Gå til innhold

Gjett hvilken dag vi fikk foreldresamtale

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutter siden, MammantilNurket skrev:

Å nei! Dét er jo helt krise. Siden ditt barn sikkert er det viktigeste barnet  i hele klassen, og læreren er en latsabb med for mye fritid (og for lite jobb), foreslår jeg at du tar kontakt og ber om by tid.

Skolen har nok heller ikke satt noen dead line som de ansatte må overholde, så tid er nok _ikke_ en faktor her.

Skolen er _pålagt_ å tilby_ samtaler - det er ikke obligatorisk. Du kan fint takke nei.

Blir overrasket hver gang når jeg leser dine svar at du jobber med barn. Hvis du hater barn, kan du ikke bare la være å vanke på en plass der de fleste har små barn, som du hater? Hva er poenget med å være på DiB egentlig? Å hovere og fortelle alle andre at bare du og ditt barn eier oppdragelse, og alle andre er noen uspiselige idioter?

Anonymkode: 22f13...d54

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke sikkert at de på landet har by tid

Anonymkode: 93923...e24

Trykket du på publiser litt tidlig? Forstår ikke helt hva du mener 😊

... Ah nå så jeg feilslaget mitt, mente selvsagt «ny tid» - ikke «by tid» :nigo:

Endret av MammantilNurket
Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blir overrasket hver gang når jeg leser dine svar at du jobber med barn. Hvis du hater barn, kan du ikke bare la være å vanke på en plass der de fleste har små barn, som du hater? Hva er poenget med å være på DiB egentlig? Å hovere og fortelle alle andre at bare du og ditt barn eier oppdragelse, og alle andre er noen uspiselige idioter?

Hva er problemet ditt?

Skrevet
2 minutter siden, MammantilNurket skrev:

Hva er problemet ditt?

Synes det var ganske klart jeg

Anonymkode: 93923...e24

Skrevet

Når man får time til foreldresamtale, og det ikke passer, så tar man det opp med læreren. Så finner dere en ny tid som passer. Ikke verre enn det, Halloween eller ei....

Anonymkode: 94c4a...60b

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Seriøst, folkens? 

Dropper dere treninger og sånt for ungene også bare fordi det er Halloween? 

Stopp verden, jeg vil av...

Anonymkode: 21e7a...56c

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her vi bor avlyses treninger ol på Halloween. Ingen som kommer likevel😉 Dere som fremdeles synes Halloween er noe stort tull, hvor har dete vært de 10 siste årene? Har dere ikke fått med dere at dette er blitt stort i Norge? 

Ungene gleder seg nesten like mye som til bursdagen sin😂 Synes Halloween er topp jeg!

hi: jeg ville spurt læreren pent om vi kan ta det en annen dag. 

Anonymkode: 9adf8...e71

Her er det trening på ungene som vanlig. Gjør heller ikke noe særlig ut av denne dagen, og heldigvis har det ikke slått helt rot her vi bor. Bor rett utenfor Bergen og her går ungene nyttårsbukk, og det er mye koseligere. Har selv bodd i USA, så har feiret skikkelig Halloween, og det var kjekt det, men sånn som det er i USA vil det nok aldri bli her tipper jeg. Der var ikke fokuset så mye på å gå trick or treat, men på å samles og ha karneval, brenne bål og kjøre "hayrides".

Anonymkode: 3c39d...313

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde byttet om det ikke passet. 

OG all kred til lærer som sitter sent for at folk som ikke kan ta fri i hytt og pine for foreldresamtaler i arbeidstiden skal få komme. Drittlei lærere som har så mye fri ikke kan sette av to ettermiddager to ganger i året for disse samtalene.  

Anonymkode: b57cb...4b4

Jeg skjønner at du er lei, men som sagt så har vi ikke LOV å ha samtaler etter kl 17 på min skole. Tro meg, jeg vil heller sitte noe. kvelder enn ørten ettermiddager jeg også. Forresten får man ikke gjennomført 32 samtaler på to kvelder, til opplysning. 

Anonymkode: 104e5...cf3

Skrevet

Hi, det holder IKKE å ta det opp her!!! Skriv innlegg i avisen og spre budskapet om denne frekke læreren i sosiale medier. Ring alle foreldre du kjenner og ha lange samtaler om hvor dust denne læreren er. Arranger fakkeltog. Be folk tenne et lys for deg i kveld kl 2030.

Eller du kan velge den minst hjelpeløse og dramatiske varianten: spør læreren om dere kan finne en ny tid.

Anonymkode: 4fc73...54f

Skrevet

Seriøst, folkens? 

Ja, det gjør vi med mindre det er generalprøve til en konsert eller liknende.

Ungene har fritidsaktiviteter fordi det er moro, ikke for at de skal bli flinkest mulig. Å hoppe over en øvelse eller trening nå og da er helt greit.

Anonymkode: 11d9b...186

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Seriøst, folkens? 

Det dropper vi glatt. 

Jeg er ikke begeistret for Halloween. Men hos oss er det slik at klassen har fellesarrangement - et for gutter og et for jenter. Så det er en viktig del av det sosiale. Halloween er det det prates om i hele oktober..

Anonymkode: ecf33...cd5

Skrevet
53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi, det holder IKKE å ta det opp her!!! Skriv innlegg i avisen og spre budskapet om denne frekke læreren i sosiale medier. Ring alle foreldre du kjenner og ha lange samtaler om hvor dust denne læreren er. Arranger fakkeltog. Be folk tenne et lys for deg i kveld kl 2030.

Eller du kan velge den minst hjelpeløse og dramatiske varianten: spør læreren om dere kan finne en ny tid.

😂 Har du glemt å ta pilla di i dag eller er du misunnelig på at det ble en tråd som fenget? 

Hi

Anonymkode: 9c3ce...4ad

Skrevet

Ungene gleder seg vilt til Halloween. Her vi bor er det vanlig at venner samles og går sammen (da typisk fra ca. 17.30-19). Deretter går de hjem til en av dem og får mat, ser film og spiser godteri. Min 11-åring har snakket om dette siden i sommer (og i år er "festen" hos oss). Hun hadde blitt fryktelig lei seg om vi hadde insistert på trening og foreldresamtale denne dagen. 

Anonymkode: f66a3...96e

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ungene gleder seg vilt til Halloween. Her vi bor er det vanlig at venner samles og går sammen (da typisk fra ca. 17.30-19). Deretter går de hjem til en av dem og får mat, ser film og spiser godteri. Min 11-åring har snakket om dette siden i sommer (og i år er "festen" hos oss). Hun hadde blitt fryktelig lei seg om vi hadde insistert på trening og foreldresamtale denne dagen. 

Skulle tro du var meg :) 

hi

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Den som er dramatisk her er jo deg. HI kom bare med et spørsmål.

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den som er dramatisk her er jo deg. HI kom bare med et spørsmål.

Et spørsmål med en åpenbart svar - hvis hun faktisk lurte.

Gjest Darwinia:-)
Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Seriøst, folkens? 

Du vil av verden fordi noen prioriterer noe som skjer én gang i ÅRET foran noe som skjer hver uke? Ja, da skal det ikke mye til...

Skrevet

Her er det trening på ungene som vanlig. Gjør heller ikke noe særlig ut av denne dagen, og heldigvis har det ikke slått helt rot her vi bor. Bor rett utenfor Bergen og her går ungene nyttårsbukk, og det er mye koseligere. Har selv bodd i USA, så har feiret skikkelig Halloween, og det var kjekt det, men sånn som det er i USA vil det nok aldri bli her tipper jeg. Der var ikke fokuset så mye på å gå trick or treat, men på å samles og ha karneval, brenne bål og kjøre "hayrides".

Anonymkode: 3c39d...313

Jeg bor i Bergen og her er det full Halloween feiring. Masse barn som kler seg ut og går knask eller knep. Vi går nyttårsbukk også;)

Anonymkode: c777d...a7f

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bor i Bergen og her er det full Halloween feiring. Masse barn som kler seg ut og går knask eller knep. Vi går nyttårsbukk også;)

Anonymkode: c777d...a7f

samme her - 10 km fra bergen sentrum

Anonymkode: c0432...913

Skrevet

Halloween er bare tull. Ungene får nok sukker i seg allerede og så skal de ha enda mer til halloween. Og så skal man i tillegg kjøpe ny kostyme hvert år. Nei vet du hva. Vi forsøpler verden nok allerede. Her får barna heller ikke julekalender. Evt skriver jeg 24 lapper med aktiviteter som man kan gjøre denne dagen. Mindre forsøpling, mindre sukker, mer kvalitetstid. Noen tradisjoner burde bare droppes.

Anonymkode: 28340...65a

Skrevet

😂 Har du glemt å ta pilla di i dag eller er du misunnelig på at det ble en tråd som fenget? 

Hi

Alle som har en annen mening enn deg er selvsagt misunnelige...😂

Anonymkode: 46bb0...bed

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alle som har en annen mening enn deg er selvsagt misunnelige...😂

Anonymkode: 46bb0...bed

Fant ingen bedre forklaring på dagens mest surmaga svar nei 😂 Om man ikke vil diskutere Halloween eller skole kan man jo fint finne andre tråder 😉😆

hi

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fant ingen bedre forklaring på dagens mest surmaga svar nei 😂 Om man ikke vil diskutere Halloween eller skole kan man jo fint finne andre tråder 😉😆

hi

Du ba ikke om en diskusjon om Halloween og skole. Du ville vite hva vi synes om at dere er blitt innkalt til møte kl 18 på Halloween. Hva skal vi mene om det egentlig? Det er et ikke-problem. 

Vedder på at du håpa på å få en masse støtte i form av "åååååå så teit lærer og skole, dette må du ikke finne deg i"-svar. Heldigvis viser det seg at folk her inne er mer oppegående enn som så. 

Har du bedt om ny tid for møtet enda?

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du ba ikke om en diskusjon om Halloween og skole. Du ville vite hva vi synes om at dere er blitt innkalt til møte kl 18 på Halloween. Hva skal vi mene om det egentlig? Det er et ikke-problem. 

Vedder på at du håpa på å få en masse støtte i form av "åååååå så teit lærer og skole, dette må du ikke finne deg i"-svar. Heldigvis viser det seg at folk her inne er mer oppegående enn som så. 

Har du bedt om ny tid for møtet enda?

Herre min skaper! Du må jo være årets nepeskrell! Nei, jeg tenker faktisk å gå, men ser flere forsøker å bytte. Du får hive deg på mer interessante og viktige diskusjoner da vet du :) Ser det går en om pris på kålrot feks 👍 

Hi

Skrevet

Hadde fint sagt takk til en slik time. Hos oss tilbys det kun timer mellom 12-14. Jeg må derfor ta en fridag for å gå på foreldresamtale. Veldig lite betenktsom ettersom de fleste av oss jobber 8-16.

Anonymkode: e4161...fe7

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Halloween er bare tull. Ungene får nok sukker i seg allerede og så skal de ha enda mer til halloween. Og så skal man i tillegg kjøpe ny kostyme hvert år. Nei vet du hva. Vi forsøpler verden nok allerede. Her får barna heller ikke julekalender. Evt skriver jeg 24 lapper med aktiviteter som man kan gjøre denne dagen. Mindre forsøpling, mindre sukker, mer kvalitetstid. Noen tradisjoner burde bare droppes.

Anonymkode: 28340...65a

Halloween er hva du gjør det til. Mine barn syns pynten, det sosiale og lek og moro som følger dagen er det artigste. De spiser knapt 1/5 av godteriet de får (kresne på godis). Jeg har masse kvalitetstid med mine barn mens vi lager i stand og festen som er her med eldstes venner (utrolig hyggelig å ha glade utkledde barn på pizza og film). Vi har samme pynt hvert år og bruker kostymer om igjen (brukes også som utkledningsklær ellers i året også). 

Drar du på ferie med ungene dine? Flyr du til utlandet? Sannsynligvis større miljøtrussel det enn søppel produsert på Halloween....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...