Gå til innhold

Frekk kommentar av samboer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en datter på 3 år. I morges stod jeg opp med henne. Siden hun ikke hadde vært i bhg siden torsdag og var falt litt ut av rutinene, skrek hun ekstra mye. Vi oppdaget at det var hull i buksa hennes så jeg hentet en ny bukse. Vi satt utenfor soverommet der samboer sover. Hun skriker mens jeg tar på henne den nye buksa og da kommer samboer ut (kl er da 09:15) og sier "*Navnet mitt*, nå sitter dere rett utenfor romdøra og jeg får ikke sove. Det er så typisk at hun skriker når du står opp med henne. Du forhandler jo ikke med henne".

Jeg synes det er helt bak mål at han snakker dritt om meg foran henne.

Hvordan få han til å skjønne det?

Dette har skjedd flere ganger. 

Anonymkode: 8c852...9d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i alle dager kler du en skrikende unge rett utenfor et rom det sover noen i? Det er vel vanlig å ta litt mer hensyn enn det når han tydeligvis har fri i dag? Skjønner at han ble irritert. 

Men når det er sagt skal han selvfølgelig ikke snakke deg ned foran henne så hun mister respekten for deg 

Anonymkode: fa56c...dd4

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor i alle dager kler du en skrikende unge rett utenfor et rom det sover noen i? Det er vel vanlig å ta litt mer hensyn enn det når han tydeligvis har fri i dag? Skjønner at han ble irritert. 

Men når det er sagt skal han selvfølgelig ikke snakke deg ned foran henne så hun mister respekten for deg 

Anonymkode: fa56c...dd4

Jeg prøvde å flytte henne, men hun var helt krakilsk. Det var snakk om 2 minutter da hun byttet bukse. 

Han har fri hver dag siden han har sagt opp jobben og er på jakt etter ny jobb. 

Lurer på om hun har mindre respekt for meg allerede, da hun skrek i morges og sa "Jeg vil at pappa også skal stå opp". Kan jo være tilfeldig også . HI

Skrevet

Du "prøvde" å flytte en 3-åring? Det er jo rett og slett bare å løfte henne opp å flytte henne.

Anonymkode: df157...d67

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har en datter på 3 år. I morges stod jeg opp med henne. Siden hun ikke hadde vært i bhg siden torsdag og var falt litt ut av rutinene, skrek hun ekstra mye. Vi oppdaget at det var hull i buksa hennes så jeg hentet en ny bukse. Vi satt utenfor soverommet der samboer sover. Hun skriker mens jeg tar på henne den nye buksa og da kommer samboer ut (kl er da 09:15) og sier "*Navnet mitt*, nå sitter dere rett utenfor romdøra og jeg får ikke sove. Det er så typisk at hun skriker når du står opp med henne. Du forhandler jo ikke med henne".

Noe må jo være galt om hun skriker (ekstra mye) om morgenen? Hver dag? Barn skriker ikke for moro skyld? 

Anonymkode: 25c84...c48

Skrevet

Latsekken får stå opp selv da. Han trenger vel å opp og søke på jobb uansett 😒

Anonymkode: 25ebf...afa

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Noe må jo være galt om hun skriker (ekstra mye) om morgenen? Hver dag? Barn skriker ikke for moro skyld? 

Er jo normalt at en 3-åring tester grenser. Hun er stort sett veldig grei å forholde seg til. Hun hadde ikke vært i bhg siden torsdag så kan være derfor hun var ekstra sutrete.

HI

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Latsekken får stå opp selv da. Han trenger vel å opp og søke på jobb uansett 😒

Anonymkode: 25ebf...afa

Han bør være glad jeg står opp med henne . Jeg er A og han er B-menneske. HI

Skrevet

Jeg kunne nok også funnet på å kommet med en slik kommentar om jeg kunne sove. Når det er sagt så er jo han hjemme så da hadde jeg sneket meg av gårde til jobb og latt han ta seg av sykt barn. 

Anonymkode: a95af...548

Skrevet

Jeg ville flytta treåringen, så vi ikke var rett utenfor døra der noen sov.

Kommentaren var dog unødvendig.

Anonymkode: 82d65...362

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du har en samboer som ikke respekterer deg rett og slett! 

Anonymkode: c6f98...8a4

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jøsses, det er det dummeste jeg har hørt. Her i huset skriker 3-åringen for alt mulig som ikke er slik hun vil. F.eks i dag var det krise at det ikke var godteri til frokost (noe vi aldri har), i går var strømpebuksen feil, søndag var det feil at pappa stod opp med henne, lørdag at mamma stod opp med henne og slik går no dagan. 

Anonymkode: 9909c...fc3

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er jo normalt at en 3-åring tester grenser. Hun er stort sett veldig grei å forholde seg til. Hun hadde ikke vært i bhg siden torsdag så kan være derfor hun var ekstra sutrete.

HI

Javel....... igjen skriver du ekstra sutrete, altså hun er sutrete til vanlig? Det er ikke normalt altså... 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jøsses, det er det dummeste jeg har hørt. Her i huset skriker 3-åringen for alt mulig som ikke er slik hun vil. F.eks i dag var det krise at det ikke var godteri til frokost (noe vi aldri har), i går var strømpebuksen feil, søndag var det feil at pappa stod opp med henne, lørdag at mamma stod opp med henne og slik går no dagan. 

Og sånn synes du det er greit å ha det? Stakars unge... har hatt tre treåringer, og de har ikke holdt på sånn..

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og sånn synes du det er greit å ha det? Stakars unge... har hatt tre treåringer, og de har ikke holdt på sånn..

Det er alltid så fascinerende med folk som tenker at de har fasiten fordi deres unger aldri har holdt på sånn.

Jeg har hatt tre treåringer. To av dem holdt ikke på sånn. Den tredje, derimot, holder fortsatt på sånn. Nå er hun seks.
Og det er jo ikke det at det er så greit å ha det sånn, eller at man ikke jobber for at det ikke skal være sånn.

Men unormalt, det er det altså ikke.

Anonymkode: 23598...946

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er alltid så fascinerende med folk som tenker at de har fasiten fordi deres unger aldri har holdt på sånn.

Jeg har hatt tre treåringer. To av dem holdt ikke på sånn. Den tredje, derimot, holder fortsatt på sånn. Nå er hun seks.
Og det er jo ikke det at det er så greit å ha det sånn, eller at man ikke jobber for at det ikke skal være sånn.

Men unormalt, det er det altså ikke.

Men det er jo en grunn til at nettopp den ene er slik? Du mener altså barnet har en dårlig personlighet da som gjør at det skriker og surver mye, barnet ER bare slitsomt og krevende? Eller er det det at akkurat dette barnet ikke blir møtt slik dette barnet trenger å bli møtt? Det er jo uansett ikke noe fint for barnet å leve i flere år på denne måten. 

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det er jo en grunn til at nettopp den ene er slik? Du mener altså barnet har en dårlig personlighet da som gjør at det skriker og surver mye, barnet ER bare slitsomt og krevende? Eller er det det at akkurat dette barnet ikke blir møtt slik dette barnet trenger å bli møtt? Det er jo uansett ikke noe fint for barnet å leve i flere år på denne måten. 

"du mener altså at barnet har en dårlig personlighet" sier du.

Nei. Men det har en annerledes personlighet. Og jada, det har sikkert ikke blitt møtt slik dette barnet trenger å bli møtt. Men jeg kan love deg at hadde man VISST hvordan dette barnet trenger å bli møtt, hadde man gjort det.

Heldige deg som har hatt enklere barn. For nei, det er ikke sånn at de som har enklere barn nødvendigvis er bedre foreldre og har gjort alt riktig (selv om det selvsagt kan være sånn også). Barn er forskjellige, og det er ikke alltid mulig å finne ut hvorfor noen barn er vanskeligere enn andre. Ja, nettopp. Vanskeligere.

Noen barn ER mer slitsomme og krevende. Og det helt uten at foreldrene mishandler dem, ikke gir dem omsorg osv.

Men jeg skjønner ikke hvorfor jeg gidder, for sånne som du kommer alltid til å tenke at "bare foreldrene hadde gjort som meg hadde dette gått helt fint" og ingenting noen sier vil endre på det.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Her er det faste grenser, forutsigbarhet og tålmodighet. Hva tenker du at vi skal gjøre? Gi etter? Gi bank? O'vise kvinne gi meg svaret på all barneoppdragelse og normalitet, please...

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg prøvde å flytte henne, men hun var helt krakilsk. Det var snakk om 2 minutter da hun byttet bukse. 

Han har fri hver dag siden han har sagt opp jobben og er på jakt etter ny jobb. 

Lurer på om hun har mindre respekt for meg allerede, da hun skrek i morges og sa "Jeg vil at pappa også skal stå opp". Kan jo være tilfeldig også . HI

Hun tøyer strikken generelt - har neppe noe med at hun ikke har respekt for deg å gjøre. Mine unger kunne også si sånt «Jeg vil at pappa skal gjøre det» og «Nei, ikke du, jeg vil ha maaaaaamma». Å protestere på bukse, å skrike fordi det ikke blir som hun vil, å kreve pappa - alt er en del av det samme. Hun opponerer og tester grenser og opparbeider seg autonomi. Trøsten er at det går over. Få barn som fortsetter til de er seks selv om det er en her i tråden som har et barn som fortsatt er vanskelig å regulere. 

Han burde ikke si sånt foran henne, men om det kvalifiserer til frekk er jeg usikker på. Dere tar lite hensyn til hverandre. Du lar henne skrike utenfor rommet der han sover, og kommuniserer noe med det. «Jeg driter i deg», evt «Dette får jeg ikke til alene. Kan du hjelpe meg?» eller «Nå velger jeg mine og hennes behov frrefor dine» og han kommuniserer lite OK til deg. Jeg for min del synes det er veldig vanskelig å ikke blande meg hvis mannen gjør valg som gjør at det blir helt vill vest i situasjonen. 

Skrevet

Oppfatter det at du blir sittende med en skrikende unge utenfor rommet til han som sover, som en stille protest mot at han ligger og sover mens du må styre med unger og jobb. Og jeg skjønner deg veldig godt! Men du bør nok heller sette deg ned og ta en ordentlig prat med han, forlange at han kommer seg opp av senga om morgenen, tar seg av levering i barnehagen han som har dagen foran seg, og ut å søke jobb. Han har altså sagt opp jobben uten å ha noe annet å gå til, og tillater seg selv å være "B-menneske" ved å sitte oppe med Netflix om natta og sove så lenge han vil om dagen? Uholdbart, ikke finn deg i det!

Hadde vært noe helt annet om han jobbet skift, og nettopp hadde sovnet når du satt med hylende unge rett utenfor døra. Da hadde du vært enten vanvittig lite hensynsfull, eller veldig tafatt som ikke klarte å få med deg ungen til et sted der dere ikke forstyrret.

Anonymkode: 922c3...555

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du har en samboer som ikke respekterer deg rett og slett! 

Anonymkode: c6f98...8a4

Hvordan få han til å innse det? True med å kontakte fvk?  HI

Skrevet

Javel....... igjen skriver du ekstra sutrete, altså hun er sutrete til vanlig? Det er ikke normalt altså... 

Jo, det er det.

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man forhandler da ikke med en 3 åring..!

Anonymkode: 6e31a...214

Skrevet

Herregud så mange rare og kverulerende svar du har fått!!!

La dovenpeisen stå opp med henne selv! Hvorfor skal han ligge og dra seg til langt på dag? Frekk i tillegg, høres ikke ut som noe kupp!

Anonymkode: 2832c...69e

Skrevet

Alle barn er ulike, men det visste du kanskje ikke? Med ekstra sutrete mener jeg at hun skrek mye på morgenen, noe hun vanligvis aldri gjør. Ingen dager er like. HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...