende for meg da jeg sliter m åreknuter etc. 

Masse lykke til videre! 💜

Anonymkode: 905de...09e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...