Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #1 Skrevet 13. november 2017 På et foreldremøte tidligere i høst ble det informert om diagnosen til ei jente i klassen til datteren min. Er dette vanlig praksis? Foreldrene ønsket det selv. Noen som har opplevd det samme? Anonymkode: 8f386...aed
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #2 Skrevet 13. november 2017 Er du dum? Anonymkode: a19f7...add
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #3 Skrevet 13. november 2017 Ja. Helt vanlig og kjempe bra 👍 mye lettere for både di andre elevene og foreldrene å forstå og forholde seg til en person når di har en diagnose, istedenfor å være den "rare". Anonymkode: 388af...b5a
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #4 Skrevet 13. november 2017 Har opplevd det. Og det var veldig lurt. Anonymkode: 5fab9...49d
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #5 Skrevet 13. november 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ja. Helt vanlig og kjempe bra 👍 mye lettere for både di andre elevene og foreldrene å forstå og forholde seg til en person når di har en diagnose, istedenfor å være den "rare". Anonymkode: 388af...b5a Takk for svar Fersk skolemamma og ikke opplevd det i barnehagen. Så bare lurte Anonymkode: 8f386...aed
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #6 Skrevet 13. november 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har opplevd det. Og det var veldig lurt. Anonymkode: 5fab9...49d Takk for svar Anonymkode: 8f386...aed
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #7 Skrevet 13. november 2017 Har opplevd det både i skole og barnehage. Veldig bra! Anonymkode: 5fac4...e8b
Yellow Brick Road Skrevet 13. november 2017 #8 Skrevet 13. november 2017 Det er helt vanlig,heldigvis er det sjelden at foreldrene holder diagnoser hemmelig lenger. Hvorfor er du så forundret over det?
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #9 Skrevet 13. november 2017 Vi valgte å informere de andre foreldrene på første foreldremøte i 1.klasse. Nå i 2.klasse er tiden inne for å informere elevene i klassen. Vi ser bare positive ting med det. Det er da lettere for andre å forstå hvorfor barnet gjør og reagere som det gjør. Barnet sier selv til medelever som spør at han har tourettes, men medelever skjønner jo ikke hva det er, derfor skal lærer nå informere de også. Anonymkode: 93b49...65a
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #10 Skrevet 13. november 2017 Ja, ikke bare foreldrene. En bekjent forelder møtte opp i barnets klasse og brukte en time på å fortelle om diagnosen. Elevene kunne også stille spørsmål. Endelig fikk de svar på alle spørsmålene, for de hadde mange spørsmål. Barnet opplevde det som veldig positivt at forelderen hadde snakket med elevene. Anonymkode: 2ff17...da0
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #11 Skrevet 13. november 2017 5 minutter siden, Yellow Brick Road skrev: Det er helt vanlig,heldigvis er det sjelden at foreldrene holder diagnoser hemmelig lenger. Hvorfor er du så forundret over det? Har jeg sagt at jeg er så veldig forundret? Aldri hatt barn på skolen før, derfor jeg lurer. Anonymkode: 8f386...aed
Yellow Brick Road Skrevet 13. november 2017 #12 Skrevet 13. november 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Har jeg sagt at jeg er så veldig forundret? Aldri hatt barn på skolen før, derfor jeg lurer. Anonymkode: 8f386...aed Du hørtes forundret ut i og med at du spør om det er vanlig og sier at du aldri har opplevd det før og du lurer på om noen har opplevd det samme.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #13 Skrevet 13. november 2017 48 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er du dum? Anonymkode: a19f7...add Finnes ingen dumme spørsmål, kun dumme svar. Følte at denne passet inn her nå!!!! Anonymkode: edb95...854
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #14 Skrevet 13. november 2017 49 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja. Helt vanlig og kjempe bra 👍 mye lettere for både di andre elevene og foreldrene å forstå og forholde seg til en person når di har en diagnose, istedenfor å være den "rare". Anonymkode: 388af...b5a Ja, for alle som ikke passer inn i en gitt ramme, er rare. Da er det jo greit å ha diagnoser. Hvilken diagnose har du fått? Anonymkode: edb95...854
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #15 Skrevet 13. november 2017 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Finnes ingen dumme spørsmål, kun dumme svar. Følte at denne passet inn her nå!!!! Anonymkode: edb95...854 Nettopp Anonymkode: 8f386...aed
Anonym bruker Skrevet 14. november 2017 #16 Skrevet 14. november 2017 22 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, for alle som ikke passer inn i en gitt ramme, er rare. Da er det jo greit å ha diagnoser. Hvilken diagnose har du fått? Anonymkode: edb95...854 Har en hjertesvikt som gjør at ansiktet mitt konstant er rødt. Konstant. Ser faktisk rar ut innimellom, spes hvis jeg løper. Så var en lettelse når mine medelever fikk høre om diagnosen min. Alle sluttet å spørre om jeg var flau, kjipe kallenavn, og alle forsto hvorfor jeg ikke orket så mye. Å Anonymkode: 388af...b5a
Anonym bruker Skrevet 14. november 2017 #17 Skrevet 14. november 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Har en hjertesvikt som gjør at ansiktet mitt konstant er rødt. Konstant. Ser faktisk rar ut innimellom, spes hvis jeg løper. Så var en lettelse når mine medelever fikk høre om diagnosen min. Alle sluttet å spørre om jeg var flau, kjipe kallenavn, og alle forsto hvorfor jeg ikke orket så mye. Å Anonymkode: 388af...b5a Ho ho ho, personen forstod ikke ironien Anonymkode: edb95...854
Anonym bruker Skrevet 14. november 2017 #18 Skrevet 14. november 2017 Stakkars barn, tenker jeg! Har veldig vanskelig for å tro at det spiller så stor rolle for klassekompisene å få et fancy navn på hvorfor Lars er rar. De fleste barn snapper raskt opp hvem som er «annerledes», og hva problemstillingen er. Barn har under rett voksen styring en god porsjon omsorg, aksept og toleranse for de som er annerledes. Akkurat som barn under feil eller manglende styring kan være svært stygge. Det er egentlig en litt skremmende tendens, å utlevere unger på det viset. Har hatt flere i klassene til mine barn. Den eneste gangen jeg tenkte det var behov, var en mor som informerte alle på skolen. Der så barnet helt 100% normal ut, og barnet var Autistisk, uten språk og veldig hardt rammet. Det var nødvendig av hensyn til barnet. Anonymkode: d9823...470
Anonym bruker Skrevet 14. november 2017 #19 Skrevet 14. november 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Stakkars barn, tenker jeg! Har veldig vanskelig for å tro at det spiller så stor rolle for klassekompisene å få et fancy navn på hvorfor Lars er rar. De fleste barn snapper raskt opp hvem som er «annerledes», og hva problemstillingen er. Barn har under rett voksen styring en god porsjon omsorg, aksept og toleranse for de som er annerledes. Akkurat som barn under feil eller manglende styring kan være svært stygge. Det er egentlig en litt skremmende tendens, å utlevere unger på det viset. Har hatt flere i klassene til mine barn. Den eneste gangen jeg tenkte det var behov, var en mor som informerte alle på skolen. Der så barnet helt 100% normal ut, og barnet var Autistisk, uten språk og veldig hardt rammet. Det var nødvendig av hensyn til barnet. Anonymkode: d9823...470 Du er så kompetanseløs Anonymkode: a19f7...add
Anonym bruker Skrevet 14. november 2017 #20 Skrevet 14. november 2017 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Stakkars barn, tenker jeg! Har veldig vanskelig for å tro at det spiller så stor rolle for klassekompisene å få et fancy navn på hvorfor Lars er rar. De fleste barn snapper raskt opp hvem som er «annerledes», og hva problemstillingen er. Barn har under rett voksen styring en god porsjon omsorg, aksept og toleranse for de som er annerledes. Akkurat som barn under feil eller manglende styring kan være svært stygge. Det er egentlig en litt skremmende tendens, å utlevere unger på det viset. Har hatt flere i klassene til mine barn. Den eneste gangen jeg tenkte det var behov, var en mor som informerte alle på skolen. Der så barnet helt 100% normal ut, og barnet var Autistisk, uten språk og veldig hardt rammet. Det var nødvendig av hensyn til barnet. Anonymkode: d9823...470 Bare til opplysning; barn ER ikke diagnosen sin, de HAR den. Så; barnet er ikke autistisk, han har autisme. Anonymkode: 11d61...ae5
Anonym bruker Skrevet 14. november 2017 #21 Skrevet 14. november 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bare til opplysning; barn ER ikke diagnosen sin, de HAR den. Så; barnet er ikke autistisk, han har autisme. Anonymkode: 11d61...ae5 Dersom et barn har diagnosen (eller en voksen har) autiisme, så er han/hun autistisk. Eller hva? Anonymkode: edb95...854
Anonym bruker Skrevet 14. november 2017 #22 Skrevet 14. november 2017 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dersom et barn har diagnosen (eller en voksen har) autiisme, så er han/hun autistisk. Eller hva? Anonymkode: edb95...854 Niks! Anonymkode: 11d61...ae5
Hannasbananas Skrevet 14. november 2017 #23 Skrevet 14. november 2017 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dersom et barn har diagnosen (eller en voksen har) autiisme, så er han/hun autistisk. Eller hva? Anonymkode: edb95...854 En diagnose skal ikke definere en person. Mitt barn ER mange ting - han er morsom, snill, smart og nysgjerrig. Men han er ikke autist, han har autisme. Diagnosen han har er bare en en liten del av den fantastiske gutten han er.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2017 #24 Skrevet 14. november 2017 Akkurat nå, Hannasbananas skrev: En diagnose skal ikke definere en person. Mitt barn ER mange ting - han er morsom, snill, smart og nysgjerrig. Men han er ikke autist, han har autisme. Diagnosen han har er bare en en liten del av den fantastiske gutten han er. Det vil jeg tro! Han er nok en skjønn liten gutt. Eller til og med stor gutt Anonymkode: edb95...854
Hannasbananas Skrevet 14. november 2017 #25 Skrevet 14. november 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det vil jeg tro! Han er nok en skjønn liten gutt. Eller til og med stor gutt Anonymkode: edb95...854 Veldig! 💕😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå