Gå til innhold

"Det er jo ikke mine unger så"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når hans unger er der gjør du noe? Slemt gjort kanskje men ville ikke gjort noe og latt faren tatt av seg alt. Hvis han sier noe sagt det samme. Tror nesten det er eneste måten noen kan forstå

Anonymkode: 11716...057

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen høres dustete ut.

Men jeg skjønner litt at han ikke gidder lage mat også. Er ikke sikkert han ville lage noe til seg selv om du spiser egen mat. Alle er ikke like opptatt av å spise middag hver dag. Jeg dropper gjerne middag noen dager i uka.

Skrevet

Helt logisk at hun skal lage to middager, en til seg selv og en til ungene. Og så kan han lage middag til seg selv? Jeg hadde i hvert fall forventet at han da ikke spiste noe av det jeg hadde laget.

Anonymkode: 06aa2...e51

Skrevet

Jeg skjønner faktisk ham litt også. Du skal lage middag til kun deg selv, mens han skal lage middag til dine barn? Hver dag? Hvis det hadde vært motsatt - og en dame flyttet sammen med en mann som hadde to barn fra før, ville du tenkt at det var greit at det ble ditt ansvar å hver dag lage middag til dem? Det er jo ganske sært av deg også - at du følger en diett og at det derfor skal føre til at du ikke lager middag til noen andre. 

Å si fremfor barna at det ikke er hans barn, er selvfølgelig ikke greit. 

Skrevet

Her syns jeg faktisk både HI og mannen er vrange og ganske barnslige!

1. Du kan lage en porsjon av "din" mat og middag til alle de andre.

2. Han kan lage middag til alle og en porsjon til deg av "din" mat.

eller

3. Dere lager mat sammen.

F.eks bytte på disse tre alt etter når dere kommer hjem! Den som ikke lager maten kan f.eks rydde etterpå sammen med barna! 

Hans uttalelser ift barna er en helt annen sak! At han tenker det iblant er jo logisk, men å si det så barna hører det er jo hårreisende! I en familie skal man gjøre hverandre godt, uansett hvem som "eier" barna! 

Anonymkode: bb414...2ff

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han ville ikke lage i det heletatt og var irritert fordi han mente jeg kunne komme på hva han skulle lage i det minste. Det er i tilegg jeg som betaler for all maten så det er ikke slik at det koster han noe.

Anonymkode: 1d414...43a

Hvorfor klarer ikke du å lage mat til dine unger?

Anonymkode: cb2a1...e56

Skrevet
11 timer siden, Evablaum skrev:

Hvorfor kunne du ikke lage maten? 

Fordi kjerringer er ikke bare til for å please mannfolk. De har egen verdi, vettu.

Skrevet
49 minutter siden, Milfy Way skrev:

Fordi kjerringer er ikke bare til for å please mannfolk. De har egen verdi, vettu.

Det er hennes egne barn som endte opp med å ikke få middag. 

Skrevet
55 minutter siden, Milfy Way skrev:

Er da vitterlig ikke menns oppgave å please andre damers barn heller. De har egen verdi, vettu.

Anonymkode: de151...cb6

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er da vitterlig ikke menns oppgave å please andre damers barn heller. De har egen verdi, vettu.

Så det vil si at damer alltid skal lage middag til alle? OMG, så glad for at jeg bor med en likestilt mann. Han lager middag når han kommer hjem først, til både våre felles og mine egne barn. Han skiller ikke på våre og mine. Han vasker også alle sine klær når det er hans tur, fikser stebarnas sykler og så videre. Han har til dags dato aldri uttalt at "det gidder jeg ikke å gjøre/betale, for det er ikke mine barn". Da jeg var syk med lungebetennelse, klarte jeg bare å få ned suppe. Mannen lagde selvfølgelig suppe for meg og middag for seg selv, MINE barn og våre felles barn. Men selvfølgelig, når man har dårlig selvbilde og ikke tror man fortjener bedre, ender man opp med egoistiske menn. Alt for å ha kuk i huset.

Skrevet
10 minutter siden, Milfy Way skrev:

Så det vil si at damer alltid skal lage middag til alle? OMG, så glad for at jeg bor med en likestilt mann. Han lager middag når han kommer hjem først, til både våre felles og mine egne barn. Han skiller ikke på våre og mine. Han vasker også alle sine klær når det er hans tur, fikser stebarnas sykler og så videre. Han har til dags dato aldri uttalt at "det gidder jeg ikke å gjøre/betale, for det er ikke mine barn". Da jeg var syk med lungebetennelse, klarte jeg bare å få ned suppe. Mannen lagde selvfølgelig suppe for meg og middag for seg selv, MINE barn og våre felles barn. Men selvfølgelig, når man har dårlig selvbilde og ikke tror man fortjener bedre, ender man opp med egoistiske menn. Alt for å ha kuk i huset.

Kan informere at her i huset gjør jeg (mannen) omtrent alt, for både egen og hennes barn. Mor er stort sett dårlig og ligger på sofaen. Det er helt greit, men det skal ikke forventes og tas for gitt. Dette går begge veier. I utgangspunktet mener jeg man først og fremst har ansvar for seg selv om sine egne, og at man også går utover dette om man er et anstendig menneske. Men det skal ikke tas for gitt.

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan informere at her i huset gjør jeg (mannen) omtrent alt, for både egen og hennes barn. Mor er stort sett dårlig og ligger på sofaen. Det er helt greit, men det skal ikke forventes og tas for gitt. Dette går begge veier. I utgangspunktet mener jeg man først og fremst har ansvar for seg selv om sine egne, og at man også går utover dette om man er et anstendig menneske. Men det skal ikke tas for gitt.

Det står ingen steder i HI at hun har tatt mannen for gitt. Men å stå foran stebarn og snakke surt om at de er jo ikke dine egne, er lavmål. Uansett om man er anstendig eller ikke. Det er BARN.

Skrevet
48 minutter siden, Evablaum skrev:

Det er hennes egne barn som endte opp med å ikke få middag. 

Er du helt bortreist? De fikk selvfølgelig middag!

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Er du helt bortreist? De fikk selvfølgelig middag!

Her lukter det bitterhet lang vei, dessverre. Sml. alle trådene der brukeren skriver at utro menn får kjærlighetsbarn med den nye dama og glemmer sine barn fra før. Get over it.

Skrevet
1 minutt siden, Milfy Way skrev:

Her lukter det bitterhet lang vei, dessverre. Sml. alle trådene der brukeren skriver at utro menn får kjærlighetsbarn med den nye dama og glemmer sine barn fra før. Get over it.

Problemet er vel helst av barna minner dem om moren deres. Ikke at jeg er enig i oppførselen for det.

Skrevet
10 minutter siden, Milfy Way skrev:

Hæ??

Skrevet

Jeg hadde kasta han på huet og ræva ut! Slik oppførsel hadde jeg IKKE funnet meg i!

Anonymkode: 9d25b...c30

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde kasta han på huet og ræva ut! Slik oppførsel hadde jeg IKKE funnet meg i!

Anonymkode: 9d25b...c30

Enig i den. Så slipper han å måtte høre på gnålet fra henne også.

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig i den. Så slipper han å måtte høre på gnålet fra henne også.

Ja guri etter å ha ryddet og vasket hele huset, vasket, tromlet og brettet flere maskiner klær, handlet middag og organisert alt hele dagen, er det bra gnålete å be han som satt på sofaen hele dagen om å lage middag.

Hver gang jeg spør om noe her inne kommer jeg på hvorfor forum er det lammeste plassen å be om råd. Takk for påminnelsen.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja guri etter å ha ryddet og vasket hele huset, vasket, tromlet og brettet flere maskiner klær, handlet middag og organisert alt hele dagen, er det bra gnålete å be han som satt på sofaen hele dagen om å lage middag.

Hver gang jeg spør om noe her inne kommer jeg på hvorfor forum er det lammeste plassen å be om råd. Takk for påminnelsen.

Bare hyggelig!

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det du skriver her er jo egentlig et helt annet problem enn det du beskriver i hi. Og dessverre er det fortsatt slik at folk her inne ikke er tankelesere. De svarer ut fra det du skriver i hi. Og der skrev du at ettersom du måtte spise noe annet fordi du går på diett, ba du mannen om å lage middag til dine barn og seg selv. 

Jeg synes det var et kjipt svar du fikk. Men jeg syntes også det var merkelig at du ikke laget middag til alle når du først sto ved komfyren.

Det du forteller videre i tråden er jo at du gjør alt og han ingenting, at du betaler mat og løpende utgifter (og la meg gjette, han betaler hus og bil og bygger seg opp formue mens dine penger går i det store sluket?). Og da tenker jeg at problemet deres ikke er en sleivete og ufin bemerkning fra ham. Problemet deres er arbeidsfordeling i hjemmet, muligens også økonomisk fordeling. Og det er der dere må ta tak. 

Skrevet
35 minutter siden, Superdolly skrev:

Men det du skriver her er jo egentlig et helt annet problem enn det du beskriver i hi. Og dessverre er det fortsatt slik at folk her inne ikke er tankelesere. De svarer ut fra det du skriver i hi. Og der skrev du at ettersom du måtte spise noe annet fordi du går på diett, ba du mannen om å lage middag til dine barn og seg selv. 

Jeg synes det var et kjipt svar du fikk. Men jeg syntes også det var merkelig at du ikke laget middag til alle når du først sto ved komfyren.

Det du forteller videre i tråden er jo at du gjør alt og han ingenting, at du betaler mat og løpende utgifter (og la meg gjette, han betaler hus og bil og bygger seg opp formue mens dine penger går i det store sluket?). Og da tenker jeg at problemet deres ikke er en sleivete og ufin bemerkning fra ham. Problemet deres er arbeidsfordeling i hjemmet, muligens også økonomisk fordeling. Og det er der dere må ta tak. 

Jeg har nevnt det senere i tråden.

Poenget med middagen er at jeg må spise grønt og kjøtt. Saus, pasta osv er utelukket. De vil gjerne ha pasta, kjøttdeig, sauser osv. Jeg har laget middag til alle flere dager denne uken. Men når det er to så forskjellige retter føler jeg meg ikke slem som ber han.

Grunnen til at jeg ikke nevnte dette i hovedinnlegget var fordi jeg egentlig mener arbeidsfordelingen er relevant. Det var det han sa som føltes urettferdig at han sa.

Neida jeg betaler 70% av husleien, bil, forsikring osv.

Du har rett, jeg er kanskje mest simt for at jeg drar hovedtyngden av lasset og deretter får en sur kommentar slengt etter meg fra han.

Skrevet

Dette er virkelig et tulleproblem. Livet er ikke rettferdig. Deal with it.

Skrevet

Jeg synes det høres ganske rart ut å lage to helt adskilte middager i utgangspunktet. Spiser dere ikke sammen? Er dietten din så sær at du ikke kan spise noe som de andre kan spise?

For oss ville det vært en selvfølge at den ene av oss laget middag til hele familien, tilpasset slik at alle kunne spise, og så hadde vi spist middag sammen.

Anonymkode: 99ef3...3f0

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har nevnt det senere i tråden.

Poenget med middagen er at jeg må spise grønt og kjøtt. Saus, pasta osv er utelukket. De vil gjerne ha pasta, kjøttdeig, sauser osv. Jeg har laget middag til alle flere dager denne uken. Men når det er to så forskjellige retter føler jeg meg ikke slem som ber han.

Grunnen til at jeg ikke nevnte dette i hovedinnlegget var fordi jeg egentlig mener arbeidsfordelingen er relevant. Det var det han sa som føltes urettferdig at han sa.

Neida jeg betaler 70% av husleien, bil, forsikring osv.

Du har rett, jeg er kanskje mest simt for at jeg drar hovedtyngden av lasset og deretter får en sur kommentar slengt etter meg fra han.

Men da er du jo egentlig bare sær!

Pasta koker du for seg selv, kjøtt stekes for seg selv og saus lager du i en egen kjele. Salaten lager du ved siden av. Mann og barn forsyner seg med litt av alt og du nøyer deg med salat og kjøtt. Hvor vanskelig kan det være egentlig???

Anonymkode: a6579...54c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...