Gå til innhold

Mannen vil ta barnet ut av bhg...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette fordi at han synes det er ubehagelig å ha barnet i bhg siden det skal være noen barnehagelærerstudenter der som han tidligere har hatt kjennskap til og som han føler har fryst han ut. Jeg synes det er drøyt å ta barnet vårt ut av bhg fordi at han har problemer med de personene som skal være i praksis i bhg i hhv 2 uker i år og 5 uker neste år.

Jeg nekter å godta det. Han mener jeg ikke viser forståelse, men jeg nekter å ta barnet ut av bhg. Jeg ønsker at barnet skal utvikle seg etc.

Hvordan få han til å skjønne at det ikke kan gå ut over meg og barnet at han har problemer med de som skal være i en kortvarig praksis der?

Mannen går på AAP og sier han kan ha barnet hjemme, men jeg nekter

Anonymkode: df7a0...9b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hadde jeg nektet også 

At han har så store sosiale issues må jo være den beste grunnen i verden til å faktisk ha barnet i barnehagen så det lærer å danne vennskap, få sosial selvtillit osv så det slipper slite på samme måten som mannen din gjør 

Anonymkode: f9cf5...50b

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det hadde jeg nektet også 

At han har så store sosiale issues må jo være den beste grunnen i verden til å faktisk ha barnet i barnehagen så det lærer å danne vennskap, få sosial selvtillit osv så det slipper slite på samme måten som mannen din gjør 

Anonymkode: f9cf5...50b

Enig! Han er fast bestemt på å ta henne ut av bhg og skjønner ikke problemet med det. Jeg synes det har rablet for han. Hva skal jeg gjøre for å få han til å skjønne det? Jeg nekter å la dette gå ut over meg og barnet. Jeg blir sliten av å forholde meg til dette... HI

Anonymkode: d81f5...320

Skrevet

Det er sikkert ikke lett for han, men her må han faktisk, som pappa, klare å sette barnets beste foran sitt eget. Å bare styre etter sitt eget forgodtbefinnende kan han ikke i denne situasjonen. Han går på AAP, og det kan brått komme tiltak han skal i, og da er da kan han jo ikke ha barnet hjemme. 

Skrevet

Har han ingen krav til behandling/oppfølging/utprøving mens han er på aap, siden han kan ha henne hjemme? 

Hva hvis nav plutselig stiller krav? Da venter det jo ikke en barnehageplass på henne. Og hvis han er syk, er det krevende å gå hjemme med barn, og klare å sosialisere og aktivisere henne slik hun trenger.

Kan ikke du levere og hente de ukene det er studenter der, så slipper han å møte studentene? 

Anonymkode: f792c...a3d

Skrevet

Hjelpes! Mannen virker sykt opptatt av seg og sitt, mens han totalt ignorerer barnets beste! Dette er virkelig ikke en bra holdning. Her må du ta en alvorsprat om hvem sine behov som må settes først i en familie!

Anonymkode: db065...9f8

Skrevet

Mener han at barnet skal slutte i barnehagen permanent, eller at han vil ha det hjemme med seg de ukene studentene er der i praksis? Jeg hadde nektet plent hvis det var snakk om å ta barnet ut på permanent basis, men hvis det kun var snakk om to uker hjemme nå, og fem uker i løpet av neste barnehageår så ser jeg ikke helt problemet. Barnet har ikke vondt av litt ekstra tid med pappa. Hvis han mener at barnet skal ut permanent kan kanskje det å ha hjemme kun de aktuelle ukene være et kompromiss? Dere bør i så fall finne en annen grunn å bruke ovenfor barnet for at det skal være hjemme, så barnet ikke sprer deres innstilling til studentene til de andre barna. Far kan kanskje finne på noe ekstra disse ukene, også kan dere si at barnet skal være hjemme fordi barnet og far skal ha tid til hva det nå måtte være dere finner på.

Anonymkode: bbc18...819

Skrevet

Herregud så mange rare folk... mannen din er jo ikke riktig møblert! 

Anonymkode: 3dd5d...7a8

Skrevet

Før dere sier opp plassen kan han jo ha barnet hjemme i et par uker for å se hvordan det går. Regner med han ombestemmer seg da.

Anonymkode: db81b...f4e

Skrevet

To tråder med identisk hovedinnlegg er slått sammen til en

MB, moderator

Skrevet

Kanskje dere kan inngå et kompromiss? At hun får ferie fra bhg de to ukene?

Å si opp plassen permanent pga. angsten til din mann er helt riv ruskende galt iallefall. 

Skrevet
1 minutt siden, Mrs.HvorErNøkleneMine? skrev:

Kanskje dere kan inngå et kompromiss? At hun får ferie fra bhg de to ukene?

Å si opp plassen permanent pga. angsten til din mann er helt riv ruskende galt iallefall. 

Var det noen gang snakk om å si opp hele plassen?

Skrevet

Det går da ikke ut over barnet å være hjemme med pappaen sin en gang i blandt? 

Hvordan går det utover barnet? Det er jo faktisk en del mennesker som ser på barnehagen som et nødvendig onde, og ikke som et positivt gode. 

Og hvordan går det utover deg? 

 

Anonymkode: 0885a...e90

Skrevet

Jeg vil anta at han er på alder med noen av disse studentene? 

Da blir det nærliggende å tenke mobbing i barneår, ungdomsår. 

Jeg hadde ikke sent ungen min til å bli passet av en som har mobbet meg, om jeg hadde et valg. 

Anonymkode: 0885a...e90

Skrevet
3 minutter siden, Evablaum skrev:

Var det noen gang snakk om å si opp hele plassen?

Det var slik jeg forsto det iallefall. Kan ikke helt forstå at 2 uker hjemme med pappa skal være et problem for utviklingen til barnet iallefall....

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette fordi at han synes det er ubehagelig å ha barnet i bhg siden det skal være noen barnehagelærerstudenter der som han tidligere har hatt kjennskap til og som han føler har fryst han ut. Jeg synes det er drøyt å ta barnet vårt ut av bhg fordi at han har problemer med de personene som skal være i praksis i bhg i hhv 2 uker i år og 5 uker neste år.

Jeg nekter å godta det. Han mener jeg ikke viser forståelse, men jeg nekter å ta barnet ut av bhg. Jeg ønsker at barnet skal utvikle seg etc.

Hvordan få han til å skjønne at det ikke kan gå ut over meg og barnet at han har problemer med de som skal være i en kortvarig praksis der?

Mannen går på AAP og sier han kan ha barnet hjemme, men jeg nekter

Anonymkode: df7a0...9b4

Vil han ta ut barnet for alltid, eller det snakk om de ukene studentene er der?

Anonymkode: b883c...08d

Skrevet (endret)

Hi, mener han To + fem uker hjemme, eller hjemme i to år. Mener han hjemme i to år, så kan du ikke gå med på det. Hjemme i syv uker, hva med å respektere mannens ønske, når han mener at dette blir fryktelig vanskelig for ham?

Endret av Evablaum
Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mener han at barnet skal slutte i barnehagen permanent, eller at han vil ha det hjemme med seg de ukene studentene er der i praksis? Jeg hadde nektet plent hvis det var snakk om å ta barnet ut på permanent basis, men hvis det kun var snakk om to uker hjemme nå, og fem uker i løpet av neste barnehageår så ser jeg ikke helt problemet. Barnet har ikke vondt av litt ekstra tid med pappa. Hvis han mener at barnet skal ut permanent kan kanskje det å ha hjemme kun de aktuelle ukene være et kompromiss? Dere bør i så fall finne en annen grunn å bruke ovenfor barnet for at det skal være hjemme, så barnet ikke sprer deres innstilling til studentene til de andre barna. Far kan kanskje finne på noe ekstra disse ukene, også kan dere si at barnet skal være hjemme fordi barnet og far skal ha tid til hva det nå måtte være dere finner på.

Anonymkode: bbc18...819

Han mener slutte permanent. HI 

Anonymkode: df7a0...9b4

Skrevet
19 minutter siden, Evablaum skrev:

Hi, mener han To + fem uker hjemme, eller hjemme i to år. Mener han hjemme i to år, så kan du ikke gå med på det. Hjemme i syv uker, hva med å respektere mannens ønske, når han mener at dette blir fryktelig vanskelig for ham?

Han mener å bytte barnehage. HI 

Anonymkode: df7a0...9b4

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vil han ta ut barnet for alltid, eller det snakk om de ukene studentene er der?

Anonymkode: b883c...08d

For alltid til den bhg, for han er redd det blir en snakkis ut av det hvis vi har barnet ute av bhg en periode. HI

Anonymkode: df7a0...9b4

Skrevet
28 minutter siden, Mrs.HvorErNøkleneMine? skrev:

Det var slik jeg forsto det iallefall. Kan ikke helt forstå at 2 uker hjemme med pappa skal være et problem for utviklingen til barnet iallefall....

Han sier vi kan ikke ha barnet ute av bhg de ukene studentene skal være der i frykt for hva de ansatte vil tenke/si i den forbindelse. Derfor mener han å ta barnet permanent ut av den bhg. HI 

Anonymkode: df7a0...9b4

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vil anta at han er på alder med noen av disse studentene? 

Da blir det nærliggende å tenke mobbing i barneår, ungdomsår. 

Jeg hadde ikke sent ungen min til å bli passet av en som har mobbet meg, om jeg hadde et valg. 

Anonymkode: 0885a...e90

Han er ikke på alder med studentene , men han har tidligere opplevd at de har utfryst han i en del sammenhenger . Han er redd dette skal gå ut over barnet vårt. I tillegg ønsker han ikke møte på studentene ved levering eller henting i bhg. HI

Anonymkode: df7a0...9b4

Skrevet
39 minutter siden, Mrs.HvorErNøkleneMine? skrev:

Kanskje dere kan inngå et kompromiss? At hun får ferie fra bhg de to ukene?

Å si opp plassen permanent pga. angsten til din mann er helt riv ruskende galt iallefall. 

Ja, Det er riv ruskende galt. Da har det gått for langt. Har foreslått for han at barnet får ferie de to ukene studentene er i praksis, men det vil han ikke i tilfelle de ansatte vil tenke ditt og datt...HI

Anonymkode: df7a0...9b4

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har han ingen krav til behandling/oppfølging/utprøving mens han er på aap, siden han kan ha henne hjemme? 

Hva hvis nav plutselig stiller krav? Da venter det jo ikke en barnehageplass på henne. Og hvis han er syk, er det krevende å gå hjemme med barn, og klare å sosialisere og aktivisere henne slik hun trenger.

Kan ikke du levere og hente de ukene det er studenter der, så slipper han å møte studentene? 

Anonymkode: f792c...a3d

Han er for syk til å jobbe full stilling,men ikke til å være sammen med barnet.Hi

Anonymkode: df7a0...9b4

Skrevet

Har han aap pga angst? 

På tide å minne han på at angst er irrasjonell friskt, man får "panikk" av noe som egentlig ikke er farlig fordi psyken feiltolker ting rundt oss. 

Nå er hans angst i ferd med å påvirke barnet deres negativt og da må han ta seg selv i nakken

Psykiske lidelser er i stor grad arvelig, men de vet ikke hvor stor grad som er genetisk arvelig og hva som er sosial (tillært) arv. Hans jobb som psykisk syk far er å sørge for at barnet hans har en stabil og trygg hverdag, virkelig jobbe med seg selv for å minske faren for sosial arv 

Det gjør han ikke ved å bytte barnehage så fort noe føles ubehagelig for han. Hva om han bytter barnehage også får denne studenten jobb i den barnehagen etter endt studie, eller på sfo der barnet deres skal gå.... 

Anonymkode: 683ee...f3e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...