Gå til innhold

Informere foreldrene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På et foreldremøte tidligere i høst ble det informert om diagnosen til ei jente i klassen til datteren min. Er dette vanlig praksis? Foreldrene ønsket det selv. Noen som har opplevd det samme?

Anonymkode: 8f386...aed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du dum?

Anonymkode: a19f7...add

Skrevet

Ja. Helt vanlig og kjempe bra 👍 mye lettere for både di andre elevene og foreldrene å forstå og forholde seg til en person når di har en diagnose, istedenfor å være den "rare". 

Anonymkode: 388af...b5a

Skrevet

Har opplevd det. Og det var veldig lurt. 

Anonymkode: 5fab9...49d

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Helt vanlig og kjempe bra 👍 mye lettere for både di andre elevene og foreldrene å forstå og forholde seg til en person når di har en diagnose, istedenfor å være den "rare". 

Takk for svar :) Fersk skolemamma og ikke opplevd det i barnehagen. Så bare lurte :) 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har opplevd det. Og det var veldig lurt. 

Anonymkode: 5fab9...49d

Takk for svar :) 

Skrevet

Har opplevd det både i skole og barnehage. Veldig bra!

Anonymkode: 5fac4...e8b

Skrevet

Det er helt vanlig,heldigvis er det sjelden at foreldrene holder diagnoser hemmelig lenger.  Hvorfor er du så forundret over det? 

Skrevet

Vi valgte å informere de andre foreldrene på første foreldremøte i 1.klasse. Nå i  2.klasse er tiden inne for å informere elevene i klassen. Vi ser bare positive ting med det. Det er da lettere for andre å forstå hvorfor  barnet gjør og reagere som det gjør. Barnet sier selv til medelever som spør at han har tourettes, men medelever skjønner jo ikke hva det er, derfor skal lærer nå informere de også. 

Anonymkode: 93b49...65a

Skrevet

Ja, ikke bare foreldrene. En bekjent forelder møtte opp i barnets klasse og brukte en time på å fortelle om diagnosen. Elevene kunne også stille spørsmål. Endelig fikk de svar på alle spørsmålene, for de hadde mange spørsmål.  Barnet opplevde det som veldig positivt at forelderen hadde snakket med elevene. 

Anonymkode: 2ff17...da0

Skrevet
5 minutter siden, Yellow Brick Road skrev:

Det er helt vanlig,heldigvis er det sjelden at foreldrene holder diagnoser hemmelig lenger.  Hvorfor er du så forundret over det? 

Har jeg sagt at jeg er så veldig forundret? Aldri hatt barn på skolen før, derfor jeg lurer.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Har jeg sagt at jeg er så veldig forundret? Aldri hatt barn på skolen før, derfor jeg lurer.

Du hørtes forundret ut i og med at du spør om det er vanlig og sier at du aldri har opplevd det før og du lurer på om noen har opplevd det samme. 

Skrevet
48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du dum?

Finnes ingen dumme spørsmål, kun dumme svar. Følte at denne passet inn her nå!!!!

Anonymkode: edb95...854

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, for alle som ikke passer inn i en gitt ramme, er rare. Da er det jo greit å ha diagnoser. Hvilken diagnose har du fått?

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Finnes ingen dumme spørsmål, kun dumme svar. Følte at denne passet inn her nå!!!!

Nettopp :) 

Skrevet
22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, for alle som ikke passer inn i en gitt ramme, er rare. Da er det jo greit å ha diagnoser. Hvilken diagnose har du fått?

Har en hjertesvikt som gjør at ansiktet mitt konstant er rødt. Konstant. Ser faktisk rar ut innimellom, spes hvis jeg løper. Så var en lettelse når mine medelever fikk høre om diagnosen min. Alle sluttet å spørre om jeg var flau, kjipe kallenavn, og alle forsto hvorfor jeg ikke orket så mye. Å

Skrevet

Har en hjertesvikt som gjør at ansiktet mitt konstant er rødt. Konstant. Ser faktisk rar ut innimellom, spes hvis jeg løper. Så var en lettelse når mine medelever fikk høre om diagnosen min. Alle sluttet å spørre om jeg var flau, kjipe kallenavn, og alle forsto hvorfor jeg ikke orket så mye. Å

Ho ho ho, personen forstod ikke ironien :nigo:

Skrevet

Stakkars barn, tenker jeg! 

Har veldig vanskelig for å tro at det spiller så stor rolle for klassekompisene å få et fancy navn på hvorfor Lars er rar. De fleste barn snapper raskt opp hvem som er «annerledes», og hva problemstillingen er. Barn har under rett voksen styring en god porsjon omsorg, aksept og toleranse for de som er annerledes. Akkurat som barn under feil eller manglende styring kan være svært stygge. 

Det er egentlig en litt skremmende tendens, å utlevere unger på det viset. Har hatt flere i klassene til mine barn. Den eneste gangen jeg tenkte det var behov, var en mor som informerte alle på skolen. Der så barnet helt 100% normal ut, og barnet var Autistisk, uten språk og veldig hardt rammet. Det var nødvendig av hensyn til barnet.

Anonymkode: d9823...470

Skrevet

Har veldig vanskelig for å tro at det spiller så stor rolle for klassekompisene å få et fancy navn på hvorfor Lars er rar. De fleste barn snapper raskt opp hvem som er «annerledes», og hva problemstillingen er. Barn har under rett voksen styring en god porsjon omsorg, aksept og toleranse for de som er annerledes. Akkurat som barn under feil eller manglende styring kan være svært stygge. 

Det er egentlig en litt skremmende tendens, å utlevere unger på det viset. Har hatt flere i klassene til mine barn. Den eneste gangen jeg tenkte det var behov, var en mor som informerte alle på skolen. Der så barnet helt 100% normal ut, og barnet var Autistisk, uten språk og veldig hardt rammet. Det var nødvendig av hensyn til barnet.

Du er så kompetanseløs

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare til opplysning; barn ER ikke diagnosen sin, de HAR den. Så; barnet er ikke autistisk, han har autisme. 

Anonymkode: 11d61...ae5

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare til opplysning; barn ER ikke diagnosen sin, de HAR den. Så; barnet er ikke autistisk, han har autisme. 

Dersom et barn har diagnosen (eller en voksen har) autiisme, så er han/hun autistisk. Eller hva?

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dersom et barn har diagnosen (eller en voksen har) autiisme, så er han/hun autistisk. Eller hva?

Niks! 

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En diagnose skal ikke definere en person. Mitt barn ER mange ting - han er morsom, snill, smart og nysgjerrig. Men han er ikke autist, han har autisme. Diagnosen han har er bare en en liten del av den fantastiske gutten han er. 

Skrevet
Akkurat nå, Hannasbananas skrev:

En diagnose skal ikke definere en person. Mitt barn ER mange ting - han er morsom, snill, smart og nysgjerrig. Men han er ikke autist, han har autisme. Diagnosen han har er bare en en liten del av den fantastiske gutten han er. 

Det vil jeg tro! Han er nok en skjønn liten gutt. Eller til og med stor gutt :kghjerte:

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det vil jeg tro! Han er nok en skjønn liten gutt. Eller til og med stor gutt :kghjerte:

Veldig! 💕😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...