Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #26 Skrevet 13. oktober 2017 Hvorfor feirer dere jul? Hvor er Jesus inne i alt dette? Egoistiske det er det dere er. Anonymkode: f8ffa...a00
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #27 Skrevet 13. oktober 2017 Man må da ikke gjøre det samme hver eneste jul hele livet gjennom, det er helt greit å gjøre noe annet av og til. HI har et barn på 17 år, om to år vil kanskje dette barnet feire med kjæresten sin. Ting skjer når barna vokser til... Søsteren min og familien ville et år prøve å feire på fjellet, de tok med seg ungene og tok inn på et stort høyfjellshotell og var med på alt fra sledekjøring med hest til gang rundt juletreet i en julepyntet restaurant med julemiddagsbuffet. De synes det var veldig gøy å ha prøvd det en gang, skulle resten av familien liksom bli skuffet fordi de hadde lyst til det et år? I år har hi lyst til å feire hjemme bare de fire, kan ikke skjønne hvorfor det er så galt, de kan jo feire med storfamilien igjen om to år. Det er jo ikke automatisk sånn at om man gjør noe annet et år så kan man aldri gå tilbake til den tradisjonen man har hatt før. Anonymkode: 62d66...433
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #28 Skrevet 13. oktober 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: En gjør som en vil. Men heg synes du er både egoistisk og urimelig mot de som har holdt ut med dine barn i alle år, når du nå sier at du synes det blir for slitsomt med barn tilstede. Og styr med gaveåpning? Hva er det dere skal rekke? Jula er lang. Anonymkode: fd6dc...f59 Har du store barn selv? For hos oss har det vært slik at nissen har kommet med gave til deres da toåring, og ikke hatt med noe til våre som da var 12 og 15. Ingenting. Julekvelden er lagt opp etter de aller minste. Våre barn forsvinner helt. Det åpnes pakker over en lav sko. Ingen får med seg hva noen andre får, og til slutt blir alle så lei at pakkene nærmest kastes ut. Det er ukoselig rett og slett. Jeg vet at våre søsken har "holdt ut" med oss i løpet av den tiden vi har hatt barn, men da har det kun vært bror eller søster som har vært tilstede, alt etter hvilken familie vi har feiret med. De som par har delt seg til hver sin familie om du skjønner. Det er ikke slik at våre barn skal være i fokus, men de blir ikke engang lagt merke til, spesielt av min svoger og svigerinne. Som min eldste sa "de spør ikke engang hva jeg får, de prater aldri med meg. Og jeg gleder meg bare til det er over og vi kan dra hjem." Jeg vet at det er tenåringer, og de er som de er. Men dette er noe jeg har lagt merke til selv, uten at jeg har sagt noe om det. Det er ikke koselig. HI Anonymkode: 953c1...f23
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #29 Skrevet 13. oktober 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg er yngst i søskenflokken. Vi feiret alltid hos foreldrene mine. Det gikk 15 år fra første barnebarn dukket opp til jeg selv fikk barn. I alle de årene ble alt lagt tilrette for de små. Jeg fikk rollen som en voksen som kan brukes som barnevakt og til alt mulig praktisk. Da jeg så fikk barn selv gadd mine søsken ikke å være med mer, for det ble for mye styr og for lite fokus på deres barn. Det var faktisk skikkelig sårt! Så mine barn har aldri opplevd den store familiejul vi alltid har hatt. Det har jo vært med på å gjøre forholdet vårt litt mer distansert. Når man opplever at ens barn ikke er ønsket så trekker man seg litt unna. Så det er nok ikke bare julekvelden det egentlig dreier seg om. Det er også hvilket forhold dere ellers ønsker til resten av familien. Dere kan fint ha hjemmejul - men ikke bli overrasket om det har en effekt ut over julen. Anonymkode: c4c6a...9a0 Skjønner hva du mener, men mulig dine søsken synes som oss, at aldersforskjellen blir så stor. Det er jo ikke nødvendigvis noe personlig! Når barna blir så store, så har de andre ønsker og behov. Og det er jo litt ok å høre på de store barna sine, hvis de ønsker å "melde seg ut" denne kvelden? Det er ikke slik at ditt barn ikke er ønsket, men at det er flere som har ønsker om hvordan de vil feire julaften. Synes du blander kortene her. HI Anonymkode: 953c1...f23
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #30 Skrevet 13. oktober 2017 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skjønner hva du mener, men mulig dine søsken synes som oss, at aldersforskjellen blir så stor. Det er jo ikke nødvendigvis noe personlig! Når barna blir så store, så har de andre ønsker og behov. Og det er jo litt ok å høre på de store barna sine, hvis de ønsker å "melde seg ut" denne kvelden? Det er ikke slik at ditt barn ikke er ønsket, men at det er flere som har ønsker om hvordan de vil feire julaften. Synes du blander kortene her. HI Anonymkode: 953c1...f23 Jaha. Igjen dine barns behov som er viktigst, og dere kan ikke ta dere sammen noen få timer slik at de små får oppleve stor familiejul. Anonymkode: 7a926...7e7
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #31 Skrevet 13. oktober 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jaha. Igjen dine barns behov som er viktigst, og dere kan ikke ta dere sammen noen få timer slik at de små får oppleve stor familiejul. Anonymkode: 7a926...7e7 Ja, jeg synes mine barns behov er viktige. Synes ikke du virker så storsinnet selv her, du mener tydeligvis at alle de andre skal ta hensyn til kun ditt barn. Slik at ditt barn kan få de opplevelsene du egentlig ønsker deg. Anonymkode: 953c1...f23
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #32 Skrevet 13. oktober 2017 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har du store barn selv? For hos oss har det vært slik at nissen har kommet med gave til deres da toåring, og ikke hatt med noe til våre som da var 12 og 15. Ingenting. Julekvelden er lagt opp etter de aller minste. Våre barn forsvinner helt. Det åpnes pakker over en lav sko. Ingen får med seg hva noen andre får, og til slutt blir alle så lei at pakkene nærmest kastes ut. Det er ukoselig rett og slett. Jeg vet at våre søsken har "holdt ut" med oss i løpet av den tiden vi har hatt barn, men da har det kun vært bror eller søster som har vært tilstede, alt etter hvilken familie vi har feiret med. De som par har delt seg til hver sin familie om du skjønner. Det er ikke slik at våre barn skal være i fokus, men de blir ikke engang lagt merke til, spesielt av min svoger og svigerinne. Som min eldste sa "de spør ikke engang hva jeg får, de prater aldri med meg. Og jeg gleder meg bare til det er over og vi kan dra hjem." Jeg vet at det er tenåringer, og de er som de er. Men dette er noe jeg har lagt merke til selv, uten at jeg har sagt noe om det. Det er ikke koselig. HI Anonymkode: 953c1...f23 Jeg skjønner deg godt jeg. Det blir ofte slik at julaften blir lagt opp etter de minste, og slik bør det jo på mange måter være, men da bør de som er større men fremdeles barn, få lov til å ha sin egen jul som kan bli lagt opp etter dem. Jul er fremdeles stort når man er tenåring! Å sammenligne med at deres søsken har "holdt ut" med deres barn blir helt feil. Når man ikke har barn selv så er det mer uproblematisk at noen andres barn får fullt fokus. Ingen av mine søsken har barn enda, men jeg har en bror på 15. Om mine foreldre ville feire jul hjemme pga han i stedet for å komme hit, så hadde jeg hatt full forståelse for det, selv om det selvsagt er veldig koselig at de kommer. Mine søsken kommer også hit de fleste årene (men ikke alle), fordi de har lyst, ikke for å stille opp for og "holde ut med" mitt barn. Anonymkode: b4b88...a60
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #33 Skrevet 13. oktober 2017 Her har for øvrig nissen med gave til alle mann. En stor og en liten til 6-åringen og 15-åringen og en liten (type en sjokolade) til alle voksne. Skjønner ikke hvorfor deres nisse ikke har med noe til de på 12 og 15. Anonymkode: b4b88...a60
Nyttårs barn Skrevet 13. oktober 2017 #34 Skrevet 13. oktober 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er yngst i søskenflokken. Vi feiret alltid hos foreldrene mine. Det gikk 15 år fra første barnebarn dukket opp til jeg selv fikk barn. I alle de årene ble alt lagt tilrette for de små. Jeg fikk rollen som en voksen som kan brukes som barnevakt og til alt mulig praktisk. Da jeg så fikk barn selv gadd mine søsken ikke å være med mer, for det ble for mye styr og for lite fokus på deres barn. Det var faktisk skikkelig sårt! Så mine barn har aldri opplevd den store familiejul vi alltid har hatt. Det har jo vært med på å gjøre forholdet vårt litt mer distansert. Når man opplever at ens barn ikke er ønsket så trekker man seg litt unna. Så det er nok ikke bare julekvelden det egentlig dreier seg om. Det er også hvilket forhold dere ellers ønsker til resten av familien. Dere kan fint ha hjemmejul - men ikke bli overrasket om det har en effekt ut over julen. Anonymkode: c4c6a...9a0 Jeg synes også at du blander kortene litt. Når du selv var barnløs med eldre søsken og nevøer/nieser så var vel dette (og dine foreldre) din nærmeste familie. Hvor skulle du ellers feiret jul? Det er jo ikke sånn at dine eldre søsken skal ta igjen for den tiden du har brukt på deres barn i de julene som har vært? Jeg tror ikke dette dreier seg om at dine barn ikke er ønsket, men at for dine eldre søsken så blir det for mye styr med en jul med kanskje over 20 personer, hva vet jeg. Julen er faktisk et pusterom i en lang vinter for både barn og voksne. Husk også på at dine søken nå er godt voksne mens du som ung barnløs tante sikkert var veldig energisk i forhold. Det er noe annet å stelle i stand til jul med flere store barn, da det gjerne også skjer masse i forkant av arrangement på skole/kirke/idrett osv..
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #35 Skrevet 13. oktober 2017 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her har for øvrig nissen med gave til alle mann. En stor og en liten til 6-åringen og 15-åringen og en liten (type en sjokolade) til alle voksne. Skjønner ikke hvorfor deres nisse ikke har med noe til de på 12 og 15. Anonymkode: b4b88...a60 Nei det skjønte ikke vi heller....:-( HI Anonymkode: 953c1...f23
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #36 Skrevet 13. oktober 2017 Det kan jo faktisk hende at HI`s svoger og svigerinne synes det bare er deilig at de blir litt færre mennesker på julaften. Julaften med små barn kan nemlig være ganske stressende!!! Og da har i alle fall jeg, syntes at det har vært greit å ikke ha så fryktelig mye folk der... Anonymkode: cb8f4...463
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #37 Skrevet 13. oktober 2017 Mine foreldre gjorde dette når jeg var liten. De hadde mange barn og ønsket til slutt å ha en rolig julefeiring med bare seg selv og barna. Det er jeg glad for, familien vår fikk det akkurat slik vi ønsket, i det tempoet som passet for oss. Vi fikk åpne i ro og mak, alle så hva alle fikk og det er en tradisjon jeg setter høyt. Nå har vi egne barn og vi har heldigvis ingen fast tradisjon. Av og til feirer vi på hos svigermor og svigermor, av og til hos min svigerinne, andre ganger hos min søster og hennes mann, men aller best liker jeg å feire hjemme. Vi ber som regel noen til oss, men jeg elsker å kunne ta det med ro og ikke skulle Reise noe sted med bilen full av gaver. Ofte når vi har feiret borte har det enten vært kaos ved gaveåpningen; alle gaver blir åpnet på én gang og det er umulig å se hva folk får, eller at alle blir delt ut først og så sitter alle for seg selv og åpner. Og det er ikke jul for meg, rett og slett. Synes dere skal prøve et år alene, jeg, HI, og heller gå tilbake til tradisjonen senere, om dere ønsker det. 😊 Anonymkode: 9e053...653
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #38 Skrevet 13. oktober 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Har du store barn selv? For hos oss har det vært slik at nissen har kommet med gave til deres da toåring, og ikke hatt med noe til våre som da var 12 og 15. Ingenting. Julekvelden er lagt opp etter de aller minste. Våre barn forsvinner helt. Det åpnes pakker over en lav sko. Ingen får med seg hva noen andre får, og til slutt blir alle så lei at pakkene nærmest kastes ut. Det er ukoselig rett og slett. Jeg vet at våre søsken har "holdt ut" med oss i løpet av den tiden vi har hatt barn, men da har det kun vært bror eller søster som har vært tilstede, alt etter hvilken familie vi har feiret med. De som par har delt seg til hver sin familie om du skjønner. Det er ikke slik at våre barn skal være i fokus, men de blir ikke engang lagt merke til, spesielt av min svoger og svigerinne. Som min eldste sa "de spør ikke engang hva jeg får, de prater aldri med meg. Og jeg gleder meg bare til det er over og vi kan dra hjem." Jeg vet at det er tenåringer, og de er som de er. Men dette er noe jeg har lagt merke til selv, uten at jeg har sagt noe om det. Det er ikke koselig. HI Anonymkode: 953c1...f23 Det er jo dere som foreldre som kjøper gave fra «nissen». Det er helt vanlig her. Så kjøper vi gaver til nieser og nevøer fra oss. Nissegaven kjøper vi også legger vi den i nissesekken. Anonymkode: 35d46...34d
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #39 Skrevet 13. oktober 2017 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei det skjønte ikke vi heller....:-( HI Anonymkode: 953c1...f23 Det er jo en smal sak å gjøre noe med da. Et par ord med vedkommende som skal være nisse, og stikke til han de gavene dere ønsker deres barn skal få - problem solved! Anonymkode: da77b...037
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #40 Skrevet 13. oktober 2017 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jo en smal sak å gjøre noe med da. Et par ord med vedkommende som skal være nisse, og stikke til han de gavene dere ønsker deres barn skal få - problem solved! Anonymkode: da77b...037 Dette var da vi hadde julaften hjemme hos oss. Vi visste ikke at de hadde ordnet noen nisse. Nissen kom plutselig og hadde kun med gave til deres barn. HI Anonymkode: 953c1...f23
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #41 Skrevet 13. oktober 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Dette var da vi hadde julaften hjemme hos oss. Vi visste ikke at de hadde ordnet noen nisse. Nissen kom plutselig og hadde kun med gave til deres barn. HI Anonymkode: 953c1...f23 Det var gaver som min svigerinne hadde puttet oppi sekken, og hun sa ingenting til hverken meg eller mannen om det. Anonymkode: 953c1...f23
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #42 Skrevet 13. oktober 2017 Leste de første svarene jeg og må si jeg ble overrasket over hvor flinke folk later til å være ovenfor alle andre. Her er min erfaring: de siste 20 årene har jeg arrangert jul og nyttår for alle som har lyst. Folk er blitt mer og mer utakknemlige og krevende å ha i hus. I år har jeg sagt i fra i god tid at det ikke blir noe julaften hos oss, vi reiser bort. Noen folk blir sure, jeg bryr meg bare ikke om det! Man kan ikke tekkes hele verden altså! Anonymkode: 33261...f1c
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #43 Skrevet 13. oktober 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Skjønner hva du mener, men mulig dine søsken synes som oss, at aldersforskjellen blir så stor. Det er jo ikke nødvendigvis noe personlig! Når barna blir så store, så har de andre ønsker og behov. Og det er jo litt ok å høre på de store barna sine, hvis de ønsker å "melde seg ut" denne kvelden? Det er ikke slik at ditt barn ikke er ønsket, men at det er flere som har ønsker om hvordan de vil feire julaften. Synes du blander kortene her. HI Anonymkode: 953c1...f23 Jeg hadde også andre behov og ønsker da deres barn var små. Jeg var 15 år. Likevel måtte jeg tilpasse meg julefeiringen i storfamilien. Som sagt kan dere gjøre som dere vil. Dere har full rett til å holde jul på annen måte. Jeg ønsket bare å fortelle at det kan få konsekvenser, selvom dere synes dere er i deres gode rett. Anonymkode: c4c6a...9a0
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #44 Skrevet 13. oktober 2017 3 timer siden, Nyttårs barn skrev: Jeg synes også at du blander kortene litt. Når du selv var barnløs med eldre søsken og nevøer/nieser så var vel dette (og dine foreldre) din nærmeste familie. Hvor skulle du ellers feiret jul? Det er jo ikke sånn at dine eldre søsken skal ta igjen for den tiden du har brukt på deres barn i de julene som har vært? Jeg tror ikke dette dreier seg om at dine barn ikke er ønsket, men at for dine eldre søsken så blir det for mye styr med en jul med kanskje over 20 personer, hva vet jeg. Julen er faktisk et pusterom i en lang vinter for både barn og voksne. Husk også på at dine søken nå er godt voksne mens du som ung barnløs tante sikkert var veldig energisk i forhold. Det er noe annet å stelle i stand til jul med flere store barn, da det gjerne også skjer masse i forkant av arrangement på skole/kirke/idrett osv.. Herlighet! Her antar du mye. Nei vi er en liten familie. Likevel presser jeg ikke mine barn med på ting med deres søskenbarn. Det er 5 år opp til den nærmeste i alder. Det er faktisk veldig sårende at de ikke får bli inkludert i familien sin ved enkelte anledninger som julekvelden ved våre foreldre. Jeg kjedet vettet av meg mange ganger og kunne være ganske frustrert da deres barn var små. Men de var jo en del av familien. Akkurat som mine er en del av familien. Forøvrig, så må innsats i familien fordeles litt jevnt. De med store barn har ikke så mye mer å styre med enn små barn. Innsatsen ligger bare på andre fronter. Man kan ikke forvente at den yngste skal være barnevakt og avlaster og hushjelp mens barna er små, og så når hun selv har små må hun pent holde seg unna for hun må jo skjønne at de med store barn har bruk for et pusterom. De er ikke akkurat pensjonister og barna deres er ganske så selvgående, så deres energinivå feiler ikke noe. Det er faktisk ikke synn på dem. Ikke forventer jeg at de avlaster meg, ikke forventer jeg at de eldste unger er barnevakt, ikke forventer jeg at de skal tilpasse seg til mine barns behov. Anonymkode: c4c6a...9a0
Nyttårs barn Skrevet 13. oktober 2017 #45 Skrevet 13. oktober 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Herlighet! Her antar du mye. Nei vi er en liten familie. Likevel presser jeg ikke mine barn med på ting med deres søskenbarn. Det er 5 år opp til den nærmeste i alder. Det er faktisk veldig sårende at de ikke får bli inkludert i familien sin ved enkelte anledninger som julekvelden ved våre foreldre. Jeg kjedet vettet av meg mange ganger og kunne være ganske frustrert da deres barn var små. Men de var jo en del av familien. Akkurat som mine er en del av familien. Forøvrig, så må innsats i familien fordeles litt jevnt. De med store barn har ikke så mye mer å styre med enn små barn. Innsatsen ligger bare på andre fronter. Man kan ikke forvente at den yngste skal være barnevakt og avlaster og hushjelp mens barna er små, og så når hun selv har små må hun pent holde seg unna for hun må jo skjønne at de med store barn har bruk for et pusterom. De er ikke akkurat pensjonister og barna deres er ganske så selvgående, så deres energinivå feiler ikke noe. Det er faktisk ikke synn på dem. Ikke forventer jeg at de avlaster meg, ikke forventer jeg at de eldste unger er barnevakt, ikke forventer jeg at de skal tilpasse seg til mine barns behov. Anonymkode: c4c6a...9a0 Det er klart at alle i en familie må gi og ta. Sier bare at det er en viss forskjell på å være ung, barnløs tante og på å være voksen med jobb og store barn. Beklager om jeg har antatt ting som ikke er riktig. Om du føler på dette så ville jeg tatt det opp med søsknene dine, det er ikke sikkert at de reflekterer over dette i det hele tatt. Vi har alle en sterkt tendens til å se verden ut ifra der vi står selv
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #46 Skrevet 13. oktober 2017 Hvis problemet er at dere må blir mange kan dere jo foreslå at dere nære tar gavene til og fra de som er tilstede der. Resten kan dere ta 1. Juledag når dere er alene. Da kan dere ha en lang og god frokost, akkurat den måten dere vil ha og god tid til resten av gavene. Anonymkode: 039ca...466
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #47 Skrevet 13. oktober 2017 Til HI Om dere drar til din manns bror, hans kone og (hennes slekt?) så vil dere ikke få særlig hod jul, og din families behov når det gjelder julaften ikke dekket. Om dere ikke drar, så greier nok din ufyselige, styrende svigerinne å spille fornærmet, og sur, og samtidig tillegge deg de egoistiske egenskapene. (Dette med julenissen som ikke hadde med gaver til alle barna tok kaken). Særlig vil hun stemple deg som utakknemlig, egoistisk, som bare brur deg om DIN familie og ikke din manns familie, om dete allikevel ender opp å feire jul med dem neste år. Jeg tenker du kan stole på din svigermor, din svigerfar og svoger du har vært i familie med i snart to tiår, til at de ser gjennom henne, og forstår hvorfor dete ikke gidder jul med henne. De forstår nok også at det ikke bare er deg, men at mannen din også er av samme mening. Dine svigerforeldre er nok glad i, stolt av og oppmerksom på de store barnebarna sine også? Din mann kan vise brorskap med sin bror resten av året. Mulig det får ringvirkninger, muligens ikke. Anonymkode: b18d2...e19
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #48 Skrevet 13. oktober 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvis problemet er at dere må blir mange kan dere jo foreslå at dere nære tar gavene til og fra de som er tilstede der. Resten kan dere ta 1. Juledag når dere er alene. Da kan dere ha en lang og god frokost, akkurat den måten dere vil ha og god tid til resten av gavene. Anonymkode: 039ca...466 Idiotisk! hvorfor skal man ha kaos på julaften og så ta resten av julegavene 1.juledag? Hva er vits? hvorfor ikke ha en rolig julaften hjemme, ha tid til gavene, se hva man får og få lov å åpne dem? Hvorfor er det så viktig at alle i slekta skal samles denne kvelden? Pakke bilen stappfull av gaver, ikke få ta ting ut av eskene pga mye folk,papir og kaos og tilpasse seg de minste? Resten av julen kan man ha familieselskaper. Vi er hjemme på jul, hva min attpåklatt-søster mener bryr jeg meg faktisk ikke om. Mine barns jul er like viktig som hennes små barn. MEN vi har mye familieselskap i jula og det er kjempehyggelig! Vi inviterer alle søsken med familier på lille julaften. Da vet våre ungdommer at de skal være med søskenbarna sine. De leker ig koser seg med de små. Vi er vel i ulike familieselskap nesten hver dag i jula, men julaften har vi det rolig. Anonymkode: a6aca...7da
Kathrine. Skrevet 13. oktober 2017 #49 Skrevet 13. oktober 2017 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei det skjønte ikke vi heller....:-( HI Anonymkode: 953c1...f23 Men gave fra nissen er det vel foreldrene som kjøper og overleverer i forkant, så det må en jo bare organisere.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2017 #50 Skrevet 13. oktober 2017 17 minutter siden, Kathrine. skrev: Men gave fra nissen er det vel foreldrene som kjøper og overleverer i forkant, så det må en jo bare organisere. Om man som forelder skal komme med en gave til nissesekken må man jo få beskjed om å lage det klart. Ikke bare at en av ens gjester har organisert at det kommer hoppende frem en julenisse, inne i HI din stue, på selve julekvelden, uten pakker til de barna som faktisk bor i huset 😳😳😳😳 Det er jo det glade vanvidd! Anonymkode: b18d2...e19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå