Gå til innhold

Gutten min ble glemt ute..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ja som overskriften så glemte barnehagen gutten min ute i flere timer. Når vi hentet var han fortsatt ute og kald. Gjennomvåt av tiss. Dette må få konsekvenser. Hva gjør jeg nå? Har hatt møte med barnehagen som innrømmer svikt, men dette er ikke godt nok. Takknemlig for alle innspill..

Anonymkode: b4fd9...762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor gammel er han? Glemte ute... Må være en under 2 år, ikke sant? 

Jeg hadde ikke turt å ha barnet der mer, faktisk.

Anonymkode: bd582...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke greit. Hadde krevd møte med styrer og avdelingsleder. Hadde tatt det derfra om jeg noensinne kunne hatt barna mine i den bhg igjen!

Anonymkode: 133f3...1e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er han? Og hvor ble han glemt? 

Slikt skal jo ikke skje, men om dere får en gjennomgang sammen med styrer og skolesjef er det vel ikke så mye mer som kan gjøres? 

Anonymkode: 50700...54d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er 3 år. Han har stått å ropt på oss.Han har mistet tillit til oss som foreldre. Han sa før han la seg jeg ropte og ropte men dere kom ikke. Hjertet mitt blør..

Anonymkode: b4fd9...762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han er 3 år. Han har stått å ropt på oss.Han har mistet tillit til oss som foreldre. Han sa før han la seg jeg ropte og ropte men dere kom ikke. Hjertet mitt blør..

Anonymkode: b4fd9...762

Noe så grusomt :(:( 

Anonymkode: bd582...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når han er 3 år så klarer han vel selv å gå til ytterdøra og åpne den opp, om de bare hadde vært utenfor? Eller hadde de glemt han igjen når de gikk på tur?

Anonymkode: 07d29...bab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble han glemt ute i BHG sitt uteområde? Hvorfor har ingen sett han fra vinduet? Og hvorfor gikk han ikke bare inn ?

Anonymkode: 42755...20f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Evablaum skrev:

Drama- queen!

Er du dum eller? Hva slags kommentar er dette!?!?!!!! 

 

Stakkars unge må ha vært fryktelig redd. Hvor lenge var han glemt? Synes også det er på plass å politianmelde...

Anonymkode: 08412...1b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Er du dum eller? Hva slags kommentar er dette!?!?!!!! 

 

Stakkars unge må ha vært fryktelig redd. Hvor lenge var han glemt? Synes også det er på plass å politianmelde...

Anonymkode: 08412...1b0

Han ble tydeligvis glemt ute i barnehagen, han kunne fint gått inn i bhg. Han er TRE år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han er 3 år. Han har stått å ropt på oss.Han har mistet tillit til oss som foreldre. Han sa før han la seg jeg ropte og ropte men dere kom ikke. Hjertet mitt blør..

Anonymkode: b4fd9...762

Men til og med min på under to år greier da gå inn selv? Tenkte han ikke på å gå inn? 3 år?

Anonymkode: a0818...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja som overskriften så glemte barnehagen gutten min ute i flere timer. Når vi hentet var han fortsatt ute og kald. Gjennomvåt av tiss. Dette må få konsekvenser. Hva gjør jeg nå? Har hatt møte med barnehagen som innrømmer svikt, men dette er ikke godt nok. Takknemlig for alle innspill..

Anonymkode: b4fd9...762

Så når dere kom for å hente hadde de fremdeles ikke oppdaget at han var borte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bgh vår klarer ikke en 4-åring å åpne døra. Den skal være vanskelig å åpne for de små så de ikke stikker ut. Så nei ikke bare bare å åpne en dør.

Anonymkode: 08412...1b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge var han ute alene? Selvsagt hadde jeg tatt det videre,  og selv om glipper kan skje er det viktig at bhg gjennomgår rutinene sine! De gjør det jo ikke med vilje akkurat, og bemanningen er ofte altfor lav, selv om den er etter "reglene". Viktig at foreldre setter fokus på dette!!  At barnet har mistet tilliten til dere foreldre av dette, tror jeg derimot ikke. Deres oppgave er å trygge barnet og ikke  å gjøre det redd ved å signalisere at det har vært i "stor fare". Mange foreldre gjør det i en slik situasjon......

Anonymkode: 06f83...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

I bgh vår klarer ikke en 4-åring å åpne døra. Den skal være vanskelig å åpne for de små så de ikke stikker ut. Så nei ikke bare bare å åpne en dør.

Anonymkode: 08412...1b0

What?? Hva med rømningsveier? Barna må da kunne komme seg ut? De voksne passer jo på at de ikke stikker ut.... uansett er det ofte mye vinduer osv som ungen ville gått bort og banket på? Dette hørtes bare rart ut. 

Anonymkode: a0818...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok forventet et møte med barnehageleder og skole/barnehage-sjef i kommunen.

Det er jo bare fullstendig svikt i rutinene til barnehagen å ikke oppdage at det mangler et barn. Hva annet svikter der, tro..

Også helt hårreisende hvordan noen her forventer at en redd 3-åring skal tenke og handle rasjonelt. Kunnskap om barn og deres utvikling - ikke deres sterke side.

Anonymkode: fb898...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg ville nok forventet et møte med barnehageleder og skole/barnehage-sjef i kommunen.

Det er jo bare fullstendig svikt i rutinene til barnehagen å ikke oppdage at det mangler et barn. Hva annet svikter der, tro..

Også helt hårreisende hvordan noen her forventer at en redd 3-åring skal tenke og handle rasjonelt. Kunnskap om barn og deres utvikling - ikke deres sterke side.

Anonymkode: fb898...4db

Eh.. vi snakker om en treåring her altså, ikke en ettåring. Treåringer som ikke greier åpne ei dør og gå inn har vel helst en del issues utover det vanlige.... 

Anonymkode: a0818...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Anonym bruker said:

Eh.. vi snakker om en treåring her altså, ikke en ettåring. Treåringer som ikke greier åpne ei dør og gå inn har vel helst en del issues utover det vanlige.... 

Anonymkode: a0818...b96

I mange barnehager har de dørhåndtak som må vrenges oppover for å nettopp forhindre at barn åpner dører..

Men du forstår helt tydelig ikke hva frykt gjør med et menneske. Selv den mest fornuftige 3-åring kan handle svært irrasjonelt når de er redde. Og news flash - det gjelder voksne også.

Å antyde at dette barnet har "issues" er så lite empatisk at jeg blir matt.  Og HVIS så barnet hadde hatt issues så burde vel barnehagen passe på bedre. 

Du virker som et utrolig kjipt menneske.

Anonymkode: fb898...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eh.. vi snakker om en treåring her altså, ikke en ettåring. Treåringer som ikke greier åpne ei dør og gå inn har vel helst en del issues utover det vanlige.... 

Anonymkode: a0818...b96

Og så? Har ikke de med 'en del issues' krav på å bli passer på? 

Er det mulig å være så kort? 

Det er nok heller ikke så enkelt at det bare var å åpne en dør, da hadde nok ikke situasjonen oppstått i utgangspunktet. Jeg vet om store barnehager som har delt opp uteområdet i soner, med porter som kan lukkes. Kanskje det var noe slik som skjedde?

Uansett er det vel ikke vanskelig, for vanlig oppegående folk i hvert fall, å skjønne at dette var traumatisk for en liten gutt! 

Anonymkode: 50700...54d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om mange her glemmer at de som jobber i barnehagen også er vanlige mennesker. Ja det har skjedd en alvorlig feil som ikke burde skje, men vi har sansynligvis alle en eller annen gang gjort en feil. Barnehagen må selvfølgelig gå gjennom rutinene sine for å finne ut hva de kan gjøre for å unngå at dette skjer igjen. Men med mindre dette har skjedd flere ganger trenger man ikke gå til barnehagesjefen eller politi. Hva vil man egentlig oppnå med det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tipp topp skrev:

Det virker som om mange her glemmer at de som jobber i barnehagen også er vanlige mennesker. Ja det har skjedd en alvorlig feil som ikke burde skje, men vi har sansynligvis alle en eller annen gang gjort en feil. Barnehagen må selvfølgelig gå gjennom rutinene sine for å finne ut hva de kan gjøre for å unngå at dette skjer igjen. Men med mindre dette har skjedd flere ganger trenger man ikke gå til barnehagesjefen eller politi. Hva vil man egentlig oppnå med det? 

Kanskje at den ansatte ikke får jobbe i barnehage mer.

Anonymkode: bd582...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...