Gå til innhold

Flere som sliter med å lage billig pakkekalendere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

De fleste er klar over det,de bryr seg bare ikke.Det er trist at det er blitt sånn og det blir neppe bedre fremover heller😢

Anonymkode: 338d6...867

Helt sykt. 

Og nei, sånn er det ikke hjemme hos oss - og sånn kommer det ALDRI til å bli heller. 

Anonymkode: 81e07...7ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De får en billig sjokolade kalender til 20 kroer hver.... De er strålende fornøyd med den lille sjokoladebiten hver morgen. Gir de heller litt ekstra til jul. Både i julesokken og av gaver. Ungene i dag forventer og får så utrolig mye. Mer enn de trenger! Hvorfor ikke gi en opplevelse kalender? Vi har også gjort det. I dag baker vi pepperkaker, i dag drikker vi kakao til kvelds og leser julehistorier, i dag lager vi julepynt.....mye koseligere synes ungene her iallfall.

Anonymkode: 84b9d...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De får en billig sjokolade kalender til 20 kroer hver.... De er strålende fornøyd med den lille sjokoladebiten hver morgen. Gir de heller litt ekstra til jul. Både i julesokken og av gaver. Ungene i dag forventer og får så utrolig mye. Mer enn de trenger! Hvorfor ikke gi en opplevelse kalender? Vi har også gjort det. I dag baker vi pepperkaker, i dag drikker vi kakao til kvelds og leser julehistorier, i dag lager vi julepynt.....mye koseligere synes ungene her iallfall.

Anonymkode: 84b9d...869

Men de tingene gjør man jo uansett? 

Anonymkode: 6460e...cf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men de tingene gjør man jo uansett? 

Anonymkode: 6460e...cf6

Hva så? MÅ det være gull og glitter, hæla i taket og tenna i tapetet hver dag fram mot jul altså? Får dine barn ALDRI noe i kalenderen som de før eller siden ville fått uansett? Syns det er så snedig, her skriver noen at de velger å ha aktivitetskalender, og at barna syns det er koselig og er fornøyde, så blir vilt fremmede «sjokkerte» fordi det er ting de ville gjort uansett?! Huff, for en horribel verden vi lever i! 

Mine får 10—kroners sjokoladekalender, og er strålende fornøyde med det. Gavene sparer vi til julaften, men selv der er vi skikkelig kjipe og gir mer enn gjerne både skiutstyr og klær, i tillegg til leker og annen moro. 

Anonymkode: dd8b5...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt interessant at du oppretter en tråd der du spør om det er flere som sliter (faktisk) med det samme som deg, altså å ikke beherske å finne rimelige og gode gaver, for så å klage og kverulere på alle gode forslag du får. 

Det er kanskje ikke kalendergaver du «sliter» mest med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg egentlig problem med å fylle kalenderen, men fant lite tips her som var nyttige. Dele opp en pakke lego for eksempel. Ræva forslag! Hvor gøy er det med noen biter her og der? Og når kommer bruksanvisningen? Garantert det blir surret vekk noen før man har fått alle.

og blyanter? Hvem faen blir glad for en blyant? Dødskjip gave! 

Anonymkode: 88832...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er grunnen til at vi ikke har pakkekalendere, har heller en aktivitetskalender.

Aktivitet kan være som følger : Skriv brev til Julenissen, spis kvelds ute med varm kakao til, pynt pepperkakehus...

Anonymkode: c98c8...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vel, poenget mitt var jo nettopp å unngå slikt ræl da...

Anonymkode: 6460e...cf6

Jeg foreslår en bok om skikk og bruk som dere kan lese fra til frokost i adventstiden. Det høres ut som om spesielt  mor kan ha godt av det. Jeg foreslår at du begynner med kapitlene om høflighet og takknemlighet. 

Anonymkode: ccd05...f50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til jenta mi på 10 har jeg bla kjøpt relex (sånn fin figur), klistremerker, leppomade, sovemaske, en liten håndkrem, hårstrikk, truser med dyremotov, øredobber (tilbud til 25,- på Glitter), øredobber med julemotiv, julepynt, tyggis, en julepenn, en liten fargeblokk med julemotiv (fra TGR, har mye billig, genialt der;-)), glittertape, blå hårfarge, sånn vaskeklut som blir stor når den blir våt med et gøyalt motiv, magnet med julemotiv og en mini-neglelakk. I tillegg får hun lapper om en aktivitet tre dager, en dag skal vi bake pepperkaker, en dag på kino for å se årets julefilm og en dag skal vi ha juleverksted.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fandens Oldemor skrev:

Det er litt interessant at du oppretter en tråd der du spør om det er flere som sliter (faktisk) med det samme som deg, altså å ikke beherske å finne rimelige og gode gaver, for så å klage og kverulere på alle gode forslag du får. 

Det er kanskje ikke kalendergaver du «sliter» mest med?

Spm mitt var jo om det var fler som "sliter" med det samme, ikke tips til ræl jeg kan kjøpe istedenfor. Jeg sliter jo ikke egentlig med det, for meg er det stor kos, men jeg ser jo at i forhold til andre så er det litt mer i hver luke, og moro å høre om andre som har det likt. 

Du VET hvordan slike fora virker eller?

Anonymkode: 6460e...cf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg foreslår en bok om skikk og bruk som dere kan lese fra til frokost i adventstiden. Det høres ut som om spesielt  mor kan ha godt av det. Jeg foreslår at du begynner med kapitlene om høflighet og takknemlighet. 

Anonymkode: ccd05...f50

Du mener vi heller skal kjøpe billige plastdingser som går i søppel og glemmebok etter 5 minutter? Du vet hva ræl er? Og jeg får ikke lov å synes plastting som ryker etter 5 minutter er ræl? Og ikke minst, du mener jeg skal lære ungene at de skal være like takknemlige for ræl? Istedenfor noe de faktisk kan ha glede av? Ungene mine er høflige og takknemlige de, selv om de ikke får ræl, tro det eller ei. Og skulle de få ræl av noen, så viser de jo ikke noe annet enn takknemlighet da heller. Selv om de kanskje kan være litt skuffet 5 minutter senere når dingesn ligger i søpla ødelagt. Sorry, men jeg ser bare ikke behov for å fylle opp huset med ræl, hva skal en med det? Skikkelige ting og leker er fint, noe som varer og kan brukes/lekes med.

Anonymkode: 6460e...cf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du mener vi heller skal kjøpe billige plastdingser som går i søppel og glemmebok etter 5 minutter? Du vet hva ræl er? Og jeg får ikke lov å synes plastting som ryker etter 5 minutter er ræl? Og ikke minst, du mener jeg skal lære ungene at de skal være like takknemlige for ræl? Istedenfor noe de faktisk kan ha glede av? Ungene mine er høflige og takknemlige de, selv om de ikke får ræl, tro det eller ei. Og skulle de få ræl av noen, så viser de jo ikke noe annet enn takknemlighet da heller. Selv om de kanskje kan være litt skuffet 5 minutter senere når dingesn ligger i søpla ødelagt. Sorry, men jeg ser bare ikke behov for å fylle opp huset med ræl, hva skal en med det? Skikkelige ting og leker er fint, noe som varer og kan brukes/lekes med.

Anonymkode: 6460e...cf6

Får du betalt eller orgasme av å bruke ordet "ræl"?😁

Du kan kjøpe akkurat hva du vil for min del, men du bør lære deg å svare høflig og vis takkemlighet for at noen forsøker å hjelpe deg med det det virket som om var sprsmålet dit.

Anonymkode: ccd05...f50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Får du betalt eller orgasme av å bruke ordet "ræl"?😁

Du kan kjøpe akkurat hva du vil for min del, men du bør lære deg å svare høflig og vis takkemlighet for at noen forsøker å hjelpe deg med det det virket som om var sprsmålet dit.

Anonymkode: ccd05...f50

Vet du fortsatt ikke hva ræl betyr? Og hvis du ikke engang har skjønt spm mit (tydeligvis), så hvorfor svarer du? 

Anonymkode: 6460e...cf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet du fortsatt ikke hva ræl betyr? Og hvis du ikke engang har skjønt spm mit (tydeligvis), så hvorfor svarer du? 

Anonymkode: 6460e...cf6

Hva som er ræl er ikke så lett å si. Det kommer mye an på interessene dine.

I utgangspunktet virket det som om du ønsker tips til hvordan du skulle få kalenderen billigere. Det uttykte du deg nok litt dårlig siden du senere har forklart at du ikke ville ha tips, men høre om det var andre som lagde dyre kalendere.

Nå har tråden fått flere sidegrener som jeg har svart på. Selv om vi ikke ender opp med kalender i tusenkronersklassen kan jeg ha meninger om hvordan du svarer folk. Om du liker svarene du får eller ikke er ikke så nøye for meg.

Anonymkode: ccd05...f50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hva som er ræl er ikke så lett å si. Det kommer mye an på interessene dine.

I utgangspunktet virket det som om du ønsker tips til hvordan du skulle få kalenderen billigere. Det uttykte du deg nok litt dårlig siden du senere har forklart at du ikke ville ha tips, men høre om det var andre som lagde dyre kalendere.

Nå har tråden fått flere sidegrener som jeg har svart på. Selv om vi ikke ender opp med kalender i tusenkronersklassen kan jeg ha meninger om hvordan du svarer folk. Om du liker svarene du får eller ikke er ikke så nøye for meg.

Anonymkode: ccd05...f50

Forøvrig vil jeg ikke kalle en bok om skikk og bruk hverken ræl eller en billig plastdings.

Anonymkode: ccd05...f50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hva som er ræl er ikke så lett å si. Det kommer mye an på interessene dine.

I utgangspunktet virket det som om du ønsker tips til hvordan du skulle få kalenderen billigere. Det uttykte du deg nok litt dårlig siden du senere har forklart at du ikke ville ha tips, men høre om det var andre som lagde dyre kalendere.

Nå har tråden fått flere sidegrener som jeg har svart på. Selv om vi ikke ender opp med kalender i tusenkronersklassen kan jeg ha meninger om hvordan du svarer folk. Om du liker svarene du får eller ikke er ikke så nøye for meg.

Anonymkode: ccd05...f50

Ræl er jo noe som ikke tåler mye, blir ødelagt fort, eller som ikke fanger interessen til barna mer enn i kort tid. Noe en bare kjøper for å fylle opp, noe billig. Og det er jo ikke mine interesser, men barnas som er i sentrum her. Kalenderen er for DEM, men JEG koser meg med å lage den. 

Du ser vel i overskriften hva spørsmålet er? Du vet, den som står over selve innlegget? Jeg er ikke ute etter å endre noe, jeg lurte på om flere har det som meg og lager litt dyre kalendere for å slippe ræl? Og jeg la til et spm hvor jeg lurte på hva folk kjøpte for 5-10 kr av nysgjerrighet, ikke fordi jeg hadde planer om å kopiere. Jeg fikk jo bekreftet litt at det da fort blir ræl.

Joda, klart du kan ha meninger om det, men har det noe å si hva du synes om det? Tror du noen synes det er interessant? Fatter ikke at du gidder bruke energi i en tråd hvor du ikke liker det hi skriver eller måten ting skrives på? Du kan jo bare gjøre noe annet?

Anonymkode: 6460e...cf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ræl er jo noe som ikke tåler mye, blir ødelagt fort, eller som ikke fanger interessen til barna mer enn i kort tid. Noe en bare kjøper for å fylle opp, noe billig. Og det er jo ikke mine interesser, men barnas som er i sentrum her. Kalenderen er for DEM, men JEG koser meg med å lage den. 

Du ser vel i overskriften hva spørsmålet er? Du vet, den som står over selve innlegget? Jeg er ikke ute etter å endre noe, jeg lurte på om flere har det som meg og lager litt dyre kalendere for å slippe ræl? Og jeg la til et spm hvor jeg lurte på hva folk kjøpte for 5-10 kr av nysgjerrighet, ikke fordi jeg hadde planer om å kopiere. Jeg fikk jo bekreftet litt at det da fort blir ræl.

Joda, klart du kan ha meninger om det, men har det noe å si hva du synes om det? Tror du noen synes det er interessant? Fatter ikke at du gidder bruke energi i en tråd hvor du ikke liker det hi skriver eller måten ting skrives på? Du kan jo bare gjøre noe annet?

Anonymkode: 6460e...cf6

Jeg tror i det minste det er mer interessant hva jeg har skrevet enn et sbar som bare inneholder "ja". Det ville jo være det korekte svaret på spørsmålet ditt.

At du ikke klarte å utrykke deg så tydelig at de fleste leserne forsto hva du mente gjorde i det minste at det ble en debatt rundt hva folk mener er greit å ha i kalenderen og hva de mener er "feil".

Anonymkode: ccd05...f50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Spm mitt var jo om det var fler som "sliter" med det samme, ikke tips til ræl jeg kan kjøpe istedenfor. Jeg sliter jo ikke egentlig med det, for meg er det stor kos, men jeg ser jo at i forhold til andre så er det litt mer i hver luke, og moro å høre om andre som har det likt. 

Du VET hvordan slike fora virker eller?

Anonymkode: 6460e...cf6

Du er i hvert fall utrolig gretten og uhøflig. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror i det minste det er mer interessant hva jeg har skrevet enn et sbar som bare inneholder "ja". Det ville jo være det korekte svaret på spørsmålet ditt.

At du ikke klarte å utrykke deg så tydelig at de fleste leserne forsto hva du mente gjorde i det minste at det ble en debatt rundt hva folk mener er greit å ha i kalenderen og hva de mener er "feil".

Anonymkode: ccd05...f50

Og så fikk du en tråd til å trolle i. Så da er vel du fornøyd hvertfall. God Jul!

Anonymkode: 6460e...cf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Du er i hvert fall utrolig gretten og uhøflig. 

 

Ja, slike trollefjottesvar gjør meg gretten.

Anonymkode: 6460e...cf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Og så fikk du en tråd til å trolle i. Så da er vel du fornøyd hvertfall. God Jul!

Anonymkode: 6460e...cf6

Hva slags trolling snakker du om?

Jeg har gjort et forsøk på å svare på det du spør om og ser ikke hvordan det kan kalles trolling.

Anonymkode: ccd05...f50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er grunnen til at vi ikke har pakkekalendere, har heller en aktivitetskalender.

Aktivitet kan være som følger : Skriv brev til Julenissen, spis kvelds ute med varm kakao til, pynt pepperkakehus...

Anonymkode: c98c8...ef2

Lager du hele kalenderen før 1.desember da. eller henger du frem bare en pakke hver kveld?

Her er det helt umulig å planlegge aktiviteter for hele desember på forhånd, det dukker jo stadig opp ting som skjer i storfamilien, invitasjoner, ting på fritidsaktivteter osv som vi ikke vet om på forhånd. 

Kjedelig å ha skrevet bake pepperkaker i kalenderen, også dukker det opp ting som gjør at man ikke får gjennomført den dagen likevel. Hoper seg opp med aktiviteter som ikke blir gjort.

 

Anonymkode: 0f84a...ed6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vet du fortsatt ikke hva ræl betyr? Og hvis du ikke engang har skjønt spm mit (tydeligvis), så hvorfor svarer du? 

Anonymkode: 6460e...cf6

Du er virkelig ei kjip kjerring

Anonymkode: 1ee48...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du er virkelig ei kjip kjerring

Anonymkode: 1ee48...f57

Jamen så fint at vi har noe felles da!! 

Anonymkode: 6460e...cf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jamen så fint at vi har noe felles da!! 

Anonymkode: 6460e...cf6

Nei, det er du nok gansk alene om

Anonymkode: 1ee48...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...