Gå til innhold

Flere som sliter med å lage billig pakkekalendere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min er gratis!

Gidder ikke oppdra ungene til en materialistisk verden som handler om å få få få. Synes det er helt hysterisk hvordan dere bruker energi, penger og maaange hjerneceller (tydeligvis) på å oppdra ungene deres i et verdensbilde der en hel måned handler om å få ting (jada, vet det er underbukser, blyanter og ting de ellers ville fått, men se det hele i et litt større perspektiv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine gutter får skrivesaker/penalfyll, post-it, julepynt, små legofigurer, reflekser, litt godteri i helgene og annet småtteri. 

(Må nesten bruke pakkekalenderene, ble laget/innført av deres avdøde bestemor, fint adventsminne)

Anonymkode: 166b1...66b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 Ungene her har felles kalender, de trekker annenhver dag, og vi har en blanding mellom aktiviteter (bake pepperkaker, bestemme middag, pynte til jul, skøytetur/skitur/båltur, hente juletre, spille spill, filmkveld), godteri ( lørdagene) og småtteri/ julepynt. Det blir ikke dyrt, og det er stor stas for barna. 

Anonymkode: 4475e...bcd

Aktiviteter synes ikke jeg passer i kalender, det føler jeg blir juks. Disse tingene skal vi jo gjøre uansett. Men de får feks pepperkakeformer når vi skal bake, og lommelykt el når vi skal i skogen og grille på bål. Bestemme middag er ikke en aktivitet, det er hverdagslig, de er jo også med å kjøpe inn mat og lage mat. Putter ikke sånt i kalender. 

Anonymkode: 6460e...cf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det er jo utelukkende ditt problem.  Det er jo ikke et problem med kjønn. 

Jeg vedder på at du er typen som ikke hadde gitt hårklemmer i kalender til jente, fordi det var ikke en god nok gave.  (Og hadde du hatt bare døtre, hadde det vært sååå mye lettere med gutter.)

Anonymkode: af278...be1

Ja såklart vet du best hva jeg tenker, jeg sa da nettopp at det høres enklere ut MEF jente, og ergo syntes jeg de tingene var OK kalendergaver. Noe mer du vil kverulere over?

Anonymkode: 6460e...cf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Havhesten2017 skrev:

Min er gratis!

Gidder ikke oppdra ungene til en materialistisk verden som handler om å få få få. Synes det er helt hysterisk hvordan dere bruker energi, penger og maaange hjerneceller (tydeligvis) på å oppdra ungene deres i et verdensbilde der en hel måned handler om å få ting (jada, vet det er underbukser, blyanter og ting de ellers ville fått, men se det hele i et litt større perspektiv)

Jeg gleder meg stort til dette, elsker å sitte å pakke inn kalendergaver, gjerne med love actually på. Og du gjør jo som du vil, du er vel ikke helt i målgruppen for mitt spm om du synes kalendere er noe herk...

Anonymkode: 6460e...cf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mine gutter hadde nok ikke blitt glade for neglelakk og hårspenner altså. Ikke traktorer heller forsåvidt. Og de koster jo uansett mye om de skal ha god kvalitet. Jeg greier nok dessverre ikke å gi en blyant som gave liksom, det er liksom ikke en gave i mitt hode. Og slikt har de jo uansett i haugevis etter alle bursdager osv. De blir jo aldri "brukt" opp. 

Siden jeg har tre gutter så har de jo også maaaaaasse småbiler osv, så jeg prøver å kjøpe nye ting, ting de ikke har fra før og ikke bare for å ha en pakke. Alt er gjennomtenkt og nøye tilpasset hver gutt og ønsker de har. Og da blir det jo litt dyrere. Kalenderen har falt i smak hvert år og alt "er i bruk". 

Anonymkode: 6460e...cf6

Men de skal jo ikke ha 24 store gaver, de skal ha en nedtelling til jul. En hårspenne eller en blyant et skritt på veien mot jul, ikke en bursdagsgave.... 

Anonymkode: 0f84a...ed6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men de skal jo ikke ha 24 store gaver, de skal ha en nedtelling til jul. En hårspenne eller en blyant et skritt på veien mot jul, ikke en bursdagsgave.... 

Anonymkode: 0f84a...ed6

Som sagt, kjøper heller noe de trenger eller ønsker seg enn bare noe for å ha noe liksom, det synes jeg er bare tull. Blir fin nedtelling det. 

Anonymkode: 6460e...cf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt sminkekalender til eldste til 699 kr

 Mye billigere enn når jeg har laget pakkekalender selv. Da blir det mye ræl om man kjøper billig. Hvor mye hårstrikk og spenner trenger de egentlig 😅

Anonymkode: c503e...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Truser, sokker, hårstrikk, tannbørste, skistropp, lue og vanter er ting de trenger uansett som ikke koster noe ekstra selv om de er pakket inn i kalenderen.

I tillegg blir det litt snop, litt julepynt og litt som likner på det man får fra forskerfabrikken.

Anonymkode: ccd05...f50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kjøpt sminkekalender til eldste til 699 kr

 Mye billigere enn når jeg har laget pakkekalender selv. Da blir det mye ræl om man kjøper billig. Hvor mye hårstrikk og spenner trenger de egentlig 😅

Anonymkode: c503e...f35

Snakk for deg sjøl ang ræl. Mine har aldri fått ræl. At du er lite smart og lite oppfinnsom betyr ikke at andre er det.

Anonymkode: 5a9ff...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Snakk for deg sjøl ang ræl. Mine har aldri fått ræl. At du er lite smart og lite oppfinnsom betyr ikke at andre er det.

Anonymkode: 5a9ff...d68

Hva gir du som er billig men ikke ræl da?

Anonymkode: 6460e...cf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva gir du som er billig men ikke ræl da?

Anonymkode: 6460e...cf6

Har svart lenger opp.

Anonymkode: 5a9ff...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har svart lenger opp.

Anonymkode: 5a9ff...d68

Ah, du var kosmetikkdama. Ja, det funker ikke på mine små gutter..

Anonymkode: 6460e...cf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ah, du var kosmetikkdama. Ja, det funker ikke på mine små gutter..

Anonymkode: 6460e...cf6

Jeg har ikke smågutter lenger, så jeg er ferdig med å lage småguttkalender. Men du kunne kanskje sett overføringsverdien til noe som passer smågutter. Om du hadde hatt et snev av fantasi.

Anonymkode: 5a9ff...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke smågutter lenger, så jeg er ferdig med å lage småguttkalender. Men du kunne kanskje sett overføringsverdien til noe som passer smågutter. Om du hadde hatt et snev av fantasi.

Anonymkode: 5a9ff...d68

Hehe.. du som er så god på det får hjelpe meg da vettu? Eller er det bare i kjeften det sitter?

Anonymkode: 6460e...cf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år handlet jeg kalendergavene på wish. Jeg har tre gutter og gavene havnet på rundt 20 kr stk inkl frakt. 

Magnetisk slim

mobildeksel

popsocket

beyblade

pokemon lego 

forstørrelsesglass

Lue

vanter

caps

pokemonkjede

pokeballer

spinner med lys

pokemon genser

pokemon tegneblokk

picashu fleecedress

Noe godteri fra europris. 

5 og 7 år.

2 åringen får gaver som passer alderen hans. 

 

Puslespill

badeleker

smoothie

noe godis

Pysj

et par klesplagg

sprettball

bok

osv.

 

Anonymkode: f69c1...9b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også en del penger på kalender fordi jeg ikke vil gi små plastleker. 

Så det blir pysjamas med favorittfigur på, retro skihopper-leke og spesial brio togskinne, bøker

Men noen dager er det en liten sjokolade.

Og masse baking! Og badebombe

Anonymkode: 512df...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Aktiviteter synes ikke jeg passer i kalender, det føler jeg blir juks. Disse tingene skal vi jo gjøre uansett. Men de får feks pepperkakeformer når vi skal bake, og lommelykt el når vi skal i skogen og grille på bål. Bestemme middag er ikke en aktivitet, det er hverdagslig, de er jo også med å kjøpe inn mat og lage mat. Putter ikke sånt i kalender. 

Anonymkode: 6460e...cf6

Vi er opptatt av at vi ikke skal kjøpe bare for å kjøpe. Forbrukssamfunnet, der det forventes at folk hvert år skal øke sitt forbruk, ønsker ikke vi å være med på. 

Vi har nok pepperkakeformer, lommelykter og grillpinner. Ungene elsker aktivitetene, og vi prøver å gjøre små ting store. Velge middag er en sjeldenhet hos oss, og det er stor stas!! 

Du må gjerne velge å bruke masse penger på å kjøpe ting til kalenderen, vi velger å prøve et annet perspektiv, med et fokus på å være sammen. Jeg vet at dere som velger å ha dyre gaver i kalenderen også gjør ting sammen med ungene,  så det er ingen motsetning der, men vi velger altså å ha et mindre materialistisk fokus.

 

Anonymkode: 4475e...bcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi er opptatt av at vi ikke skal kjøpe bare for å kjøpe. Forbrukssamfunnet, der det forventes at folk hvert år skal øke sitt forbruk, ønsker ikke vi å være med på. 

Vi har nok pepperkakeformer, lommelykter og grillpinner. Ungene elsker aktivitetene, og vi prøver å gjøre små ting store. Velge middag er en sjeldenhet hos oss, og det er stor stas!! 

Du må gjerne velge å bruke masse penger på å kjøpe ting til kalenderen, vi velger å prøve et annet perspektiv, med et fokus på å være sammen. Jeg vet at dere som velger å ha dyre gaver i kalenderen også gjør ting sammen med ungene,  så det er ingen motsetning der, men vi velger altså å ha et mindre materialistisk fokus.

 

Anonymkode: 4475e...bcd

For meg blir det du sier litt å med vilje ha det kjipt i hverdagen for så å kunne kalle det å bruke tid sammen og gjøre ting jeg anser som helt vanlig og dagligdags (som å velge middag, være med å lage den, bake sammen) for noe spesielt og ekstra. De tingene synes jo ungene er gøy, men det er jo tragisk om dette er begrenset til et par luker i en adventskalender! 

Og det å kjøpe ting som er nøye utvalgt til kalenderen er slett ikke å kjøpe for å kjøpe, det er en stor årlig begivenhet, nemlig adventskalender. De gleder seg lenge til denne nedtellingen til jul. Det er jo nettopp det å kjøpe ting de allerede har jeg prøver unngå, derfor koster det litt mer. Kjøper gjerne litt mindre til jul. Hvor mange viskelær, blyanter og klistremerker trenger man liksom? 

Anonymkode: 6460e...cf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke smågutter lenger, så jeg er ferdig med å lage småguttkalender. Men du kunne kanskje sett overføringsverdien til noe som passer smågutter. Om du hadde hatt et snev av fantasi.

Anonymkode: 5a9ff...d68

Er fortsatt spent på hvordan du mener overføringsverdien fra dine stort sett rent kosmetiske forslag til større jenter fungerer over til små gutter? Det blir jo litt som å foreslå neglelakk og mene at det da blir småbil for gutt? Er det det du mener? 😂

Anonymkode: 6460e...cf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke pakker hver dag, men sjokoladekalender og en liten gave til alle hver adventssøndag. Kjøper et lite tre (ekte) og har pakkene under. Det er kjempekoselig! Jeg synes pakkekalender er en skikkelig uting. Hadde aldri det som liten og savnet det ikke heller. Det ødelegger jo masse for selve julespenningen og miljømessig er det jo helt drepen. Blir jo som regel bare billig ræl de ikke trenger om det ikke skal koste så mye.

Anonymkode: dbcb6...18f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å lage pakkekalender!!

Kjøper ting gjennom hele året, finner gjerne noe på salg på Nille for eksempel, og så kjøper jeg masse på eBay. Får masse billige småting der til 5-10 kroner!! 

Anonymkode: 268fd...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år har jeg kjøpt mye på blant annet Søstrene Grene og TGR, og klart å gjøre det ganske rimelig.

De får blant annet viskelær formet som en is, blyanter, maleskrin, skumplastelina, strikker, truser, sjokolade, liten snøkule, magnetisk bokmerke, klistremerker, kjærlighet på pinne, leppepomade, julepynt. 

Tidligere har jeg også kjøpt store pakker med plastelina som jeg har delt opp, og nye fine fargeblyanter eller tusjer. 

Det skal jo ikke være julaften hver dag, halve moroa er jo å se pakkene henge på rekke og rad og det å pakke opp. Mine blir i alle fall alltid veldig glade for det de får, og gleder seg til kalender hvert år. 

Anonymkode: 51d10...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er fortsatt spent på hvordan du mener overføringsverdien fra dine stort sett rent kosmetiske forslag til større jenter fungerer over til små gutter? Det blir jo litt som å foreslå neglelakk og mene at det da blir småbil for gutt? Er det det du mener? 😂

Anonymkode: 6460e...cf6

Er du dum eller later du som? Man kan dele opp lego, man kan dele opp pakker med klistremerkeark, man kan dele opp tusjpakker, man kan dele opp Playmo,nman kan dele opp Brio togskinnepakker, for den saks skyld kan man kjøpe Lyra fargeblyanter til 25 pr stk, men om man ikke vil så kan man også kverulere og furte, selvsagt.

Anonymkode: 5a9ff...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har også tre barn og sliter med det samme. Kan ikke bare gi ræl. Noen gaver koster opp mot 200 😱 Men til eldste har mannen handlet på eBay i løpet av høsten, masse pokemonting og det har vært billig så får si at det «veier opp» for resten av galskapen 🙈 

Anonymkode: b87aa...5d5

Klarer du virkelig ikke å finne 24 gaver som koster under 200 kroner stykket? 200 kroner er vilt mye i en kalender synes jeg

Anonymkode: 1ee48...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...