Gå til innhold

Mammahjertet mitt gråter 😥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så rart! Jeg hadde en unge som utagerte helt ekstremt i bhg,likevel kom alle i bursdagen. Jeg var jo livredd for at ingen ville komme til sønnen min ettersom han ikke er snill mot de andre. Å nå hadde vi nylig første bursdag på skole å der kom alle selv om det var ca 40 minutt å kjøre hver vei.

Anonymkode: af166...0ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som dere var skikkelig uheldig med datoen, rett og slett. Jeg ville gjort som en over foreslo - ta kontakt og høre om det fungerer bedre å flytte bursdagen til en annen dag. 

Anonymkode: 360a1...73f

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det der synes jeg bare var skikkelig teit.

Anonymkode: 0aec4...b58

Konstruktiv tilbakemelding 😏

Skrevet

Endre datoen! Si til jenta di at dere må bytte dag så flere kan komme

men har virkelig 11 stykker takket nei??

Anonymkode: 13cd8...2fc

Skrevet

Legg til alle foreldrene i en facebookchat, og skriv der «Hei! Ser at den datoen vi har valgt å feire bursdagen til Trude på passer dårlig for de fleste. Vi vurderer derfor å flytte feiringen til en annen dag. Passer onsdag den 13. klokken 17-19 bedre? Evt noen andre dager?

Hilsen Line og Petter»

Ingen drama og «stakkar lille Trude», du bare tar det som en selvfølge at det er datoen det er noe galt med, og at de ellers ville ha kommet.

Kanskje får du vite hvorfor dette var en dum dag, kanskje var det noen foreldre som «ikke orket», Evt er «Trude» upopulær, og foreldrene har valgt å droppe feiringen (uakseptabelt, jeg vet, men noen er sånn).

I en Facebook-gruppe ser alle hvor mange som takker nei, og hvis mange har takket nei legger det et ekstra press på de som egentlig kan få det til, men som har takket nei uten god grunn, og da sier de nok ja allikevel.

Lykke til😊

Skrevet

Jeg hadde ringt til de som ikke har svart, minnet dem om bbursdagsfeiringen og spurt dem om de kommer eller ikke. 

Skrevet

Da hadde jeg flyttet bursdagen 👍

Anonymkode: 2484b...5b5

Skrevet

Foreslår å bytte dag :) i bhg til mitt barn fikk jeg en felles melding på Facebook etter at kun to stk hadde sagt de kunne komme, med spm om det passet for flere å feire en annen dag. Den dagen bursdagen egentlig var på kom på en dag hvor det var idrettsarrangement i byen som mange hadde meldt seg på. Da dagen ble endret kom alle.

Anonymkode: 86c98...568

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Så rart! Jeg hadde en unge som utagerte helt ekstremt i bhg,likevel kom alle i bursdagen. Jeg var jo livredd for at ingen ville komme til sønnen min ettersom han ikke er snill mot de andre. Å nå hadde vi nylig første bursdag på skole å der kom alle selv om det var ca 40 minutt å kjøre hver vei.

Anonymkode: af166...0ae

Her kommer også nesten alle når det er bursdager. Det hender jo at noen er syke eller bortreist men som regel kommer 90%. Sånt har det vært fra barnehagen til 6.klasse.

Anonymkode: b158e...7d2

Skrevet

Sånt her gjør meg så j.... forbanna. 

Jeg ville prøvd å byttet dag, som flere foreslår her. :)

Så må jeg også si at jeg kjenner meg igjen i det. Da min sønn skulle feire sin 4 årsdag for noen år siden inviterte vi HELE (!) avdelingen på 18 barn for å passe på å inkludere alle. Det kom to stykker, og om jeg ikke husker feil var det 13 foreldre jeg ikke en gang hørte fra. Sånt er faen meg ikke greit og det gjorde jeg kort prosess på.  Nevnte det hele til barnehagen som igjen skrev ut generell info med en tankevekker til foreldre om hvor "viktig" det er å prøve å møte opp, og at også å ikke komme i bursdag, kan bli en form for utestengelse og mobbing.

Min sønn, inkludert andre barn som hadde samme problemet i barnehagen med et fåtall gjester ble aldri plaget med dette igjen og oppmøte ble sterkt forbedret. Ikke alle foreldre tenker over viktigheten av det :) Der igjen kan man jo aldri regne med at alle kan komme, sånn er det jo bare.

Anonymkode: 06a9d...be0

Skrevet

Hvis alle unntatt to har svart at de ikke kan den dagen du har invitert, flytter du bursdagen til en annen dag. Du kan evt ta det en hverdagsettermiddag 17-19 om det passer bedre. Hvis dere har gangavstand fra barnehagen, kan dere evt hente rett i barnehage og gå rett hjem til bursdag, så får dere startet tidligere og det blir mindre stress for andre foreldre. 

Hvis det er mange som rett og slett ikke har svart, sender du sms til dem og ber høflig om svar. Trenger ikke å skrive mye, bare "Hei, Vi har invitert til bursdagsfeiring for Anna lørdag klokka 14, lurer på om Marie kommer. Hilsen Thea"

Bursdagsselskap er et høydepunkt for barn i den alderen. Håper det blir en fin feiring for datteren din.

Anonymkode: d7896...60f

Skrevet

Men jeg får ikke helt tak på hva som faktisk har skjedd. Har 11 stk aktivt svart nei?

hvis ikke, er det godt mulig de kommer siden mange praktiserer at man kun gir beskjed om man ikke kommer. 

Dersom 11stk har sagt nei, hadde jeg flyttet datoen og skrevet til de inviterte som nevnt tidligere her uten noe drama.

Anonymkode: 73a7f...205

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men jeg får ikke helt tak på hva som faktisk har skjedd. Har 11 stk aktivt svart nei?

hvis ikke, er det godt mulig de kommer siden mange praktiserer at man kun gir beskjed om man ikke kommer. 

Dersom 11stk har sagt nei, hadde jeg flyttet datoen og skrevet til de inviterte som nevnt tidligere her uten noe drama.

Anonymkode: 73a7f...205

Der virker som vi er mer engasjert i denne tråden enn hi er...

Anonymkode: 782a8...629

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Der virker som vi er mer engasjert i denne tråden enn hi er...

Hun er sikkert på jobb, men har fått mange gode råd hun kan lese når hun er ferdig😃

Anonymkode: 18624...af7

Skrevet

Istedenfor at mammahjertet ditt skal gråte så fælt kan du finne en ny dato. Har du valgt helg er folk kanskje på hytta?  

Anonymkode: c3370...f66

Skrevet

Ville ha bytta dag, det må vere noko anna som skjer som gjer at folk ikkje kjem?  Sidan så mange har sagt at det ikkje passar, slik eg forstår hovudinnlegget.  Her har det vore godt oppmøte til bursdagar både i bhg og skule, på både kvardagar og helger, og ungane gledar seg til bursdagsbesøka.

Skrevet
På 1.11.2017 den 10.27, Anonym bruker skrev:

Ikke gjør dette verre enn det er. Du blir veldig "Åh stakkars lille prinsesse" i hovedinnlegget. 

Dere kan ha det veldig hyggelig likevel. Ikke gjør det dramatisk. "De andre kunne ikke komme", holder lenge. Og så lager du den beste bursdagen du kan. Uten noe "Dakar lille nussepus".

Anonymkode: d458e...26f

Selvfølgelig skal vi få en super dag. Men er hun som har fått forventninger, akkurat det får jeg ikke endret på, uansett hva. Andre datoer er uaktuelle, uten mere forklaring. Hadde dette vært ditt barn hadde jeg lovet deg at du hadde blitt knust innvendig selv. 

Anonymkode: 36e49...ad0

Skrevet
På 1.11.2017 den 14.58, Anonym bruker skrev:

Istedenfor at mammahjertet ditt skal gråte så fælt kan du finne en ny dato. Har du valgt helg er folk kanskje på hytta?  

Det er ingen fridager/helligdager/noe spesielt med denne datoen. Vi får ikke byttet helg, dette pga familien på farsiden som bor i utlandet. De kan nesten ikke kansellere billetter/skulke jobber osv. Pga vi bytter dato. Poenget her var at jeg syns dette var utrolig leit og jeg vet ikke helt hva jeg skal si nå 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ingen fridager/helligdager/noe spesielt med denne datoen. Vi får ikke byttet helg, dette pga familien på farsiden som bor i utlandet. De kan nesten ikke kansellere billetter/skulke jobber osv. Pga vi bytter dato. Poenget her var at jeg syns dette var utrolig leit og jeg vet ikke helt hva jeg skal si nå 

Skal familie være med på barnebursdagen? Det er da ikke vanlig. Det normale er å ha en feiring med familie og en barnebursdag for barna fra barnehagen/skolen og Ev andre venner... så skjønner ikke at det at dere får besøk fra utlandet skal forhindre dere fra å flytte på barnebursdagen. Men, det er klart, du kan jo også velge å se problemer i stedet for løsninger. Bare synd at det går ut over barnet ditt... 

Anonymkode: 7130c...8c8

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du skal vel ikke ha barnehagebarn og fmilie samtidig uansett. Det trenger jo ikke være samtidig.

Du trenger heller ikke ta fri fra jobb for å ha barneselskap fra 17 til 19, hvis du jobber dag. Are gjør ting klart dagen før så går det helt fint.

Anonymkode: b158e...7d2

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis vi ble invitert i en bursdag o barnehagen som inkluderte full familiesammenkomst så hadde vi også droppet det. Det blir litt overload for vår del.

Du kan da ikke kombinere de to tingene, at familien kommer er nok en grunn til å flytte barnehagefeiringen.

Anonymkode: 61fe6...205

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg mener bare at om det er helg så er folk andre steder. Og familien holder du unna barneselskapet. Du lager mye drama for ingenting. 

Skrevet

Du er da svært lite løsningsorientert? Barnebursdagen trenger ikke være samme dag som familien feirer? 

Ikke svarer du på om alle har takket nei, eller om de bare har latt være å svare heller. 

Skrevet

Har 11 stk svart nei? 

Anonymkode: 0399d...e1a

Skrevet

Beklager, men du fremstår som svært lite løsningsorientert. 

Det hjelper ikke på noe som helst at "mammahjertet ditt gråter". 

Dette kan fikses på en enkel måte: Avlys bursdagen og sett en ny dato. 

Jeg leser at du ikke vil, fordi din manns familie kommer fra utlandet. Hva nå det måtte ha å gjøre med et barneselskap med vennene fra barnehagen.

Det er slik her i livet at ting ofte ikke går som planlagt. Dette betyr at vi må være forberedt på og villige til å kaste oss rundt, endre planer og finne oss i at ting blir annerledes enn vi hadde sett for oss i utgangspunktet. Det betyr ikke nødvendigvis at det blir dårligere, men annerledes blir det.

I ditt tilfelle har du to valg: Sitte der med ditt gråtende mammahjerte og gjennomføre bursdag med to venner fra barnehagen eller bytte dato. 

Så jeg foreslår at du tørker hjertetårene dine og tar et valg. Kjører du bursdagen med to gjester får du legge det fram for datteren din slik at hun blir minst mulig skuffet. 

Beklager hvis jeg høres brutal ut, men jeg kjenner at jeg blir fryktelig utålmodig med folk som er "helt knust", men som likevel ikke er villig til å prøve å gjøre noe med situasjonen selv om de får presentert enkle løsningsforslag som kan fikse problemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...