Gå til innhold

Gjett hvilken dag vi fikk foreldresamtale

Anbefalte innlegg

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Seriøst, folkens? 

Dropper dere treninger og sånt for ungene også bare fordi det er Halloween? 

Stopp verden, jeg vil av...

Anonymkode: 21e7a...56c

Man har ikke trening på 17 mai eller påske eller jul heller..? Halloween er blitt tradisjon, ungene elsker det. Bare godta det! Verden stopper ikke for deg, heldigvis!

Anonymkode: c3d15...5ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 timer siden, MammantilNurket skrev:

Å nei! Dét er jo helt krise. Siden ditt barn sikkert er det viktigeste barnet  i hele klassen, og læreren er en latsabb med for mye fritid (og for lite jobb), foreslår jeg at du tar kontakt og ber om by tid.

Skolen har nok heller ikke satt noen dead line som de ansatte må overholde, så tid er nok _ikke_ en faktor her.

Skolen er _pålagt_ å tilby_ samtaler - det er ikke obligatorisk. Du kan fint takke nei.

Du er (blitt) et monster...

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alvorlig talt!

Anonymkode: 17085...caf

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Halloween er bare tull. Ungene får nok sukker i seg allerede og så skal de ha enda mer til halloween. Og så skal man i tillegg kjøpe ny kostyme hvert år. Nei vet du hva. Vi forsøpler verden nok allerede. Her får barna heller ikke julekalender. Evt skriver jeg 24 lapper med aktiviteter som man kan gjøre denne dagen. Mindre forsøpling, mindre sukker, mer kvalitetstid. Noen tradisjoner burde bare droppes.

Anonymkode: 28340...65a

Du er en morroklump. Jeg håper virkelig du bruker opp igjen de 24!!!?!? lappene året etter?? Ellers er det jo forsøpling!! 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Alvorlig talt!

Monster hører hjemme i Halloween tråd!!

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Monster hører hjemme i Halloween tråd!!

Nå holder det!

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå holder det!

Holder? Hva er det du snakker om?

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Halloween er bare tull. Ungene får nok sukker i seg allerede og så skal de ha enda mer til halloween. Og så skal man i tillegg kjøpe ny kostyme hvert år. Nei vet du hva. Vi forsøpler verden nok allerede. Her får barna heller ikke julekalender. Evt skriver jeg 24 lapper med aktiviteter som man kan gjøre denne dagen. Mindre forsøpling, mindre sukker, mer kvalitetstid. Noen tradisjoner burde bare droppes.

Dette var jo nesten trist å lese..😳Er ikke overbegeistret selv, men min elsker halloween og det er en stor greie, så da får hun delta som alle andre. Julekalender ser jeg på som en selvfølgelighet, man kan gjøre den uten for mye sukker og søppel😉

Anonymkode: 20c94...295

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

I alle dager.Nå må du gi deg!

Anonymkode: 46bb0...bed

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I alle dager.Nå må du gi deg!

Anonymkode: 46bb0...bed

Null stress ... det er enkelte her inne som det er ufattelig lett å erte opp.

Skrevet
Akkurat nå, MammantilNurket skrev:

Null stress ... det er enkelte her inne som det er ufattelig lett å erte opp.

Ja, og det er bare det du driver med eller? Du er jo alltid ufin mot alle! 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette var jo nesten trist å lese..😳Er ikke overbegeistret selv, men min elsker halloween og det er en stor greie, så da får hun delta som alle andre. Julekalender ser jeg på som en selvfølgelighet, man kan gjøre den uten for mye sukker og søppel😉

Anonymkode: 20c94...295

Ærlig talt, hva handler halloween om for de små hvis ikke om godteri?? Hadde de vært like begeistret dersom de hadde fått frukt i stedet for godteri?? Det handler jo bare om å gå rundt og be om sukker.  Her hvor vi bor er dette heldigvis ingen stor greie (ennå). Og jeg tror ikke på dere som sier at kostymene brukes flere ganger, vokser ikke de små? Blir ikke kostymene for små? De går gledelig i samme kostyme hvert år?? Har vanskelig for å tro det...

Skrevet

Jeg hadde tenkt å ta litt del i Halloween for barna på 5 og 6 år dette året men tirsdager er det svømming og når vi betaler 1200,- for 10 ganger har jeg lite lyst til å avlyse det. Lillesøster har bursdag tirsdagen etter, og da skal storesøster på svømming, kan ikke avlyse hver gang. Får se om vi klarer å få til begge deler. 

Om læreren ikke har små barn selv har den nok ikke tenkt på denne datoen som noe spesielt. Jobber selv i barnehage og der bruker vi ikke 1 minutt på Halloweenmarkering. 

Anonymkode: 32395...594

Skrevet
23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Halloween kl 18.00. 

Hva syns du om det? 

Anonymkode: 9c3ce...4ad

Hehe Den hadde jeg selvfølgelig avlyst 😊Det var klønete

Anonymkode: c4699...191

Skrevet

Halloween har kommet for å bli . Sånn er et det bare. 

Barneidretten tar tirsdagen fri. 99% av barna skal gå Halloween. 

Anonymkode: c4699...191

Skrevet
21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her er det trening på ungene som vanlig. Gjør heller ikke noe særlig ut av denne dagen, og heldigvis har det ikke slått helt rot her vi bor. Bor rett utenfor Bergen og her går ungene nyttårsbukk, og det er mye koseligere. Har selv bodd i USA, så har feiret skikkelig Halloween, og det var kjekt det, men sånn som det er i USA vil det nok aldri bli her tipper jeg. Der var ikke fokuset så mye på å gå trick or treat, men på å samles og ha karneval, brenne bål og kjøre "hayrides".

Anonymkode: 3c39d...313

Altså man kan jo gå Halloween i oktober og nyttårsbukk i romjul/nyttår? Det finnes ingen regel for at man kun får kle seg ut en dag i året....

Anonymkode: 52ec9...ef4

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ærlig talt, hva handler halloween om for de små hvis ikke om godteri?? Hadde de vært like begeistret dersom de hadde fått frukt i stedet for godteri?? Det handler jo bare om å gå rundt og be om sukker.  Her hvor vi bor er dette heldigvis ingen stor greie (ennå). Og jeg tror ikke på dere som sier at kostymene brukes flere ganger, vokser ikke de små? Blir ikke kostymene for små? De går gledelig i samme kostyme hvert år?? Har vanskelig for å tro det...

Her går de rundt med bøttene og leker Halloween uka før, de har det moro med å pynte, leke med edderkopper og gresskar, og kler seg ut med kostymene vi har. Når eldste vokser ut av kostymene, de passer i flere år, kjøper dem romslige, så kjøper man er nytt. Det er på ingen møte akkurat det å gå med bøtta og spise godterier som er det eneste ved dette. 

Sukker er heller ikke gift, selv om du sikkert er en av dem som tror det. Hva er problemet med at barn koser seg og har det gøy? Halloween er en gang i året... 

Må være stusselig å være så negativ som du er, ikke bare for deg men også de rundt deg! 

Skrevet

Vi hadde utviklingsamtale klokken 16.30  i fjor , klassefesten startet klokken 17.30 jeg var med og arrangere vi troppet opp  hele familien utkledd og sminket.  Det måtte vi for og rekke alt. 

Hadde det vært i år hadde vi ikke rukket det for i år starter klassesfesten klokken 17.00

Halloween er en viktig dag for  barna , den har kommet for å bli. La oss kose oss og ha det gøy.

Anonymkode: caaaf...6ac

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her går de rundt med bøttene og leker Halloween uka før, de har det moro med å pynte, leke med edderkopper og gresskar, og kler seg ut med kostymene vi har. Når eldste vokser ut av kostymene, de passer i flere år, kjøper dem romslige, så kjøper man er nytt. Det er på ingen møte akkurat det å gå med bøtta og spise godterier som er det eneste ved dette. 

Sukker er heller ikke gift, selv om du sikkert er en av dem som tror det. Hva er problemet med at barn koser seg og har det gøy? Halloween er en gang i året... 

Må være stusselig å være så negativ som du er, ikke bare for deg men også de rundt deg! 

Ja for man trenger sukker for å kose seg. 

Så generaliserende du er da, jeg snakker kun om halloween. Og tvert om er jeg en positiv person som er opptatt av både familien min og jorda vår og prøver så godt jeg kan å lære mine barn at man kan ha det gøy uten å ødelegge jorda med forsøpling. Halloween forsøpler, sånn er det bare. 

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så generaliserende du er da, jeg snakker kun om halloween. Og tvert om er jeg en positiv person som er opptatt av både familien min og jorda vår og prøver så godt jeg kan å lære mine barn at man kan ha det gøy uten å ødelegge jorda med forsøpling. Halloween forsøpler, sånn er det bare. 

Det er mye mer enn Halloween som forsøpler. Du kan jo begynne å argumentere for at alle vennene dine bør droppe ferier og weekendturer som medfører flyreise utenlands. Mye større belastning og miljøfiendtlig, men det passer deg vel bedre å mislike Halloween. Eller?

Anonymkode: f66a3...96e

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Halloween forsøpler faktisk. hehe...uff, trist å være så fanget i egen boble og virkelighetsoppfatning. Hvorfor er det så galt OM de koser seg med litt sukker da? Hva er problemet med det? Er masse sukker i frukt også? Dere feier ikke jul eller påske, morsdag, farsdag eller bursdag heller da antar jeg? For disse dagene forsøpler da virkelig, med alt gavepapir osv.

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Halloween forsøpler faktisk. hehe...uff, trist å være så fanget i egen boble og virkelighetsoppfatning. Hvorfor er det så galt OM de koser seg med litt sukker da? Hva er problemet med det? Er masse sukker i frukt også? Dere feier ikke jul eller påske, morsdag, farsdag eller bursdag heller da antar jeg? For disse dagene forsøpler da virkelig, med alt gavepapir osv.

Å jo da vi feirer med gaver men uten gavepapir. Går fint å både feire og være miljøbevisst. Skjønner ikke hvorfor jeg får  all den kritikken når man prøver å være opptatt av miljøet. Jeg er glad i kloden vår og tar vare på den så godt jeg kan. Men igjen - plast forsøpler. Og det kjøpes masse masse unødvendige ting, særlig til halloween. Og hva som er galt med sukker? Du tuller nå? Hva er det som ikke er galt med sukker? Det er ren gift som skyter blodsukkeret til været og skaper ubalanse i kroppen, ikke minst fedme. Men samma det vel, barn må jo "koooooose" seg med sukker.

Skrevet
På 26. oktober 2017 den 14.05, Anonym bruker skrev:

Så fint for deg og dine barn (?) at du har stoppet disse tradisjonene da. Men jeg synes som så mange andre, at det er koselig. Og det er først og fremst ungene som setter pris på dette. Dine barn vil sikkert takke deg når de blir større og ikke får lov å være sammen med vennene sine på Halloween, fordi mamma synes det er no tull og er redd de skal få i seg for mye sukker :-P

Anonymkode: b19d2...9e7

Skrevet

Hadde pent takket nei :) La dem sette en ny dato, de har sikkert ikke tenkt på det. 

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å jo da vi feirer med gaver men uten gavepapir. Går fint å både feire og være miljøbevisst. Skjønner ikke hvorfor jeg får  all den kritikken når man prøver å være opptatt av miljøet. Jeg er glad i kloden vår og tar vare på den så godt jeg kan. Men igjen - plast forsøpler. Og det kjøpes masse masse unødvendige ting, særlig til halloween. Og hva som er galt med sukker? Du tuller nå? Hva er det som ikke er galt med sukker? Det er ren gift som skyter blodsukkeret til været og skaper ubalanse i kroppen, ikke minst fedme. Men samma det vel, barn må jo "koooooose" seg med sukker.

Seriøst? Alle gavene ligger under treet, nei dere hugger vel ikke ned uskyldige trær?, de bare gis sånn de er? Ingen overaskelse eller pakkeglede liksom?

Og seriøst du mener sukker er gift? De blir feite av Halloween som er en dag per år? Sorry, men med den uvitenheten du framviser så kan du ikke tas på alvor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...