Gå til innhold

Dere som har litt eldre bar, og ikke har vaksinert de, har de hatt noen av sykdommene?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ser stadig at det er noen innom her som ikke vaksinerer barna sine. Hvordan går det med disse barna? Har de fått noen av sykdommene som det vaksineres mot? Hva med allergier og astma? Blir de mindre forkjøla? Kunne tenkt meg å hørt hvordan de uvaksinerte barna klarer seg.

Anonymkode: 8e303...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sannsynligvis går det helt fint med dem, takket være flokkimmunitet. 

Med mindre man reiser ut av landet.  Eller til Nesodden. 

 

Forkjølelse og astma og allergi påvirkes ikke av vaksiner. Men av arv. Og enkelte virus/bakterier.

Anonymkode: f3051...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Sannsynligvis går det helt fint med dem, takket være flokkimmunitet. 

Med mindre man reiser ut av landet.  Eller til Nesodden. 

 

Forkjølelse og astma og allergi påvirkes ikke av vaksiner. Men av arv. Og enkelte virus/bakterier.

Anonymkode: f3051...f08

Hva skjer på Nesodden?

Anonymkode: 868da...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva skjer på Nesodden?

Anonymkode: 868da...683

Der er det et stort miljø for vaksineskepsis. Bare å google litt, har kommet kikhoste- og meslingerunder der med jevne mellomrom de siste åra. 

De tilhører byens steinerskole, noe som er idiotisk, fordi det bekrefter liksom bare folks syn på steinermiljøet.

(Rudolf Steiner døde mange tiår før den første vaksina. Så han har aldri sagt noe som helst som er relevant om nåtidens vaksiner. Steiner var også svært opptatt av moderne forskning, og snur seg nok daglig i graven av at mange av hans tilhengere ikke oppdaterer hans syn med dagens kunnskap)

Anonymkode: f3051...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mi eldste fikk ikke vaksineprogrammet. I 2015 fikk hun meslinger. De yngste er vaksinert.

Anonymkode: c833f...ee0

Godt at du innså feilen,du kan lede met et godt eksempel at det er ingen skam å ta til vettet

Anonymkode: 50a9a...f9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Sannsynligvis går det helt fint med dem, takket være flokkimmunitet. 

Med mindre man reiser ut av landet.  Eller til Nesodden. 

 

Forkjølelse og astma og allergi påvirkes ikke av vaksiner. Men av arv. Og enkelte virus/bakterier.

Anonymkode: f3051...f08

Flere som ikke vaksinerer, lar være nettopp pga. allergier og astma. Jeg vet at den offisielle forklaringen er at det ikke er noen sammenheng, men jeg kunne tenkt meg å hørt fra de som faktisk ikke har vaksinert barna sine. Hvordan de opplever det. Grunnen er at jeg har en nabo som har to unger på 7 og 12 år. De har i følge naboen aldri hatt feber, og hun mener det er sammenheng med at de lot være å vaksinere barna før de var passert 3 år.vaksiner. Derfor kunne jeg tenkt å hørt fra flere. For mine tidligere barn har begge begynt med feber og forkjølelser nettopp etter 3 mnd. og den første vaksinen. 

Anonymkode: 8e303...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Flere som ikke vaksinerer, lar være nettopp pga. allergier og astma. Jeg vet at den offisielle forklaringen er at det ikke er noen sammenheng, men jeg kunne tenkt meg å hørt fra de som faktisk ikke har vaksinert barna sine. Hvordan de opplever det. Grunnen er at jeg har en nabo som har to unger på 7 og 12 år. De har i følge naboen aldri hatt feber, og hun mener det er sammenheng med at de lot være å vaksinere barna før de var passert 3 år.vaksiner. Derfor kunne jeg tenkt å hørt fra flere. For mine tidligere barn har begge begynt med feber og forkjølelser nettopp etter 3 mnd. og den første vaksinen. 

Anonymkode: 8e303...052

Naboen din er en idiot. Det er like relevant som å si at mitt barn aldri har hatt behov for antibiotika fordi jeg spiste masse brokkoli i svangerskapet. 

Anonymkode: 5482a...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Flere som ikke vaksinerer, lar være nettopp pga. allergier og astma. Jeg vet at den offisielle forklaringen er at det ikke er noen sammenheng, men jeg kunne tenkt meg å hørt fra de som faktisk ikke har vaksinert barna sine. Hvordan de opplever det. Grunnen er at jeg har en nabo som har to unger på 7 og 12 år. De har i følge naboen aldri hatt feber, og hun mener det er sammenheng med at de lot være å vaksinere barna før de var passert 3 år.vaksiner. Derfor kunne jeg tenkt å hørt fra flere. For mine tidligere barn har begge begynt med feber og forkjølelser nettopp etter 3 mnd. og den første vaksinen. 

Anonymkode: 8e303...052

Det er tilfeldig.  Ditt barn hadde etter absolutt all sannsynlighet hatt lik mengde feber uten vaksiner som med  (med unntak av evt feber samme dag som vaksina selvfølgelig), og nabobarna hadde vært like friske med vaksiner. 

Hvis jeg tar på røde sokker, og det er sol, og dagen etter tar blå sokker, og det da regner, så kan jeg likevel ikke forvente at det skal bli sol om jeg skifter til røde sokker..

 

Jeg synes du skal snakke litt med helsestasjonen om vaksiner jeg. 

Anonymkode: f3051...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er ikke vaksinert. Den ene fikk meslinger og den andre kikhoste. Begge deler gikk veldig fint. De har veldig sterkt immunforsvar. 

Anonymkode: a84d6...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mine er ikke vaksinert. Den ene fikk meslinger og den andre kikhoste. Begge deler gikk veldig fint. De har veldig sterkt immunforsvar. 

Anonymkode: a84d6...e83

Så fint for deg, ditt egoistiske troll. Og hva med alle de som ungene dine smittet?

Anonymkode: 50a9a...f9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mine er ikke vaksinert. Den ene fikk meslinger og den andre kikhoste. Begge deler gikk veldig fint. De har veldig sterkt immunforsvar. 

Anonymkode: a84d6...e83

Herre Jesus! Hvordan får du dratt den slutningen der? Idioti lever i beste velgående.

Anonymkode: 5482a...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget, som flere påpeker her, er at du ikke kan si noe om dette basert på én familie. Det er høyst sannsynlig tilfeldigheter som gjør at det er slik - eller foreldrene er så opptatt av at vaksiner er farlige at de velger å tone ned de sykdommene barna har hatt. Uansett hvordan det henger sammen, så er svaret som alltid forskning. Og forskning har vi!

Greifswaldstudien er en randomisert og kontrollert studie hvor én gruppe spedbarn fikk vaksine (difteri, kikhoste, stivkrampe, HiB og polio) da de var 60 dager gamle, mens resten av barna ble vaksinert da de var 90 dager gamle. I de 30 dagene studien varte, viser studien at de barna som fikk vaksine ved 60 dager hadde færre infeksjonssykdommer enn dem som ikke fikk vaksine:

"Various infectious disease-associated symptoms (vomiting, coughing, signs of rhinitis, restlessness, rash and pain) were significantly less often seen in vaccinated than in non-vaccinated children."

Denne studien, fra England, måler om vaksiner kan forårsake astma eller eksem, og konkluderer som følger:

"There was no relation between the age at first injection of either DPPT or MMR and the risk of asthma or eczema. The total number of vaccines given also showed no association with the incidence of allergic disease."

Altså: de vaksinene som gis rutinemessig gjør ikke at man har større sjanse for å få astma eller eksem.

Værsågod.

Og apropos: jeg hadde kikhoste da jeg var baby, før jeg rakk å bli vaksinert. Det gikk heldigvis bra med meg, men moren min sier det er en opplevelse hun helst skulle vært foruten. Å ha en baby som hoster til den kaster opp er visst ikke noe særlig.

Endret av ostepop123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er den babyen som fikk ikke vaksine etter andre dtper pga reaksjon på den andre. Jeg har hatt rubeole og jeg var ellers frisk.

Anonymkode: c5191...b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine kusiner ble ikke vaksinert (de er 19 og 21 år yngre enn meg). De har ikke vært noe annet enn syke, hele oppveksten. Den ene har allergi og den andre har cøliaki. Dette henger jo ikke sammen med manglene vaksiner, men er jo et klassisk bevis på at de uten vaksiner kan få allergier og diverse de og! Flaks gjorde at de ikke ble syke, folk flest på den tiden vaksinerte ungene. Noe som gjorde sjansen for smitte mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mine er ikke vaksinert. Den ene fikk meslinger og den andre kikhoste. Begge deler gikk veldig fint. De har veldig sterkt immunforsvar. 

Anonymkode: a84d6...e83

Og hadde de dødd av det hadde det selvsagt vært helt greit for deg? 

 

Du er jo helt hjernedød. De kunne UNNGÅTT de sykdommene hadde du vaksinert. Jævla egoistiske dritt.

Anonymkode: 9e553...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og hadde de dødd av det hadde det selvsagt vært helt greit for deg? 

 

Du er jo helt hjernedød. De kunne UNNGÅTT de sykdommene hadde du vaksinert. Jævla egoistiske dritt.

Anonymkode: 9e553...7fb

De døde ikke, og slapp i tillegg å få gudene vet hva sprøytet inn i kroppen sin. Hvis det å gjøre det beste for MINE barn gjør meg til en egoist, så lever jeg fint med det, takk. 

Anonymkode: a84d6...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Flere som ikke vaksinerer, lar være nettopp pga. allergier og astma. Jeg vet at den offisielle forklaringen er at det ikke er noen sammenheng, men jeg kunne tenkt meg å hørt fra de som faktisk ikke har vaksinert barna sine. Hvordan de opplever det. Grunnen er at jeg har en nabo som har to unger på 7 og 12 år. De har i følge naboen aldri hatt feber, og hun mener det er sammenheng med at de lot være å vaksinere barna før de var passert 3 år.vaksiner. Derfor kunne jeg tenkt å hørt fra flere. For mine tidligere barn har begge begynt med feber og forkjølelser nettopp etter 3 mnd. og den første vaksinen. 

Anonymkode: 8e303...052

Jeg har astma og har med glede astma istedenfor å få en av sykdommene vi vaksineres mot. Og astma har ingen sammenheng med vaksiner.

Jeg har tre barn, alle følger vaksineprogrammet og har fått 2 vaksiner utenom (hepatitt b og bcg) og de to første er omtrent aldri syk. De har hatt vannkopper begge to og feber når de første tennen kom. Ellers frisk. Sistemann, baby som nå er 10 mnd har hatt falsk krupp, feber 6 ganger, virusinfeksjon og omgangssyken. 

 

Anonymkode: 15230...b20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De døde ikke, og slapp i tillegg å få gudene vet hva sprøytet inn i kroppen sin. Hvis det å gjøre det beste for MINE barn gjør meg til en egoist, så lever jeg fint med det, takk. 

Anonymkode: a84d6...e83

Tenker du at vaksinene inneholder tilfeldig valgte ingredienser? At vi ikke helt vet hva de består av? Eller er det noe spesielt av vaksinenes innhold du er skeptisk til?

Det er vel ikke så mye at du er egoist, tenker jeg, men at du ikke helt har forstått hva "det beste" er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, ostepop123 skrev:

Tenker du at vaksinene inneholder tilfeldig valgte ingredienser? At vi ikke helt vet hva de består av? Eller er det noe spesielt av vaksinenes innhold du er skeptisk til?

Det er vel ikke så mye at du er egoist, tenker jeg, men at du ikke helt har forstått hva "det beste" er.

Jeg har barn med sterkt immunforsvar. Ikke mange som vaksinerer sine barn kan si det samme. Ser det tydelig blant barna i bhg der jeg jobber

Anonymkode: a84d6...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har barn med sterkt immunforsvar. Ikke mange som vaksinerer sine barn kan si det samme. Ser det tydelig blant barna i bhg der jeg jobber

Anonymkode: a84d6...e83

Gud hjelpe meg. Du må jo enten trolle eller være stokk dum?

Anonymkode: f3051...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har barn med sterkt immunforsvar. Ikke mange som vaksinerer sine barn kan si det samme. Ser det tydelig blant barna i bhg der jeg jobber

Anonymkode: a84d6...e83

Det var ikke det jeg spurte deg om. Jeg spurte om og hva det var du er skeptisk til. Du skrev at vaksinene inneholder "gud vet hva".

Men klart jeg lurer på mer når jeg ser hva du skriver. Som ansatt i barnehage, synes du selv du er kompetent til å vurdere effekten av et medikamentelt tiltak? Tenker du at din vurdering av barn i barnehagen trumfer systematisk innsamlede data fra forskere?

Mitt barn er fullvaksinert. Han har knapt nok hatt noe fravær fra skolen (han går i 3. nå) med unntak av da han hadde vannkopper i første klasse. Synes du det er en valid observasjon som kan brukes til noe i denne forbindelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ostepop123 skrev:

Det var ikke det jeg spurte deg om. Jeg spurte om og hva det var du er skeptisk til. Du skrev at vaksinene inneholder "gud vet hva".

Men klart jeg lurer på mer når jeg ser hva du skriver. Som ansatt i barnehage, synes du selv du er kompetent til å vurdere effekten av et medikamentelt tiltak? Tenker du at din vurdering av barn i barnehagen trumfer systematisk innsamlede data fra forskere?

Mitt barn er fullvaksinert. Han har knapt nok hatt noe fravær fra skolen (han går i 3. nå) med unntak av da han hadde vannkopper i første klasse. Synes du det er en valid observasjon som kan brukes til noe i denne forbindelse?

Mine barn har sterkt immunforsvar, hvorfor vaksinere de da? (Var innlagt da han hadde kikhoste, merket at barnelegene nesten «håpet» at han skulle bli dårligere, for å slenge vaksine- nekten i trynet på meg. Men neida, 2 døgn senere var vi hjemme igjen) 

Anonymkode: a84d6...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har barn med sterkt immunforsvar. Ikke mange som vaksinerer sine barn kan si det samme. Ser det tydelig blant barna i bhg der jeg jobber

Anonymkode: a84d6...e83

Nettopp det jeg leser flere steder. De som ikke vaksinerer barna sine, mener at barna har sterkere immunforsvar. Men hvordan kan vurderer du immunforsvaret som sterkere når barna blir syke med kikhoste og meslinger. Det får jo ikke de vaksinerte barna. Tenker du på forkjølelser eller allergier? Ikke meningen å kritisere, men prøver å forstå.

Anonymkode: 8e303...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...