1-2-3 <3 Skrevet 25. november 2017 #1 Skrevet 25. november 2017 Jeg har 2 barn fra før. En med samme mannen.Jeg har hatt to MA det siste året. Denne gangen ble nurket 12 uker og sist ble det 14 uker. Begge gangene er det tilsynelatende morkaken som er problemet 🙁 Jeg har fått tilbake obduksjonsrapporten fra den siste ma’en jeg hadde i september. Den foreløpige utredningen viste en påfallende stor og blek morkake, det var alt for mye vann som hadde ført til brudd i kraniet. Vet ikke om jeg skjønte det helt rett 🙄 Har googlet meg i hjel 😩 Vurderer å prøve en tredje gang. Men det er også en utrolig skremmende tanke 💜 Tar gjerne imot erfaringer og tanker fra dere, om det er noen som kjenner seg igjen i noe jeg har sagt ❤️
Anonym bruker Skrevet 25. november 2017 #2 Skrevet 25. november 2017 Stakars😭Har og opplevd to MA (tidligere enn deg) etter hverandre,gravid for tredje gang nå. Går på lutinus og albyl- e i håp om at det skål gå denne gangen🙏🏼 Har du fått noen medisiner gang nr 2 du ble gravid? Anonymkode: 1c458...dfe
1-2-3 <3 Skrevet 25. november 2017 Forfatter #3 Skrevet 25. november 2017 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Stakars😭Har og opplevd to MA (tidligere enn deg) etter hverandre,gravid for tredje gang nå. Går på lutinus og albyl- e i håp om at det skål gå denne gangen🙏🏼 Har du fått noen medisiner gang nr 2 du ble gravid? Anonymkode: 1c458...dfe Nei, fikk ingenting. Kommer til å forlange noe nå. Syns det er så rart at det plutselig skal bli så mye problemer med morkakene. Det må jo være et eller annet de har felles. Det var jo ikke noe problem i de to første svangerskapene🙄 fikk du noe svar på hva som gjorde at det endte i ma? Håper virkelig det går fint med deg denne gangen 💜 Gruer meg til å skulle bli gravid igjen. 9 laaaange måneder😏 eller 5 i alle fall.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #4 Skrevet 26. november 2017 Få deg sjekket for leiden mutasjon. Anonymkode: bf398...d71
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #5 Skrevet 26. november 2017 8 timer siden, 1-2-3 <3 skrev: Nei, fikk ingenting. Kommer til å forlange noe nå. Syns det er så rart at det plutselig skal bli så mye problemer med morkakene. Det må jo være et eller annet de har felles. Det var jo ikke noe problem i de to første svangerskapene🙄 fikk du noe svar på hva som gjorde at det endte i ma? Håper virkelig det går fint med deg denne gangen 💜 Gruer meg til å skulle bli gravid igjen. 9 laaaange måneder😏 eller 5 i alle fall. Hvilke kjønn er barna du har? Og hvilke kjønn var de to du nå mistet? Vet om tilfeller der at den genetiske kombinasjonen mellom mor og far ikke gav levedyktige gutter, men jente klarte hun å bære frem. Anonymkode: 30f94...a24
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #6 Skrevet 26. november 2017 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvilke kjønn er barna du har? Og hvilke kjønn var de to du nå mistet? Vet om tilfeller der at den genetiske kombinasjonen mellom mor og far ikke gav levedyktige gutter, men jente klarte hun å bære frem. Anonymkode: 30f94...a24 Eller omvendt 💛 Anonymkode: bf4f0...d8a
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #7 Skrevet 26. november 2017 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Eller omvendt 💛 Anonymkode: bf4f0...d8a Så klart kan det være omvendt også. Men, i tilfellet jeg kjenner til var det guttebarn de ikke kunne bære frem. Anonymkode: 30f94...a24
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #8 Skrevet 26. november 2017 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Få deg sjekket for leiden mutasjon. Anonymkode: bf398...d71 Dette. Verdt å sjekke, hvis det ikke er gjort. (Kan føre til blodpropper og morkakesvikt ) Her fant de ut at jeg hadde Antitrombinmangel etter 4 sa (det er bare en enkel blodprøve), og fikk blodfortynnende (fragminsprøyter) i høye doser og ul (vekstestemeringer og morkake sjekk) hver 3.uke i de to neste svangerskapene -med suksess. Anonymkode: e6e8c...574
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #9 Skrevet 26. november 2017 Jeg opplevde å miste i uke 14. Dette pga en diagnose på barna. Jeg har imidlertid ei venninne som har mistet 6 ganger. Der var morkaken problemet. Hun møtte en fantastisk lege som sa at så fort hun fikk positiv test måtte hun komme. Hun ble satt på blodfortynnende å har fått to barn. anbefaler deg Martin lundring på Jessheim- Akershus. Vanvittig dyktig lege. anbefaler deg å Google han. lykke til . Anonymkode: 5a59c...4ca
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #10 Skrevet 26. november 2017 10 timer siden, 1-2-3 <3 skrev: Nei, fikk ingenting. Kommer til å forlange noe nå. Syns det er så rart at det plutselig skal bli så mye problemer med morkakene. Det må jo være et eller annet de har felles. Det var jo ikke noe problem i de to første svangerskapene🙄 fikk du noe svar på hva som gjorde at det endte i ma? Håper virkelig det går fint med deg denne gangen 💜 Gruer meg til å skulle bli gravid igjen. 9 laaaange måneder😏 eller 5 i alle fall. Nei,har ikke fått noe svar😔 første gang jeg var gravid bar jeg på en jente,det svangerskapet måtte avsluttes i uke 16 pga avvik. Har tenkt om de to kunne være jente?!? Har en gutt,og 3 aborter. Tror jeg hadde en sa i går kveld (hadde en styrtblødning på 1 min med to klumper,så stoppet det)...får ringe til sykehuset igjennom å få ul😢 Anonymkode: 1c458...dfe
1-2-3 <3 Skrevet 26. november 2017 Forfatter #11 Skrevet 26. november 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvilke kjønn er barna du har? Og hvilke kjønn var de to du nå mistet? Vet om tilfeller der at den genetiske kombinasjonen mellom mor og far ikke gav levedyktige gutter, men jente klarte hun å bære frem. Anonymkode: 30f94...a24 Vi har en frisk og rask gutt på snart 3 år. Begge vi har mistet var også gutter
1-2-3 <3 Skrevet 26. november 2017 Forfatter #12 Skrevet 26. november 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Nei,har ikke fått noe svar😔 første gang jeg var gravid bar jeg på en jente,det svangerskapet måtte avsluttes i uke 16 pga avvik. Har tenkt om de to kunne være jente?!? Har en gutt,og 3 aborter. Tror jeg hadde en sa i går kveld (hadde en styrtblødning på 1 min med to klumper,så stoppet det)...får ringe til sykehuset igjennom å få ul😢 Anonymkode: 1c458...dfe Ånei 😢 hvor langt er du på vei nå da? Uff får vondt inni meg på dine vegne 💜 krysser fingre pg tær på at det ikke var sa ❤️
1-2-3 <3 Skrevet 26. november 2017 Forfatter #13 Skrevet 26. november 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg opplevde å miste i uke 14. Dette pga en diagnose på barna. Jeg har imidlertid ei venninne som har mistet 6 ganger. Der var morkaken problemet. Hun møtte en fantastisk lege som sa at så fort hun fikk positiv test måtte hun komme. Hun ble satt på blodfortynnende å har fått to barn. anbefaler deg Martin lundring på Jessheim- Akershus. Vanvittig dyktig lege. anbefaler deg å Google han. lykke til . Anonymkode: 5a59c...4ca Tusen takk godt å høre at det finnes løsninger på problemene, og solskinnshistorier 😊 De sier jo at det er mindre sannsynlig å miste tre ganger på rad. Så har veldig lyst å gi det en siste sjanse ❤️
1-2-3 <3 Skrevet 26. november 2017 Forfatter #14 Skrevet 26. november 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Få deg sjekket for leiden mutasjon. Anonymkode: bf398...d71 Det skal jeg gjøre😊 tusen takk for tips 💜
1-2-3 <3 Skrevet 26. november 2017 Forfatter #15 Skrevet 26. november 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Dette. Verdt å sjekke, hvis det ikke er gjort. (Kan føre til blodpropper og morkakesvikt ) Her fant de ut at jeg hadde Antitrombinmangel etter 4 sa (det er bare en enkel blodprøve), og fikk blodfortynnende (fragminsprøyter) i høye doser og ul (vekstestemeringer og morkake sjekk) hver 3.uke i de to neste svangerskapene -med suksess. Anonymkode: e6e8c...574 Oi🙄 Skal nevne dette for legen min, jeg skal der på tirsdag tusen takk for tips og innspill 💜
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #16 Skrevet 26. november 2017 Jeg har hatt 7 MA og SA. Her fant de INGENTING på noen undersøkelser. Det var utrolig frustrerende. Sånn sett tenker jeg du er "heldig" da dere har noe å gå videre med, selvom det fortsatt er like leit og frustrerende for deg selvsagt. Uansett, jeg fikk crinone av legen min, jeg gikk privat da jeg følte det offentlige bare gav meg opp siden det ikke var noen funn. Legen min mente at jeg kanskje sluttet å produsere progesteron etter unnfangelse og at fosteret dermed døde. Alle mine døde mellom uke 7 og 8. Med crinone klarte jeg å bære frem en jente. Ønsker deg masse lykke til. 😊 Anonymkode: 78cbb...884
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #17 Skrevet 26. november 2017 21 minutter siden, 1-2-3 <3 skrev: Ånei 😢 hvor langt er du på vei nå da? Uff får vondt inni meg på dine vegne 💜 krysser fingre pg tær på at det ikke var sa ❤️ 7+3😢 blør enda så det er nokk en sa.. Anonymkode: 1c458...dfe
1-2-3 <3 Skrevet 26. november 2017 Forfatter #18 Skrevet 26. november 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har hatt 7 MA og SA. Her fant de INGENTING på noen undersøkelser. Det var utrolig frustrerende. Sånn sett tenker jeg du er "heldig" da dere har noe å gå videre med, selvom det fortsatt er like leit og frustrerende for deg selvsagt. Uansett, jeg fikk crinone av legen min, jeg gikk privat da jeg følte det offentlige bare gav meg opp siden det ikke var noen funn. Legen min mente at jeg kanskje sluttet å produsere progesteron etter unnfangelse og at fosteret dermed døde. Alle mine døde mellom uke 7 og 8. Med crinone klarte jeg å bære frem en jente. Ønsker deg masse lykke til. 😊 Anonymkode: 78cbb...884 Ååå💜 blir så glad for å høre når dere har fått det til med medisiner. Det er sant det du sier, men jeg er forberedt på at de skal bagatellisere det og si at jeg ikke har rett på noe utredning før jeg har mistet tre ganger. Men legen nektet å sende meg på tidlig ul sist, til og med når han ikke klarte å finne hjertelyd. Jeg betalte 1400 kr hos privat ul for å få vite at det ikke levde. Alt stemte bortsett fra at det ikke var noe hjerteslag😢💔
1-2-3 <3 Skrevet 26. november 2017 Forfatter #19 Skrevet 26. november 2017 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: 7+3😢 blør enda så det er nokk en sa.. Anonymkode: 1c458...dfe Ååå😢 Vet ikke hva jeg skal si💔 Du har jo hatt MA de to andre gangene. Dette kan ikke være noen bivirkning av medisinene da? Jeg har aldri hatt sa, så vet ikke om hva som er normalt og ikke😏 ❤️ Sender deg masse gode tanker💜
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #20 Skrevet 26. november 2017 1 time siden, 1-2-3 <3 skrev: Ååå😢 Vet ikke hva jeg skal si💔 Du har jo hatt MA de to andre gangene. Dette kan ikke være noen bivirkning av medisinene da? Jeg har aldri hatt sa, så vet ikke om hva som er normalt og ikke😏 ❤️ Sender deg masse gode tanker💜 Nei,tror ikke det..finner ut i morgen når det blir ul💙 Anonymkode: 1c458...dfe
1-2-3 <3 Skrevet 26. november 2017 Forfatter #21 Skrevet 26. november 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei,tror ikke det..finner ut i morgen når det blir ul💙 Anonymkode: 1c458...dfe Ønsker deg masse lykke til ❤️❤️
1-2-3 <3 Skrevet 26. november 2017 Forfatter #22 Skrevet 26. november 2017 Gir de crinone uten at det slår ut på noen blodprøver el likn? Sorry hvis jeg spør noe feil nå. Kan ingenting om det 😅
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #23 Skrevet 26. november 2017 Jeg hadde fire MA på rad, de tre første i uke 7-10, den siste etter utredning i uke 14. Ingen svar på noe galt verken på obduksjon eller utredningen. I neste svangerskap gikk jeg fra positiv test crinone til uke 12 og albyl-e til uke 34 og fikk i femte og sjette svangerskap friske jenter. Masse lykke til! Anonymkode: 905de...09e
Anonym bruker Skrevet 26. november 2017 #24 Skrevet 26. november 2017 Lykke til, til dere som sliter. Så trist å lese. Vil bare fortelle at jeg har leidenmutasjon, hetero type. I mine 3 første svangerskap gikk jeg ikke på noe, fødte derfor prematurt. I mitt siste svangerskap gikk jeg på Albyl E og gikk til termin. Sjekk deg for leidenmutasjon. Sjekk gjerne stoffskiftet også. Har du diabetes? Anonymkode: b435e...6fe
1-2-3 <3 Skrevet 27. november 2017 Forfatter #25 Skrevet 27. november 2017 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Lykke til, til dere som sliter. Så trist å lese. Vil bare fortelle at jeg har leidenmutasjon, hetero type. I mine 3 første svangerskap gikk jeg ikke på noe, fødte derfor prematurt. I mitt siste svangerskap gikk jeg på Albyl E og gikk til termin. Sjekk deg for leidenmutasjon. Sjekk gjerne stoffskiftet også. Har du diabetes? Anonymkode: b435e...6fe Var de tre første levedyktige? Men om jeg har leidenmutasjon er ikke det noe som de ville funnet ut av ila de to friske svangerskapene eller de to som ikke var levedyktig? Tester de for dette noen gang, uten at man spesifikt ber om det? Tusen takk for råd og svar 💜
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå