Gå til innhold

Dere som har litt eldre bar, og ikke har vaksinert de, har de hatt noen av sykdommene?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor sprøyte i de hva enn de sprøyter i de, når fe takler både meslinger og kikhoste helt fint?

Anonymkode: a84d6...e83

Klarer du ikke svare, eller vil du ikke svare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Superdolly skrev:

Klarer du ikke svare, eller vil du ikke svare?

Det er nok kunnskapen det skorter på

Anonymkode: a02c3...ec9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor sprøyte i de hva enn de sprøyter i de, når fe takler både meslinger og kikhoste helt fint?

Anonymkode: a84d6...e83

Problemet er jo at det vet man ikke på forhånd. Man vet ikke om ens eget barn er et av de som vil få varige mén eller verre av en av disse sykdommene. Akkurat som man ikke vet om ens eget barn kan svømme av seg selv. Jeg regner ikke med at det er så mange som kjører båten ut midtfjords og kaster ettåringen overbords og håper på det beste når det finnes både redningsvester og svømmeopplæring, men tydeligvis  er det noen som mener at når det kommer til sykdommer som meslinger og kikhoste så er det en sjanse verd å ta, og at det å bli døv eller hjerneskadd ikke er så ille. Jeg er så gammel at jeg har hatt alle barnesykdommene, og kan også huske både kusma og meslinger, og jeg kan love at sykdommene i seg selv, selv uten ettersykdommer som er vanlige, ikke er noe å trakte etter. Jeg er kjempeglad for at mine unger kunne vaksineres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ostepop123 skrev:

Saken er at dette ikke handler om overbevisning. Snarere er det basert på den best tilgjengelige kunnskapen som finnes. Det er en vesensforskjell. Det er ikke sånn at jeg føler det er best å vaksinere barnet mitt. Basert på årevis med forskning og millionvis av innsamlede data vet jeg at dette er det beste. Da får man heller gjennomgå et stikk og litt vondt i armen.

Og, gjeeesp, den der voksenhistorien må du lenger ut på landet med. Voksne bør for all del revaksinere seg, men for MMR-vaksinen er dette ikke nødvendig, da den gir livslang beskyttelse. Videre er voksne som er fullvaksinerte som barn ikke helt uten beskyttelse - og de er dessuten ikke i en situasjon hvor de får og sprer smitte på samme måte som barn. Derfor er det viktigst å vaksinere barna!

Gjeeeesp? Ser du prøver å svare for deg, men det holder ikke. Du har rett med MMR vaksinen. Men om din hensikt med disse diskusjonene er å øke flokkimmuniteten, så sikter du feil. 95-98% av barna er allerede vaksinerte, og som du etter hvert bør forstå, du klarer ikke å få disse vaksinenekterne til å endre standpunkt. 70% av den voksne befolkningen mangler boostervaksiner. Og er en mye større trussel for å være smittebærere. Og de fleste voksne ville nok vaksinert seg om de visste det. Så igjen, du sikter feil. men det kan virke som din misjon kun er å hetse småbarnsmødre. 

Anonymkode: 8e303...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanten til farmor lå i jernlunge på grunn av polio. Min mormor mistet en bror til meslinger og lå dødssyk selv da hun var liten. Sterke sunne barn utpå bygda med sterkt imunforsvar som sjeldent var syke. 

Hvorfor tenker vaksinemotstandere at alle andre dør,men ikke akkurat deres unger?? 

Anonymkode: 50a9a...f9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Gjeeeesp? Ser du prøver å svare for deg, men det holder ikke. Du har rett med MMR vaksinen. Men om din hensikt med disse diskusjonene er å øke flokkimmuniteten, så sikter du feil. 95-98% av barna er allerede vaksinerte, og som du etter hvert bør forstå, du klarer ikke å få disse vaksinenekterne til å endre standpunkt. 70% av den voksne befolkningen mangler boostervaksiner. Og er en mye større trussel for å være smittebærere. Og de fleste voksne ville nok vaksinert seg om de visste det. Så igjen, du sikter feil. men det kan virke som din misjon kun er å hetse småbarnsmødre. 

Anonymkode: 8e303...052

Hetse småbarnsmødre? Synes du det er hets å påpeke at argumentasjonen er helt borti natta? Jeg har forøvrig ingen ambisjoner om å overbevise vaksinemotstandere, jeg tror knapt det er mulig - mitt poeng er å ikke la det stå uimotsagt, og å vise hvor dårlig fundert påstandene deres er. Videre er det sånn at på dette forumet er det gjerne vaksinasjon av barn som er tema - ikke voksne. Den dagen noen bruker samme argumentasjon som i denne tråden på vaksinasjon av voksne tar jeg gjerne den debatten.

Og nei, de voksne som ikke er revaksinerte er ikke en like stor trussel som helt uvaksinerte. Som sagt er de antagelig fortsatt noe beskyttet, og de sprer heller ikke smitte like raskt som blant barn. Jeg er enig i at mange av disse nok ville revaksinert seg om de visste at de burde det. Men hvor har du forresten 70%-tallet ditt fra? Meg bekjent finnes ikke denne typen dokumentasjon fra Norge (enda). https://www.nrk.no/norge/vaksinene-som-voksne-bor-huske-a-ta-1.11670847

 

Endret av ostepop123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

At du turde å vaksineres!!? Stakkars datteren din, som bare ble tvunget til dette. Lurer på hvordan din samvittighet har det nå?

Anonymkode: a84d6...e83

Jeg vet om en som fikk svineinfluensa. I utgangspunktet helt frisk. Etter langvarig intensivbehandling er personen nå sterkt pleietrengende. Hvordan hadde du hatt det om det rammet barnet ditt?

Anonymkode: 5482a...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har barn med sterkt immunforsvar. Ikke mange som vaksinerer sine barn kan si det samme. Ser det tydelig blant barna i bhg der jeg jobber

Anonymkode: a84d6...e83

Jeg har veldig sterkt immunforsvar. Har kun hatt 1 runde spysyke som jeg kan huske, og har bare hatt influensa 1 gang. Mamma husker bare 1 gang at jeg måtte være hjemme fra barnehage. Og vet du, jeg ER vaksinert. 

Mitt største barn er aldri syk, kun feber 3 x på 3 år. 

Min minste er mer syk. Begge er vaksinerte. 

Mamma og broren fikk meslinger. Bare mamma overlevde 😕 

Jeg sier som mamma sier: "Jeg har mest sannsynlig lettere for å godta at noe skjer med meg eller barna mine fordi jeg hørte på legene og vaksinerte, enn jeg hadde hatt om noe hadde skjedd fordi jeg ikke gjorde det. Jeg er ikke forsker eller lege, og må derfor stole på dem som er det.

Anonymkode: 767f1...87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.11.2017 den 13.15, Anonym bruker skrev:

Flere som ikke vaksinerer, lar være nettopp pga. allergier og astma. Jeg vet at den offisielle forklaringen er at det ikke er noen sammenheng, men jeg kunne tenkt meg å hørt fra de som faktisk ikke har vaksinert barna sine. Hvordan de opplever det. Grunnen er at jeg har en nabo som har to unger på 7 og 12 år. De har i følge naboen aldri hatt feber, og hun mener det er sammenheng med at de lot være å vaksinere barna før de var passert 3 år.vaksiner. Derfor kunne jeg tenkt å hørt fra flere. For mine tidligere barn har begge begynt med feber og forkjølelser nettopp etter 3 mnd. og den første vaksinen. 

Anonymkode: 8e303...052

Å spørre folk på nettet hvordan de «opplever det» er meningsløst. Les forskning på feltet. 

Naboen din er på jordet. Ingen grunn til å synke til samme nivå.

Anonymkode: 9c249...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.11.2017 den 14.55, Anonym bruker skrev:

Mine er ikke vaksinert. Den ene fikk meslinger og den andre kikhoste. Begge deler gikk veldig fint. De har veldig sterkt immunforsvar. 

Anonymkode: a84d6...e83

O hellige enfold.

Anonymkode: 9c249...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mine barn har sterkt immunforsvar, hvorfor vaksinere de da? (Var innlagt da han hadde kikhoste, merket at barnelegene nesten «håpet» at han skulle bli dårligere, for å slenge vaksine- nekten i trynet på meg. Men neida, 2 døgn senere var vi hjemme igjen) 

Anonymkode: a84d6...e83

Barnet ditt ble innlagt på sykehus - fordi du ikke vaksinerte! Hvordan klarer du å få det til å bli en grunn til IKKE å vaksinere?!

Anonymkode: 9c249...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva med å tenke selv!?

Anonymkode: a84d6...e83

Du burde faktisk slutte med det, for tenkingen din fører deg på ville veier. Beklager. 

Hvis du får blindtarmbetennelse, opererer du deg selv da? Hvis du får hjerteinfarkt, behandler du deg selv? Hvis ungen din brekker foten, gipset du den selv? Nei? Da stoler du på moderne medisin. Som er basert på mange tiår med forskning. Det er vaksiner også. 

Anonymkode: 9c249...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og søsteren min ble ikke vaksinert de sent. Jeg fikk meslinger og alle de andre barnesykdommer. Søsteren min fikk kikhoste i tillegg. Hun har fått astma og får ofte lngebetennelse. Jeg er ganske frisk.

Anonymkode: a269d...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.11.2017 den 10.03, Anonym bruker skrev:

De døde ikke, og slapp i tillegg å få gudene vet hva sprøytet inn i kroppen sin. Hvis det å gjøre det beste for MINE barn gjør meg til en egoist, så lever jeg fint med det, takk. 

Anonymkode: a84d6...e83

Og ikke glem at du i samme slengen driter i at barnet ditt kan smitte andre . Skam deg!

Anonymkode: 2985f...860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og ikke glem at du i samme slengen driter i at barnet ditt kan smitte andre . Skam deg!

Anonymkode: 2985f...860

Syns det er unødvendig av deg å ta den tonen bare fordi dere er uenig i vaksinen. Jeg er også skeptisk til vaksinen men har nå likevel vaksinert barna mine. Man må vel kunne diskutere for- og ulemper med vaksiner på en normal og voksen måte. Risikoen for å smitte andre er liiiiiiten, så ha det i bakhodet også.

Anonymkode: dfc6a...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.11.2017 den 14.55, Anonym bruker skrev:

Mine er ikke vaksinert. Den ene fikk meslinger og den andre kikhoste. Begge deler gikk veldig fint. De har veldig sterkt immunforsvar. 

Anonymkode: a84d6...e83

Og mine er vaksinert og fikk kikhoste likevel pga sånne som dere som ikke vaksinerer. Den ene jenta mi ble så syk at hun ble hentet med helikopter og var innlagt i mange dager.

Anonymkode: 1a95e...7eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og mine er vaksinert og fikk kikhoste likevel pga sånne som dere som ikke vaksinerer. Den ene jenta mi ble så syk at hun ble hentet med helikopter og var innlagt i mange dager.

Anonymkode: 1a95e...7eb

Synd med jenta di, men det er ikke pga. manglende vaksinasjonsdekkning vi ikke får bukt på kikhoste. Kikhostevaksinen er rett og slett ikke så god som ønskelig. Men vi har god dekkning opp mot 97%, og det burde holde i massevis. Det siste trekket som ble gjort i kampen mot kikhoste, var å tilby alle 2. klassingene vaksine. Men det ser heller ikke ut til å hjelpe. En teori er at voksne er smittebærere. Hos voksne kan kikhoste være så mildt at de ikke vet at de er syke. Derfor er det viktig at også voksne tar boostervaksiner. Så kommer spørsmålet, hadde du selv oppdaterte vaksinene dine når din datter ble syk? For sjansen er stor at det er du eller noen andre voksne som har smittet henne.

Anonymkode: 8e303...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synd med jenta di, men det er ikke pga. manglende vaksinasjonsdekkning vi ikke får bukt på kikhoste. Kikhostevaksinen er rett og slett ikke så god som ønskelig. Men vi har god dekkning opp mot 97%, og det burde holde i massevis. Det siste trekket som ble gjort i kampen mot kikhoste, var å tilby alle 2. klassingene vaksine. Men det ser heller ikke ut til å hjelpe. En teori er at voksne er smittebærere. Hos voksne kan kikhoste være så mildt at de ikke vet at de er syke. Derfor er det viktig at også voksne tar boostervaksiner. Så kommer spørsmålet, hadde du selv oppdaterte vaksinene dine når din datter ble syk? For sjansen er stor at det er du eller noen andre voksne som har smittet henne.

Anonymkode: 8e303...052

Det hadde vi faktisk. Tok alle vaksiner på nytt ifbm med det lengre opphold i utlandet for noen år siden. Det gikk kikhoste i barnehagen, så hun må ha fått det derfra. 

Anonymkode: 1a95e...7eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...