Gå til innhold

Mammahjertet mitt gråter 😥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi som fyller 4 år i November har gleda seg så masse til bursdagsfeiringen sin, da dette er hennes første feiring med barna fra barnehagen. Hun snakker om det hver dag, gleder seg så innmari. Hun møter opp i alle bursdager hun blir bedt i, der er det mange bhg barn hver gang. Vi ba 13 stykker fra bhg og kun 2 av de sa ja 😥 

Stakkars liten, blir så utrolig lei meg på hennes vegne. :(

Hun har til og med "planlagt" hvor alle barna skal sitte, hva de skal leke osv :(

Hva sier jeg? Hva gjør jeg nå?

"Alle barna er syke"? "Alle skulle bort"? 

En ting er sikkert, hun skal få verdens fineste feiring med sine 2 gjester, mamma og pappa ❤ 

Skal sies at vi skal feire med familie noen dager etterpå, men er helt klart dette hun gleder seg mest til og snakker om hele tiden med forventningfulle øyne :(

Vi ga også ut invitasjoner i GOD tid, så dette syns jeg er merkelig :(

Anonymkode: 36e49...ad0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det være at de har misforstått/ikke lest invitasjonen skikkelig og tror de skal svare kun hvis de IKKE kan?

Alle barnebursdagsinvitasjoner her i området er utformet slik at man svarer kun om man ikke kommer.

Anonymkode: 3f180...afc

Skrevet

Men har de andre sagt nei? For som regel sier man bare fra hvis man ikke kan. Ja, det er slitsomt å forholde seg til, men av en eller annen grunn er det sånn.

Og hvis så mange faktisk har sagt nei ville jeg da ha funnet ut hva det kolliderer med og i så fall funnet en annen dag.

Anonymkode: 74b07...31a

Skrevet

Det synes jeg høres veldig merkelig ut. 

Se på innbydelsen hva som egentlig står, skal de melde fra bare om de ikke kan komme eller skal de gi beskjed uansett? 

Om det så er slik at så mange takker nei, hadde jeg sjekket om det skjer noe spesielt den dagen og ev byttet dag. 

Håper det ordner seg for jenta di, bursdag er blant det største som finnes i den alderen. 

Skrevet (endret)

Jeg ville kontaktet alle og sagt " hei. Vi inviterte så og så mange men vare to kan. Og jeg lurer på hvorfor. Er det fordi dagen eller tidspunktet vi skal ha selskap har truffet veldig feil (allidret, annen bursdag eller lign)? Har nå en jente som har gledet seg veldig, og snakket masse om sine nye venner, og har gjerne selskapet en annen dag hvis flere kan da -feks søndag "dato"?!

Mvh Mammaen til Mie" 

...noe i den duren ville gitt litt dårlig samvittighet, samtidig gitt folk en mulighet til å prøve igjen uten å anklage de for noe direkte.

hvis alle har takket nei da. Her er det nemlig sånn at svarer du ikke så kommer du :)

Endret av litekreativtbrukernavn
Skrevet

Har alle svart nei altså?

Som regel kommer alle de du ikke har fått svar fra..

Anonymkode: 3d18a...a68

Skrevet

Ring foreldrene som har sagt nei, spør dem hvorfor. Er det typisk julegrantenning (vet ikke datoen du har tenkt å feire) denne dagen er det kanskje lurt å bytte dag eks. Siden datteren din gleder seg sånn kan jeg ikke tro det er fordi ingen vill komme. 

Anonymkode: 3e58b...64b

Skrevet

Skrev tydelig at jeg ville ha svar på sms om de kom/ikke kom. 

Fikk svar typ:"Hei, takk for invitasjon men "(navn)" er borte denne helgen/andre planer osv osv. Den siste svarte meg i dag. (Det var faktisk en av de som kunne komme). 

Skrevet

Jeg ville kanskje ikke lest invitasjonen så nøye.  Her jeg bor blir man oppfordret til å svare om man IKKE kan komme.  

Anonymkode: e0f05...816

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fikk svar typ:"Hei, takk for invitasjon men "(navn)" er borte denne helgen/andre planer osv osv. Den siste svarte meg i dag. (Det var faktisk en av de som kunne komme). 

Men, har alle de 11 andre takket nei? Eller har de bare unnlatt å svare? 

Anonymkode: 0399d...e1a

Skrevet
10 minutter siden, litekreativtbrukernavn skrev:

Jeg ville kontaktet alle og sagt " hei. Vi inviterte så og så mange men vare to kan. Og jeg lurer på hvorfor. Er det fordi dagen eller tidspunktet vi skal ha selskap har truffet veldig feil (allidret, annen bursdag eller lign)? Har nå en jente som har gledet seg veldig, og snakket masse om sine nye venner, og har gjerne selskapet en annen dag hvis flere kan da -feks søndag "dato"?!

Mvh Mammaen til Mie" 

...noe i den duren ville gitt litt dårlig samvittighet, samtidig gitt folk en mulighet til å prøve igjen uten å anklage de for noe direkte.

hvis alle har takket nei da. Her er det nemlig sånn at svarer du ikke så kommer du :)

Det der synes jeg bare var skikkelig teit.

Anonymkode: 0aec4...b58

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

typ.. legg vekk sånne teite ord, vær så snill ;)

Når det er sagt, hvorfor ikke vente til ungen begynner på skolen? 4-års feiring med barnehagenbarn er for tidlig. Mange foreldre orker ikke å bli med, og sier heller at ungen ikke kan komme.

Skrevet

Det var utrolig leit! Jeg hadde blir skikkelig lei meg og forskrekket om det hadde skjedd oss. 

Har alle andre svart nei? Det er litt viktig, for her kommer alle som ikke har svart. Det er normen. Bare de som ikke kommer, sier i fra. 

Så ville jeg hørt med barnehagen, spør om det er noe spesielt som skjer. Om ikke, og alle har svart nei, hadde jeg definitivt flyttet bursdagen til en hverdagsettermiddag. Mange har det her fra 17-19. 

Ta uansett kontakt med foreldrene og hør! Det er helt sikkert ingen som vet, eller tenker over at jenten din ikke får gjester. Alle med LITT empati forstår at det er ugreit, og vil være med på å gjøre det bedre. 

Anonymkode: 5768b...e26

Skrevet

Har du mulighet til å være hjemme noen timer midt på dagen i barnehagetiden? Her hos oss er det veldig vanlig å invitere til feiring på dagtid - at hele avdelingen med voksne og alt kommer hjem til bursdagsbarnet som en utflukt i barnehagen. Det er faktisk genialt på mange måter; foreldre slipper en ting til å stresse med på ettermiddagene, de som arrangerer får hjelp av de voksne som jobber i barnehagen med å holde styr på alle barna, alle (som er der den dagen) kommer og i det hele tatt. Men det fordrer jo at dere har mulighet til å være hjemme litt den dagen selv. Vi har da også vært tydelig på at dette er feiring uten gaver. Ingen bursdagsbarn har reagert på det. 

Anonymkode: 7130c...8c8

Skrevet

Så leit!

Hvor bor dere i forhold til bhg? Her har vi noen ganger hentet barna til bursdag kl 15, så har foreldrene hentet hjemme hos oss kl 1730. Kan det være en løsning?

Anonymkode: 18624...af7

Skrevet

Hva er det som skjer for tiden tro. Her har barnehagen mine går i flere ganger sagt fra om bursdagsbarn som sitter og venter og ingen kommer og heller ikke gir beskjed at de ikke kommer.Og at slik oppførsel fra foreldre virkelig ikke går an. Ene bursdagen min var i var hun den eneste gjesten. Det er så trist for den som sitter der stivpyntet og venter. Var veldig spent når ene min nylig hadde bursdag, noen ventet lenge før de svarte,men alle svarte og av 24 var det bare 5 som ikke kom. Det er veldig mange som har bursdag i løpet av 3-4 måneder her, så for noen med stram økonomi kan det nok bli så mange ekstrautgifter til bursdagsgaver at de blir nødt å takke nei til noen av den grunn, dessverre.

Anonymkode: 92278...b40

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er det som skjer for tiden tro. Her har barnehagen mine går i flere ganger sagt fra om bursdagsbarn som sitter og venter og ingen kommer og heller ikke gir beskjed at de ikke kommer.Og at slik oppførsel fra foreldre virkelig ikke går an. Ene bursdagen min var i var hun den eneste gjesten. Det er så trist for den som sitter der stivpyntet og venter. Var veldig spent når ene min nylig hadde bursdag, noen ventet lenge før de svarte,men alle svarte og av 24 var det bare 5 som ikke kom. Det er veldig mange som har bursdag i løpet av 3-4 måneder her, så for noen med stram økonomi kan det nok bli så mange ekstrautgifter til bursdagsgaver at de blir nødt å takke nei til noen av den grunn, dessverre.

Anonymkode: 92278...b40

Det er samme tendenser her, men her tror jeg det har mer å gjøre med at mange foreldre ser på bursdager som herk og ork og bortkastet tid. De akker og uffer seg over at barna deres får så mange invitasjoner og synes flere burde feire bursdager sammen osv. (Det siste viser at det ikke er penger til gave det står på hos dem i alle fall.)

Vi var vel forholdsvis heldige med første bursdagen vi inviterte klassen til, der halvparten kom. Men hørte om noen i en annen klasse som hadde invitert over 20 stykker og bare 2 kom.

Anonymkode: b6bf7...7b1

Skrevet

Hvor i landet er dette vanlig? Vi bor i en liten by og her er bursdager kjempestas helt fra barnehagealder. Det er kun de som er syke som ikke kommer, ellers stiller man opp, pyntet og med gave. 

Om fler enn halvparten hadde sagt at de ikke kunne, hadde vi byttet dag. 

Anonymkode: 782a8...629

Skrevet

Hadde prøvd å bytte dag kanskje? 

Evt trenger det ikke bli trist med 2 gjester altså, min gutt var i bursdag der de ble 4 stk til sammen. De hadde det heeelt topp!! De storkoste seg sammen 😊 Her var det bare 3 som var invitert, men likevel ble det ikke noe dårligere bursdag enn de bursdagene de har vært flere i :) 

Anonymkode: 43bcd...f48

Skrevet

Du kunne jo prøve og bytte dag. Om så mange utrykkelig sier at de ikke kan så er det kanskje en dårlig helg for mange.

Du kan også invitere noen naboer eller barn fra omgangskretsen om slike finnes.

Skjønner godt at dette er stusselig altså.

Skrevet

Ikke gjør dette verre enn det er. Du blir veldig "Åh stakkars lille prinsesse" i hovedinnlegget. 

Dere kan ha det veldig hyggelig likevel. Ikke gjør det dramatisk. "De andre kunne ikke komme", holder lenge. Og så lager du den beste bursdagen du kan. Uten noe "Dakar lille nussepus".

Anonymkode: d458e...26f

Skrevet

Synes faktisk dette var utrolig dårlig av de andre foreldrene,de kunne vel flyttet de superviktige planene sine for den ene dagen.

Men er det helg du har invitert? Ville byttet dag til en ukedag,f,eks tirsdag kl 17-19.00, det er vanlig her og alle kommer. Ville ikke gjennomført slik det er nå,tenk om en av de to gjestene blir syke? Men ville også skrevet i ny invitasjon at siden BARE to av 10 kunne komme endrer vi dag, det blir nå xxx, jenta mi GLEDER seg til dere kommer

Anonymkode: bbec1...179

Skrevet

Opplevde det samme, fikk kun 1 ja.

Viste seg at det var to andre bursdager samme tidspunkt hvor invitasjonene var delt ut privat. 

For barnet var det viktig å feire, men også viktig at vennene kom. Så jeg sendye ut en avslysning med begrunnelse og inviterte på nytt to uker senere. Da kom nesten alle.

Skrevet

Her må du rett og slett ta en ringerunde, selv om det er litt ubehagelig. Bare spør høflig om det er mulig å finne en annen dag for selskapet. 

Anonymkode: c2674...bee

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det der synes jeg bare var skikkelig teit.

Jeg er uenig med deg. Dette er helt innafor. 

Anonymkode: 2b2a7...6d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...