Eris Skrevet 13. november 2017 #51 Skrevet 13. november 2017 Selvsagt er det umoralske. Ulovlig er det ikke, men simpelt. En kamerat av meg skulle kjøpe en båt her nylig. Han så en annonse og ringte selger. Selger var en enke som solgte båten til mannen sin. Hun hadde priset den altfor lavt. Det endte med at kameraten min fortalte henne hva den var verdt og kjøpte den for det. Da han skulle betale trakk hun fra halvparten av faktisk verdi og det hun hadde oppgitt som pris. Som takk for at han var ærlig. Som han sa; han kunne aldri kost seg med en båt han hadde lurt til seg.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #52 Skrevet 13. november 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hi her Dere som mener jeg er umoralsk? Hva skulle jeg gjort annerledes? Anonymkode: 214c4...86b Ikke manipulert selger. Har du ikke lest svarene du har fått? Anonymkode: 500d2...a9d
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #53 Skrevet 13. november 2017 1 minutt siden, Eris skrev: Selvsagt er det umoralske. Ulovlig er det ikke, men simpelt. En kamerat av meg skulle kjøpe en båt her nylig. Han så en annonse og ringte selger. Selger var en enke som solgte båten til mannen sin. Hun hadde priset den altfor lavt. Det endte med at kameraten min fortalte henne hva den var verdt og kjøpte den for det. Da han skulle betale trakk hun fra halvparten av faktisk verdi og det hun hadde oppgitt som pris. Som takk for at han var ærlig. Som han sa; han kunne aldri kost seg med en båt han hadde lurt til seg. Vi skal heldigvis ikke bo i boligen, så jeg slipper å tenke på om jeg klarer å kose meg der, eller ei.. Hva tenker du om hus som går laangt over prisantydning og selger som tenker at huset ikke er verdt den prisen? Anonymkode: 214c4...86b
HvittHus Skrevet 13. november 2017 #54 Skrevet 13. november 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hi her Dere som mener jeg er umoralsk? Hva skulle jeg gjort annerledes? Anonymkode: 214c4...86b Hadde du bedt henne konferere med megleren før hun aksepterte budet, hadde saken stilt seg helt annerledes. Slik det står nå har du som Mostly Harmless skriver manipulert henne til et dårlig salg. Hvis det var ditt barn som var alenemoren. Hadde du da tenkt at kjøper var et godt moralsk menneske?
Mostly Harmless Skrevet 13. november 2017 #55 Skrevet 13. november 2017 (endret) 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hadde det vært mindre umoralsk om dette hadde vært et ektepar med OK økonomi? Anonymkode: 214c4...86b Vel, nei, selve lureriet ville vært akkurat like umoralsk. Men hvorfor forsøkte HI seg på denne fremgangsmåten i det hele tatt? Hun må ha tatt med i vurderingen at dette var et menneske i en sårbar situasjon hun kunne overtale til å ta en forhastet beslutning på egenhånd. Et ektepar med ok økonomi, vil ha hverandre å konferere med og sannsynligvis ha mer is i magen. Her har HI spekulert i å utnytte et menneske i en ekstra sårbar situasjon, og det legger et ekstra lag av dårlig moral til handlingen, synes jeg. Hun ville ikke forsøkt seg på den taktikken der dersom selger var advokat. Endret 13. november 2017 av Mostly Harmless
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #56 Skrevet 13. november 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ikke manipulert selger. Har du ikke lest svarene du har fått? Anonymkode: 500d2...a9d Ikke sagt at jeg ville by på et annet hus? Da ville jo hun ventet til visning. Det er jo derfor jeg ringte direkte til henne. For å unngå fellesvisning. Anonymkode: 214c4...86b
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #57 Skrevet 13. november 2017 Men om dere ikke har leieboere enda, hvorfor ikke la henne leie huset da? Barna hennes har sikkert hele nettverket sitt der Anonymkode: 1cc22...6d3
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #58 Skrevet 13. november 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ikke sagt at jeg ville by på et annet hus? Da ville jo hun ventet til visning. Det er jo derfor jeg ringte direkte til henne. For å unngå fellesvisning. Anonymkode: 214c4...86b Jeg tror ikke et sekund på at dette var det eneste du sa Anonymkode: 500d2...a9d
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #59 Skrevet 13. november 2017 Akkurat nå, Mostly Harmless skrev: Vel, nei, selve lureriet ville vært akkurat like umoralsk. Men hvorfor forsøkte HI seg på denne fremgangsmåten i det hele tatt? Hun må ha tatt med i vurderingen at dette var et menneske i en sårbar situasjon hun kunne overtale til å ta en forhastet beslutning på egenhånd. Et ektepar med ok økonomi, vil ha hverandre å konferere med og sannsynligvis ha mer is i magen. Her har HI spekulert i å utnytte et menneske i en ekstra sårbar situasjon, og det legger et ekstra lag av dårlig moral til handlingen, synes jeg. Hi her Planen var å gjøre dette uansett. Det er derfor vi var på privatvisning med takstmann. Bare det at vi hadde med ham, gjorde visst at vi var mer troverdige når vi sa at vi ellers vil legge inn bud på et annet hus. At hun var alenemor med svak økonomi bidro nok til at vi fikk huset på første pris vi tilbydde. Anonymkode: 214c4...86b
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #60 Skrevet 13. november 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men om dere ikke har leieboere enda, hvorfor ikke la henne leie huset da? Barna hennes har sikkert hele nettverket sitt der Anonymkode: 1cc22...6d3 Prisen vi kommer til å leie ut for, blir nok høyere enn hun betaler nå i renter og avdrag.. Anonymkode: 214c4...86b
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #61 Skrevet 13. november 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hi her Planen var å gjøre dette uansett. Det er derfor vi var på privatvisning med takstmann. Bare det at vi hadde med ham, gjorde visst at vi var mer troverdige når vi sa at vi ellers vil legge inn bud på et annet hus. At hun var alenemor med svak økonomi bidro nok til at vi fikk huset på første pris vi tilbydde. Anonymkode: 214c4...86b Du er så råtten som du kan bli Anonymkode: 500d2...a9d
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #62 Skrevet 13. november 2017 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå kommer vi i hvert fall til å gå SKIKKELIG gjennom huset når vi overtar. Takk for advarselen. Anonymkode: 214c4...86b Nå har dere jo allerede kjøpt.. 😂 Anonymkode: 7cfca...23b
Jojo x3 Skrevet 13. november 2017 #63 Skrevet 13. november 2017 Ja, det syns jeg. Spesielt siden du visste at dette var et menneske som kanskje var ekstra sårbart.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #64 Skrevet 13. november 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Nå har dere jo allerede kjøpt.. 😂 Anonymkode: 7cfca...23b Hadde med takstmann, så full kontroll på boligen FØR vi kjøpte 😂 Anonymkode: 214c4...86b
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #65 Skrevet 13. november 2017 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Prøv å svar på spm Anonymkode: 214c4...86b Du har fått mange gode svar. At du ikke evner å ta de til deg eller innse hva et normalt oppegående moralsk menneske hadde gjort vises tydelig for hvert svar du gir. Du er et usselt menneske, rett og slett. Anonymkode: 0fe3b...7ef
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #66 Skrevet 13. november 2017 Usselt menneske er du 😂 Men det vet du vel siden du velger å skryte av handlingen din Anonymkode: 7cfca...23b
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #67 Skrevet 13. november 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hadde med takstmann, så full kontroll på boligen FØR vi kjøpte 😂 Anonymkode: 214c4...86b Det hadde forøvrig kjøper av bolig i familien også. Så ble det oppdaget en skade i ettertid. Som kjøper måtte ta hånd om selv. Kjøpt er kjøpt Slik du framtrer så aner jeg at du kommer til å finne feil uansett og blemre selger for det og tyne et menneske i krise enda mer. Kun for egen vinning. Du minner meg om min «far»..noen skjulte diagnoser der...og garantert her.. Anonymkode: 7cfca...23b
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #68 Skrevet 13. november 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det hadde forøvrig kjøper av bolig i familien også. Så ble det oppdaget en skade i ettertid. Som kjøper måtte ta hånd om selv. Kjøpt er kjøpt Slik du framtrer så aner jeg at du kommer til å finne feil uansett og blemre selger for det og tyne et menneske i krise enda mer. Kun for egen vinning. Du minner meg om min «far»..noen skjulte diagnoser der...og garantert her.. Anonymkode: 7cfca...23b Kjøpt er kjøpt? Virkelig? Tydelig at du mangler en del helt elementære kunnskaper når det kommer til kjøp og salg av bolig. Med en slik far, så er det kanskje ikke rart at du er litt enkel på mange områder.. Anonymkode: 214c4...86b
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #69 Skrevet 13. november 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Kjøpt er kjøpt? Virkelig? Tydelig at du mangler en del helt elementære kunnskaper når det kommer til kjøp og salg av bolig. Med en slik far, så er det kanskje ikke rart at du er litt enkel på mange områder.. Anonymkode: 214c4...86b Du er virkelig ufyselig du Anonymkode: 500d2...a9d
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #70 Skrevet 13. november 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Vi har ønsket i kjøpe en sekundær bolig til utleie lenge. Så kom det ut et hus som passet perfekt. Jeg ringte til megler og fikk vite at det var en alenemor som ikke hadde råd til å sitte på huset lengre. Jeg fikk mobilnr hennes og ringte direkte. Jeg løy en del i samtalen, uten at jeg ønsker å gå nærmere innpå det. Endte med at jeg fikk huset til den prisen vi ønsket, før visning. Nå sier min søster at det var veldig dårlig gjort ovenfor selger. Hva tenker dere? Anonymkode: 214c4...86b Ja, sleipt og umoralsk, og på grensen til kriminelt. Anonymkode: 5e672...424
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #71 Skrevet 13. november 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ja, sleipt og umoralsk, og på grensen til kriminelt. Anonymkode: 5e672...424 Kriminelt? 😳 Anonymkode: 214c4...86b
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #72 Skrevet 13. november 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du er virkelig ufyselig du Anonymkode: 500d2...a9d Så å antyde at jeg har en diagnose, er greit, men å antyde at hun der er enkel fordi hun har en far som tydeligvis gir faen i datteren sin, det er ufyselig? Tullete Anonymkode: 214c4...86b
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #73 Skrevet 13. november 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kjøpt er kjøpt? Virkelig? Tydelig at du mangler en del helt elementære kunnskaper når det kommer til kjøp og salg av bolig. Med en slik far, så er det kanskje ikke rart at du er litt enkel på mange områder.. Anonymkode: 214c4...86b Og du er tydelig din mors datter og har arvet den slette moralen derfra. Bra søsteren din virker som et godt menneske! Anonymkode: e5d9f...2c3
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #74 Skrevet 13. november 2017 Kjedelig på Heddalsskogen i dag, HI? Dukka ikke askeladden opp? Anonymkode: d597e...0e6
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #75 Skrevet 13. november 2017 Åpenbart trolletråd folkens.. relax Anonymkode: faf43...3d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå