Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2017 #1 Skrevet 27. oktober 2017 Jeg har endelig blitt gravid etter flere års prøving, men nå viser det seg at min mann har kreft.. han sier det passer dårlig å få barn nå, og at vi kan klare oss med de 2 jeg har fra tidligere ekteskap.. vi er rundt 35 år begge to, så mulighet for ny graviditet senere er jo ikke bare bare å regne med heller... vi har til nå bare fått vite at det dreier seg om lymfekreft... Er det feil å beholde barnet oppi alt dette? Jeg har vært alene med barna mine så jeg vet hva jeg går til om det skulle ende på verst tenkelig måte... men det er jo ikke bare det som er tøft.. Anonymkode: 93e10...2fc
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2017 #2 Skrevet 27. oktober 2017 Nei. Hvorfor skal du miste barnet ditt fordi mannen din har kreft? Fakta er at du har en baby i magen. Anonymkode: 8bf42...62e
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2017 #3 Skrevet 27. oktober 2017 Lymfekreft er veldig skummelt!!!!! Anonymkode: abc78...14b
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2017 #4 Skrevet 27. oktober 2017 Er du samme som den i den andre tråden med mannen som ville ha pause? Anonymkode: ecf0a...aa5
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2017 #5 Skrevet 27. oktober 2017 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Lymfekreft er veldig skummelt!!!!! Anonymkode: abc78...14b Ja:( jeg vet... men han vil at jeg skal ta abort.. jeg vil ikke ta abort.. kan jo ikke gå fra han heller i denne situasjonen( ikke at det er tanken min overhode) men hvordan komme til enighet? Jeg skjønner det blir mye... men faen... det er jo barnet vi alltid ville ha.... Anonymkode: 93e10...2fc
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2017 #6 Skrevet 27. oktober 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er du samme som den i den andre tråden med mannen som ville ha pause? Anonymkode: ecf0a...aa5 Nei den har jeg ikke sett.. Er det også pga kreft? Anonymkode: 93e10...2fc
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2017 #7 Skrevet 27. oktober 2017 Hvis ikke dette er en god grunn til å ta hensyn til mannen sin,så lurer jeg på hva som er det.Ta godt vare på mannen din.Vær der for HAN mens du kan!Defleste her inne driter i mannen sin virker det som og ungene er alt som betyr noe...mannen din skal gjennom sitt livs kamp.Støtt ham💕 Anonymkode: 31607...8de
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2017 #8 Skrevet 27. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nei den har jeg ikke sett.. Er det også pga kreft? Anonymkode: 93e10...2fc Nei men veldig lik ellers. Har ingen råd dessverre, utrolig kjip situasjon. Hvor langt er du på vei? Mulig å avvente litt å se hvordan kreften utvikler seg før dere tar en beslutning? Anonymkode: ecf0a...aa5
HvittHus Skrevet 27. oktober 2017 #9 Skrevet 27. oktober 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ja:( jeg vet... men han vil at jeg skal ta abort.. jeg vil ikke ta abort.. kan jo ikke gå fra han heller i denne situasjonen( ikke at det er tanken min overhode) men hvordan komme til enighet? Jeg skjønner det blir mye... men faen... det er jo barnet vi alltid ville ha.... Anonymkode: 93e10...2fc Er han klar over at han kan miste fertiliteten pga behandlingen? Hvis det er fare for dette blir man gjerne tilbudt nedfrysning av sæd, men dette innebærer jo at dere vil trenge assistert befruktning, noe som ikke er bare bare. Personlig hadde jeg ikke tatt abort i en slik situasjon.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2017 #10 Skrevet 27. oktober 2017 Dere må jo umiddelbart få dere samtalehjelp. Anonymkode: a08e1...75d
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2017 #11 Skrevet 27. oktober 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis ikke dette er en god grunn til å ta hensyn til mannen sin,så lurer jeg på hva som er det.Ta godt vare på mannen din.Vær der for HAN mens du kan!Defleste her inne driter i mannen sin virker det som og ungene er alt som betyr noe...mannen din skal gjennom sitt livs kamp.Støtt ham💕 Anonymkode: 31607...8de Har du ikke fått med deg at det er helt ut å kalle det for kamp?? Anonymkode: b333d...6bd
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2017 #12 Skrevet 27. oktober 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Har du ikke fått med deg at det er helt ut å kalle det for kamp?? Anonymkode: b333d...6bd Nei jeg har ikke det.Har nettopp gjennomgått kreftbehandling selv og det var en hard kamp😢 Anonymkode: 31607...8de
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2017 #13 Skrevet 27. oktober 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei jeg har ikke det.Har nettopp gjennomgått kreftbehandling selv og det var en hard kamp😢 Anonymkode: 31607...8de Jeg er enig i det, og synes ordet kamp er treffende, men her inne blir man hudflettet om man bruker det. Det er visst negativt ladet. Som i å tape kampen. Anonymkode: b333d...6bd
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2017 #14 Skrevet 27. oktober 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg er enig i det, og synes ordet kamp er treffende, men her inne blir man hudflettet om man bruker det. Det er visst negativt ladet. Som i å tape kampen. Anonymkode: b333d...6bd Ok.Jeg føler meg ikke støtt i alle fall😊 Anonymkode: 31607...8de
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2017 #15 Skrevet 27. oktober 2017 Nei, du må aldri gå med på abort dersom du ikke vil. Det vil du angre på resten av livet. Mannen din er jo i krise, men denne reaksjonen forstår jeg virkelig ikke. Anonymkode: 0bd53...d7a
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2017 #16 Skrevet 27. oktober 2017 Tenker at mannen din har rett her, er ikke noe greit for han og vite at han kanskje skal død fra et lite barn, lymfekreft har stor dødelighet Anonymkode: 30106...0d7
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2017 #17 Skrevet 27. oktober 2017 Jeg skjønner at det blir tøft uansett og selvfølgelig vil jeg støtte mannen min.. Er det stygt å tenke at man vil ha barn med den man elsker selv om man kan miste han da? Jeg er nok bare 10 uker på vei, men altså bare rock uker igjen til vi bør vite hva vi skal gjøre da.. blr jo være enig.. kan baby ha en positiv effekt for å holde motet oppe feks,? Anonymkode: 93e10...2fc
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2017 #18 Skrevet 27. oktober 2017 Kan noen fortelle meg litt om lymfekreft? Har lest en del på nettet, men ønsker å høre med dere. Anonymkode: d38c0...8a1
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2017 #19 Skrevet 27. oktober 2017 https://kreftforeningen.no/om-kreft/kreftformer/lymfekreft/?gclid=CjwKCAjwssvPBRBBEiwASFoVd7RTG2_zKfTtCmPyyyFZaQLw2Wm-fn7PxLQkkYGjzqSsZWgv2Zjv5xoCwNUQAvD_BwE Anonymkode: 30106...0d7
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2017 #20 Skrevet 27. oktober 2017 Nei du må ikke finne på å ta abort selv om mannen din har fått kreft. Han mister fertiliteten garantert , person i nær familie har hatt lymfekreft ( vært friskmeldt i ti år nå) må fryse ned sperm og da må dere ha asistert befruktning senere. Har faktisk hatt et barn med kreft og hadde jeg vært gravid da det ble funnet ut at hun var syk hadde jeg ikke tatt vekk lillebroren eller lillesøsteren hennes. Du kan støtte han selv om du er gravid og voksne med kreft når de er innlagt ligger ikke akuratt på rom med mor/ far/ partner altså. Anonymkode: 6146a...82c
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2017 #21 Skrevet 27. oktober 2017 Jeg tenker det er greit å finne ut av grunnen til at han ikke synes det passer nå. Er det fordi han er redd for å dø fra barnet. Er det fordi dødsangsten hans blir større da? (siden det er kjent at det aller verste for de som ligger for døden er å forlate barna og partner.) Eller er det fordi han øsnker din fulle støtte og oppmerksomhet, noe en graviditet og særlig nyfødt vil påvirke. Eller andre grunner. Når du vet hva som ligger bak er det mye lettere å treffe den rette avgjørelsen. Anonymkode: 882a4...42c
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2017 #22 Skrevet 27. oktober 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei du må ikke finne på å ta abort selv om mannen din har fått kreft. Han mister fertiliteten garantert , person i nær familie har hatt lymfekreft ( vært friskmeldt i ti år nå) må fryse ned sperm og da må dere ha asistert befruktning senere. Har faktisk hatt et barn med kreft og hadde jeg vært gravid da det ble funnet ut at hun var syk hadde jeg ikke tatt vekk lillebroren eller lillesøsteren hennes. Du kan støtte han selv om du er gravid og voksne med kreft når de er innlagt ligger ikke akuratt på rom med mor/ far/ partner altså. Anonymkode: 6146a...82c Takk for godt svar.. det er det hodet mitt sier også.. at det blir mer til støtte enn byrde oppi det hele... Har lest om noen som fikk fremskyndet fødsel fordi faren var så syk og ønsket hans var å se barnet før han døde.. helt hjerteskjærende❤️ Anonymkode: 93e10...2fc
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2017 #23 Skrevet 27. oktober 2017 Få til en samtale med en gang, en samtale med proffe. Det er vel kreftsykepleiere, leger e.l. på sykehuset som tilbyr samtaler i den situasjonen dere er i nå? Jeg skjønner at mannen din får litt panikk akkurat nå, og at han har nok med seg selv og det han skal igjennom. Han føler kanskje det blir helt feil at du går gravid nå fordi han er nødt til å fokusere på egen helse og ikke være i stand til å støtte deg gjennom et svangerskap sånn som han ønsker? Du må la han vite at du skal håndtere svangerskapet, også skal han håndtere kreften, men at dere også skal bestå som par og gå gjennom alt sammen side ved side. Jeg hadde aldri tatt abort, det han må gjennom av cellegift osv vil antagelig gjøre han steril, det er nå dere har sjansen til å få dette barnet. Anonymkode: 2998d...94c
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2017 #24 Skrevet 27. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg tenker det er greit å finne ut av grunnen til at han ikke synes det passer nå. Er det fordi han er redd for å dø fra barnet. Er det fordi dødsangsten hans blir større da? (siden det er kjent at det aller verste for de som ligger for døden er å forlate barna og partner.) Eller er det fordi han øsnker din fulle støtte og oppmerksomhet, noe en graviditet og særlig nyfødt vil påvirke. Eller andre grunner. Når du vet hva som ligger bak er det mye lettere å treffe den rette avgjørelsen. Anonymkode: 882a4...42c Takk for gode spørsmål.. disse skal jeg ta med meg videre og finne ut av❤️ Anonymkode: 93e10...2fc
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2017 #25 Skrevet 27. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Få til en samtale med en gang, en samtale med proffe. Det er vel kreftsykepleiere, leger e.l. på sykehuset som tilbyr samtaler i den situasjonen dere er i nå? Jeg skjønner at mannen din får litt panikk akkurat nå, og at han har nok med seg selv og det han skal igjennom. Han føler kanskje det blir helt feil at du går gravid nå fordi han er nødt til å fokusere på egen helse og ikke være i stand til å støtte deg gjennom et svangerskap sånn som han ønsker? Du må la han vite at du skal håndtere svangerskapet, også skal han håndtere kreften, men at dere også skal bestå som par og gå gjennom alt sammen side ved side. Jeg hadde aldri tatt abort, det han må gjennom av cellegift osv vil antagelig gjøre han steril, det er nå dere har sjansen til å få dette barnet. Anonymkode: 2998d...94c Fått prøvesvar i dag.. så legen ville bare forberede oss på at det er bekreftet at det er lymfekreft, men blir sendt videre for mer informasjon.. så vi er jo litt i villrede enda.. skal ta en god prat med han.. var kjempegodt sakt med at jeg tar meg av svangerskap og han kreft.. det skal jeg fortelle.. så det ihvertfall kanskje kan hjelpe han å tenke litt annerledes.. Anonymkode: 93e10...2fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå