Gå til innhold

Er dere redd for døden?


Anbefalte innlegg

Skrevet
16 timer siden, MammantilNurket skrev:

Hvordan er det mulig å ikke være redde fir å dø? Døden er slutten, kroken på døren, finito .... det skjer ingenting etter døden. Man slutter og finnes også blir man glemt.

Har i perioder ekstrem dødsangst, både på egne og andres vegne. Våkner om natten og får ikke puste fordi jeg er så redd. Det ble litt bedre en periode etter at jeg så enteportasje på TV fra et sykehjem med en gjeng skrøpelige  gamlisser.  Det hadde det utrolig kjipt på sykehjemmet. Begge alternativene er ille: Enten dø ung eller tilbringe alderdommen på hjem fordi omgivelsene betrakter deg som verdiløs. Nå alternerer jeg mellom det å vare redd for å dø og redselen for å bli gammel.

 

Har akkurat de samme tankene som deg.

Anonymkode: ee651...892

Videoannonse
Annonse
Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette er DIN mening om døden, du vet det? Jeg har helt andre meninger og tanker om hva som skjer etter døden. Vet du hva? Ingen av oss vet det....

Så du har glemt alle de du kjente som er døde i dag? Ingen minner som man snakker om? 

trist da!

Anonymkode: b4a90...ce7

Ja, det er mine tanker om døden. Det er ingenting å hisse seg opp for. 

Jeg er sikker på at du forstår at jeg ikke har glemt de menneskene jeg kjenner som er døde.

 

  • 3 uker senere...
Skrevet
På 1.10.2017 den 18.24, MammantilNurket skrev:

Hvordan er det mulig å ikke være redde fir å dø? Døden er slutten, kroken på døren, finito .... det skjer ingenting etter døden. Man slutter og finnes også blir man glemt.

Har i perioder ekstrem dødsangst, både på egne og andres vegne. Våkner om natten og får ikke puste fordi jeg er så redd. Det ble litt bedre en periode etter at jeg så enteportasje på TV fra et sykehjem med en gjeng skrøpelige  gamlisser.  Det hadde det utrolig kjipt på sykehjemmet. Begge alternativene er ille: Enten dø ung eller tilbringe alderdommen på hjem fordi omgivelsene betrakter deg som verdiløs. Nå alternerer jeg mellom det å vare redd for å dø og redselen for å bli gammel.

 

Vet du hva.. Du vet ingenting om døden 😊 Hvorfor grue seg? 

Anonymkode: 73264...d47

Skrevet

Ja, ja, vi skal jo alle dit. Vet ikke om det hjelper så mye å være redd. Det eneste vi vet med sikkerhet er at vi blir født og på et eller annet tidspunkt, så dør vi. Noen slutter jo å leve før de er død. Jeg ønsker meg ikke dit. 

Anonymkode: f9cdb...4ac

Skrevet

Ja, jeg er redd for døden. Det ironiske i det hele er at det er noe jeg nettopp har jobbet med i flere år, 

Jeg har både måtte ta stilling til det i jobbsammenheng, men også på privaten med familiemedlemmer. Da min far lå på dødsleiet satt vi der i to dager, til det punktet at man bare har lyst å få det overstått og man er lei. Da det skjedde, kjente jeg panikken. Er overbevist om at jeg var traumatisert etter det, og har enda, flere år etterpå problemer med tegnene på at det går mot slutten, spesielt det i siste fase.

Anonymkode: ced9f...3fc

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg er redd for døden. Det ironiske i det hele er at det er noe jeg nettopp har jobbet med i flere år, 

Jeg har både måtte ta stilling til det i jobbsammenheng, men også på privaten med familiemedlemmer. Da min far lå på dødsleiet satt vi der i to dager, til det punktet at man bare har lyst å få det overstått og man er lei. Da det skjedde, kjente jeg panikken. Er overbevist om at jeg var traumatisert etter det, og har enda, flere år etterpå problemer med tegnene på at det går mot slutten, spesielt det i siste fase.

Anonymkode: ced9f...3fc

Da må du finne deg en god traumepsykolog😊❤Kjedelig å kaste bort tid på å være så bekymret 

Anonymkode: 73264...d47

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Da må du finne deg en god traumepsykolog😊❤Kjedelig å kaste bort tid på å være så bekymret 

Anonymkode: 73264...d47

Skjønner ikke hvorfor denne kalde skulderen. 

Anonymkode: f9cdb...4ac

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor denne kalde skulderen. 

Anonymkode: f9cdb...4ac

Jeg skjønner ikke at du klarer å snu det til å virke som det er ment som en kald skulder ? ❤ Jeg mener det seriøst og hyggelig ❤😊 

Anonymkode: 73264...d47

Skrevet

Jeg frykter døden, ja, fordi jeg er alene med barnet mitt og pappaen hennes bryr seg ikke om henne. Hun har bare meg, og skulle jeg gå bort etterlater jeg henne så og si alene i verden. Angsten for å dø fra henne var uutholdelig da jeg gikk på p-piller. Måtte slutte pga. det og nå har jeg det mye bedre selv om tanken på døden streifer meg innimellom. 

Anonymkode: 69c36...70b

Skrevet

Jeg er ikke redd for å være død, men er redd for alt det jeg vil gå glipp av ved ikke å leve.

Skrevet

Jeg har mye lykke igjen skjønner jeg, har innsett det. Selv med plagsomme smerter, angst ol. Men jeg er også redd for å dø. Redd for å få sykdommer eller bli skadet så jeg dør. For eks bilulykke eller tidligere rideulykke. Sluttet med hest fordi jeg var så redd for å bli veldig skadet eller bli så skadet at jeg døde. I dag er jeg 33 og har ikke barn. Noe jeg har hørt øker frykten for å dø betraktelig. Fordi man da også IKKE vil forlate sine barn som flere her nevner. Jeg vet ikke om jeg tåler den overgangen selv. Kommer antakelig, men ikke sikkert, til å bli helt hysterisk redd for å dø om jeg skulle bli mor. 

Skrevet

tenker svært sjelden på døden

Skrevet

Livredd ! Kan ikke tenke på det uten å bli uvel. 

Anonymkode: 306af...ee5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...