Anonym bruker Skrevet 4. november 2017 #26 Skrevet 4. november 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Har han ingen krav til behandling/oppfølging/utprøving mens han er på aap, siden han kan ha henne hjemme? Hva hvis nav plutselig stiller krav? Da venter det jo ikke en barnehageplass på henne. Og hvis han er syk, er det krevende å gå hjemme med barn, og klare å sosialisere og aktivisere henne slik hun trenger. Kan ikke du levere og hente de ukene det er studenter der, så slipper han å møte studentene? Anonymkode: f792c...a3d Har foreslått at jeg kan både hente og levere, men det er uaktuelt for han i tilfelle de ansatte tenker ditt eller datt....HI Anonymkode: df7a0...9b4
Anonym bruker Skrevet 4. november 2017 #27 Skrevet 4. november 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har han aap pga angst? På tide å minne han på at angst er irrasjonell friskt, man får "panikk" av noe som egentlig ikke er farlig fordi psyken feiltolker ting rundt oss. Nå er hans angst i ferd med å påvirke barnet deres negativt og da må han ta seg selv i nakken Psykiske lidelser er i stor grad arvelig, men de vet ikke hvor stor grad som er genetisk arvelig og hva som er sosial (tillært) arv. Hans jobb som psykisk syk far er å sørge for at barnet hans har en stabil og trygg hverdag, virkelig jobbe med seg selv for å minske faren for sosial arv Det gjør han ikke ved å bytte barnehage så fort noe føles ubehagelig for han. Hva om han bytter barnehage også får denne studenten jobb i den barnehagen etter endt studie, eller på sfo der barnet deres skal gå.... Anonymkode: 683ee...f3e Nettopp. Han kan ikke bare rømme unna alle situasjoner som er ubehagelig. HI Anonymkode: df7a0...9b4
Anonym bruker Skrevet 4. november 2017 #28 Skrevet 4. november 2017 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han sier vi kan ikke ha barnet ute av bhg de ukene studentene skal være der i frykt for hva de ansatte vil tenke/si i den forbindelse. Derfor mener han å ta barnet permanent ut av den bhg. HI Anonymkode: df7a0...9b4 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han er ikke på alder med studentene , men han har tidligere opplevd at de har utfryst han i en del sammenhenger . Han er redd dette skal gå ut over barnet vårt. I tillegg ønsker han ikke møte på studentene ved levering eller henting i bhg. HI Anonymkode: df7a0...9b4 Dette er jo forfølgelsesvannnvidd Han føler de har fryst han ut, han tør ikke møte de i hente/bringe situasjon, han tør ikke ha henne hjemme i to uker i tilfelle de andre ansatte vil snakke om dere da.... Nei, dette er (p)syke tanker og det kan ikke diktere livet til deg og datteren deres Går han i terapi? Anonymkode: 683ee...f3e
Anonym bruker Skrevet 4. november 2017 #29 Skrevet 4. november 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette er jo forfølgelsesvannnvidd Han føler de har fryst han ut, han tør ikke møte de i hente/bringe situasjon, han tør ikke ha henne hjemme i to uker i tilfelle de andre ansatte vil snakke om dere da.... Nei, dette er (p)syke tanker og det kan ikke diktere livet til deg og datteren deres Går han i terapi? Anonymkode: 683ee...f3e Står i vent på psykolog. Ett års ventetid. HI Anonymkode: df7a0...9b4
Anonym bruker Skrevet 4. november 2017 #30 Skrevet 4. november 2017 Jeg fikk en psykisk knekk og var på aap en god stund. Går fortsatt i terapi... Jeg har 2 barn og det var uaktuelt å ha barna hjemme selv om jeg synes det be et helvetet å forholde meg til foreksempel barnehagen. Om man sliter så psykisk kan han ikke ta seg av barnet og aktivisere det hjemme alene hele dagen! Han kan få time for å snakke litt med fastlegen. Kan kanskje betale for noe timer hos psykolog med kortere venteliste? Anonymkode: 25281...493
Anonym bruker Skrevet 4. november 2017 #31 Skrevet 4. november 2017 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han mener slutte permanent. HI Anonymkode: df7a0...9b4 Men hvordan kan han gjøre det når han er på AAP? Han har vel et opplegg han skal følge, og det innebærer vel neppe å ha barna hjemme. Hva hvis Nav plutselig skal han ut i et opplegg? Anonymkode: b883c...08d
Anonym bruker Skrevet 4. november 2017 #32 Skrevet 4. november 2017 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han er for syk til å jobbe full stilling,men ikke til å være sammen med barnet.Hi Anonymkode: df7a0...9b4 Han er jo faktisk for syk til det, når han er villig til å la sin helsetilstand gå så ut over barnet deres, at han for å skjerme seg selv, vil ta fra barnet sosialt samvær med andre barn. Anonymkode: b883c...08d
Anonym bruker Skrevet 4. november 2017 #33 Skrevet 4. november 2017 Hvor gammelt er barnet? Anonymkode: b883c...08d
Anonym bruker Skrevet 4. november 2017 #34 Skrevet 4. november 2017 Bytte barnehage da? Det blir vel det letteste? Anonymkode: 105ae...a72
Anonym bruker Skrevet 4. november 2017 #35 Skrevet 4. november 2017 56 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har foreslått at jeg kan både hente og levere, men det er uaktuelt for han i tilfelle de ansatte tenker ditt eller datt....HI Anonymkode: df7a0...9b4 Da må du rett og slett bare slå i bordet og si at du henter og leverer og dermed basta. Han kan ikke basere avgjørelser på hva noen ansatte måtte tenke 🙄 Anonymkode: 105ae...a72
Anonym bruker Skrevet 4. november 2017 #36 Skrevet 4. november 2017 Her tror jeg jeg ville spurt rett ut hva som var viktigst, hva noen kanskje skulle kunne komme til å tenke, tro og mene, eller at barnet har en stabil og trygg hverdag. Jeg hadde nektet plent at barnet skulle måtte bytte barnehage, noe som innebærer en stor omstilling, bare fordi far har problemer. Ferie i de ukene det er snakk om hadde vært greit, men der går også grensen. Hvis du ikke klarer å få ham til å forstå hvor urimelig han er synes jeg du burde ta ham med deg til familievernkontoret så du kan få hjelp til å snakke ham til fornuft. Anonymkode: bbc18...819
Anonym bruker Skrevet 4. november 2017 #37 Skrevet 4. november 2017 Jeg synes du skal gjøre to ting, Hi. Det første er å bestille en time til familievernkontoret slik at dere kan diskutere saken der. Dette av to grunner. Den første er selvfølgelig for at jeg tror dere trenger hjelp av en nøytral tredjeperson for å rydde opp slik at dere kan beholde forholdet. Men det andre er at jeg tror det kan bli viktig for deg å få dokumentert hvor ille hans sykdom påvirker livet deres og også det at han ikke har selvinnsikt nok til å sette barnets beste først. Ikke for å skremme deg, men det å bo med en med psykiske problemer tar veldig på, og det er ikke sikkert dere vil greie å holde sammen på sikt, selv om begge ønsker dette nå og jobber for at det skal skje. Hvis det da skulle skje at dere går fra hverandre, da kan det være vanskelig for deg å vise hvor mye hans sykdom påvirker barnet. Da kan det være nyttig for deg å vise til at det har vært et problem over lang tid og at du faktisk kan dokumentere det fra fagpersoner. Jeg håper selvfølgelig at han blir frisk og at dere holder sammen, men for ditt barns skyld så må du først tenke på det. Så familievernkontoret for å redde forholdet og for å hjelpe far å bli mer realitetsorienter. Men som en dobbelsikring, for at du skal kunne trygge barnet ditt best mulig hvis ting ev. skulle skjære seg på sikt. Og om His mann skulle lese det jeg skriver her - han bør bli med til familievernkontoret nettopp for å vise at han kan greie å sette sitt barn først og at han viser vilje til å jobbe med sine utfordringer, ikke la angsten gjøre at han tar dårlige valg for barnet sitt basert på en irrasjonell frykt som ikke angår barnet (selv om han føler det, så er det angsten hans som taler nå!). Det andre dere bør gjøre er å kontakte hans lege. Se om du får bli med mannen din til legen og fortell der at nå begynner angsten å bli et så alvorlig problem at det også går ut over barnet deres om dere ikke får hjelp. Dette er en forverring og noe som gjør at legen bør kunne sende en ny henvisning til dps i kommunen slik at han raskere kan komme i behandling. Om mannen nekter dette ville jeg tatt kontakt med legen på egen hånd og fortalt om forverringen, skrevet et brev til legen om dette. Og etter at legen har mottatt det ville jeg fortalt mannen at du har sendt det, og at du har gjort det fordi du nå ser at han ikke ser hvor mye hans sykdom påvirker familien og at du ikke kan godta at han lar sin angst gå ut over barnet på den måten han vil gjøre nå. Anonymkode: af9e0...2de
Anonym bruker Skrevet 4. november 2017 #38 Skrevet 4. november 2017 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bytte barnehage da? Det blir vel det letteste? Anonymkode: 105ae...a72 Eh, nei... barnet skal ikke dras ut av et miljø der barnet har gode venner og trygge omsorgspersoner bare fordi far lar sin irrasjonelle angst styre sitt liv. Nå vet vi ingenting om barnets alder, men det er jo en risiko for at disse som skal i praksis kan søke sommerjobb i en ev. annen barnehage, eller søke jobb der når de er ferdige med studiet. Hva gjør de da? Eller hva om en ny barnehage har en ansatt eller ansetter en helt annen som His mann opplever har sagt eller gjort noe galt mot ham tidligere? Bytter barnehage hver gang far finner det for godt? Og hva når barnet begynner på skole, skal fars sykdom da styre hvilken skole og hvilke venner barnet har? Når man er syk og forelder så må man greie å skille mellom realitet og egen sykdom slik at man ikke lar egne problemer overføres til barnet! Anonymkode: af9e0...2de
Anonym bruker Skrevet 4. november 2017 #39 Skrevet 4. november 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg fikk en psykisk knekk og var på aap en god stund. Går fortsatt i terapi... Jeg har 2 barn og det var uaktuelt å ha barna hjemme selv om jeg synes det be et helvetet å forholde meg til foreksempel barnehagen. Om man sliter så psykisk kan han ikke ta seg av barnet og aktivisere det hjemme alene hele dagen! Han kan få time for å snakke litt med fastlegen. Kan kanskje betale for noe timer hos psykolog med kortere venteliste? Anonymkode: 25281...493 Enig. Jeg har foreslått at han kan få time hos privat psykolog, men han føler ikke han har råd til det. Da spurte jeg "men du føler du har råd til at din psykiske helse blir verre i mellomtiden?" HI Anonymkode: df7a0...9b4
Anonym bruker Skrevet 4. november 2017 #40 Skrevet 4. november 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Enig. Jeg har foreslått at han kan få time hos privat psykolog, men han føler ikke han har råd til det. Da spurte jeg "men du føler du har råd til at din psykiske helse blir verre i mellomtiden?" HI Anonymkode: df7a0...9b4 Det går an å få hjelp av helsevesenet også på andre måter mens han venter på time hos psykolog også. Vet søsteren min en periode hadde time hos fastlegen sin annenhver uke fordi han var så fin å snakke med om problemene hun hadde, og det finnes vel psykiatrisk sykepleier i kommunen også som er et med lavterskeltilbud. Akkurat nå har hans sosiale angst tatt helt av, voksne menn tar ikke barnet sitt ut av barnehagen fordi de er redd personalet begynner snakke om han hvis han gir datteren sin 14 dager ferie. Det er bare ikke normalt, det er angst. Anonymkode: 683ee...f3e
Anonym bruker Skrevet 4. november 2017 #41 Skrevet 4. november 2017 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Enig. Jeg har foreslått at han kan få time hos privat psykolog, men han føler ikke han har råd til det. Da spurte jeg "men du føler du har råd til at din psykiske helse blir verre i mellomtiden?" HI Anonymkode: df7a0...9b4 Her jeg bor er det slags lavterskel tilbud man kan gå til mens man venter. Kontakt lege og undersøk! Anonymkode: 3523b...a4b
Superdolly Skrevet 4. november 2017 #42 Skrevet 4. november 2017 Jeg er enig med hun som anbefalte familievernkontoret. Dette går jo over alle støvleskaft, og mannen virker å være langt ute på feil jorde. Angsten hans kan ikke få styre hverdagen til barnet slik at hun - et lite barn - skal måtte ta belastningen med å bytte barnehage og bygge opp en helt ny vennekrets og bygge tillit og relasjoner til nye voksne hver gang far "føler" at noen har krenket ham en gang i fortiden. I min kommune kan man få time hos psykiatrisk sykepleier, det går fort og det er gratis. Kanskje det kunne vært noe mens han venter på time hos psykologen? Jeg synes du skal sette hardt mot hardt her altså. Det er for øvrig ingen barnehageansatte som vil se skjevt til foreldre fordi de gir sitt barn to uker ferie. Men han her virker så syk at jeg ville ha nølt med å la ham gjøre det.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2017 #43 Skrevet 4. november 2017 Og fremdeles presterer mange å si at foreldre med psykisk sykdom slettes ikke ligger sine barn til last.. Anonymkode: 1f83e...7a0
Anonym bruker Skrevet 4. november 2017 #44 Skrevet 4. november 2017 Vi kan ikke kalle pappaens angst for irrasjonell, for vi har ikke opplevd det han har gjort. Han må tas på alvor. Kanhende er det svært alvorlige og skadelige ting disse personene har gjort. Selvsagt vil han da gjøre alt for å unngå å utsette sine barn for personene! Men at barnet må SLUTTE i den aktuelle Bhg pga dette er irrasjonelt. Det er snakk om bare 7 uker... Det må gå an å finne en løsning. Anonymkode: b7eab...601
Superdolly Skrevet 4. november 2017 #45 Skrevet 4. november 2017 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi kan ikke kalle pappaens angst for irrasjonell, for vi har ikke opplevd det han har gjort. Han må tas på alvor. Kanhende er det svært alvorlige og skadelige ting disse personene har gjort. Selvsagt vil han da gjøre alt for å unngå å utsette sine barn for personene! Men at barnet må SLUTTE i den aktuelle Bhg pga dette er irrasjonelt. Det er snakk om bare 7 uker... Det må gå an å finne en løsning. Anonymkode: b7eab...601 Og det er forsåvidt greit nok. Hi sier at hun har foreslått en løsning: Ta barnet ut og gi det ferie i akkurat disse ukene. Hun kan levere og hente disse ukene. Men det nekter pappaen, og her bikker det over til irrasjonelt etter min mening. Pappa begrunner dette med at han er redd for hva de ansatte vi si hvis hi leverer og henter hver dag i to uker. Pappa sier at han er redd for hva de ansatte vi si hvis barnet får ferie i to uker. Og derfor må barnet bytte barnehage. Og dette er ikke greit. Et lite barn skal ikke måtte ta belastningen fordi pappa føler at disse studentene har frosset ham ut en gang i tiden.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2017 #46 Skrevet 4. november 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvor gammelt er barnet? Anonymkode: b883c...08d 3 år. HI Anonymkode: df7a0...9b4
Anonym bruker Skrevet 4. november 2017 #47 Skrevet 4. november 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det går an å få hjelp av helsevesenet også på andre måter mens han venter på time hos psykolog også. Vet søsteren min en periode hadde time hos fastlegen sin annenhver uke fordi han var så fin å snakke med om problemene hun hadde, og det finnes vel psykiatrisk sykepleier i kommunen også som er et med lavterskeltilbud. Akkurat nå har hans sosiale angst tatt helt av, voksne menn tar ikke barnet sitt ut av barnehagen fordi de er redd personalet begynner snakke om han hvis han gir datteren sin 14 dager ferie. Det er bare ikke normalt, det er angst. Anonymkode: 683ee...f3e Jeg vet. Det ringte en bjelle hos meg da han sa alt dette. Hvordan kommer man i kontakt med psykiatrisk sykepleier? HI Anonymkode: df7a0...9b4
Anonym bruker Skrevet 4. november 2017 #48 Skrevet 4. november 2017 47 minutter siden, Superdolly skrev: Og det er forsåvidt greit nok. Hi sier at hun har foreslått en løsning: Ta barnet ut og gi det ferie i akkurat disse ukene. Hun kan levere og hente disse ukene. Men det nekter pappaen, og her bikker det over til irrasjonelt etter min mening. Pappa begrunner dette med at han er redd for hva de ansatte vi si hvis hi leverer og henter hver dag i to uker. Pappa sier at han er redd for hva de ansatte vi si hvis barnet får ferie i to uker. Og derfor må barnet bytte barnehage. Og dette er ikke greit. Et lite barn skal ikke måtte ta belastningen fordi pappa føler at disse studentene har frosset ham ut en gang i tiden. Han sa til meg blant annet "Hva skal jeg si hvis de sier det er lenge siden de har sett meg? At jeg har vært på Bahamas? Jeg sa at han trengte ikke forklare seg og at det er ikke sikkert ansatte tenker over at de ikke har sett han på ei stund. Han er også redd ansatte skal snakke seg i mellom. Jeg blir helt svett av dette styret. HI Anonymkode: df7a0...9b4
Anonym bruker Skrevet 4. november 2017 #49 Skrevet 4. november 2017 Skulle nesten tro det var elskerinnen hans som skulle ha praksis der. Anonymkode: 480fa...8e5
Anonym bruker Skrevet 4. november 2017 #50 Skrevet 4. november 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvordan kommer man i kontakt med psykiatrisk sykepleier? HI Anonymkode: df7a0...9b4 Legen hans kan henvise ham. Men du kan også prøve å ta kontakt direkte med kommunen og høre om det er nødvendig å gå gjennom legen. Jeg er litt usikker på om man må det, for det skal i utgangspunktet være et lavterskeltilbud. Uansett bør du få ham med til familievernkontoret som jeg skreve over her et sted. Hvis han ikke vil være med dit, da bør du gå til timer der selv og få hjelp til hvordan du skal forholde deg til mannens angst når det går utover barnet deres. Anonymkode: af9e0...2de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå