Gå til innhold

Samboeren min eier og vil ikke ha meg som medeigar..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det høres trist ut at han kjører sitt eget løp i så stor grad. Det blir veldig skjevt når han er så opphengt i hva som er sitt. Dette blir veldig sært når dere bor sammen. Det beste for forholdet var nok om dere hadde solgt og kjøpt noe sammen. 

Og ikke vil han på ferie sammen med dere heller? Et samliv er et felles prosjekt, særlig når det er barn involvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 17.10.2017 den 23.52, Anonym bruker skrev:

Hva er grunnen til at han ikke vil? Jeg kan på en måte forstå han. 

Hadde jeg vært deg ville jeg invester i noe eget og leid det ut, slik at du får med deg fordelene ved å eie bolig.

Anonymkode: 7a315...11f

Det er neppe et alternativ. Ikke vil hun ha råd til det, og i tillegg vil bolig hun ikke bor i få 28% skatt på utleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde hatt stabil inntekt og god økonomisk sans, og han likevel nekter, så hadde faktisk slik egoisme vært ensbetydende med samlivsbrudd for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Evablaum skrev:

Når hun får lov til å kjøpe seg inn og de får felles barn, tro meg, det kommer til å gjøre deg mye. Det er alltid vondt å se barnet sitt gråte seg i søvn, fordi far har fått en ny familie som han er villig til å ofre alt og alle for.. Inkludert sitt første barn! 

Altså, jeg forstår at det er vondt å bli forlatt og havne i en situasjon der eksen verdsetter nykjerringa mer enn deres felles barn. Og at man selv da går med drømmen om å ødelegge for andre på tilsvarende måte. Men du kan da virkelig ikke hevne deg på anonyme på forumet for at dette har skjedd med deg. Og før noen begynner med stalker-teorier - nei, jeg kjenner deg ikke overhode og vet ikke hva din historie er. Men på DiB fremstår du som en som er blitt forlatt av barnefar og blitt utrolig bitter og sint, som slenger dritt og sårer med vilje for å døyve sin egen smerte. Gå til psykolog, for din egen og andres del!

Anonymkode: 2d5d7...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har ikke fått snakket særlig med han. Men merker at jeg fikk en liten nedtur og føler kanskje at jeg mistet litt følelser... dramatisk muligens men..

Anonymkode: e3070...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja jeg har ikke fått snakket særlig med han. Men merker at jeg fikk en liten nedtur og føler kanskje at jeg mistet litt følelser... dramatisk muligens men..

Anonymkode: e3070...bcb

Du er ikke dramatisk.

Han sikrer seg selv helt uten tanke på deg og din fremtid - også helt uten tanke på at det blir snakk om deres barns sikkerhet og fremtid hvis dere går fra hverandre. Han gir deg ingen medbestemmelse i det som også skal være ditt hjem, tvert om utnytter han deg som hushjelp, vaktmester og gratisansatt til hans egne oppussingsprosjekt som øker hans egne verdier.

Det viser lite omtanke for deg, ikke særlig følelser for deg. Om han hadde snakket ordentlig med deg og sagt at dette huset betyr så mye for han at han ønsker å stå som eier alene, men at dere selvfølgelig da må finne en annen løsning slik at du kan få investert dine penger i en annen leilighet (selv om heller ikke det er like lønnsomt for deg siden du da må betale skatt på leieinntektene...), at han hadde foreslått at du ikke skal betale husleie i hans hus fordi han tjener så godt og fordi du bidrar så mye med å passe på huset når han er borte og hjelper til med oppussing.... DA hadde han vist at han hadde omtanke for deg og at han også var opptatt av at du skulle ha sikkerhet i ditt liv. Men denne mannen bare utnytter deg og har ingen slike omtanke for deg. Da er det heller ingen grunn til at du skal ha særlig sterke følelser for ham.

Jeg hadde flyttet fra en slik mann.

Anonymkode: f7c73...16e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen og takk for mange fine saklige svar. Jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre, men har kontaktet advokat som vi kan snakke med sammen. Jeg kjente på det i dag at jeg faktisk gjør alt og får ingenting igjen for det. Henting, bringing, handle, vaske, lage mat, legge, stå opp med... dette går overhodet ikke. Merker jeg er irritabel på mannen

Anonymkode: e3070...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei alle sammen og takk for mange fine saklige svar. Jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre, men har kontaktet advokat som vi kan snakke med sammen. Jeg kjente på det i dag at jeg faktisk gjør alt og får ingenting igjen for det. Henting, bringing, handle, vaske, lage mat, legge, stå opp med... dette går overhodet ikke. Merker jeg er irritabel på mannen

Anonymkode: e3070...bcb

Hva sier han til dette og det å snakke med advokat sammen?

Anonymkode: f7c73...16e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva sier han til dette og det å snakke med advokat sammen?

Anonymkode: f7c73...16e

"Det må vel bare gjøres" var svaret jeg fikk. Jeg sa at jeg har bestilt time slik at en advokat kan hjelpe oss å se hva som er beste løsning for oss alle.  Men synes det er sykt at vi må gjennom så mye styr når vi er såpass "ferske" sammen. Ser ikke så lyst på vår fremtid sammen.

Anonymkode: e3070...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

"Det må vel bare gjøres" var svaret jeg fikk. Jeg sa at jeg har bestilt time slik at en advokat kan hjelpe oss å se hva som er beste løsning for oss alle.  Men synes det er sykt at vi må gjennom så mye styr når vi er såpass "ferske" sammen. Ser ikke så lyst på vår fremtid sammen.

Anonymkode: e3070...bcb

Forstår godt at du ikke ser særlig lyst på fremtiden med ham...

Krev også at dere går i parterapi sammen, for dere trenger det selv om dere får orden i det økonomiske, tror jeg. Det har jo også med det å gjøre at han ser på huset som sitt og sitt hjem. Du skal få jobbe der, men det skal ikke få være særlig ditt hjem, for du får jo ikke noen medbestemmelse i hvordan det skal være der. Det viser holdninger om at han ikke inkluderer deg i livet sitt i tillegg til alt annet som er galt.

Men bra du har bestilt time til advokat!

Anonymkode: f7c73...16e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at dette gjenspeiler personligheten hans og hva som bor i han. Dessverre.... Hvor hans kjærlighet og hjerte ligger. Test en person på penger, og du får se raskt hva slags menneske du har med å gjøre.  -Gjerrig og egoistisk, eller raus og snill. - Han tenker tydeligvis helt forskjellig fra deg når det kommer til det materielle, og hvordan dette kan forenes med å skulle bo og fungere sammen som familie, vet ikke jeg... 

 

Kjærligheten til penger er roten til alt ondt.... og i dette tilfellet tenker jeg at hans kjærlighet til huset hans er med på å ødelegge for deres samliv og kjæresteforhold... hvordan kan man bli følelsesmessig og seksuelt tiltrukket til en mann etter dette? Jeg hadde blitt fullstendig knust og følt meg totalt verdiløs for denne mannen. 

Han eier og besøker hotellet hvor du er stuepike, slår det meg..... og i tillegg er du mor til hans barn. Dette er IKKE ok!!! 

Lykke til hos advokat! Ikke vær snill m han mere! Krev en endring! 

Anonymkode: a6a79...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker at dette gjenspeiler personligheten hans og hva som bor i han. Dessverre.... Hvor hans kjærlighet og hjerte ligger. Test en person på penger, og du får se raskt hva slags menneske du har med å gjøre.  -Gjerrig og egoistisk, eller raus og snill. - Han tenker tydeligvis helt forskjellig fra deg når det kommer til det materielle, og hvordan dette kan forenes med å skulle bo og fungere sammen som familie, vet ikke jeg... 

 

Kjærligheten til penger er roten til alt ondt.... og i dette tilfellet tenker jeg at hans kjærlighet til huset hans er med på å ødelegge for deres samliv og kjæresteforhold... hvordan kan man bli følelsesmessig og seksuelt tiltrukket til en mann etter dette? Jeg hadde blitt fullstendig knust og følt meg totalt verdiløs for denne mannen. 

Han eier og besøker hotellet hvor du er stuepike, slår det meg..... og i tillegg er du mor til hans barn. Dette er IKKE ok!!! 

Lykke til hos advokat! Ikke vær snill m han mere! Krev en endring! 

Anonymkode: a6a79...3ce

Dette er akkurat mine tanker. Takk for svar :)

Anonymkode: e3070...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva HI, jeg har akkurat (i sommer) gått fra samboeren min nettopp på grunn av dette! Han ville ikke at jeg skulle kjøpe meg inn i huset hans og det er flere år siden han sa nei. Jeg har, dessverre, ikke nok egenkapital til å kjøpe noe eget. Så vi snakket om å kjøpe tømt sammen og bygge hus. Jeg fikk lån i banken og alt var klart til xsamboer sa at jeg IKKE fikk ta sikkerhet i huset hans. Da var grensen nådd for meg etter MYE meninger fra han som kun gagnet han og ikke meg. Jeg har heldigvis IKKE bidratt med oppussing etc før jeg skjønte tidlig at det ikke var lurt. Å bare ha den tanken skurrer. 

Du har gjort din mann så mange gratis tjenester som jeg tror du har tapt mye på, dessverre! Håper du virkelig finner en god løsning for deg og barna. For han mannen din er en stor egoist og det var min også! Jeg følte meg alltid som nr 2 og den følelsen er vond!!!!

Anonymkode: 49481...774

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet du hva HI, jeg har akkurat (i sommer) gått fra samboeren min nettopp på grunn av dette! Han ville ikke at jeg skulle kjøpe meg inn i huset hans og det er flere år siden han sa nei. Jeg har, dessverre, ikke nok egenkapital til å kjøpe noe eget. Så vi snakket om å kjøpe tømt sammen og bygge hus. Jeg fikk lån i banken og alt var klart til xsamboer sa at jeg IKKE fikk ta sikkerhet i huset hans. Da var grensen nådd for meg etter MYE meninger fra han som kun gagnet han og ikke meg. Jeg har heldigvis IKKE bidratt med oppussing etc før jeg skjønte tidlig at det ikke var lurt. Å bare ha den tanken skurrer. 

Du har gjort din mann så mange gratis tjenester som jeg tror du har tapt mye på, dessverre! Håper du virkelig finner en god løsning for deg og barna. For han mannen din er en stor egoist og det var min også! Jeg følte meg alltid som nr 2 og den følelsen er vond!!!!

Anonymkode: 49481...774

Ja jeg føler meg som nr 2. Huset, økonomi og HANS sikkerhet er det viktigste. Bare trist.. men vanskelig å gå også. Da ser jeg jo barnet mitt mindre..og DET sitter langt inne.

Anonymkode: e3070...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja jeg føler meg som nr 2. Huset, økonomi og HANS sikkerhet er det viktigste. Bare trist.. men vanskelig å gå også. Da ser jeg jo barnet mitt mindre..og DET sitter langt inne.

Anonymkode: e3070...bcb

Det klassiske argumentet fra kvinner som blir i dårlige forhold: Jeg orker ikke tanken på ikke å få se barnet mitt hele tiden.

Sånn helt seriøst, hi, du har skrevet at dette er en mann som jobber mye og overlater alt ansvaret for barnet til deg. Du har skrevet at han aldri vil bytte jobb. Hvor mye samvær tror du helt ærlig at han vil og kan ha?

Jeg skal ikke si at du skal gå fra ham. Det må være ditt valg å finne ut hva du skal gjøre med dette. Men jeg synes ikke du skal bli stående med lua i hånda og godta at han sørger for at du står på bar bakke mens du hjelper han å bygge opp sin formue. Det er der du må ta tak. 

Og hvis du finner ut at løsningen er å gå fra ham, så må du prøve å tenke litt realistisk på det: Hvor gammelt er barnet ditt? Hvor mye samvær er det sannsynlig at denne mannen kan ha, med tanke på jobbsituasjon og ansvarsfraskrivelse hittil?

Men ta tak i det økonomiske først. For hvis du fortsetter å leve slik, så lærer du din datter at som kvinne skal hun la seg utnytte og godta at det er mannen som skal ha pengene. Du lærer din sønn at kvinner skal utnyttes, for det er mannen som teller. Tro det eller ei, ditt barn ser på ditt og farens eksempel og lærer at det er slik et forhold skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Superdolly skrev:

Det klassiske argumentet fra kvinner som blir i dårlige forhold: Jeg orker ikke tanken på ikke å få se barnet mitt hele tiden.

Sånn helt seriøst, hi, du har skrevet at dette er en mann som jobber mye og overlater alt ansvaret for barnet til deg. Du har skrevet at han aldri vil bytte jobb. Hvor mye samvær tror du helt ærlig at han vil og kan ha?

Jeg skal ikke si at du skal gå fra ham. Det må være ditt valg å finne ut hva du skal gjøre med dette. Men jeg synes ikke du skal bli stående med lua i hånda og godta at han sørger for at du står på bar bakke mens du hjelper han å bygge opp sin formue. Det er der du må ta tak. 

Og hvis du finner ut at løsningen er å gå fra ham, så må du prøve å tenke litt realistisk på det: Hvor gammelt er barnet ditt? Hvor mye samvær er det sannsynlig at denne mannen kan ha, med tanke på jobbsituasjon og ansvarsfraskrivelse hittil?

Men ta tak i det økonomiske først. For hvis du fortsetter å leve slik, så lærer du din datter at som kvinne skal hun la seg utnytte og godta at det er mannen som skal ha pengene. Du lærer din sønn at kvinner skal utnyttes, for det er mannen som teller. Tro det eller ei, ditt barn ser på ditt og farens eksempel og lærer at det er slik et forhold skal være.

Tusen takk! Jeg trengte å høre dette. Takk skal du ha :):)  Blir det ikke fruktbart hos advokaten så må jeg bare gå. Hushjelp klarer han å få tak i.

Anonymkode: e3070...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oh my... han er skikkelig sur på meg. Dette blir en hyggelig time hos advokaten tror jeg 😳

Anonymkode: e3070...bcb

Da foreslår jeg at du blir enda surere. Hent fram alt du har av raseri og sinne. Denne mannen utnytter deg. Han bruker deg til å bygge opp sin formue, og nå har du sagt at du ikke vil være med på det lenger. Ja visst blir han sur da. Men han har ikke rett til å være sur for det. Det er du som skal være sur. Og sint.

Du skal være sint for at han gjør alt han kan for at du skal eie ingenting. han gjør alt han kan for at du skal jobbe for ham, både med å ta alt med barnet, alt husarbeidet og i tillegg bidra til oppussing, uten å få noe igjen for det.

Jeg hadde seriøst laget et jordskjelv hvis jeg hadde vært i din situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta til deg det Superdolly har skrevet i de siste to svarene sine, Hi!

Selvfølgelig blir mannen sur nå - han har forstått at han ikke lenger har full kontroll over deg, at han trolig ikke lenger kan få deg til å være gratis hushjelp, vaktmester og jobbe gratis med oppussingen av hans hus (som øker hans formue). Han er en stor egoist og selvfølgelig blir han nå sur når han ikke får det som han vil.

Reaksjonen hans nå viser deg egentlig at det ikke er noen fremtid, for han kommer ikke til å endre personlighet selv om han blir "tvunget" til å finne en ordning som er mer gunstig for deg.

Han fortjener ikke deg, barnet ditt fortjener bedre enn å vokse opp og se mamma la seg frivillig utnytte. Du fortjener bedre!

Anonymkode: f7c73...16e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i en situasjon med samboer der jeg ikke var lånedyktig, så han gikk inn med sin egenkapital og tok opp lån til vår felles bolig. 

Vi løste det slik at vi betalte like mange prosent av inntekten vår (ble da ulikt beløp pga. ulik inntekt) slik at jeg ikke betalte husleie til han og stod på bar bakke ved et eventuelt brudd. Dette skrev vi en kontrakt på, som begge skrev undre på, slik at om det ble brudd hadde jeg rett på den andelen jeg hadde betalt på hans lån. Andre løpende utgifter og husarbeid delte vi oss imellom. 

Det endte med brudd hvor han flyttet ut. Jeg var da blitt ung ufør 100% og fikk lån gjennom husbanken i kommunen. Han fikk med seg sin egenkapital ut og den eierandelen han hadde i leiligheten.

Dersom du betaler husleie er du jo med på å betale ned hans lån. Noe han tjener på. Så pass på å få det dokumentert slik at det du bidrar med ikke forsvinner for deg i løse luften ved et eventuelt brudd. Ved å betale på hans lån får jo han også gevinsten av verdistigning på boligen, og plutselig kan du stå der uten noen ting og ha brukt penger på hans lån som du kunne spart til deg selv.

Anonymkode: c5ad5...cc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Superdolly skrev:

Det klassiske argumentet fra kvinner som blir i dårlige forhold: Jeg orker ikke tanken på ikke å få se barnet mitt hele tiden.

Sånn helt seriøst, hi, du har skrevet at dette er en mann som jobber mye og overlater alt ansvaret for barnet til deg. Du har skrevet at han aldri vil bytte jobb. Hvor mye samvær tror du helt ærlig at han vil og kan ha?

Jeg skal ikke si at du skal gå fra ham. Det må være ditt valg å finne ut hva du skal gjøre med dette. Men jeg synes ikke du skal bli stående med lua i hånda og godta at han sørger for at du står på bar bakke mens du hjelper han å bygge opp sin formue. Det er der du må ta tak. 

Og hvis du finner ut at løsningen er å gå fra ham, så må du prøve å tenke litt realistisk på det: Hvor gammelt er barnet ditt? Hvor mye samvær er det sannsynlig at denne mannen kan ha, med tanke på jobbsituasjon og ansvarsfraskrivelse hittil?

Men ta tak i det økonomiske først. For hvis du fortsetter å leve slik, så lærer du din datter at som kvinne skal hun la seg utnytte og godta at det er mannen som skal ha pengene. Du lærer din sønn at kvinner skal utnyttes, for det er mannen som teller. Tro det eller ei, ditt barn ser på ditt og farens eksempel og lærer at det er slik et forhold skal være.

Og...... man skal aldri bo sammen for barna sine skyld! Ønsker vi da at barna skal lide da???!!!! NEI! Tro meg, hi ønsker du å ha barnet ditt 100% og far ha barna annenhver helg... Ja da må du gjøre noe for det virker ikke som om du er lykkelig nå. Barna trenger en glad og lykkelig mor❤

Anonymkode: 49481...774

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2017 den 14.01, Eris skrev:

Det er han i sin fulle rett til. Kjøp deg noe eget som du leier ut og ikke bidra til oppussing og utgifter til huset. 

Fått time med advokat på mandag. Kjenner jeg er nervøs for at advokaten "holder" med samboer eller noe. For en suppe :(

Anonymkode: e3070...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Fått time med advokat på mandag. Kjenner jeg er nervøs for at advokaten "holder" med samboer eller noe. For en suppe :(

Anonymkode: e3070...bcb

50 prosent av alle forhold ryker. Du har ingen juridisk rett til å kjøpe deg inn. Mulig han likevel burde la deg gjøre det, men det er hans valg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.10.2017 den 10.29, Anonym bruker skrev:

Altså, jeg forstår at det er vondt å bli forlatt og havne i en situasjon der eksen verdsetter nykjerringa mer enn deres felles barn. Og at man selv da går med drømmen om å ødelegge for andre på tilsvarende måte. Men du kan da virkelig ikke hevne deg på anonyme på forumet for at dette har skjedd med deg. Og før noen begynner med stalker-teorier - nei, jeg kjenner deg ikke overhode og vet ikke hva din historie er. Men på DiB fremstår du som en som er blitt forlatt av barnefar og blitt utrolig bitter og sint, som slenger dritt og sårer med vilje for å døyve sin egen smerte. Gå til psykolog, for din egen og andres del!

Anonymkode: 2d5d7...fdf

Hvorfor gå til psykolog og betale for den tjenesten, når jeg kan tømme min bitterhet og døyve min smerte gratis her? 

Mannen til hi bryr seg null, nada, niks om henne. En mann som elsker sin kvinne ville aldri med vilje sørget for at hun ville risikert å havne i økonomisk uføre. I tillegg har han barn med denne kvinnen! Hi, han elsker deg ikke. Han har ingen planer om å bli gammel med deg. Du er nok bare en stopp på veien til hans store kjærlighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...