Gå til innhold

Gjett hvilken dag vi fikk foreldresamtale

Anbefalte innlegg

Skrevet

Halloween kl 18.00. 

Hva syns du om det? 

Anonymkode: 9c3ce...4ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jøss...

Jeg ville ikke engang ha tenkt over det. Halloween er bare en vanlig dag.

Men hvis det er så viktig dor deg får du si at det ikke passer.

Anonymkode: 21e7a...56c

Skrevet

Glemte å skrive barna skal med i samtalen 

hi

Skrevet

Er det på skolen? Vi får faktisk ikke lov å ha samtaler så sent av tillitsvalgte/ Utdanningsforbundet (er lærer). Men læreren har sikkert ikke tenkt på at det er Halloween? Bare gi beskjed, du. 😊

Anonymkode: 104e5...cf3

Skrevet

Regner med at læreren overså hvilken dag det var da h*n skrev listene.

Hadde skrevet tilbake at det ikke går og hvorfor, så ordner nok det seg.

Skrevet

Da bytter du bare med noen andre eller gir beskjed til lærer at det ikke passer. Er ikke sikkert læreren har tenkt over at det er halloween.

Anonymkode: f4963...7c8

Skrevet

Hvis dere feirer Halloween så ville jeg bedt om ny time. 

Evt troppet opp i fullt kostyme og forklart at dere var midt i knask eller knep, og skal gå videre etterpå. Ser for meg en vampyr og en varulv, pluss en forskrekket lærer 😂

Anonymkode: ab2da...b1d

Skrevet

Seriøst, folkens? 

Dropper dere treninger og sånt for ungene også bare fordi det er Halloween? 

Stopp verden, jeg vil av...

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Seriøst, folkens? 

Ja det dropper vi den ene dagen.

Ungene trener 2 og 3 ganger i uka, så faller Halloween på en dag med trening dropper vi lett den ene.

Man stopper ikke verden, msn tilpasser.

Skrevet

Du vet det er lov å si at dagen ikke passer? Er null problem😌

Anonymkode: fba36...7d3

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Seriøst, folkens? 

Det gjør vi. Her er det særlig fireåringen som synes det er stas å gå knask eller knep med storesøsken og lillebror. Største har 4 til 5 treninger i uka, mellomste og fireåringen har to ganger. De dævver ikke av å droppe treningen noen få dager i året når det er Halloween eller bursdag. Men du nekter sikkert barna å gå i bursdager også bare fordi de skal på treninger?

Anonymkode: 22f13...d54

Skrevet

Jeg har ikke et problem med å endre dato altså, har jeg skrevet det? Bare ville ha en diskusjon/synspunkter jeg..., og det fikk jeg jo. Takk ❤️😂

Hi

Skrevet

Her går alt som vanlig selv om det er Halloween. Treninger, kamper, foreldresamtaler... 

Anonymkode: cb8f3...b2d

Skrevet

Jeg synes kl. 18 på Halloween var et dårlig tidspunkt, ja. ;) Som andre har skrevet, har nok ikke læreren tenkt over hvilken dato det var når hen la planene.

Anonymkode: 8ba5f...89f

Skrevet

Har nok glemt seg ut. Bare til å gi beskjed, så ordner det seg.

Anonymkode: 84afc...d15

Skrevet

Fort gjort å blingse i kalenderen.  Jeg fikk satt opp time 2.pinsedag jeg..

Anonymkode: 628fe...898

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det gjør vi. Her er det særlig fireåringen som synes det er stas å gå knask eller knep med storesøsken og lillebror. Største har 4 til 5 treninger i uka, mellomste og fireåringen har to ganger. De dævver ikke av å droppe treningen noen få dager i året når det er Halloween eller bursdag. Men du nekter sikkert barna å gå i bursdager også bare fordi de skal på treninger?

Hahahah... en fireåring som trener... herlighet.

Skjedde med å la unger være unger, og få leike istedet for å drasse dem rundt på faste opplegg I TILLEGG til barnehage? 

Blir sjokkert! 

Anonymkode: e3e55...2df

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hahahah... en fireåring som trener... herlighet.

Skjedde med å la unger være unger, og få leike istedet for å drasse dem rundt på faste opplegg I TILLEGG til barnehage? 

Blir sjokkert! 

Anonymkode: e3e55...2df

Hun trener svømming. Hva mener du jeg skal gjøre? Nekte henne å trene svømming en halvtime to ganger i uka? Hun er da virkelig en unge som leker resten av tiden. Ingen tvinger henne, hun maser selv om å få dra på svømminga. Mange drar i svømmehallen hver uke med barna uansett, så hva er problemet med at hun trener organisert? Det er også bare i Norge man kan bli sjokkert av sånt - i de fleste andre land er det helt OK at barn deltar på organisert opplegg fra de er små. For mange fritidsaktiviteter er det viktig at barna begynner tidligst mulig - for eksempel ballett, turn og lignende. Begynner du senere, blir du liggende langt bak de andre og oppnår kanskje aldri så god smidighet som kreves for å kunne konkurrere.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Seriøst, folkens? 

Absolutt. Barna har gledet seg til den dagen i lang tid.

Anonymkode: e906b...e97

Skrevet

Hvis dere feirer Halloween så ville jeg bedt om ny time. 

Evt troppet opp i fullt kostyme og forklart at dere var midt i knask eller knep, og skal gå videre etterpå. Ser for meg en vampyr og en varulv, pluss en forskrekket lærer 😂

Anonymkode: ab2da...b1d

Dette ville jeg gjort

Den timen varer i 15-20 minutter, så hadde bare tilpasset hvor ungen gikk knask eller knep så det ble i området rundt skolen rett før/etter timen og gått inn til læreren med snopbøtta i hånda :)

Anonymkode: 4950b...91b

Skrevet

Her vi bor avlyses treninger ol på Halloween. Ingen som kommer likevel😉 Dere som fremdeles synes Halloween er noe stort tull, hvor har dete vært de 10 siste årene? Har dere ikke fått med dere at dette er blitt stort i Norge? 

Ungene gleder seg nesten like mye som til bursdagen sin😂 Synes Halloween er topp jeg!

hi: jeg ville spurt læreren pent om vi kan ta det en annen dag. 

Anonymkode: 9adf8...e71

Skrevet

Jeg har ikke et problem med å endre dato altså, har jeg skrevet det? Bare ville ha en diskusjon/synspunkter jeg..., og det fikk jeg jo. Takk ❤️😂

Hi

Vi har også samtale den dagen, riktignok kl 17. Virkelig ikke et problem’

Anonymkode: 11863...8cf

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Halloween kl 18.00. 

Hva syns du om det? 

Å nei! Dét er jo helt krise. Siden ditt barn sikkert er det viktigeste barnet  i hele klassen, og læreren er en latsabb med for mye fritid (og for lite jobb), foreslår jeg at du tar kontakt og ber om by tid.

Skolen har nok heller ikke satt noen dead line som de ansatte må overholde, så tid er nok _ikke_ en faktor her.

Skolen er _pålagt_ å tilby_ samtaler - det er ikke obligatorisk. Du kan fint takke nei.

Skrevet
Akkurat nå, MammantilNurket skrev:

Å nei! Dét er jo helt krise. Siden ditt barn sikkert er det viktigeste barnet  i hele klassen, og læreren er en latsabb med for mye fritid (og for lite jobb), foreslår jeg at du tar kontakt og ber om by tid.

Skolen har nok heller ikke satt noen dead line som de ansatte må overholde, så tid er nok _ikke_ en faktor her.

Skolen er _pålagt_ å tilby_ samtaler - det er ikke obligatorisk. Du kan fint takke nei.

Ikke sikkert at de på landet har by tid

Anonymkode: 93923...e24

Skrevet

Jeg hadde byttet om det ikke passet. 

OG all kred til lærer som sitter sent for at folk som ikke kan ta fri i hytt og pine for foreldresamtaler i arbeidstiden skal få komme. Drittlei lærere som har så mye fri ikke kan sette av to ettermiddager to ganger i året for disse samtalene.  

Anonymkode: b57cb...4b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...