Gå til innhold

Var det umoralsk gjort av meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Umoralsk til de grader. Utnytte sårbare mennesker på den måten, håper jeg ikke kjenner deg!

Anonymkode: 0b002...f95

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

12-13% under antydning 

Anonymkode: 214c4...86b

Føler du deg ikke i det minste litt råtten for å ha lurt en alenemor i en vanskelig situasjon. Det at du ikke ville at hun skulle snakke med megler først, sier jo at du visste veldig godt at du lurte henne. Og siden dette er sekundærbolig, så regner jeg med at dere har ok økonomi, så velger du å presse en som sliter. Så ja, det var umoralsk  gjort. Du er et stusselig menneske. Men jeg regner ikke med at du sliter med dårlig samvittighet, folk som deg, gjør sjelden det.

Anonymkode: 500d2...a9d

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå kommer vi i hvert fall til å gå SKIKKELIG gjennom huset når vi overtar. Takk for advarselen. 

Det skulle dere gjørt FØR dere kjøpte. Nå er det for sent.

Dere kjøper det som det er.

Anonymkode: f7655...929

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det skulle dere gjørt FØR dere kjøpte. Nå er det for sent.

Dere kjøper det som det er.

Anonymkode: f7655...929

Og det gjorde vi også. Hadde med takstmann da vi var på privatvisning. 

Skrevet

Ja jeg synes du er umoralsk. Hadde du gitt et bud via megler hadde det nå enda vært en sak, men når du ringer direkte til en alenemor og kommer med løgner for å få henne til å akseptere budet ditt, da gjør det deg til et menneske jeg ikke ønsker å kjenne. Hadde du vært min søster hadde forholdet vårt kjølnet betraktelig etter noe slikt.

12-13% under prisantydning er mye penger for en alenemor når hun i tillegg må betale for hele meglerprosessen.  

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Føler du deg ikke i det minste litt råtten for å ha lurt en alenemor i en vanskelig situasjon. Det at du ikke ville at hun skulle snakke med megler først, sier jo at du visste veldig godt at du lurte henne. Og siden dette er sekundærbolig, så regner jeg med at dere har ok økonomi, så velger du å presse en som sliter. Så ja, det var umoralsk  gjort. Du er et stusselig menneske. Men jeg regner ikke med at du sliter med dårlig samvittighet, folk som deg, gjør sjelden det.

Hi her

Jeg snakket akkurat med min mor. Som hun sier; «tror du ikke megleren ville prøvd å få dere til å betale så mye som mulig for boligen? Hva er forskjellen på det og det du gjorde?»

Uansett, jeg ser det er delte meninger her. Vi satte 3 mnd før vi overtar, slik at vi rekker å få på plass leieboere. Finner vi de kjapt, så kan vi heller gå med å overta før. 

Skrevet
1 minutt siden, HvittHus skrev:

Ja jeg synes du er umoralsk. Hadde du gitt et bud via megler hadde det nå enda vært en sak, men når du ringer direkte til en alenemor og kommer med løgner for å få henne til å akseptere budet ditt, da gjør det deg til et menneske jeg ikke ønsker å kjenne. Hadde du vært min søster hadde forholdet vårt kjølnet betraktelig etter noe slikt.

12-13% under prisantydning er mye penger for en alenemor når hun i tillegg må betale for hele meglerprosessen.  

At hun må betale megler er da ikke mitt problem? Skulle jeg ventet til visning og sannsynligvis presset opp prisen på huset? Hvorfor?

Skrevet

Hi her

Jeg snakket akkurat med min mor. Som hun sier; «tror du ikke megleren ville prøvd å få dere til å betale så mye som mulig for boligen? Hva er forskjellen på det og det du gjorde?»

Uansett, jeg ser det er delte meninger her. Vi satte 3 mnd før vi overtar, slik at vi rekker å få på plass leieboere. Finner vi de kjapt, så kan vi heller gå med å overta før. 

Du svarer ikke på det jeg spør deg om

Skrevet

Jeg syns jo det er du som har driti deg ut her. Det er spådd store nedganger i boligmarkedet første kvartal i 2018, og veldig mange får ikke solgt nå i det hele tatt, eller må kraftig ned i pris. 

Hadde du hatt litt is i magen så er sannsynligheten stor for at du kunne gjort et enda bedre røverkjøp om du hadde ventet 😊

Moralsk sett så er kjøp og salg av bolig et psykologisk spill, så der tenker jeg du er innafor. 

Hvem vet, mulig selger egentlig har gjort et meget bra salg 😆

Skrevet

Jeg føler meg ikke råtten i det hele tatt. Dette huset er en investering for oss. Vi har et barn og med tanke på hvor utrygg samfunnsøkonomien er for tiden, så ønsker vi å ha en så trygg privatøkonomi som mulig. Vi vet at dette er en bra investering, selv om prisene faktisk skulle gå med de nærmeste årene, noe det nok ikke vil gjøre her hvor vi bor. 

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her

Jeg sa at vi vurderte et annet hus, takket hun nei nå, så ville vi by på det andre. Sa også at jeg har fulgt godt med på boligmarkedet og at mange boliger ligger ute leeenge. Hun ble helt stressa. Da hun takket ja, så spurte jeg om jeg kunne ta opp resten av samtalen. Det gikk greit. Tok opp samtalen. Sendte henne en tekstmelding der hun bekreftet salget. Jeg ønsket ikke at hun skulle snakke med megler først.. 

Ja, det var umoralsk. Du manipulerte henne til å ta et dårlig valg som koster henne mange penger hun mest sannsynlig trenger langt mer enn deg. Ingen klapp på skuldra di for den. 

Skrevet
1 minutt siden, Mordi skrev:

Jeg syns jo det er du som har driti deg ut her. Det er spådd store nedganger i boligmarkedet første kvartal i 2018, og veldig mange får ikke solgt nå i det hele tatt, eller må kraftig ned i pris. 

Hadde du hatt litt is i magen så er sannsynligheten stor for at du kunne gjort et enda bedre røverkjøp om du hadde ventet 😊

Moralsk sett så er kjøp og salg av bolig et psykologisk spill, så der tenker jeg du er innafor. 

Hvem vet, mulig selger egentlig har gjort et meget bra salg 😆

Hun ville nok solgt for mer hadde hun hatt visning, så det stemmer ikke for det området rundt her. Som megler sa til meg; «Du hadde nok ikke fått huset for den prisen der, hadde selger konferert med meg først nei.. « 

Skrevet
1 minutt siden, Mostly Harmless skrev:

Ja, det var umoralsk. Du manipulerte henne til å ta et dårlig valg som koster henne mange penger hun mest sannsynlig trenger langt mer enn deg. Ingen klapp på skuldra di for den. 

Hadde det vært mindre umoralsk om dette hadde vært et ektepar med OK økonomi?

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg føler meg ikke råtten i det hele tatt. Dette huset er en investering for oss. Vi har et barn og med tanke på hvor utrygg samfunnsøkonomien er for tiden, så ønsker vi å ha en så trygg privatøkonomi som mulig. Vi vet at dette er en bra investering, selv om prisene faktisk skulle gå med de nærmeste årene, noe det nok ikke vil gjøre her hvor vi bor. 

Selvfølgelig føler du deg ikke råtten i det hle tatt. Sånne folk som du, gjør ikke det.

Skrevet

Hva er poenget med å spørre om du er umoralsk hvis du ikke kjenner på anger?

Hvis du ikke har samvittighet/empati er det vel irrelevant om du er moralsk eller ikke. Det bryr deg jo ikke. 

Anonymkode: 14129...ad6

Skrevet

Du føler deg ikke råtten fordi det var et gode for DEG og DIN familie... veldig logisk....

Anonymkode: 76d9b...265

Skrevet

Hva er poenget med å spørre om du er umoralsk hvis du ikke kjenner på anger?

Hvis du ikke har samvittighet/empati er det vel irrelevant om du er moralsk eller ikke. Det bryr deg jo ikke. 

Anonymkode: 14129...ad6

Jeg ser at flere er enig i at når det kommer til kjøp av bolig, så er det et psykologisk spill. Et spill jeg i dette tilfellet vant. Synes det var så rart at søster hadde så sterk mening om dette, lurte på hvem som har rett.. Noeb mener hun, andre mener jeg.. 

Hva tror du en megler gjør da? Er ærligheten selv?

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun ville nok solgt for mer hadde hun hatt visning, så det stemmer ikke for det området rundt her. Som megler sa til meg; «Du hadde nok ikke fått huset for den prisen der, hadde selger konferert med meg først nei.. « 

Akkurat det måtte jo megleren si. Hvis vi er heldige sitter dere begge to med følelsen av å ha gjort en god forretning. 

Anonymkode: 1e0fa...d40

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du føler deg ikke råtten fordi det var et gode for DEG og DIN familie... veldig logisk....

Anonymkode: 76d9b...265

Ja, det er i grunn det. 

Skrevet

Akkurat det måtte jo megleren si. Hvis vi er heldige sitter dere begge to med følelsen av å ha gjort en god forretning. 

Håper det jeg også :nigo:

Skrevet

Det er vel sjelden moralsk riktig å lyve for å berike seg selv på bekostning av andre. 

Skrevet

Hi her

Dere som mener jeg er umoralsk? Hva skulle jeg gjort annerledes? 

Skrevet

(Megleren lyver med andre ord, er DET moralsk riktig da?)

Skrevet

Hi her

Dere som mener jeg er umoralsk? Hva skulle jeg gjort annerledes? 

Altså. Seriøst? 

Anonymkode: 0fe3b...7ef

Skrevet

Altså. Seriøst? 

Anonymkode: 0fe3b...7ef

Prøv å svar på spm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...