Anonym bruker Skrevet 4. november 2017 #51 Skrevet 4. november 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Legen hans kan henvise ham. Men du kan også prøve å ta kontakt direkte med kommunen og høre om det er nødvendig å gå gjennom legen. Jeg er litt usikker på om man må det, for det skal i utgangspunktet være et lavterskeltilbud. Uansett bør du få ham med til familievernkontoret som jeg skreve over her et sted. Hvis han ikke vil være med dit, da bør du gå til timer der selv og få hjelp til hvordan du skal forholde deg til mannens angst når det går utover barnet deres. Anonymkode: af9e0...2de Litt redd fvk skal koble inn barnevernet. HI Anonymkode: df7a0...9b4
Anonym bruker Skrevet 4. november 2017 #52 Skrevet 4. november 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Litt redd fvk skal koble inn barnevernet. HI Anonymkode: df7a0...9b4 Nå må du ta deg kraftig sammen! Den eneste grunnen til at de skulle koble inn barnevernet er hvis de mener at fars sykdom er så alvorlig og går så mye utover barnet at det er fare for barnet. Men selv om bv skulle bli koblet inn så vil dere først få tilbud om veiledning og det kunne kanskje også gjort at mannen din raskere fikk et tilbud om behandling. Nå får jeg nesten et inntrykk av at du kanskje selv sliter med angst også, eller at du er blitt påvirket av din manns sykdom. Hvis du ikke tør skaffe hjelp, da er det gjerne fordi du vet at du blir i et forhold som ikke er bra for barnet ditt? Anonymkode: af9e0...2de
Anonym bruker Skrevet 4. november 2017 #53 Skrevet 4. november 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Han mener å bytte barnehage. HI Anonymkode: df7a0...9b4 Han bør komme seg til psykolog. Anonymkode: 8041f...998
Anonym bruker Skrevet 4. november 2017 #54 Skrevet 4. november 2017 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han sa til meg blant annet "Hva skal jeg si hvis de sier det er lenge siden de har sett meg? At jeg har vært på Bahamas? Jeg sa at han trengte ikke forklare seg og at det er ikke sikkert ansatte tenker over at de ikke har sett han på ei stund. Han er også redd ansatte skal snakke seg i mellom. Jeg blir helt svett av dette styret. HI Anonymkode: df7a0...9b4 Høres ut som en form for paranoia eller angst. Usnsett skal det ikke gå ut over barnet deres! Og mannen MÅ oppsøke hjelp snarest for sånn som dette kan dere ikke ha det! Anonymkode: 3523b...a4b
Anonym bruker Skrevet 4. november 2017 #55 Skrevet 4. november 2017 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Litt redd fvk skal koble inn barnevernet. HI Anonymkode: df7a0...9b4 Det kunne dere kanskje trenge? Da kan dere kanskje få den hjelpen dere trenger? Du må ikke bli smittet av din manns paranoia! Bv kan hjelpe dere. Anonymkode: 3523b...a4b
Anonym bruker Skrevet 4. november 2017 #56 Skrevet 4. november 2017 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han bør komme seg til psykolog. Anonymkode: 8041f...998 Ja! HI Anonymkode: df7a0...9b4
Anonym bruker Skrevet 4. november 2017 #57 Skrevet 4. november 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ja! HI Anonymkode: df7a0...9b4 Han kan ikke gå til samtale hos fastlegen mens han venter på time hos psykolog da? Det kan jo ikke være bra for han å vente et helt år Anonymkode: b883c...08d
Anonym bruker Skrevet 4. november 2017 #58 Skrevet 4. november 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Han kan ikke gå til samtale hos fastlegen mens han venter på time hos psykolog da? Det kan jo ikke være bra for han å vente et helt år Anonymkode: b883c...08d Jeg spurte han nettopp og det kunne han ikke tenke seg. Han liker ikke fastlegen pga han er så vag. HI Anonymkode: df7a0...9b4
Anonym bruker Skrevet 4. november 2017 #59 Skrevet 4. november 2017 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Litt redd fvk skal koble inn barnevernet. HI Anonymkode: df7a0...9b4 Jeg tviler på at familievernkontoret kobler inn barnevernet hvis du tar kontakt for å få hjelp med dette. De ser jo da at barnet har en forelder som ser barnets side, og som tar grep for å sørge for at tingenes tilstand ikke går ut over henne. Hvis de kobler inn barnevernet vil barnevernet også se nettopp det, og, forutsatt at det ikke er mer som går ut over barnet enn det du snakker om her, så har du ingenting å frykte. Dersom det derimot er mer som skurrer, og familievernkontoret derfor kobler inn barnevernet, så er det noe de gjør for å hjelpe barnet ditt. I så fall bør dere ta imot den hjelpen dere får, for å gjøre hverdagen best mulig for barnet. Det var vel det som var målet hele tiden, var det ikke? Hvis du nå velger å ikke gjøre noe, og går og ser på at fars sykdom går ut over barnet, da vil barnevernet ha større grunn til bekymring om de skulle bli koblet inn på et senere tidspunkt. Ut fra det du skriver virker det på meg som om fars symptomer øker, det er vel ikke helt usannsynlig at bhg får med seg dette før eller siden. Du kan velge om du vil være den moren som ser barnets behov og ber om hjelp, eller om du vil være den moren som ikke tørr be om hjelp, og dermed lar problemet fortsette å vokse. Lurer på hvem av de mødrene barnevernet vil stole mest på? Anonymkode: bbc18...819
Anonym bruker Skrevet 4. november 2017 #60 Skrevet 4. november 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Litt redd fvk skal koble inn barnevernet. HI Anonymkode: df7a0...9b4 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: Høres ut som en form for paranoia eller angst. Usnsett skal det ikke gå ut over barnet deres! Og mannen MÅ oppsøke hjelp snarest for sånn som dette kan dere ikke ha det! Anonymkode: 3523b...a4b Begge er visst paranoide. Grow up begge to, ta ansvar for stabilitet og trygghet for barnet deres og ta ansvar for egen psykiske helse! Anonymkode: 264d9...d36
Superdolly Skrevet 4. november 2017 #61 Skrevet 4. november 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet. Det ringte en bjelle hos meg da han sa alt dette. Hvordan kommer man i kontakt med psykiatrisk sykepleier? HI Anonymkode: df7a0...9b4 I min kommune kan du ringe selv, og du får time ganske fort. Navn og telefonnummer står på kommunens hjemmeside. Det er et lavterskeltilbud, så du trenger ikke henvisning fra lege.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2017 #62 Skrevet 4. november 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Høres ut som en form for paranoia eller angst. Usnsett skal det ikke gå ut over barnet deres! Og mannen MÅ oppsøke hjelp snarest for sånn som dette kan dere ikke ha det! Anonymkode: 3523b...a4b Han innrømmer selv at han er paranoid. HI Anonymkode: df7a0...9b4
Anonym bruker Skrevet 4. november 2017 #63 Skrevet 4. november 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han innrømmer selv at han er paranoid. HI Anonymkode: df7a0...9b4 Når du selv ikke vil oppsøke hjelp på familievernkontoret fordi du er redd barnevernet så har du selv paranoia, HI. Nå må du ta tak i tingene før din unnvikenhet også skader barnet deres. DU må være den som holder hodet kaldt når han ikke greier det. Hvis du ikke greier det heller så må du søke hjelp for din egen del. Anonymkode: af9e0...2de
Anonym bruker Skrevet 4. november 2017 #64 Skrevet 4. november 2017 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han innrømmer selv at han er paranoid. HI Anonymkode: df7a0...9b4 Jeg må innrømme at jeg synes det er skremmende at han skal gå hjemme i 1 år uten behandling mens han venter på time hos psykolog. Hvor mye værre kommer ikke han til å bli av det Anonymkode: b883c...08d
Dina87 Skrevet 4. november 2017 #65 Skrevet 4. november 2017 Hva med å snakke med bhg om dette, for sammen å kunne finne en best mulig løsning for både barn, far og deg?
Anonym bruker Skrevet 4. november 2017 #66 Skrevet 4. november 2017 Dere virker helt tullete. I hvilke sammenhenger har de fryst mannen din ut mener han? Og hvorfor være så sykelige opptatt av hva andre folk tenker. Tror ikke du og din mann er det de barnehageansatte er mest opptatt av. Ta deg sammen, hører ikke mannen på deg når du sier at dette er helt skrudd og totalt uaktuelt, burde du be han søke hjelp, eller bare gå ifra han. Hvis ikke kommer nok barnet ditt til å slite psykisk etter hvert også. Anonymkode: d0c39...562
Anonym bruker Skrevet 5. november 2017 #67 Skrevet 5. november 2017 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg må innrømme at jeg synes det er skremmende at han skal gå hjemme i 1 år uten behandling mens han venter på time hos psykolog. Hvor mye værre kommer ikke han til å bli av det Anonymkode: b883c...08d Synes og det er skremmende. HI Anonymkode: df7a0...9b4
Anonym bruker Skrevet 5. november 2017 #68 Skrevet 5. november 2017 9 timer siden, Superdolly skrev: I min kommune kan du ringe selv, og du får time ganske fort. Navn og telefonnummer står på kommunens hjemmeside. Det er et lavterskeltilbud, så du trenger ikke henvisning fra lege. Letet på kommunens nettside,men fant ingen psykiatrisk sykepleier. Går det an å snakke med helsesøster og få henne til å snakke med rette instans? HI Anonymkode: df7a0...9b4
Anonym bruker Skrevet 5. november 2017 #69 Skrevet 5. november 2017 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Letet på kommunens nettside,men fant ingen psykiatrisk sykepleier. Går det an å snakke med helsesøster og få henne til å snakke med rette instans? HI Anonymkode: df7a0...9b4 Ja, det kan du. Jeg har selv gått til psykiatrisk sykepleier i to omganger. Første gang henviste legen meg, men det var bare fordi jeg ikke visste om tilbudet. Andre gangen ringte jeg direkte og fikk time et par dager senere. Du bør kanskje også vurdere en samtale? Det er ikke helt normalt å frykte barnevernet når man trenger helsehjelp altså. Anonymkode: 7265b...2a5
Anonym bruker Skrevet 5. november 2017 #70 Skrevet 5. november 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, det kan du. Jeg har selv gått til psykiatrisk sykepleier i to omganger. Første gang henviste legen meg, men det var bare fordi jeg ikke visste om tilbudet. Andre gangen ringte jeg direkte og fikk time et par dager senere. Du bør kanskje også vurdere en samtale? Det er ikke helt normalt å frykte barnevernet når man trenger helsehjelp altså. Anonymkode: 7265b...2a5 Ok. På kommunens nettside fant jeg rus og psykiatritjenesten. Kan jeg kontakte de? HI Anonymkode: df7a0...9b4
Superdolly Skrevet 5. november 2017 #71 Skrevet 5. november 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ok. På kommunens nettside fant jeg rus og psykiatritjenesten. Kan jeg kontakte de? HI Anonymkode: df7a0...9b4 De ligger under rus og psykiatri på min kommunes hjemmeside i hvert fall. Ring dem du.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2017 #72 Skrevet 5. november 2017 Her i kommunen har de noe som heter psykisk helsevern hvor man kan gå å ha samtaler, sosialt samvær eller andre ting man trenger. Legen som henviser, fikk time i løpet av en måned. Kanskje dere kan ha noe sånt? Anonymkode: b883c...08d
Anonym bruker Skrevet 5. november 2017 #73 Skrevet 5. november 2017 Tenker at ut fra reaksjonen til mannen din, så må disse menneskene ha gjort han noe som svir skikkelig, og lenge. Så som mobbing over tid. Siden de er studenter, er sannsynligvis både de og dere relativt unge, så det er ikke så lenge siden dette evt skjedde. Er dette fortsatt vondt nok forstår jeg på en måte at mannen din kan bli både kvalm og engstelig når disse personene dukker opp i barnehagen og skal ta seg av hans kjære barn. Å bytte barnehage er likevel å overdrive mener jeg. Om dere har barnet hjemme noen uker er vel ikke noe problem. Men siden mannen din mener det blir snakk hvis dere gjør dette, så må jo disse som skal ha praksis i barnehagen være noen ikke helt gode personer. Er disse tidligere mobbere, ellef fryser ut andre, så er de heller ikke skikket til å ta seg av andres barn , med mindre de har endret seg veldig. Men da bør de unnskylde overfor din mann , eller barnehage bør orienteres om bekymring. Anonymkode: 751af...a9f
Mostly Harmless Skrevet 5. november 2017 #74 Skrevet 5. november 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Tenker at ut fra reaksjonen til mannen din, så må disse menneskene ha gjort han noe som svir skikkelig, og lenge. Så som mobbing over tid. Siden de er studenter, er sannsynligvis både de og dere relativt unge, så det er ikke så lenge siden dette evt skjedde. Er dette fortsatt vondt nok forstår jeg på en måte at mannen din kan bli både kvalm og engstelig når disse personene dukker opp i barnehagen og skal ta seg av hans kjære barn. Å bytte barnehage er likevel å overdrive mener jeg. Om dere har barnet hjemme noen uker er vel ikke noe problem. Men siden mannen din mener det blir snakk hvis dere gjør dette, så må jo disse som skal ha praksis i barnehagen være noen ikke helt gode personer. Er disse tidligere mobbere, ellef fryser ut andre, så er de heller ikke skikket til å ta seg av andres barn , med mindre de har endret seg veldig. Men da bør de unnskylde overfor din mann , eller barnehage bør orienteres om bekymring. Anonymkode: 751af...a9f Eller mannen er paranoid, og ser ikke at andre er langt mindre interessert i hans gjøren og laden enn han tror. Han er redd for at det blir snakk av at kun mor henter og bringer i barnehagen i to uker. Det må bunne i en oppfatning om at personalet holder oversikt over hvor ofte hver forelder henter, og at de ut fra dette trekker noen konklusjoner som på et eller annet vis ikke er heldige for ham. Alternativt mener han personalet vil snakke (og si hva?) dersom barnet får ferie i to uker. Mest sannsynlig er alt dette problemer som kun eksisterer i hodet hans, men som han mener er så reelt at det er rimelig at barnet skal måtte bytte barnehage for at han skal unngå ubehag. Dette er syke tanker, og hvis disse skal få styre barnets hverdag, blir det neppe siste barnehagebytte eller skolebytte dette barnet må gjennom fordi far er for syk til å se at angsten hans er irrasjonell. Far trenger hjelp til å bli friskere, ikke at mor og barn tilpasser sine hverdager rundt hans paranoia.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2017 #75 Skrevet 5. november 2017 2 minutter siden, Mostly Harmless skrev: Eller mannen er paranoid, og ser ikke at andre er langt mindre interessert i hans gjøren og laden enn han tror. Han er redd for at det blir snakk av at kun mor henter og bringer i barnehagen i to uker. Det må bunne i en oppfatning om at personalet holder oversikt over hvor ofte hver forelder henter, og at de ut fra dette trekker noen konklusjoner som på et eller annet vis ikke er heldige for ham. Alternativt mener han personalet vil snakke (og si hva?) dersom barnet får ferie i to uker. Mest sannsynlig er alt dette problemer som kun eksisterer i hodet hans, men som han mener er så reelt at det er rimelig at barnet skal måtte bytte barnehage for at han skal unngå ubehag. Dette er syke tanker, og hvis disse skal få styre barnets hverdag, blir det neppe siste barnehagebytte eller skolebytte dette barnet må gjennom fordi far er for syk til å se at angsten hans er irrasjonell. Far trenger hjelp til å bli friskere, ikke at mor og barn tilpasser sine hverdager rundt hans paranoia. Bra skrevet. HI Anonymkode: df7a0...9b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå