Gå til innhold

Frekk kommentar av samboer

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man forhandler da ikke med en 3 åring..!

Anonymkode: 6e31a...214

Jo, selvfølgelig forhandler man med barn. Hva mener du man skal gjøre? Barn skjønner mye mer enn man tror og man skal ikke ta lett på barneoppdragelse. Høres ut som du gir blaffen i å høre på barnet ditt. Å overse barns følelser/reaksjoner kan være negativt på lang og kort sikt. HI

Anonymkode: 8c852...9d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hi, hvorfor ber du ikke slasken stå opp med dattera selv?

Anonymkode: 7daca...3cb

Skrevet

Ville ikke lagt noe mer i kommentaren enn at det var sagt i et øyeblikks trøtt irritasjon.

En annen sak er at det kanskje var han som burde ordnet barnet i dag, særlig hvis han går hjemme og du på jobb. 

Ville blitt mer irritert på arbeidsfordeling her enn på kommentaren i seg selv.

Tviler på at en sånn kommentar får jenta til å miste respekt for deg.

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og sånn synes du det er greit å ha det? Stakars unge... har hatt tre treåringer, og de har ikke holdt på sånn..

Anonymkode: 25c84...c48

😂😂😂 dust 😂😂😂

Anonymkode: ac4d3...895

Skrevet

Jeg hadde flyttet ungen opp i sengen til faren og sagt du får kle jentungen og få henne i barnehagen. Jeg må på jobb 

Anonymkode: b4a0f...a2f

Skrevet
20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg prøvde å flytte henne, men hun var helt krakilsk. Det var snakk om 2 minutter da hun byttet bukse. 

Han har fri hver dag siden han har sagt opp jobben og er på jakt etter ny jobb. 

Lurer på om hun har mindre respekt for meg allerede, da hun skrek i morges og sa "Jeg vil at pappa også skal stå opp". Kan jo være tilfeldig også . HI

Ojoj. Du "prøvde" å flytte en treåring men ble overmannet? Skikkelig foreldremateriale, du. Ikke rart det er mye dritunger rundt omkring.

Anonymkode: c7a0c...587

Skrevet

Og forøvrig "frekk" og "snakker dritt om meg" - er du tretten?

Anonymkode: c7a0c...587

Skrevet

Barns medvirkning er viktig, gi henne 2 valg der det er mulig ( denne eller denne buksen,  kle på her eller i stuen, røde eller rosa sokker etc) gi henne 5 min varsel ( om 5 min så kler vi på, gjør deg ferdig med det du holder på med) 

Barn i den alderen tester alle grenser de roper høyt for og se din reaksjon og andres reaksjoner.

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men det er jo en grunn til at nettopp den ene er slik? Du mener altså barnet har en dårlig personlighet da som gjør at det skriker og surver mye, barnet ER bare slitsomt og krevende? Eller er det det at akkurat dette barnet ikke blir møtt slik dette barnet trenger å bli møtt? Det er jo uansett ikke noe fint for barnet å leve i flere år på denne måten. 

Og du jobber i Barnevernet?

Anonymkode: 62c59...cc1

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

😂😂😂 dust 😂😂😂

Og det baserer du på hva? Du synes det er greit at en treåring skriker hver morgen? Av frustrasjon? Og ekstra mye om det er et par dager siden bhg?? Utrolig at enkelte foreldre bare godtar/forventer/mener det er greit at unger skal ha det sånn. De er små mennesker altså, ikke tilbehør som lager irriterende lyd. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Og det baserer du på hva? Du synes det er greit at en treåring skriker hver morgen? Av frustrasjon? Og ekstra mye om det er et par dager siden bhg?? Utrolig at enkelte foreldre bare godtar/forventer/mener det er greit at unger skal ha det sånn. De er små mennesker altså, ikke tilbehør som lager irriterende lyd. 

Ta og google litt om trassalder du, og hvordan barn blir etter noen rolige dager hjemme. Vil si det er helt normalt det som HI opplever med sitt barn. Hadde blitt bekymra om mitt barn oppførte seg som en rasjonell voksen i den alderen altså.

Fatter du ikke at det er forskjell på barn? 
Dersom dine ikke har vært sånn så gled deg til tenårene, da tar de nok igjen. For på et (eller flere) tidspunkt er det viktig for barn å teste grenser. Det handler om utvikling av seg selv. 

Ingen hadde vel noensinne laget et ord som heter trassalder dersom det ikke hadde vært høyst normalt.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ta og google litt om trassalder du, og hvordan barn blir etter noen rolige dager hjemme. Vil si det er helt normalt det som HI opplever med sitt barn. Hadde blitt bekymra om mitt barn oppførte seg som en rasjonell voksen i den alderen altså.

Dersom dine ikke har vært sånn så gled deg til tenårene, da tar de nok igjen. For på et (eller flere) tidspunkt er det viktig for barn å teste grenser. Det handler om utvikling av seg selv. 

Ingen hadde vel noensinne laget et ord som heter trassalder dersom det ikke hadde vært høyst normalt.

http://www.klikk.no/foreldre/barn/barneoppdragelse/barn-i-trassalderen-2376821

Sånn, der har du litt litteratur du kan kose deg med :)

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det jo en stund siden ordet trass ble utdatert da, så kanskje på tide å friske opp litt?? 

Barn kan fint teste grenser og utvikle seg uten å måtte skrike og være krakilske dag etter dag altså. Det kommer jo an på hvordan de blir møtt. Har foreldrene bare stålsatt seg for "trassalderen" og mener dette bare er noe alle må gjennom så stiller jo ikke barna så sterkt... 

Skrevet
På 7. november 2017 den 14.39, Anonym bruker skrev:

Og sånn synes du det er greit å ha det? Stakars unge... har hatt tre treåringer, og de har ikke holdt på sånn..

Barn er da fanken meg bygget sammen forskjellig!! Dummeste jeg har hørt.. "Mine barn er perfekte" piss... 

Skrevet
8 minutter siden, Cassie1 skrev:

Barn er da fanken meg bygget sammen forskjellig!! Dummeste jeg har hørt.. "Mine barn er perfekte" piss... 

Her er det ditt hode som leser "mine barn er perfekte"... føler du deg truffet? Møter man barna slik de trenger det unngår man mye drit. Du kan jo prøve? Hva er det å tape på det? Vinn vinn!! 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Her er det ditt hode som leser "mine barn er perfekte"... føler du deg truffet? Møter man barna slik de trenger det unngår man mye drit. Du kan jo prøve? Hva er det å tape på det? Vinn vinn!! 

Ja, følte meg truffet 😅 Sammen med sikkert 98% av alle mødre der ute... 

Skrevet
4 minutter siden, Cassie1 skrev:

Ja, følte meg truffet 😅 Sammen med sikkert 98% av alle mødre der ute... 

Eh... statistikk er heller ikke din sterke side?

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Eh... statistikk er heller ikke din sterke side?

Nei, har aldri vært min sterke side 😊 Men nå må jeg tilbake til livet mitt 👋👋

Skrevet

Virker som du unnskylder manglende kustus på «ikke vært i barnehagen siden torsdag» og «jeg vil at pappa skal stå opp». Hun har antakelig bedre morgener med far enn med deg og far ga deg et greit (men trøtt) tips. Jeg ville heller bedt han utdype hva han mener enn å si at han ikke kan snakke til deg sånn foran henne. All skrikingen viser bare at hun allerede ikke har respekt for deg.

Anonymkode: 9403b...7b4

Skrevet

Å herregud, jeg hadde klikka i vinkel hvis mannen min hadde satt ungen på utsiden av soverommet når det hylskrek! Hva med å ta hensyn til hverandre og la partneren din få sove???!!! 

Anonymkode: 9aec2...70c

Skrevet

Ikke syns jeg det var frekt det mannen din sa. Hadde mannen min kledd på barnet ved døra der jeg sov så kan jeg love deg at det hadde vært krassere utsagn. 

Anonymkode: d509f...ad2

Skrevet

Han kunne nok spart seg tipset der og da, men jeg vil tro begeret rett og slett fløt over for han. Han var trøtt, og mener du er utydelig i grensene for barnet. Ettersom du også skriver at du prøvde å flytte barnet, får jeg inntrykk av at han har rett. Man prøver ikke å flytte en hylende treåring fra en sovende person, man flytter treåringen. 

Barns rett til medvirkning er viktig, men det betyr ikke at småbarn skal måtte ta aktive valg i alle sammenhenger. Enkelte ting må andre bestemme, fordi vi har forutsetninger til det, barna har ikke. Jo større de er, jo mer kan de få være med å påvirke. En treåring som har låst seg kan ikke få bestemme at hun skal stå en bestemt plass å skrike, sånn er det bare.

Skrevet
På 7.11.2017 den 10.56, Anonym bruker skrev:

Vi har en datter på 3 år. I morges stod jeg opp med henne. Siden hun ikke hadde vært i bhg siden torsdag og var falt litt ut av rutinene, skrek hun ekstra mye. Vi oppdaget at det var hull i buksa hennes så jeg hentet en ny bukse. Vi satt utenfor soverommet der samboer sover. Hun skriker mens jeg tar på henne den nye buksa og da kommer samboer ut (kl er da 09:15) og sier "*Navnet mitt*, nå sitter dere rett utenfor romdøra og jeg får ikke sove. Det er så typisk at hun skriker når du står opp med henne. Du forhandler jo ikke med henne".

Jeg synes det er helt bak mål at han snakker dritt om meg foran henne.

Hvordan få han til å skjønne det?

Dette har skjedd flere ganger. 

Håååååårsår.  Vi mennesker sier og gjør feil mange ganger i løpet av en dag. Vi gjør mellom 2500 - 10 000 avgjørelser i løpet av bare en dag. Det er klart det blir noen feil ! 😊

Du valgte å sette dere foran døra. Du valgte å ikke få slutt på skrikingen. Han valgte å kjefte på deg isteenfor å si det på en annen måte. Ta lærdom alle sammen, gå videre. 

Anonymkode: da562...d92

Skrevet
På 7.11.2017 den 11.06, Anonym bruker skrev:

Jeg prøvde å flytte henne, men hun var helt krakilsk. Det var snakk om 2 minutter da hun byttet bukse. 

Han har fri hver dag siden han har sagt opp jobben og er på jakt etter ny jobb. 

Lurer på om hun har mindre respekt for meg allerede, da hun skrek i morges og sa "Jeg vil at pappa også skal stå opp". Kan jo være tilfeldig også . HI

Så bær ungen til et annet sted i huset ! 😉Det går ann

Anonymkode: da562...d92

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...