Gå til innhold

Folk lener seg på utdanningen sin

Anbefalte innlegg

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Javel. Så har du et behov for å være i en klasse over dem med bachelor på ett eller annet vis. Enten om det er via definisjonen til SSB eller noe annet. Vi merker det. Så da kan vi ta et øyeblikk og klappe litt for masteren din. Merker at veldig mange med master har dette behovet. Merket meg det før jeg fikk min, og lovet meg selv å aldri bli som dette. Skikkelig unødvendig! Hvorfor påpeke det hele tiden? Hvis man har over 60 i IQ, så skjønner man at en master er en høyere grad enn en bachelor. Ingen som betviler det...

Anonymkode: f43a1...61a

Først beskylder du andre for å lage egne definisjoner. Men så viser det seg at det er du selv som blander begrepene i din egen definisjon. Så kommer du med et argument om at alle, til og med de som har et evnenivå på 60, skjønner dette. Du har kanskje ikke møtt noen med en utviklingshemming før. Det er lite sannsynlig at de forstår utdanningssystemet i den graden du skisserer her.

Du trekker egne konklusjoner om at jeg har behov for å være i en egen klasse. Ikke har jeg master en gang. Men du må gjerne sette i gang et trampeklapp for bachelorgraden min.

Det er forøvrig ingen som tror noe på at du har en master heller. Tomme ord på et anonymforum for å fremstille seg selv som noe man ikke er. Trist.

Anonymkode: 7866c...2bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha dratt jobberfaring kortet en gang :nigo:

Men sto og diskuterte hvordan en gang skulle vaskes (oppgang med ikke flere enn 4 boenheter), og ene beboeren som aldri har jobbet innen renhold presterte og si: slik gjør renholderne det! (var helt bortinatta feil)

Da tok jeg den arrogante: Jeg ER renholder, og du tar feil. (Sjefen hadde drept meg hvis jeg hadde gjort det på beboerens måte) 

Nå jobber jeg ikke lengre i renhold ;)

Trenger ikke høy utdanning for å dra den strofen ;) 

Anonymkode: 21609...3c2

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Først beskylder du andre for å lage egne definisjoner. Men så viser det seg at det er du selv som blander begrepene i din egen definisjon. Så kommer du med et argument om at alle, til og med de som har et evnenivå på 60, skjønner dette. Du har kanskje ikke møtt noen med en utviklingshemming før. Det er lite sannsynlig at de forstår utdanningssystemet i den graden du skisserer her.

Du trekker egne konklusjoner om at jeg har behov for å være i en egen klasse. Ikke har jeg master en gang. Men du må gjerne sette i gang et trampeklapp for bachelorgraden min.

Det er forøvrig ingen som tror noe på at du har en master heller. Tomme ord på et anonymforum for å fremstille seg selv som noe man ikke er. Trist.

Du får vel tro hva du vil om min utdanning! Det er jeg uinteressert i, egentlig ☺️ Dessuten poengterer du også HI sitt argument her. Du prøver å avvæpne meg, ved å ta fra meg graden min, og gjøre meg til mindre verdt på et anonymforum uten den. Det synes jeg er enda mer trist.

Jeg formulerte meg veldig dårlig i sent i går natt, med hormoner brusende i blodet. Så den tar jeg på min kappe. Poenget mitt var uansett at det er komisk at så mange er opptatt av å skille de to gradene, når det er så åpenlyst at de to er ulike. Likevel har det blitt svidd av hauger av innlegg viet denne diskusjonen. Synes egentlig det skrik over her sa det med få gode ord, egentlig.

Formuleringsevnen min har sett bedre dager..

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du får vel tro hva du vil om min utdanning! Det er jeg uinteressert i, egentlig ☺️ Dessuten poengterer du også HI sitt argument her. Du prøver å avvæpne meg, ved å ta fra meg graden min, og gjøre meg til mindre verdt på et anonymforum uten den. Det synes jeg er enda mer trist.

Jeg formulerte meg veldig dårlig i sent i går natt, med hormoner brusende i blodet. Så den tar jeg på min kappe. Poenget mitt var uansett at det er komisk at så mange er opptatt av å skille de to gradene, når det er så åpenlyst at de to er ulike. Likevel har det blitt svidd av hauger av innlegg viet denne diskusjonen. Synes egentlig det skrik over her sa det med få gode ord, egentlig.

Formuleringsevnen min har sett bedre dager..

Vi har alle kjemiske substanser i kroppen, til alle døgnets tider. 

Din språklige uttrykksevne og evne til å argumentere gjør at du avvæpner deg selv.

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men sto og diskuterte hvordan en gang skulle vaskes (oppgang med ikke flere enn 4 boenheter), og ene beboeren som aldri har jobbet innen renhold presterte og si: slik gjør renholderne det! (var helt bortinatta feil)

Da tok jeg den arrogante: Jeg ER renholder, og du tar feil. (Sjefen hadde drept meg hvis jeg hadde gjort det på beboerens måte) 

Noen ganger tar folk helt feil enkelt og greit, og da er det helt greit å si fra.  Noen ganger ved å si at du har hatt akkurat dette som pensum, andre ganger ved å si at du har jobbet som nettopp dette.

Anonymkode: 83197...f77

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har alle kjemiske substanser i kroppen, til alle døgnets tider. 

Din språklige uttrykksevne og evne til å argumentere gjør at du avvæpner deg selv.

🤔 This made no sence!

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

HVilken måte var riktig da? Dett er et felt jeg kan trenge litt mer kunnskap om!

Anonymkode: 36f05...b1a

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det har jeg og gjort en gang. Mange som har en mening om renhold uten å snøring hehe. Jobber heller ikke med renhold lenger

Anonymkode: b9797...10e

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

🤔 This made no sence!

Mente du sense?

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mente du sense?

Ja, det stemmer! Bra du skjønte det.

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det har jeg og gjort en gang. Mange som har en mening om renhold uten å snøring hehe. Jobber heller ikke med renhold lenger

Og for å ikke glemme hvor "enkel" jobben er ... mange som ikke har peiling ja

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og for å ikke glemme hvor "enkel" jobben er ... mange som ikke har peiling ja

Og hvor "usynlig" og ubetydelig man er som renholder :(

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

En arbeidsplass ble vi behandlet som spøkelser og ekskludering, de fikk enkel beskjed: hils på oss og vær høflige ellers så vaskes ikke kontorene/områdene deres.

Har ALDRI vært på en plass med mer hyggelige ansatte ;) 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Renholdsarbeidere har aldri vært usynlige for meg :)  Jeg setter uendelig pris på det arbeidet de gjør, og jeg ser på de som en del av mine kolleger på samme måten som mine fagkolleger. Men jeg har sett at mange ser på renholderne ofte blir totalt oversett av andre. Det er bare merkelig i mine øyne. På sykehuset der jeg jobbet en stund var jeg helt bevisst på å hilse, slå av en liten prat. Selv på kjempetravle dager har man tid til å hilse hyggelig og kanskje også komme med en kommentar om at man setter pris på den jobben vedkommende gjør. Det hadde ikke vært særlig helsebringende å ligge på sykehus om ikke renholderne gjorde en profesjonell og god jobb hver eneste dag - da hadde infeksjoner vært langt hyppigere og langt flere hadde fått sykehusinfeksjoner eller andre komplikasjoner.

Der jeg jobbet sist kom hun som vasket omtrent når de fleste gikk hjem, men det var alltid noen av oss som jobbet kveld. Det var trist å se, for de andre hilste knapt på henne. Hun snakket riktignok ikke særlig godt norsk og var av den grunn ganske tilbakeholden selv, men det kostet så lite å ta seg et minutt eller to innimellom.

Et annet sted jeg jobbet for mange år siden, der var jeg også den eneste som hadde noen ord til renholderne innimellom. Jeg hadde det desidert reneste kontoret, oppdaget jeg ;)

Men det å være hyggelig mot "de usynlige" har jeg oppdaget har en smitteeffekt de plassene jeg har jobbet. Når andre oppdager at det er en person bak vasketrallen, ser at andre har en dialog med dem, da smitter det. Helt klart triveligere for alle med den type smitte :)

Anonymkode: 84947...eb5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...