Gå til innhold

Flere som sliter med å lage billig pakkekalendere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Klarer du virkelig ikke å finne 24 gaver som koster under 200 kroner stykket? 200 kroner er vilt mye i en kalender synes jeg

Anonymkode: 1ee48...f57

Noen gaver, ikke alle ;) 

Anonymkode: b87aa...5d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ah, du var kosmetikkdama. Ja, det funker ikke på mine små gutter..

Anonymkode: 6460e...cf6

En pakke Lego. Noen biter hver dag?

Snop?

En pakke med små lekedyr og et dyr hver dag?

Pakke med lekemat til lekekjøkkenet?

Deler til en bilbane?

 

 

Anonymkode: ccd05...f50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hehe.. du som er så god på det får hjelpe meg da vettu? Eller er det bare i kjeften det sitter?

Anonymkode: 6460e...cf6

såpebobler
småbiler
gatekritt
sprettball
jojo
spinner
klistermerker
liten lommelykt
refleks
lego
perler
perlebrett
modellkitt
dyrefigurer
spiral sugerør
glidefly
trappetroll
sokker
vanter
boxer/truse
 

Anonymkode: 1ee48...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler på ebay i god tid og litt her hjemme. I år har jeg handlet følgende til jente 10 år:

Termos (tar 3 dl) 35 kr

Magnet slim 20 kr

Annen slim 14 kr

Baklykt 6 kr

Gulrot spisser 10 kr

Julesokk 10 kr

2 TY bamser til 35 kr stk

Scratch map av verden 30 kr

Hårbøyle til juleavslutningen 8 kr

3 D puzzle 30 kr

Diamantperle bilde 20 kr

Blinke refleks 10 kr

Squishy leke 10 kr

Liten pose til toalett saker ved overnatting 6 kr

Lodne sokker 15 kr

Hansker 8 kr

Popkorn 10 kr 

Griseflaks 10 kr

Gelebad 75 kr

Kinobillett 75 kr

Gavekort yoghurt heaven 50 kr

Julekule 60 kr

Badekule 25 kr

Ca 600 tilsammen. Noe ræl kanskje, men alt er tilpasset henne og hennes interesser. Noe er for oss som familie (kino og yoghurt heaven) og noe er tradisjon (gelebad, julekule og noe julete til julegrøt og juleavslutninger). Tror hun blir strålende fornøyd. Utgiften er spredd utover året.

 

Anonymkode: 00683...882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke butikker som TGR og andre nipsbutikker tilgjengelig?

Har brukt ca 250kr på kalenderen, kjøpt slim, fløyte som har prompelyd, latterkule, løstenner i alle retning, julesokker, 3 pk gompepastiller til 10kr som deles utover, kjøpt refleks på 70% på apoteket, kjøpt badeskumkule... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ofte på juleshow, teater og på kino i førjulstiden og legger da billetten i kalenderen den dagen. Nisselue i luke nr en, Lykt til st. Lucia. Vi har julestrømper som kalender, slipper og pakke inn og kan ordne litt underveis. Flaxlodd er også en sikker vinner. 

Anonymkode: 131a3...087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Snakk for deg sjøl ang ræl. Mine har aldri fått ræl. At du er lite smart og lite oppfinnsom betyr ikke at andre er det.

Anonymkode: 5a9ff...d68

Hvis du leser svaret ditt en gang til vil kanskje gå opp for deg at du er den mindre smarte her uten fantasi. Jeg har laget pakkekalender til mine barn i over 12 år og er nå ferdig med pakkekalender til tenåringen. Hun er helt enig og vil heller ha en ferdiglaget sminkekalender med småprøver av forskjellig type sminke enn masse ræl. Ræl er bra og gøy det men for en 14 åring er ferdig med det. 

Anonymkode: c503e...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er du dum eller later du som? Man kan dele opp lego, man kan dele opp pakker med klistremerkeark, man kan dele opp tusjpakker, man kan dele opp Playmo,nman kan dele opp Brio togskinnepakker, for den saks skyld kan man kjøpe Lyra fargeblyanter til 25 pr stk, men om man ikke vil så kan man også kverulere og furte, selvsagt.

Anonymkode: 5a9ff...d68

Og det var liksom overført fra kosmetikk? Haha! Fantastisk! Det var da ikke oppdeling av større pakker med ting du snakket om?? Du har kjøpt en ting og da skal jo andre ut fra det skjønne at de skal kjøpe andre ting. Her snakker vi virkelig logikk på høyt plan!! 

Anonymkode: 6460e...cf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

En pakke Lego. Noen biter hver dag?

Snop?

En pakke med små lekedyr og et dyr hver dag?

Pakke med lekemat til lekekjøkkenet?

Deler til en bilbane?

 

 

Anonymkode: ccd05...f50

Er ikke så kjip at jeg deler opp gaver altså,  det får være måte på! 

Anonymkode: 6460e...cf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Twintipp skrev:

Har du ikke butikker som TGR og andre nipsbutikker tilgjengelig?

Har brukt ca 250kr på kalenderen, kjøpt slim, fløyte som har prompelyd, latterkule, løstenner i alle retning, julesokker, 3 pk gompepastiller til 10kr som deles utover, kjøpt refleks på 70% på apoteket, kjøpt badeskumkule... 

Vel, poenget mitt var jo nettopp å unngå slikt ræl da...

Anonymkode: 6460e...cf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er ikke så kjip at jeg deler opp gaver altså,  det får være måte på! 

Anonymkode: 6460e...cf6

Men kjip er du på alle andre vis, tydeligvis.

Anonymkode: 5a9ff...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg handler på ebay i god tid og litt her hjemme. I år har jeg handlet følgende til jente 10 år:

Termos (tar 3 dl) 35 kr

Magnet slim 20 kr

Annen slim 14 kr

Baklykt 6 kr

Gulrot spisser 10 kr

Julesokk 10 kr

2 TY bamser til 35 kr stk

Scratch map av verden 30 kr

Hårbøyle til juleavslutningen 8 kr

3 D puzzle 30 kr

Diamantperle bilde 20 kr

Blinke refleks 10 kr

Squishy leke 10 kr

Liten pose til toalett saker ved overnatting 6 kr

Lodne sokker 15 kr

Hansker 8 kr

Popkorn 10 kr 

Griseflaks 10 kr

Gelebad 75 kr

Kinobillett 75 kr

Gavekort yoghurt heaven 50 kr

Julekule 60 kr

Badekule 25 kr

Ca 600 tilsammen. Noe ræl kanskje, men alt er tilpasset henne og hennes interesser. Noe er for oss som familie (kino og yoghurt heaven) og noe er tradisjon (gelebad, julekule og noe julete til julegrøt og juleavslutninger). Tror hun blir strålende fornøyd. Utgiften er spredd utover året.

 

Anonymkode: 00683...882

Hvor har du kjøpt scratch map av verden, magnetisk slim og termos? Evt link til eBay hvis du har? 😊

Anonymkode: e1b7a...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

Nei det går veldig greit her. Kjøper litt ting fra sommer og utover høsten og gjemmer i skapet når jeg kommer over noe på salg og de får stort sett ting de nok ville fått uansett, som f.eks påfyll av play dhough, nye tusjer, aktivitetshefter, badekuler og trylleklut, litt panduro-ting til å lage og dekorere, en pakke med hårpynt, kule reflekser, et klesplagg og slikt. Litt julegodt på lørdagene. Et rompeakebrett, en ny termos. Blir dyrere enn 5-10 kr år pakke selvfølgelig, men samtidig ikke sløsing da de får ting som blir brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor har du kjøpt scratch map av verden, magnetisk slim og termos? Evt link til eBay hvis du har? 😊

Anonymkode: e1b7a...6e5

Er jo bare å søke det opp på eBay det...

Anonymkode: 268fd...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vel, poenget mitt var jo nettopp å unngå slikt ræl da...

Anonymkode: 6460e...cf6

Herregud så vanskelig du er

Anonymkode: 1ee48...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er jo bare å søke det opp på eBay det...

Anonymkode: 268fd...42c

Hvorfor kan du ikke heller hjelpe henne? Er det så vanskelig?

Anonymkode: 1ee48...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor kan du ikke heller hjelpe henne? Er det så vanskelig?

Anonymkode: 1ee48...f57

Nei, det var akkurat det som var poenget! Det er IKKE vanskelig! Det er faktisk veldig enkelt!! Man går inn på eBay, og skriver for eksempel "magnetic slime" i søkefeltet. Så kommer det opp MASSE!! Men hvis hun vil ha AKKURAT det samme som en lengre opp her har kjøpt, så kan ikke jeg hjelpe henne uansett.... For DET vet ikke jeg...

Anonymkode: 268fd...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vel, poenget mitt var jo nettopp å unngå slikt ræl da...

Anonymkode: 6460e...cf6

Hvem er kalenderen for da? Tipper 11 åringen her synes prompeslim er mye morsommere enn neglklipper og frottevanter. Målgruppen er jo ikke oss voksne, og det er jo ikke meningen å bruke en formue. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette tull eller? Jeg blir helt sjokkert over hvor mye dritt og tull dere kjøper til ungene deres! Dere produserer så villt mye søppel, er dere klar over det? Snakk om å gjøre ungene sine bortskjemte og utakknemlige! Fy, jeg gremmes.

Anonymkode: 81e07...7ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker 1500 kr på julekalender, og han får ca 1500 på julegaver, men han får sjelden noe ellers bortsett fra jul og bursdagen, så bruker litt ekstra da

Anonymkode: 6bfd4...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eBay er tingen😁😁😁

Morsomme viskelær, blyantspissere, spinnere, hårpynt, blinkeballer, magic scratch book, refleksbånd, spesielle kulepenner osv osv. Pris per gave 5- 20 kr stk, gjennomsnitts pris på ca 10. Heeelt innafor spørru meg👌🏼

Anonymkode: 69a5b...5e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er dette tull eller? Jeg blir helt sjokkert over hvor mye dritt og tull dere kjøper til ungene deres! Dere produserer så villt mye søppel, er dere klar over det? Snakk om å gjøre ungene sine bortskjemte og utakknemlige! Fy, jeg gremmes.

Anonymkode: 81e07...7ba

De fleste er klar over det,de bryr seg bare ikke.Det er trist at det er blitt sånn og det blir neppe bedre fremover heller😢

Anonymkode: 338d6...867

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har for lenge siden gitt opp å lage pakkekalenderne billige, men jeg kjøper ting gjennom hele året som de trenger. I år har jeg bl.a. pakket joggebukse (fant på salg til 99,-(voksenstr). Ull-longs. Fant den og på salg. Bambustrøye, Ikke på salg, men hun både trenger og ønsker seg det. Hansker. Sokker, har kjøpt flere par som pakkes i flere pakker. Truser og topper. Litt godter. Refleks. 

Anonymkode: 77906...13c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tre barn og alle får pakkekalender. Kjøper på Ali express. Sminketing, viskelær, smykker, klemmer osv. Maks 10,- pr barn pr dag. 

Anonymkode: eb94c...b28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ikke akkurat en hyggelig julestemning!

Mine tre barn får pakkekalender og alle åpner hver tredje dag. 

Jeg synes det er en del gode lister her, men det blir så mange ting som skal oppbevares etterpå, og som aldri blir brukt igjen(fordi de har for mange ting)

I år er planen å dele opp et Legosett til hver av barna. Det synes jeg ikke er kjipt, da får de tilsammen en fin ting. 

Sistemann får «dill og dall»(er ferdig med Lego), men det blir blant annet sokker(med fint mønster), og det synes hun er greit. Det må være ting som kan brukes, ikke ting som blir lagt i ei overfylt skuff. Det gir rot, og det er ikke miljøvennlig.

En adventskalender skal telle ned til jul, ikke være en liten julaften hver dag.

 

Anonymkode: 1e01f...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...